Για την πόλη, για το χώμα, για τις εκδρομές
Το νέο σκούτερ της Honda κάνει εντυπωσιακή είσοδο στην αγορά, μιας και πρόκειται για ένα “όχι συνηθισμένο” μοντέλο, το οποίο οι Ευρωπαίοι σκουτερίστες περίμεναν καιρό. Το Honda ADV350 συνδυάζει το στυλ των adventure μοτοσυκλετών και πιο συγκεκριμένα του X-ADV 750, ενός από τα πιο πετυχημένα μοντέλα των τελευταίων ετών. Το Honda ADV350 αναμένεται να έρθει στην ελληνική αγορά πριν το τέλος του 2021!
Αλλιώς τα περιμέναμε, αλλιώς μας ήρθαν, πρέπει να to παραδεχτούμε.
Αφού πρώτα όλος ο ειδικός τύπος στην Ευρώπη, υμών συμπεριλαμβανομένων, έριξε μπόλικη γκρίνια για την απόφαση της Honda να μη διαθέσει το ADV 150 στη Γηραιά Ήπειρο – παρά μόνο σε Ασία και ΗΠΑ – η εταιρία προχώρησε ταχύτατα στο λανσάρισμα ενός ADV, αλλά με τον νέο κινητήρα των 330 κυβικών, ίδιο με αυτόν που χρησιμοποιούν τα SH και Forza.
Όταν το 2016 η Honda παρουσίασε το X-ADV 750, πάνω στην πλατφόρμα των NC και του Integra, συνυφαίνοντας τα χαρακτηριστικά ενός σκούτερ μεγάλου κυβισμού και μιας μοτοσυκλέτας adventure σε ένα νέου τύπου στυλ ADV, ενεργοποίησε το ενδιαφέρον στους Ευρωπαίους μοτοσυκλετιστές και σκουτερίστες για ένα δίτροχο του οποίου την αναγκαιότητα δεν είχαν συνειδητοποιήσει μέχρι τότε.
Το Χ-ADV ήταν μια πραγματικά καινοτόμα πρόταση, απέναντι στην οποία οι ανταγωνιστές δεν είχαν (ούτε έχουν ακόμα) απάντηση.
Η επιτυχία του μοντέλου δικαίωσε την απόφαση της Honda να χαράξει νέους δρόμους. Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2021, το Honda X-ADV ήταν δεύτερο στην κατάταξη πωλήσεων στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία “on-off” μοντέλων στην Ευρώπη.
Και τώρα, συνεχίζοντας με το ίδιο πρωτοποριακό πνεύμα, η Honda φέρνει την επανάσταση στην κατηγορία σκούτερ μεσαίου κυβισμού.
Βασισμένο στη φιλοσοφία ‘New Urban Adventure’, το νέο ADV350 συνδυάζει το adventure στυλ του X-ADV με τα χαρακτηριστικά ενός μεγάλου maxi scooter για την πόλη, το οποίο μπορεί παράλληλα να κινείται και σε διαδρομές εκτός δρόμου.
Έχει ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, ανεστραμμένο πιρούνι (USD) με καλάμια 37mm και πίσω αμορτισέρ λαδιού-αερίου με ξεχωριστό δοχείο.
Ο κινητήρας χωρητικότητας 330κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2 PS (21,5kW) και ροπή 31,5Nm, ενώ την πρόσφυση του πίσω τροχού διαχειρίζεται το Traction Control HSTC.
Η ζελατίνα της ποδιάς ρυθμίζεται σε 4 θέσεις ως προς το ύψος, υπάρχει χώρος για δύο φουλφέις κράνη κάτω από τη σέλα και μία θύρα φόρτισης USB Type-C βρίσκεται στο ντουλαπάκι. Η λειτουργία έξυπνου κλειδιού (Smart Key) κάνει την καθημερινή χρήση ευκολότερη.
Με το σκληροτράχηλο παρουσιαστικό του, το Honda ADV350 ξεχωρίζει από το πλήθος, ενώ οι γωνίες και τα χρώματα που το ντύνουν τονίζουν την off–road εμφάνιση. Το X–ADV ενέπνευσε αναμφισβήτητα με τη σχεδίασή του, όπως και οι εκτός δρόμου CRF της Honda.
Ο περιπετειώδης χαρακτήρας φαίνεται στο μπροστινό τμήμα του ADV350. Η θέση οδήγησης προσφέρει φυσικό έλεγχο, και το πλαίσιο – ανεστραμμένο πιρούνι (USD) 37mm, με πλάκες στήριξης πάνω και κάτω (τύπου μοτοσυκλέτας), σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο και δυο πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστά δοχεία αερίου – είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να παρέχει ευελιξία, καλή κατευθυντικότητα και πληροφόρηση στον αναβάτη.
Ελαφριοί τροχοί 15 ιντσών μπροστά/14 ιντσών πίσω φορούν tubeless ελαστικά με διαστάσεις 120/70-15 μπροστά και 140/70-14 πίσω με τρακτερωτή σχεδίαση, παρέχοντας πρόσφυση στο ADV350 σε όλες τις συνθήκες. Στον τομέα της πέδησης, ένας μονός δίσκος 256mm μπροστά συνδυάζεται με έναν πίσω δίσκο 240mm.
Το 22YM ADV350 θα διατίθεται με τους εξής τρεις χρωματισμούς: Ασημένιο (Spangle Silver Metallic), Γκρι Ματ (Carbonium Gray Metallic), Κόκκινο Ματ (Mat Carnelian Red Metallic)
Honda ADV350: Κύρια Χαρακτηριστικά
Οι δύο προβολείς LED (όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED) τοποθετούνται ψηλά στο φέρινγκ/ποδιά, ενώ τα κοψίματα στο φέρινγκ αφήνουν σε κοινή θέα το ανεστραμμένο πιρούνι (USD). Τονίζοντας περαιτέρω τον off–road προσανατολισμό του ADV350, τα βαμμένα πάνελ είναι ψηλά τοποθετημένα, πάνω από τα μαύρα κάτω και πίσω τμήματα, δίνοντας την εντύπωση υψηλότερου κέντρου βάρους, παρόμοια με την αίσθηση που δημιουργεί το X–ADV.
Πολλές λεπτομέρειες υποστηρίζουν την καθημερινή χρηστικότητα του ADV350. Η ζελατίνα προσαρμόζεται εύκολα με ένα μηχανισμό ασφάλισης σε τέσσερα ύψη με συνολική διαδρομή 133 mm.
Στην ψηλότερη θέση, η ροή αέρα περνά ελεγχόμενα γύρω από τους ώμους του αναβάτη μειώνοντας την κόπωση σε μεγάλα ταξίδια με υψηλότερες ταχύτητες. Σε περιβάλλον πόλης – όπου ο αέρας όπως και η απρόσκοπτη ορατότητα είναι κάτι που εκτιμούν οι αναβάτες – η χαμηλότερη θέση είναι προτιμότερη.
Υπάρχει άφθονος χώρος κάτω από τη σέλα – συνολικά 48 λίτρα – που σημαίνει ότι δύο φουλφέις κράνη αποθηκεύονται άνετα. Ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να διαιρείται μέσω διαχωριστικού, ανάλογα με τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη. Μία θύρα USB Type–C υπάρχει στο μπροστινό αριστερό ντουλαπάκι, για τη φόρτιση ενός κινητού. Το ύψος της σέλας στα 795mm είναι εύκολα διαχειρίσιμο.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του 350 είναι το Smart Key, που ελέγχει τη λειτουργία του κεντρικού διακόπτη και το κλείδωμα της σέλας χωρίς να χρειάζεται να βγει από την τσέπη του αναβάτη, ενώ κλειδώνει αυτόματα το ADV350 όταν εκείνος απομακρύνεται.
Επίσης ελέγχει το προαιρετικό Smart top box 50L. Έχοντας ο αναβάτης μαζί του το Smart Key, το top box ξεκλειδώνει αυτόματα. Τέλος, ένα μπουτόν ενεργοποιεί τα φλας για εύκολο εντοπισμό.
Honda ADV350: Πλαίσιο
Σαν σκούτερ σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται τις ατελείς επιφάνειες της ασφάλτου της πόλης – ακόμα και ελαφριές off–road συνθήκες – το ADV350 χρησιμοποιεί ένα ελαφρύ, σωληνωτό πλαίσιο με μεταξόνιο 1520mm, γωνία κάστερ 26.5° και ίχνος τροχού 90mm. Το βάρος του scooter (πλήρες υγρών) είναι 186kg.
Το ανεστραμμένο πιρούνι (USD) με καλάμια 37mm, διαδρομής 125mm, συνδέεται με πάνω και κάτω τιμονόπλακες τύπου μοτοσυκλέτας, αυξάνοντας την ακαμψία για ολόκληρο το εμπρός τμήμα. Δύο πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστά δοχεία αερίου χρησιμοποιούν προοδευτικά ελατήρια με τρεις διαφορετικές θέσεις προφόρτισης ελατηρίου. Με διαδρομή 130mm συνεργάζονται με ένα μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι στη δεξιά πλευρά.
Η σχεδίαση των τροχών είναι εντελώς νέα στην οικογένεια σκούτερ της Honda. Κατασκευασμένοι από χυτό αλουμίνιο και με μαύρο φινίρισμα, οι ελαφριοί 15” εμπρός/14” πίσω τροχοί χρησιμοποιούν ένα μοτίβο σχήματος ‘Χ’ με 6 διασταυρούμενα μπράτσα.
Η σχεδίαση αυτή αναβαθμίζει την αίσθηση από το δρόμο και την παντός εδάφους ευελιξία. Εμπρός και πίσω συναντάμε tubeless ελαστικά διαστάσεων 120/70-15 και 140/70-14 με χάραξη τύπου block–pattern.
Ένα δισκόφρενο 256mm αναλαμβάνει καθήκοντα πέδησης μπροστά, σε συνδυασμό με έναν δίσκο 240mm πίσω, αλλά και 2-κάναλο ABS. Το σύστημα Emergency Stop Signal (ESS) ελέγχει επίσης (και απενεργοποιείται αυτόματα) τα πίσω φλας σε ένα απότομο φρενάρισμα, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ακολουθούν.
Honda ADV350: Κινητήρας
- Τετραβάλβιδος, Enhanced Smart Power+ (eSP+), SOHC κινητήρας χωρητικότητας 330cc
- Μέγιστη ισχύς 29,2 PS (21,5 kW) στις 7.500 σαλ., ροπή 31,5 Nm στις 5.250 σαλ.
- Honda Selectable Torque Control (HSTC)
- Ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 11,7L και κατανάλωση 29,4km/l (WMTC mode) προσφέρει δυνατότητα αυτονομίας 340km+
Ο τετραβάλβιδος Enhanced Smart Power+ (eSP+), SOHC κινητήρας χωρητικότητας 330cc του ADV350 πετυχαίνει άριστες περιβαλλοντικές επιδόσεις και υψηλή απόδοση ισχύος – για χρήση εντός και εκτός πόλης – χάρη στην υιοθέτηση τεχνολογίας χαμηλών τριβών.
Η μέγιστη ισχύς των 29,2 PS (21,5kW) που αποδίδεται στις 7.500 σαλ. συνδυάζεται με τη μέγιστη ροπή των 31,5Nm στις 5.250 σαλ. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 77mm x 70,8mm, με σχέση συμπίεσης 10.5:1.
Έχοντας κοκοράκια με ολισθητήρες χαμηλής τριβής, όπως και κουζινέτα στροφάλου χαμηλών τριβών και στεγανοποιημένο στροφαλοθάλαμο, διακρίνεται για την αξιοπιστία σε βάθος χρόνου και τις ισχυρές επιδόσεις. Για βελτίωση της ψύξης του εμβόλου, ένα μπεκ λαδιού, όπως αυτό της CRF450R, ψεκάζει το λάδι στο πίσω τμήμα του εμβόλου, βελτιώνοντας το χρονισμό της ανάφλεξης και την αποδοτικότητα καύσης. Η χωρητικότητα σε λιπαντικό είναι 1,8 λίτρα.
Ο αέρας της εισαγωγής χρησιμοποιεί ένα φιλτροκούτι 5,5 λίτρων και μία πεταλούδα 36mm τροφοδοτεί το μείγμα καυσίμου/αέρα στις βαλβίδες εισαγωγής των 28mm.
Ο αυλός εισαγωγής προσφέρει αυξημένη ροή και στροβιλισμό του καύσιμου μείγματος εντός του κυλίνδρου για πιο ομοιογενή και αποδοτική καύση. Τα καυσαέρια εξέρχονται μέσω αυλού εξαγωγής ευθείας σχεδίασης. Για μείωση της πίεσης των καυσαερίων, το σιλανσιέ αποτελείται από δύο θαλάμους.
Οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί χάρη στην έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου (offset) κατά 5mm, στην υιοθέτηση υδραυλικού τεντωτήρα καδένας εκκεντροφόρου και στη χρήση μιας αντλίας επιστροφής λαδιού.
Η αντλία αυτή που χρησιμοποιείται σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων, μειώνει την εσωτερική πίεση μέσα στον κινητήρα και την ανάδευση του λαδιού, καθώς και τις απώλειες και τις εσωτερικές τριβές στα κινούμενα μέρη.
Ένας νέος αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιεί τους ενοχλητικούς κραδασμούς και συμβάλλει σε μία ομαλή, απολαυστική οδήγηση. Ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης ελέγχει ένα κιβώτιο V–Matic (με κλιμάκωση κατάλληλη για δυνατές επιταχύνσεις στις χαμηλές ταχύτητες) και τον ιμάντα τελικής μετάδοσης.
Ο κινητήρας του ADV350 διαθέτει επίσης Honda Selectable Torque Control (HSTC ) – σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού, δύο επιπέδων. Το σύστημα ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω του συστήματος ψεκασμού καυσίμου για ανάκτηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Το HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από έναν διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Η ένδειξη ‘ΤC’ στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα διαχειρίζεται την πρόσφυση.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 29,4km/l (WMTC mode), με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 11,7L να παρέχει δυνατότητα αυτονομίας έως και 340km. Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές EURO5.
Honda ADV350: Αξεσουάρ
Μία σειρά Γνήσιων Αξεσουάρ Honda θα διατίθεται για το ADV350. Αυτά περιλαμβάνουν:
- Smart top box 50L
-
Πίσω σχάρα (άμεσης τοποθέτησης)
-
Εσωτερικές βαλίτσες
-
Θερμαινόμενα γκριπ
- Λουκέτο τύπου U
-
Κουκούλα
Το Honda ADV350 έρχεται στην Ελληνική αγορά μέσα στον Δεκέμβριο του 2021 και η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.
Honda ADV350: Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος | Υγρόψυκτος 4-χρονος, 4 βάλβιδος SOHC μονοκύλινδρος, προδιαγραφών Euro 5 |
Χωρητικότητα |
330cc |
Διάμετρος & Διαδρομή | 77mm x 70.8mm |
Σχέση συμπίεσης | 10.5:1 |
Μέγιστη ισχύς | 29,2 ίπποι (21,5 kW) @ 7.500 rpm |
Μέγιστη ροπή | 31,5 Nm @ 5.250 rpm |
Επίπεδο θορύβου (dB) | 75.5dB / Lwot 80.2dB |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό |
1,8 L |
Σύστημα τροφοδοσίας |
|
Ψεκασμός |
Ηλεκτρονικός PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
11,7L |
Εκπομπές CO2 (WMTC) | 79g/km |
Κατανάλωση καυσίμου |
29,4km/L / (3,4L/100km) |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Μίζα |
Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V-9.1Ah |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Τύπος συμπλέκτη |
Αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης, ξηρού τύπου |
Τύπος κιβωτίου | CVT |
Τελική Μετάδοση |
V-Belt |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος |
Ατσάλινο σωληνωτό |
CHASSIS | |
Διαστάσεις (Μ x Π x Υ) |
2.200mm x 895mm x 1295mm |
Μεταξόνιο |
1.520mm |
Γωνία Κάστερ |
26,5° |
Ίχνος |
90mm |
Ύψος Σέλας |
795mm |
Απόσταση από το έδαφος |
145mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) |
186kg |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Εμπρός |
Ανεστραμμένο πιρούνι 37mm – διαδρομή 125mm |
Πίσω |
Δύο αμορτισέρ – διαδρομή 130mm |
Τροχοί |
|
Εμπρός |
15” από χυτό αλουμίνιο, έξι μπράτσων |
Πίσω |
14” από χυτό αλουμίνιο, έξι μπράτσων |
Ελαστικά Εμπρός |
120/70-15MC 56P |
Ελαστικά Πίσω |
140/70-14MC 62P |
ΦΡΕΝΑ |
|
Τύπος ABS | 2-κάναλο ABS |
Εμπρός |
Ένας δίσκος 256mm, με διπίστονη δαγκάνα της Nissin |
Πίσω |
Ένας δίσκος 240mm, με δαγκάνα ενός εμβόλου της Nissin |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ |
|
Όργανα |
Full LCD, ρολόι, δύο χιλιομετρητές, δείκτης κατανάλωσης καυσίμου, ένδειξη Honda SMART Key. |
Σύστημα προστασίας |
Immobiliser |
Προβολέας |
LED |
Πίσω φως |
LED |
Συνδεσιμότητα |
Ναι |
USB |
Ναι |
Cruise Control |
Όχι |
Πρόσθετα χαρακτηριστικά |
HSTC (Honda Selectable Torque Control) και ESS (Emergency Stop Signals) |