fbpx

Γερμανία 2022: Στη χώρα της μοτοσυκλέτας… πρώτη η Piaggio!

Ηγούνται των πωλήσεων τα σκούτερ… σε μια χώρα μοτοσυκλετιστών

Ήταν απορίας άξιο το γεγονός ότι δυο σημαντικές “καθαρόαιμα μοτοσυκλετιστικές” χώρες, όπως η Γερμανία και η Βρετανία, είχαν “αντισταθεί” σε τέτοιο βαθμό στην επέλαση των σκούτερ. Αυτό όμως άλλαξε μέσα στην τελευταία πενταετία και στη Βρετανία και στη χώρα των BMW, αφού η Piaggio είναι η εταιρία που φιγουράρει εκεί πρώτη σε πωλήσεις. Και η Piaggio, ως γνωστόν, παράγει κυρίως σκούτερ…

Η γερμανική αγορά μοτοσυκλετών, παρότι κατέγραψε μια γερή πτώση πωλήσεων τον Ιούνιο, εμφανίζει το πρώτο εξάμηνο του χρόνου που διανύουμε πωλήσεις συνολικά 136.506 μονάδων, ήτοι μια αύξηση +7,6% εξακολουθώντας να κοιτάζει με αισιοδοξία το κλείσιμο του έτους, που θα είναι – σύμφωνα με τις προβλέψεις – στα επίπεδα του 2020.

Όμως, οι τάσεις της αγοράς είναι αμφίρροπες, νέα πράγματα συμβαίνουν.

Ο τομέας των ηλεκτρικών σκούτερ (αλλά και οχημάτων εν γένει) ανθεί, με την κινέζικη Niu να φιγουράρει στην κορυφή της λίστας.

Το 2022 η γερμανική αγορά μοτοσυκλετών αναμένει να ανακτήσει το επίπεδο πωλήσεων του 2020, μετά από το +8% που επιτεύχθηκε πέρυσι. Ωστόσο, οι πωλήσεις έχουν δεχτεί πλήγμα λόγω της έλλειψης εφοδιασμού εξαρτημάτων για αρκετές εταιρίες, με πολλούς πελάτες να αδημονούν να αλλάξουν τη μοτοσυκλέτα τους με μια πιο καινούργια.

Η ζήτηση για ατομική μετακίνηση δεν έχει ακόμη ικανοποιηθεί, ενώ υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που είναι θετικοί, όπως για παράδειγμα τα ισχυρά κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα και η αυξανόμενη ζήτησή τους.

Αυτοί οι παράγοντες αναμενόταν να αντισταθμίσουν τον αρνητικό αντίκτυπο του αυξανόμενου πληθωρισμού και τις δυσκολίες παραγωγής στην αγορά πρώτων υλών.

Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία ήταν ισχυρές, με την τιμή των καυσίμων να βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων δεκαετιών (παρά τη μεγάλη κρατική υποστήριξη).

Η γερμανική αγορά ξεκίνησε φέτος με τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες, σημειώνοντας μια τεράστια άνοδο στις πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς… προτού χτυπηθεί η Ευρώπη από τον πόλεμο και μειωθεί η αγοραστική όρεξη των καταναλωτών.

Αναπόφευκτα, η ταχύτητα των πωλήσεων μειώθηκε τον Απρίλιο (+4,4%) και τον Μάιο (+8,4%), πριν φτάσει σε ένα πισωγύρισμα τον Ιούνιο (-17,4%) ροκανίζοντας μέρος του αρχικού κέρδους.

Οι συνολικές πωλήσεις της γερμανικής αγοράς το πρώτο εξάμηνο ήταν 136.506 (+7,6%) με ηγέτιδα την Piaggio, η οποία κερδίζει διαρκώς έδαφος με 20.589 πωλήσεις (+22,8%) και είναι η μόνη – απ’ όλες τις ανταγωνιστικές εταιρίες – που εμφανίζει αύξηση πωλήσεων!

Βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από την BMW των 16.775 πωλήσεων (-12,2%) και τη Honda των 15.445 πωλήσεων (-2,2%).

Στην τέταρτη θέση συναντάμε τη Yamaha με 17.554 (-18,6%) ακολουθούμενη από την KTM με 16.429 (-27,3%), την Kawasaki με 14.229 (-19,9%) και τη Harley-Davidson με 7.895 (-28,5%).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ