fbpx

SHOEI: Συζητώντας με τον πρόεδρο της εταιρίας

Ιαπωνική τελειότητα στο μικροσκόπιο

Με την Αθήνα να επιλέγεται σαν τόπος διεξαγωγής της Παγκόσμιας συνάντησης αντιπροσώπων της Shoei, έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον πρόεδρό της κύριο Κ.Ishida, μαθαίνοντας περισσότερα πράγματα για τη φημισμένη Ιαπωνική εταιρία κρανών. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Γιάννης Φαρασόπουλος

Με τα παρακάτω λόγια, σε κλασικό λιτό γιαπωνέζικο τρόπο, προλογίζει η Shoei τον λόγο για τον οποίο η εταιρία ασχολήθηκε με τα κράνη μοτοσυκλέτας: “Καμία άλλη μορφή μετακίνησης δεν προσφέρει την ίδια αίσθηση ταχύτητας όπως η μοτοσυκλέτα, κι αυτό σημαίνει ότι ο μοτοσυκλετιστής πρέπει να είναι πάντοτε έτοιμος για το απρόβλεπτο. Επομένως η προστασία του είναι ουσιαστική και ειδικότερα το κράνος του.”

Μια πρόσκληση από την αντιπροσωπεία της Shoei στην Ελλάδα, Τζωρτζόπουλος Ι. Ε.Π.Ε, πρίν από την Παγκόσμια συνάντηση αντιπροσώπων, που γινόταν στην Ελλάδα, ήταν μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τους ανθρώπους της γιαπωνέζικης φημισμένης εταιρίας. Και ποιους ανθρώπους μάλιστα;

Σε μια σπάνια και ανεπίσημη συνέντευξη Τύπου είχαμε την τύχη και την τιμή να γνωρίσουμε και να συνομιλήσουμε με τον πρόεδρο της Shoei, τον κύριο Kenichiro Ishida, καθώς και τους διευθυντές τμημάτων, κύριους S. Ohno (Product Planning) και K. Sekiguchi (Product Planning & MotoGP). Παλαιότερος όλων στην εταιρία ο κύριος Ohno, ο οποίος δουλεύει στην εταιρία από το 1983!

K. Sekiguchi, S. Ohno, και ο πρόεδρος Kenichiro Ishida, από αριστερά προς τα δεξιά

Η Shoei Kako Co. Ltd, όπως ονομαζόταν τότε, ιδρύθηκε το 1959 με σκοπό την κατασκευή κρανών ασφαλείας γενικής χρήσης και μόλις ένα χρόνο μετά, το ’60 άρχισε να κατασκευάζει κράνη για μοτοσυκλετιστές.

Πέρασαν μόλις τρία χρόνια και ήρθε το 1963, για να κατασκευάσει η Shoei το πρώτο της αγωνιστικό μοτοσυκλετιστικό κράνος! Από νωρίς λοιπόν στους αγώνες, η εταιρία…

Το 1967 φτιάχνει το πρώτο φουλφέις κράνος και το 1992 γίνεται μια σημαντική χρονιά, αφού ο Wayne Rainey κερδίζει το τρίτο συνεχόμενό του Παγκόσμιο πρωτάθλημα στα 500 cc για λογαριασμό της Shoei.

Η εταιρία παράγει σήμερα 530.000 κράνη το χρόνο, αποκλειστικά στην Ιαπωνία, ενώ όλη η έρευνα και η εξέλιξη, αλλά και η σχεδίαση των γραφικών γίνεται μέσα στην εταιρία, ενώ κάθε αγωνιστική ρέπλικα – όπως αυτή του Marq Marquez για παράδειγμα – φτιάχνεται σε 30.000 αντίγραφα.

Το εντυπωσιακό είναι ότι ακόμα και ο Ισπανός παγκόσμιος πολυπρωταθλητής φοράει ένα κράνος παραγωγής, σαν αυτά που πωλούνται στο εμπόριο, με τις αντίστοιχες μετατροπές στο εσωτερικό του για λόγους εφαρμογής.

Ο πρόεδρος της Shoei κ. Kenichiro Ishida αριστερά και ο αντιπρόσωπος κ. Γιάννης Τζωρτζόπουλος δεξιά

Για τη σχεδίαση του σχήματος του κελύφους τα κράνη της Shoei δοκιμάζονται στην αεροδυναμική σήραγγα της εταιρίας που είναι η μεγαλύτερη και τελειότερη στον κόσμο στον χώρο των κρανών, το οποίο για να φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο βελτιωνόταν επί χρόνια.

Μετά τη σήραγγα τα κράνη δοκιμάζονται σε πίστες ταχύτητας και μετά στους δημόσιους δρόμους, σε πραγματικές συνθήκες, πριν βγουν στην παραγωγή. Ένα νέο μοντέλο απαιτεί συνήθως δύο χρόνια ερευνών, εξέλιξης και δοκιμών για να βγει στην παραγωγή.

Το τμήμα R&D έρευνας και εξέλιξης της Shoei απορροφά κάθε χρόνο μερικά εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο ανταγωνισμός στις αγορές της Ευρώπης προέρχεται κυρίως από την Arai και την Schuberth.

H Ευρωπαϊκή αγορά είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη για την Shoei, αφού κατέχει πωλήσεων της τάξης του 40% και συγχρόνως αποτελεί την αγορά που επηρεάζει όλες τις υπόλοιπες.

Δεύτερη σε πωλήσεις αγορά για την εταιρία είναι η Αμερικανική που απορροφά το 20% της παραγωγής της, τη στιγμή που οι ασιατικές αγορές μόλις το 5%.

Ο πρόεδρος της Shoei κ. Kenichiro Ishida κρατάει το νέο EX-Zero

Η Shoei παρακολουθεί στενά την εξέλιξη και την τεχνολογία των υλικών κατασκευής, πιστεύει ότι το μέλλον έγκειται στα οργανικά υλικά και δεν πιστεύει στη δημιουργία κελύφους κράνους με την αποκλειστική χρήση ανθρακονημάτων και μόνο. Το βασικό υλικό κατασκευής των κρανών της είναι ο υαλοβάμβακας με ενισχύσεις από άλλα υλικά, όπως kevlar για παράδειγμα, τα οποία προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις, βάρος και τιμή.

Οι αγώνες έχουν μεγάλη σημασία για την Shoei και για αυτό το λόγο το 50% του διαφημιστικού της budget διοχετεύεται σε αυτούς.

Περισσότερες πληροφορίες για τα κράνη της Shoei: tzortzopoulos.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ