fbpx

VESPA GTS 500: Λανσάρισμα στη Γερμανία!

Με έγκριση τύπου και νόμιμη κυκλοφορία!

H Vespa, στη διάρκεια της ιστορίας της, έχει δεχθεί ό,τι πιο τρελό σε μετατροπές και βελτιώσεις από ενθουσιώδεις ιδιώτες.  Έχει υπάρξει Dragster, Αdventure, ακόμα και αμφίβιο όχημα, ενώ ειδικά οι δίχρονοι κινητήρες αποτέλεσαν πεδίο δόξης λαμπρό στον τομέα των μετατροπών και της βελτίωσης των επιδόσεων. Η «La Mutata» Vespa GTS 500, όμως, είναι διαφορετική και ξεχωριστή και θα μπορούσε να αποτελεί ένα επίσημο μοντέλο παραγωγής της εταιρίας.

Ο Björn είναι ένας Γερμανός πτυχιούχος μηχανολόγος, ο οποίος μετρά ήδη αρκετά χρόνια επαγγελματικής καριέρας στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η μεγάλη του αγάπη όμως είναι οι Vespa, με τον δεσμό αυτό να ξεκινά όταν ο Bjorn απόκτησε πριν πολλά χρόνια την πρώτη του GTS 125.

Η επιθυμία του για καλύτερες επιδόσεις τον οδήγησε στον δρόμο που ακολουθούν οι περισσότεροι αναβάτες, δηλαδή στην αγορά νέων εκδόσεων, και σταδιακά από τα 125 cc μεταπήδησε στα 200, 250 και στα 300 cc, (GTS), ενώ έχοντας πλέον μετατραπεί σε Vespista, απόκτησε και δίχρονα μοντέλα του παρελθόντος.

Κάπως έτσι άρχισε και η ενασχόλησή του με τις βελτιώσεις, αφού σίγουρα οι δίχρονοι κινητήρες είναι πιο δεκτικοί και εύκολοι σε αυτό τον τομέα.

Kit αύξησης του κυβισμού, αναβάθμιση περιφερειακών, βελτιώσεις στη μετάδοση – ο Bjorn πέρασε από όλα αυτά τα στάδια, αλλά πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού του έπαιζε το σενάριο μιας πολύ ισχυρής τετράχρονης GTS.

Αυτό ήταν ένα πιο δύσκολο από όλες τις απόψεις εγχείρημα και δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί με τη δίχρονη προσέγγιση, τουλάχιστον όχι χωρίς να πραγματοποιηθούν επεμβάσεις που θα απαιτούσαν πολύ χρόνο και χρήμα.

Υπήρχε όμως και άλλος δρόμος και αυτός βρισκόταν ήδη στη γκάμα της Piaggio: οι μεγαλύτεροι κινητήρες που τοποθετούνταν στα MP3 500. Το θέμα είναι ότι θα έπρεπε να ταιριάξουν στο σασί και στο πλαίσιο των GTS.

O Βjorn δέχθηκε να πάρει το ρίσκο, θέτοντας μάλιστα άλλον έναν στόχο, η 500άρα «μεταλλαγμένη» (εξ ου και το La Mutata στα ιταλικά) Vespa, θα έπρεπε να μην απωλέσει τα φιλικά της χαρακτηριστικά και την ποιοτική της απόδοση και να είναι απόλυτα ασφαλής για καθημερινή κίνηση στον δρόμο.

Επειδή όμως το «ασφαλής» έχει διαφορετική έννοια για τον καθένα, ο Bjorn αποφάσισε ότι γι’ αυτό έπρεπε να αποφανθεί το γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών αλλά και η TUV.

Ο δύσκολος δρόμος της μετατροπής ξεκίνησε και οι προκλήσεις και τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεραστούν ήταν πολλά.

Κατά τη διάρκεια και εξέλιξη του εγχειρήματος, ο Bjorn ήταν συνεχώς σε «ανοικτή» γραμμή επικοινωνίας με τους γερμανικούς φορείς που αναφέρθηκαν πιο πάνω, ώστε να λαμβάνει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες για το μέγεθος και το είδος των υπερβάσεων που μπορούσε να κάνει.

Τελικά, μετά από ενάμιση χρόνο τα κατάφερε και προσάρμοσε με επιτυχία έναν κινητήρα από MP3 500 σε μια Vespa GTS125, με το δίτροχο να λαμβάνει την έγκριση για νόμιμη κυκλοφορία στους γερμανικούς δρόμους.

Μετά από αυτή την επιτυχία, ο Bjorn αποφάσισε να κατασκευάσει κι άλλες εκδόσεις της La Mutata και κάπως έτσι η αγάπη και το μεράκι του απόκτησαν επιχειρηματική υπόσταση, αφού πλέον αναλαμβάνει να κάνει την μετατροπή αυτή για λογαριασμό κάθε ενδιαφερόμενου.

Το κόστος ξεκινά από τα 15.000 ευρώ, ενώ για την ολοκλήρωση κάθε μιας La Mutata έκδοσης, από την αρχή, μέχρι και την σφραγίδα έγκρισης από τους γερμανικούς φορείς, απαιτούνται περίπου 4 μήνες. Κάθε χρονιά το δυναμικό της παραγωγής δεν μπορεί να ξεπεράσει τις 5 μονάδες και για το 2021, ο Bjorn έχει ήδη κλείσει όλη τη χρονιά.

Αλλά τι παραλαμβάνει κανείς έναντι του αρκετά υψηλού αυτού ποσού; Η «βασική» μετατροπή περιλαμβάνει την τοποθέτηση ενός κινητήρα από MP3 500 σε οποιαδήποτε έκδοση Vespa GTS. Οι εκδόσεις του κινητήρα αυτού, είναι στα 459 και 493 cc με ισχύ από τους 39 έως τους 44 ίππους.

Mοτέρ και μετάδοση παραμένουν στην strandard μορφή τους, ενώ πέραν των απαραίτητων μετατροπών και των ενισχύσεων στο πλαίσιο, τοποθετούνται μεγαλύτερα δισκόφρενα της Brembo και βελτιωμένες αναρτήσεις.

Από εκεί και έπειτα, ο Bjorn είναι φυσικά δεκτικός και συζητήσιμος για περαιτέρω αλλαγές, βελτιώσεις και μετατροπές, αρκεί αυτές να μην έχουν ως αποτέλεσμα την αδυναμία έγκρισης τύπου.

Περισσότερες πληροφορίες: lamutata.de

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ