Πλήρης η γκάμα σκούτερ της Honda για το ’21
Μια πληρέστατη γκάμα σκούτερ που απαριθμεί δέκα συνολικά μοντέλα και εκτείνεται από τα 110, 125, 350, έως τα 750 κ.εκ. έχει διαμορφώσει η Honda για το 2021, καλύπτοντας όλο το φάσμα των απαιτήσεων στα αυτόματα δίτροχα. Ανάμεσά τους μάλιστα, βρίσκονται και προτάσεις που προβάλλουν μια μοναδικότητα στη σύγχρονη δίτροχη πραγματικότητα. Και ένα είναι σίγουρο τελικά: η Honda ξεκινάει πολύ δυναμικά τη χρονιά κι επενδύει όσον αφορά στα σκούτερ, παρουσιάζοντας μια πλουσιότερη από ποτέ γκάμα.
Η Honda διαχωρίζει τα scooter της σε δύο βασικές κατηγορίες, «Sit In» και «Step Through».
Ως Sit In χαρακτηρίζονται τα GT – Maxi Scooter μοντέλα που προσφέρουν αυτό που χαρακτηρίζουμε ως «μέσα» θέση οδήγησης, με χαμηλή σέλα και απλωτά πόδια μπροστά.
Σε αυτή την κατηγορία συμπεριλαμβάνονται τα PCX 125, Forza 125, Forza 350 και Forza 750.
Τα Step Through, είναι τα scooter της γκάμας στα οποία ο οδηγός ανεβαίνει πάνω στη σέλα τους περνώντας το πόδι του πάνω από το χαμηλό και επίπεδο πάτωμα της ποδιάς, όπως τα Genio 110, Vision 110, SH Mode 125, SH 150i και SH 350i.
Tέλος, το X–ADV 750 αποτελεί σύμφωνα με τη Honda μια κατηγορία μόνο του και έχει ξεχωριστή θέση στο επίσημο site της εταιρίας, εκτός όλων των υπολοίπων… συνομοταξιών. Το debate για το αν το συγκεκριμένο μοντέλο είναι σκούτερ, αυτόματη μοτοσυκλέτα ή υβρίδιο συνεχίζεται αμείωτο στις μέρες μας.
Τα σκούτερ της Honda για το 2021 μπαίνουν στην εποχή των προδιαγραφών Euro 5 και ανανεώνονται σε μεγάλο βαθμό.
Η αύξηση της ισχύος και η προσθήκη εξοπλισμού ήταν μερικές από τις γενικές συνισταμένες που καθόρισαν την ανανέωση αυτή, με τα SH350i και Forza 350 να αποκτούν κινητήρες μεγαλύτερης χωρητικότητας, το Forza 750 να είναι το ολοκαίνουργιο μοντέλο, ενώ τα περισσότερα μοντέλα εφοδιάστηκαν με νέους κινητήρες.
Το Honda Genio 110 είναι το πρώτο από τα δυο μικρά 110άρια της Honda. Δίνει έμφαση στο χαμηλό ύψος σέλας, στις μικρές διαστάσεις και τα λίγα συνολικά κιλά (90) έτσι ώστε να γίνεται κατάλληλο για αρχάριους και αρχάριες.
Με κυβισμό 110 cc, μίζα ACG και Idle Stop, συστήματα και τεχνολογίες που έχουμε δει να χρησιμοποιούνται στα PCX κα τα SH.
Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 9,0 ίππους στις 7.500 rpm και η ροπή τα 0,9 kgm στις 5.500 rpm. Οι τροχοί του είναι 14 ιντσών και τα φρένα δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω.
Το Honda Vision 110 χρησιμοποιεί και αυτό αερόψυκτο κινητήρα 8,7 ίππων με τέσσερις βαλβίδες, χαμηλό βάρος στα 100 κιλά, νέο πλαίσιο και start – stop σύστημα.
Απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα οικονομικό, πρακτικό και ευκολοδήγητο σκούτερ για τις αστικές τους μετακινήσεις με σπάνιες διασχίσεις περιαστικών διαδρομών.Στις ευρωπαϊκές αγορές όπου το παπί δεν είναι διαδεδομένο ως όχημα (καλά, μόνο στην Ελλάδα είναι…) το Vision 110 μπορεί άνετα να επιτελέσει αυτό τον ρόλο και να καλύψει αυτές τις συγκεκριμένες ανάγκες.
Tο Honda SH125 Mode είναι το τρίτο μοντέλο της γκάμας και έχει δεχθεί τις φροντίδες της εταιρίας που το ανανέωσε σε μεγάλο βαθμό: με νέο κινητήρα 11,2 ίππων που φέρει Start–Stop σύστημα.
Διαθέτει νέο πλαίσιο για το 2021, φρεσκάρισμα στη σχεδίαση, νέους τροχούς, LED προβολέα και πρακτικό ντουλαπάκι στην ποδιά με θύρα φόρτισης USB. Το SH Mode έχει CBS συνδυασμένο σύστημα στα φρένα, τροχό 14 ιντσών πίσω και ελαστικά διαστάσεων 80/90-16 και 100/90-14.
Αμέσως μετά ακολουθεί το Honda SH150i με τον ολοκαίνουργιο τετραβάλβιδο κινητήρα των 157 κ.εκ. και των 16,2 ίππων, επίσης με start – stop σύστημα, νέο πλαίσιο, Full LED φώτα, Traction Control, ABS και τροχούς διαμέτρου 16 ιντσών μπροστά και πίσω, με ελαστικά 100/80-16 και 120/80-16.
Πέραν του πιο πολυτελούς χαρακτήρα του, που υπερτονίζεται και από την ιδιαίτερη σχεδίαση, το SH150i συγκεντρώνει τρία σημαντικά και ουσιώδη στοιχεία για όσους βρίσκονται σε δίλημμα: ABS, Traction Control και τροχό 16 ιντσών πίσω.
Το Honda SH350i αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο των Step Through scooter της Honda, και για το 2021 έχει βελτιωθεί σε πολλούς τομείς, με την προσθήκη 51 κ.εκ. στη χωρητικότητα του κινητήρα του να αποτελεί φυσικά το πιο ενδιαφέρον νέο στοιχείο. Συνδυαστικά με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο μοτέρ, όπως ο ελαφρύτερος στρόφαλος, το μεγαλύτερο σώμα ψεκασμού, οι μεγαλύτερες σε διάμετρο βαλβίδες εισαγωγής και ο νέος χρονισμός, το SH350i καταφέρνει να συμμορφώνεται με τις Euro 5 προδιαγραφές αλλά και να αποδίδει 4 περισσότερους ίππους (29,4) και 0,5 kgm ροπής περισσότερο (3,7 kgm) από το προκάτοχο μοντέλο SH300i.
Το πλαίσιο είναι και σε αυτή την περίπτωση επανασχεδιασμένο, ενώ νέος είναι και ο πίνακας οργάνων που αποτελείται από δύο ψηφιακές οθόνες. ABS, Traction Control, Κeyless εκκίνηση και κλείδωμα, καθώς και full LED φώτα, αποτελούν τον πλούσιο εξοπλισμό του SH350i που απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα πολυτελές σκούτερ με δυνατότητα ταχείας κάλυψης μεγάλων αποστάσεων στην πόλη χωρίς να εξαιρούνται από το πεδίο δράσης του λεωφόροι, περιαστικές διαδρομές και –γιατί όχι;- τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου.
Tον ίδιο κινητήρα απέκτησε και το Honda Forza 350 και αυτό αποτελεί μια «πάσα» για να περάσουμε στη γκάμα των Sit In scooter του 2021.
Το Forza 350 λοιπόν αποτελεί τη μεσαία GT πρόταση της Honda, φέροντας στον εξοπλισμό του ABS, Τraction Control, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα (+40 χλστ. στην υψηλή της θέση για το 2021) και μια νέα ψηφιακή οθόνη η οποία προσφέρει δυνατότητες διασυνδεσιμότητας με κινητό τηλέφωνο.
Άνετο για δύο με αρκετούς χώρους και καλή προστασία, το Forza 350 μπορεί να πραγματοποιήσει πέραν των καθημερινών του υποχρεώσεων και ταξίδια, βγαίνοντας έξω από την πόλη συχνά. Σε κάθε περίπτωση, ως αντιπροσωπευτικό δείγμα maxi scooter, το κύριο του μέλημα είναι η άνεση και η ηρεμία πνεύματος των επιβαινόντων.
Τα χαρακτηριστικά αυτά προσφέρει κατά αναλογία και το Honda Forza 125, με μικρότερο βέβαια κινητήρα που περιορίζει σαφώς το βεληνεκές για ταξίδια, αλλά σε ό,τι αφορά την άνεση και την προστασία μέσα στην πόλη, το επίπεδο είναι ψηλό.
Για το 2021, το «μικρό» Forza των 125 κυβικών, έχει δεχθεί ένα φρεσκάρισμα στη σχεδίασή του, απέκτησε και αυτό +40 χλστ. στην ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα του (στην υψηλή της θέση), ενώ προστέθηκε Traction Control, με το Start – Stop σύστημα να παραμένει standard.
To Forza 125 «κλείνει το μάτι» σε όλους όσους επιθυμούν να διεκπεραιώνουν τις όποιες, αστικές κατά κύριο λόγο, μετακινήσεις τους με άνεση και αέρα πολυτέλειας.
Μaxi scooter αλλά σε mini συσκευασία αποτελεί το Honda PCX125, το σκούτερ που μας σύστησε με το Star–Stop σύστημα, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο παραγωγής που έφερε κάτι τέτοιο. Φυσικά για το 2021 παραμένει στον βασικό εξοπλισμό του scooter, στον οποίο προστίθενται επίσης Keyless σύστημα εκκίνησης και Traction Control.
O νεός τετραβάλβιδος κινητήρας έχει προσαρμοστεί στo Εuro 5 πρότυπο κερδίζοντας μάλιστα κάτι παραπάνω σε ισχύ (12,3 ίπποι). Το PCX125, από την πρώτη του υλοποίηση επιχείρησε έναν επιτυχημένο όπως αποδείχτηκε συγκερασμό μεταξύ ευελιξίας και άνεσης και αυτή την φιλοσοφία συνεχίζει και το 2021 μοντέλο.
Το δίτροχο που ολοκληρώνει την Sit In γκάμα είναι το Honda Forza 750, το οποίο επί της ουσίας αποτελεί εξέλιξη του Integra που η Honda το μετονόμασε, προφανώς για να δημιουργήσει μια πιο έντονη σύνδεση του μοντέλου με την κατηγορία των σκούτερ.
Η σχεδίαση έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό και εκπέμπει τον αέρα της ανανέωσης, με το Forza 750 να φέρει και αυτό φυσικά το DCT κιβώτιο που επιτρέπει αυτόματη και κατ’ επιλογή ημιαυτόματη εναλλαγή σχέσεων.
Το ηλεκτρονικό «οπλοστάσιο» του Integra προσφέρει μεγάλη δυνατότητα παραμετροποίησης με τα Riding Modes και το Traction Control να ρυθμίζονται σε διάφορες προεπιλεγμένες βαθμίδες απόδοσης και επίδρασης, αναλόγως του «προγράμματος» που έχει επιλεχθεί. ABS, TFT έγχρωμη οθόνη με δυνατότητα διασυνδεσιμότητας και Keyless σύστημα συμπληρώνουν τον εξοπλισμό ενός μοντέλου που μπορεί να επιτελέσει πολλαπλούς ρόλους στην αγορά αναλόγως της οπτικής που το εξετάζει κανείς.
Ως mega scooter είναι αρκετά ισχυρό και αρκούντως sport, ενώ ως μοτοσυκλέτα είναι πολύ άνετη και πολύ αυτόματη, και πιστεύουμε ότι το Forza 750 θα έχει κληρονομήσει κι ένα άλλο όχι τόσο γνωστό χαρακτηριστικό του Integra – τη δυνατότητα να κάνει πολύ άνετα ταξίδια.
Αν το Forza 750 μπερδεύει με την κατηγοριοποίηση του, το Honda X–ADV εκ πρώτης όψεως αποτελεί ακόμη μεγαλύτερο γρίφο. Δομικά έχει μεγάλη συγγένεια με τις μοτοσυκλέτες αλλά είναι (και) αυτόματο, ενώ διαλαλεί φύσει και θέσει τις ικανότητες κίνησης και εκτός δρόμου.
Τι είναι; X–ADV! Ένα μοντέλο που δεν έχει βρει ακόμα μιμητές και συνεχίζει να αποτελεί ένα μοναδικό παράδειγμα σκουτερο-μοτοσυκλέτας στην αγορά. Για το 2021, αποκτά ακόμα πιο δυναμική σχεδίαση, riding modes, TFT έγχρωμη οθόνη με δυνατότητα διασυνδεσιμότητας και παραμετροποίηση στην απόδοση του κινητήρα, του DCT και Traction Control.
Σε ποιους απευθύνεται το X–ADV; Σε αυτούς που μπορούν να το κατανοήσουν προφανώς, ώστε να απολαύσουν χωρίς προκαταλήψεις τον πολυχρηστικό χαρακτήρα του, που αποτελεί μια χωρίς προηγούμενο σύνθεση πολλών κατηγοριών.
Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr