Ασκήσεις επί χάρτου
Πήρε φωτιά το διαδίκτυο με το τρίτροχο ΤΜΑΧ. Θα βγει ή δεν θα βγει στην παραγωγή; Εμείς λέμε όχι και διαβάστε ποια είναι τα επιχειρήματά μας, που αποδεικνύουν ότι πρόκειται για άσκηση επί χάρτου.
Πρόκειται για ειλημμένη απόφαση. Είναι γνωστή εδώ και χρόνια η πρόθεση της Yamaha (μιας εταιρίας που δεν διστάζει να δοκιμάσει διαφορετικές συνταγές κατά καιρούς) να επενδύσει στην κατηγορία του urban mobility, της αστικής μετακίνησης… με τον δικό της τρόπο. Αν και κάτι μας λέει ότι ο τελικός στόχος είναι τα ηλεκτρικά τρίτροχα σκούτερ ή μοτοσυκλέτες, ας δούμε προς το παρόν τι είδους σχέδια πατεντάρει η γιαπωνέζικη εταιρία… για πιθανή μελλοντική χρήση.
Γιατί λέμε “πιθανή”; Γιατί πλήθος πατεντών κατατίθενται σε ευρωπαϊκά και ιαπωνικά και παγκόσμια γραφεία ευρεσιτεχνιών “σε περίπτωση που” αποφασίσει ο κατασκευαστής να τα χρησιμοποιήσει, προλαβαίνοντας τους ανταγωνιστές του.
Τέτοια υπόθεση είναι και το τρίτροχο ΤΜΑΧ – κατά την ταπεινή μας γνώμη – μιας κι εάν ένα τέτοιο σκούτερ έβγαινε στην παραγωγή, θα εκτίνασσε την τιμή αγοράς του σε δυσθεώρητα ύψη: ένα απλό ΤΜΑΧ 560 κοστίζει σήμερα 12,5 χιλιάδες ευρώ. Αν γινόταν τρίτροχο, σίγουρα θα επιβάρυνε την τιμή κατά 3-4 χιλιάδες ευρώ, φτάνοντας έτσι πολύ κοντά στην τιμή του 900αριού Yamaha Niken (15.900 ευρώ) των 115 ίππων! Τολμηρή είπαμε ότι είναι η Yamaha, όχι παράλογη!
Το φλερτ της Yamaha με τους τρεις τροχούς στην σκουτερο-κίνηση ξεκίνησε με το Tricity 125, πέρασε στο Tricity 155 και μετά επεκτάθηκε και στη μοτοσυκλέτα με το Niken 900, πιο πολύ για να γίνει πρωτοπόρος στις τρίτροχες μοτοσυκλέτες παραγωγής, παρά για την εμπορική επιτυχία-καταξίωση.
Πριν από λίγες μέρες παρουσιάστηκε και το τέταρτο τρίροδο παραγωγής της Yamaha με κινητήρα 300 κυβικών, το Tricity 300, που θα καταφθάσει στις αγορές μέσα στον επόμενο μήνα.
Όσον αφορά το 3τροχο ΤΜΑΧ, τα σχέδια που “διέρρευσαν” δείχνουν ένα μπροστινό σύστημα δυο τροχών, με ένα ΤΜΑΧ κολλημένο από πίσω τους.
Η διάταξη θυμίζει έντονα το τρίτροχο της νορβηγικής Brudeli που είχαμε παρουσιάσει (εκστασιασμένοι) πριν από πέντε χρόνια, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ , και χρησιμοποιεί διπλά ψαλίδια και συνδέσμους.
Αντίθετα ο Γάλλος βελτιωτής – γνωστός “τρελός” – Lazareth είχε διαφορετική προσέγγιση στο δικό του τρίτροχο ΤΜΑΧ (διαβάστε εδώ).
Οι πατέντες της Brudeli, τις οποίες είχε αγοράσει η Yamaha ήδη από το 2017, επιτρέπουν στο “όχημα” να παίρνει κλίση στις στροφές και να διατηρεί πολύ καλή επαφή-πρόσφυση με το έδαφος.
Η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά στη σημερινή πατέντα της Yamaha, είναι η χρήση ενός ισχυρού ηλεκτροκινητήρα που συνεργάζεται με το αμορτισέρ έτσι ώστε να αλλάζει τις γωνίες κλίσης (;) του συνόλου.
Εμείς θα κάνουμε τη μαντεψιά μας και θα πούμε ότι, στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα δούμε στο επόμενο σαλόνι του Τόκιο (για τέτοια ακρίβεια μιλάμε…) ένα concept τρίτροχο ΤΜΑΧ, πάνω στο οποίο θα επιδεικνύεται όλη η τεχνολογική τόλμη και οι πατέντες της Yamaha επί του θέματος. Από την άλλη ποτέ δεν ξέρεις…