Το “βασικό” μοντέλο ενδυναμώνεται
Με την ανανέωση του Vision 110, η Honda διατηρεί στην πολυπληθή γκάμα των κάτω των 110-125 cc σκούτερ της μια προσιτή οικονομικά και απλή επιλογή για όσους ψάχνουν ένα πρακτικό δίτροχο για την καθημερινότητα τους.
Ανάμεσα στα Beat 110, Genio 110, Forza 125, PCX125 και SH125 Mode, το Vision 110 είναι αυτό που θα λέγαμε ότι ανήκει στην κατηγορία φτερού, με το βάρος του να μην ξεπερνά τα 100 κιλά και τον προορισμό του να είναι αυστηρά αστικός.
Σε σύγκριση με τις άλλες προτάσεις της Honda στην A1 κατηγορία scooter, οι οποίες προάγουν ένα hi–tech, GT ή πολυτελές προφίλ, τo Vision 110 ποντάρει στην απλότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν συμβαδίζει με την εποχή του.
Παρουσιάστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά το 2012, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του πιο προσιτού εκπροσώπου της Honda στα σκούτερ, και με την παρούσα ανανέωση, όλα δείχνουν ότι θα συνεχίσει να επιτελεί τον ρόλο αυτό.
Προσιτό δεν σημαίνει βέβαια και παρωχημένο, κι έτσι το Vision 110 εντυπωσιάζει, όντας φορέας στοιχείων που συναντάμε στα μεγαλύτερα σε κυβισμό μοντέλα της Honda.
Ξεκινώντας από τον κινητήρα, αυτός είναι πλέον προδιαγραφών Euro 5, αερόψυκτος και διβάλβιδος με μονό εκκεντροφόρο.
Με χωρητικότητα στα 109,5 cc και σαφώς υποτετράγωνη διάμετρο επί διαδρομή πιστονιού (47x63,1mm) αποδίδει 8,7 ίππους στις 7.500 rpm και 0,9 kgm ροπής, στις 5.750 rpm, τιμές ισχύος δηλαδή που παραμένουν στα ίδια επίπεδα με την πρότερη, Euro 4 έκδοση.
Το μοτέρ δεν στερείται τεχνολογίας, αφού έχει σχεδιαστεί βάση της eSP φιλοσοφίας της Honda. Αυτό σημαίνει ότι μίζα και δυναμό αποτελούν ένα σώμα, επιτρέποντας την εφαρμογή Start–Stop συστήματος, για οικονομία καυσίμου.
Επίσης, η εισαγωγή έχει ειδική ροϊκή εξέλιξη, την οποία η Honda ονομάζει «tumble flow», βελτιώνοντας την τροφοδοσία που πραγματοποιείται μέσω PGM–FI ψεκασμού.
Η τοποθέτηση του κάθετου άξονα του κυλίνδρου σε διαφορά με τον οριζόντιο άξονα του στροφάλου (offset), η σχεδίαση του πιστονιού αλλά και του στροφάλου, καθώς και η χρήση ιμάντων αντί για καδένες, μειώνουν τις τριβές και κατά συνέπεια κάνουν το έργο του κινητήρα πιο εύκολο, μειώνοντας σε βάθος χρόνου και τις φθορές που προκαλούνται από τη λειτουργία του.
To πλαίσιο του Vision 110 έχει επανασχεδιαστεί βάσει της enhanced Smart Architecture Frame (eSAF) δομικής φιλοσοφίας.
Το νέο αυτό πρωτόκολλο της Honda για την κατασκευή πλαισίων στα scooter, έχει ως αποτέλεσμα ελαφρύτερες μονάδες, ενισχυμένες στα σημεία που είναι απαραίτητο αλλά και με ελεγχόμενες ελαστικότητες για βελτίωση της άνεσης.
Στην προκειμένη περίπτωση, το πλαίσιο του Vision 110 είναι ελαφρύτερο κατά 2 κιλά σε σχέση με αυτό της προηγούμενης έκδοσης και κατασκευάζεται από πρεσαριστό ατσάλι, με κολλήσεις laser. Το συνολικό βάρος του scooter είναι 100 κιλά (από 102 κιλά).
Η αρχιτεκτονική του, διατηρεί το χαμηλό πέρασμα στην ποδιά, επιτρέποντας έτσι στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν έναν εντελώς επίπεδο χώρο δαπέδου που εξυπηρετεί εργονομικά αλλά προσδίδει επίσης και δυνατότητα μεταφοράς ογκωδών αντικειμένων, που μπορούν να στερεωθούν στο γαντζάκι της ποδιάς.
Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι αυξημένος, στα 17,7 λίτρα, ενώ υπάρχει επίσης ντουλαπάκι για την αποθήκευση μικροπραγμάτων, στο αριστερό εσωτερικό πάνελ της ποδιάς.
Μια όμορφη σε σχεδίαση σχάρα αυξάνει ακόμα περισσότερο τις μεταφορικές ικανότητες του Vision 110, με τα μπράτσα της να λειτουργούν ως χειρολαβές στήριξης του συνεπιβάτη.
Ο τελευταίος έχει επίσης στη διάθεση του δύο πτυσσόμενα, μοτοσυκλετιστικού τύπου μαρσπιέ και ένα σεβαστό σε διαστάσεις τμήμα της σχεδόν επίπεδης ενιαίας σέλας, της οποίας το ύψος για τον οδηγό είναι 785 mm.
Το Smart Key ως μέσο κλειδώματος – ξεκλειδώματος και εκκίνησης του scooter είναι άλλο ένα εντυπωσιακό για την κατηγορία του Vision εξοπλιστικό στοιχείο.
Νέα είναι και τα όργανα, που αποτελούν έναν συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων.
Ένα μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο δεσπόζει στο κέντρο, πλαισιωμένο από μια μονόχρωμη LCD οθόνη στο κάτω μέρος (με ένδειξη στάθμης καυσίμου) και ενδεικτικές λυχνίες στην πάνω πλευρά.
Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά, το Vision 110 φέρει τροχούς 16 και 14 ιντσών, μπροστά και πίσω αντιστοίχως, στους οποίους τοποθετούνται ελαστικά διαστάσεων 80/90-16 και 90/90-14.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 31 mm και από μονό, έκκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ.
Τέλος, στα φρένα έχουμε ένα μονό δισκόφρενο διαμέτρου 220 mm για τον μπροστινό τροχό και ταμπούρο 130 mm πίσω, γεγονός που μας δίνει το δικαίωμα για… γκρίνια: χωρίς να ισχυριζόμαστε ότι η απόδοση του ταμπούρου είναι ελλιπής, θα θέλαμε δίσκο και πίσω, αφού το ταμπούρο δεν παύει να είναι ένα αναχρονιστικό σύστημα πέδησης, που δεν έχει θέση σε μοντέλο του 2021.
Τα φρένα είναι πάντως συνδυασμένα, με μηχανικό προφανώς τρόπο, λόγω της ύπαρξης ταμπούρου.