Bελτιώσεις, μαζί με Euro4
* Κυβισμός: 278.3 cc * Ιπποδύναμη: 27,5 ίπποι, στις 7.750 rpm * Βάρος: 180 Kg (άδειο) * Τιμή: 4.195 ευρώ
Το SYM Citycom 300i αποτελεί ένα από τα πιο ευπώλητα (best seller) σκούτερ και το δεύτερο 300άρι σε πωλήσεις της ελληνικής αγοράς. Επανέρχεται για άλλη μια φορά με το όνομα SYM Citycom S300i ABS E4 και είναι κοντά μας για άλλη μια φορά ανανεωμένο, με την προσθήκη ABS στα φρένα του, αλλά και βελτιωμένο σε όλους τους τομείς που χρειάζεται έτσι ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro4. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Το σχήμα του σκούτερ είναι γνωστό στο ελληνικό κοινό εδώ και χρόνια. Άλλοι το βρίσκουν ουδέτερο, άλλοι διαχρονικά δυναμικό, κανείς όμως όχι ξεπερασμένο.
Υπάρχει μια ιδιαιτερότητα στην εμφάνιση του SYM Citycom S300i, που είναι μαζεμένο, compact στο ρύγχος και την ουρά, με αιχμές να δημιουργούνται κυρίως από το μπροστινό φτερό και τη ζελατίνα.
Δύο μεγάλα φωτιστικά σώματα, δυο σφηνοειδείς προβολείς βρίσκονται πάνω στο φέρινγκ-ποδιά, λίγο πιο κάτω υπάρχει ένα αρκετά ψηλό τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, ενώ δυο 16άρηδες τροχοί φροντίζουν την σταθερότητα του συνόλου.
Στο δρόμο
Αμέσως, από την πρώτη στιγμή που θα πάρει μπρος ο κινητήρας του SYM Citycom S300i ABS και ακούσεις πως δουλεύει στο ρελαντί, αντιλαμβάνεσαι το πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί στην Ταϊβάν. Ο κινητήρας των, σχεδόν, 280 κυβικών έχει πολύ καλή λειτουργία συνολικά. Οι μηχανικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι, ο ήχος μπάσος, η απόκριση στο γκάζι αψεγάδιαστη και άμεση, χωρίς δισταγμούς.
Επίσης δεν υπάρχουν κραδασμοί, παρά ελάχιστοι σε συγκεκριμένο αριθμό στροφών που περνούν σχεδόν απαρατήρητοι. Ο 4βάλβιδος κινητήρας του Citycom μπορεί να χαρακτηριστεί “γιαπωνέζικος” και αυτό αποτελεί ένα μεγάλης αξίας παράσημο.
Ο ισχυρός κινητήρας των 27,5 ίππων δείχνει αμέσως ότι έχει περισσότερη δύναμη από άλλα 300άρια (από τους ισχυρότερους στην κατηγορία του), μιας και έχει χαθεί ένας μόλις ίππος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο Euro3.
Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης μόλις αρχίσει να κινείται το σκούτερ, ενώ πολύ σύντομα συνειδητοποιείς ότι κάθεσαι με καλή στήριξη πάνω στην άνετη και μαλακή σέλα, με εργονομία που σου δίνει την εντύπωση ότι αναβάτης και σκούτερ είναι ένα σώμα.
Η ψηλή θέση οδήγησης του SYM Citycom S300i ABS προσφέρει πολύ καλό έλεγχο στο σκούτερ, αν και η ψηλή ζελατίνα που είναι κοντά στο κεφάλι του αναβάτη θεωρητικά θα δυσκολέψει λίγο στην κίνηση, που θέλουμε καλή ορατότητα στα πρώτα μέτρα μπροστά από το σκούτερ.
Η ορατότητα δεν είναι προβληματική όμως μέσα στο μποτιλιάρισμα της πόλης, μιας και το lexan της ζελατίνας είναι ποιοτικό και έτσι δεν υπάρχει παραμόρφωση. Η χοντρή, άκαμπτη ζελατίνα ενώ λόγω της εγγύτητάς της προς τον αναβάτη και του ύψους της προσφέρει πολύ καλή προστασία από τον αέρα όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν.
Το “τράβηγμα” του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές στο άνοιγμα του γκαζιού είναι καλό κι αυτό οφείλεται στην καλή ροπή του, μιας και η μετάδοση είναι επιλεγμένη μακριά έτσι ώστε να δίνει πολύ καλές επιταχύνσεις πάνω από τα 20 km/h. Άρα τι έχουμε εδώ;
Έναν δυνατό κινητήρα που προσφέρει καλές ρεπρίζ μέχρι τα 120 km/h (ένδειξη κοντέρ) κι έπειτα να ανεβάζει πιο αργά στροφές μέχρι τα 140km/h .
Η σταθερότητα του SYM Citycom S300i ABS είναι καλή, κι αν υπάρχει μια ελάχιστη νευρικότητα (μόνο αν την προκαλέσεις με δυνατό τράβηγμα του τιμονιού-αλλαγή κατεύθυνσης) μετά τα 120 km/h, αυτό οφείλεται περισσότερο στη μεγάλη μετωπική επιφάνεια της ζελατίνας η οποία – αν παρατηρήσατε – στερεώνεται πάνω στο τιμόνι. Λογικό λοιπόν.
Ενώ το κοντέρ πλησιάζει τα 145 km/h, η πραγματική τελική είναι 134 km/h και η επιτάχυνση 0-400 μέτρων διανύεται σε 18,9 δευτερόλεπτα – λίγο πιο αργά από το μοντέλο Euro3, που ήταν στο 18,5”. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε μεταξύ 3,8 και 4,2 λίτρων καυσίμου, για 100 χιλιόμετρα διαδρομής.
Με την αλλαγή της διαμέτρου του μπροστινού δισκόφρενου στα 288 χιλιοστά διαμέτρου το SYM Citycom S300i απέκτησε καλύτερα φρένα σε σχέση με το μοντέλο με το σύστημα CBS.
Μπορούμε να πούμε ότι τα φρένα του SYM Citycom S300i ΑΒS E4 αγγίζουν το άριστο: έχουν και τα δυο, μπροστινό και οπίσθιο, αίσθηση και δύναμη από το αρχικό πάτημα της μανέτας και προσφέρουν αξιόλογη προοδευτική και ισχυρή επιβράδυνση μέχρι να επέμβει το ABS, το οποίο μάλιστα ενεργεί καίρια και διακριτικά.
Οι αναρτήσεις είναι και αυτές βελτιωμένες και προσφέρουν καλή άνεση στον αναβάτη. Το πιρούνι έχει σωστές αποσβέσεις (συμπίεσης-επαναφοράς) και λογική, προοδευτική βύθιση στο φρενάρισμα, προσφέροντας αίσθηση στον αναβάτη, αίσθηση ασφάλειας.
Τα αμορτισέρ πίσω είναι λίγο πιο σκληρά (βλ. μικρότερες διαδρομές) θα τερματίσουν ή θα χτυπήσουν όταν κληθούν να περάσουν πάνω από αλλεπάλληλες ανωμαλίες του δρόμου, κάτι που περνάει φιλτραρισμένο πάντως στα μαλακά μόρια του αναβάτη.
Ο συνεπιβάτης λόγω θέσης του (βλ. πάνω από το σημείο έδρασης των αμορτισέρ) θα νιώσει το χτύπημα περισσότερο. Δεν γίνεται ιδιαίτερα ενοχλητικό πάντως το χτύπημα, αφού εκεί επεμβαίνει η πλατιά και μαλακή σέλα στην οποία κάθεται.
Όπως και πριν και σε αυτό το μοντέλο το μαλακό ελατήριο επαναφοράς του κεντρικού σταντ του το κάνει να χτυπάει καθώς το σκούτερ περνάει πάνω από τις κακοτεχνίες των δρόμων.
Στον τομέα του κρατήματος τώρα το SYM Citycom S300i ΑΒS E4 έχει να επιδείξει έναν θετικό χαρακτήρα που δεν θα δημιουργήσει προβλήματα στον αναβάτη, εμφανίζει ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές, είναι εύκολο στη χρήση με γρήγορο τιμόνι και μόνο η υψηλή θέση οδήγησης (κάθεσαι “πάνω” στο σκούτερ) θα χρειαστεί λίγη εξοικείωση από πλευράς αναβάτη.
Και στα ταξίδια το 300 θα αποδειχθεί απολαυστικό, γιατί όπως είπαμε και πριν δίνει καλή προστασία στον αναβάτη και επίσης μπορεί να ταξιδεύει μόνιμα με το κοντέρ να δείχνει 120 km/h.
Όσο δε για τα μαρσπιέ, τα ψηλότερα αναστήματα θα χρησιμοποιούν μόνο τα παράλληλα με το έδαφος, γιατί τα σκαλοπάτια που βρίσκονται ψηλότερα πάνω στην ποδιά δεν είναι βολικά.
Τελικά…
Το SYM Citycom S300i ABS είναι ένα σκούτερ “που τα κάνει όλα” παραπάνω από αξιοπρεπώς. Δεν έχει παρά ελάχιστα πράγματα πάνω του που θα έχρηζαν βελτίωσης, ενώ συνολικά χαρακτηρίζεται από τα καλύτερα της αγοράς.
Αυτά σε συνδυασμό με την συμφέρουσα τιμή του που είναι κοντά στις 4,0 χιλιάδες ευρώ είτε μετρητοίς, είτε με δόσεις το κάνουν ικανό να συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική πορεία του στην ελληνική αγορά.
Σημειώσεις και Παρατηρήσεις
- Αρκετά μεγάλος για ένα κράνος και μικροπράγματα είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα. Είναι ρηχός όμως και απαιτεί καλή τακτοποίηση για να κλείσει καλά η σέλα.
- Θετικά σχόλια δέχθηκε η σέλα και η συνολική θέση από τους συνεπιβάτες
- Τα όργανα είναι όμορφα τη νύχτα, αλλά τη μέρα δεν ξετρελαίνουν με τη σχεδίασή τους και οι ενδείξεις είναι λίγο μικρές
- Τα φώτα του SYM Citycom S300i ΑΒS E4 είναι πολύ καλά, όπως επίσης και οι καθρέφτες του. Η γνωστή εντυπωσιακή εικόνα του πίσω στοπ το βράδυ παραμένει. Είναι αυτές οι μικρές λεπτομέρειες…
- Το ντεπόζιτο είναι αρκετά μεγάλο και δίνει καλή αυτονομία. Η τάπα του όμως -βρίσκεται πάνω στο τούνελ- είναι αφαιρούμενη και θέλει λίγη συνήθεια στο “βάλε-βγάλε”.
- Το ντουλαπάκι της ποδιάς διαθέτει και παροχή ρεύματος
- Τα λάστιχα είναι της Maxxis, σε διαστάσεις 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω και προσφέρουν καλή πρόσφυση
- Μέσα στην κίνηση λόγω μεγάλου μπροστινού τροχού η ακτίνα στροφής του τιμονιού είναι κάπως περιορισμένη
- Η σέλα ανοίγει εύκολα με το γύρισμα του κλειδιού από τον κεντρικό διακόπτη.
- O κεντρικός διακόπτης έχει μαγνητική-αντικλεπτική φραγή, ενώ για τον ίδιο λόγο υπάρχει και κουμπί που βρίσκεται κάτω από τη σέλα που δεν επιτρέπει την εκκίνηση του κινητήρα.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ SYM CITYCOM S300i ABS E4, ME TON ANTΑΓΩΝΙΣΜΟ