“Mother India” και στα δίτροχα
Από τα 15 εκατομμύρια δίτροχα που πουλήθηκαν το 2014 στην αγορά της Ινδίας, φτάσαμε τα 20 εκατομμύρια το 2018. Η πάντοτε πολύ ισχυρή αγορά στην Ινδία έδειξε και το 2018 ότι η αύξηση πωλήσεων δεν έχει σταματημό, αφού το ’18 απορρόφησε 2,6 εκατομμύρια παραπάνω μονάδες απ’ ότι το 2017! Μια αγορά γίγαντας…
Νούμερα που προκαλούν ζαλάδα. Πωλήσεις πολλών εκατομμυρίων από μια και μόνο – τεράστια – αγορά, μια χώρα με 1,3 δις κατοίκους που έχουν τεράστιες ανάγκες μετακίνησης, τη στιγμή που η Ευρώπη όλη μαζί προσπαθεί να πιάσει το 1 εκατομμύριο πωληθέντων δίτροχων ετήσια.
Διαβάστε παρακάτω τις πωλήσεις όλων των κατηγοριών δίτροχων (σκούτερ και μοτοσυκλετών) τα τελευταία 5 χρόνια και προσπαθήστε να μείνετε ψύχραιμοι:
2014: 14.806.000
2015: 15.975.000
2016: 16.455.000
2017: 17.589.000
2018: 20.192.000
Η ινδική αγορά σκούτερ και μοτοσυκλετών σημείωσε τους τελευταίους μήνες του 2018 αξιοσημείωτες αλλαγές, μιας και οι πωλήσεις των αυτοκινήτων μειώθηκαν λόγω χαμηλής ζήτησης.
Μπορεί ο πρώτος μήνας του 2019 να είχε μείωση πωλήσεων κατά 10% για όλες τις κατηγορίες δίτροχων, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τις πωλήσεις της κατηγορίας των σκούτερ να φτάσουν συνολικά τις 497.169 μονάδες.
Από στο 10μηνο από τον Απρίλιο του 2018 έως τον Ιανουάριο του 2019, οι συνολικές πωλήσεις σκούτερ ανήλθαν συνολικά σε 5.821.333 μονάδες, αυξημένες κατά 3,19% σε σύγκριση με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο.
Πρώτο – εξαιρετικά πετυχημένο – σε πωλήσεις εδώ και χρόνια στην Ινδία είναι το Honda Activa που πιάνει πάνω 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις το χρόνο και το οποίο τον Ιανουάριο του ’19 έφτασε πωλήσεις 213.000 μονάδων, με δεύτερο πολύ πιο πίσω το Suzuki Access 125 με μόλις 54.000 πωλήσεις. Ακολούθησαν τα TVS Jupiter, Honda Dio, Hero Destini 125 ενώ στην 6η θέση συναντάμε ένα σκούτερ ενδιαφέρουσας εμφάνισης, το TVS Ntorq.
Σημειώστε ότι σχεδόν τα κορυφαία σε πωλήσεις σκούτερ στην Ινδία έχουν – όλα πλέον – τετράχρονους κινητήρες 100-125 κυβικών και τα ταμπούρα στα φρένα δεν σπανίζουν καθόλου. Για παράδειγμα το best seller Honda Activa 110 έχει ταμπούρα και στους δυο τροχούς! Επίσης οι τροχοί του είναι μόλις 10 ιντσών μπροστά και πίσω.
Παράλληλα με τα σκούτερ είναι και τα μονοκύλινδρα απλά, αερόψυκτα 125άρια μοτοσυκλετάκια που πουλάνε το ίδιο καλά. Είναι δυο 125άρια της Hero που κρατάνε δυνατά στην πρώτη και τρίτη θέση, τα Hero Splendor και Hero HF Deluxe. Άλλες αγορές, άλλες απαιτήσεις. Τι άλλο να πεις…