24 δημοσιογράφοι, 24 ώρες, ένα σκούτερ
Ένα σκούτερ μόνο, το Scomadi TL 125 Chrome και 24 ειδικοί δημοσιογράφοι μοτοσυκλέτας που το οδηγούν 24 ώρες χωρίς διακοπή στους δρόμους της Μαδρίτης. Και τελικά όλα πήγαν περίφημα: με διάφορα περιστατικά για τους συμμετέχοντες και κανένα για το Scomadi, που άντεξε τη δοκιμασία. Πολλά ανέκδοτα και τρυφερές αναμνήσεις μας άφησε αυτή την εμπειρία. Κείμενο: Antonio Cuadra, Φωτογραφίες: Motorien/Διάφοροι
Η ιδέα προτάθηκε από τον Joaquín Cuñat της αντιπροσωπείας της Scomadi στην Ισπανία που είναι η εταιρία Motorien: “Θέλετε να συμμετάσχετε σε μια 24ωρη μαραθώνια δοκιμή του Scomadi TL 125, με αλλαγή οδηγού ανά μία ώρα;”.
Κανένας δεν το πολυσκέφτηκε και συμφώνησε αμέσως. Ποιος μπορεί να αντισταθεί να μην συμμετάσχει σε μια εκδήλωση τέτοιου βεληνεκούς; Ειδικά όταν οι αλλαγές γίνονται κάθε ώρα, το εγχείρημα ακουγόταν διασκεδαστικό.
Απλά ο κάθε δημοσιογράφος θα έκανε βολτες στη Μαδρίτη μέχρι να έρθει η ώρα να περάσει τη σκυτάλη στον επόμενο συνάδελφο.
Από την πλευρά μας, από την ιστοσελίδα μας www.moto125.cc δηλώσαμε τρεις υποψηφιότητες: τον Carlos de la Cuadra, τον Roberto Maté και τον υπογράφοντα, Antonio Cuadra. Οι δύο πρώτοι θα ξεκινούσαν τις πρώτες πρωινές μικρές ώρες: 5-7 το πρωί, και ο τρίτος αργότερα, το απόγευμα στις 19-20 μμ.
Μέσα στους 24 συμμετέχοντες υπήρχαν και 3 γυναίκες: η Alicia Sornosa (γνωστή ισπανίδα ταξιδεύτρια με μοτοσυκλέτα ανά τον κόσμο και δημοσιογράφος), Guadalupe Arias και Elena Calleja. Το σκούτερ της δοκιμασίας ήταν ένα απλό παραγωγής που μπορεί να αγοράσει οποιοσδήποτε, αφού ήταν ένα Scomadi TL 125 Chrome της βρετανικής εταιρείας.
Η πρωτοτυπία της έκδοσης Chrome είναι ότι όλα τα πλαστικά του κουστουμιού έχουν δεχθεί φινίρισμα χρωμίου, μια πρόταση που σίγουρα δεν προτείνεται σε όσους θέλουν να μετακινηθούν πόλη «ινκόγκνιτο» και να περνούν απαρατήρητοι ανάμεσα στους περαστικούς…
Κι ενώ η χρωμίωση μετάλλων επιτυγχάνεται με ηλεκτρόλυση, για τα πλαστικά είναι άλλη ιστορία.
Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο. Το Scomadi TL 125 Chrome μοιάζει με καθρέφτη, που αντανακλά οτιδήποτε βρίσκεται γύρω του, “μπαίνοντας” μέσα στο περιβάλλον που κινείται.
Κατά τα άλλα είναι ένα απλό σκούτερ, με μικρές τεχνολογικές λύσεις: βεβιασμένη ψύξη αέρα μέσω φτερωτής, τροφοδοσία με καρμπυρατέρ (εκκίνηση με μίζα και μανιβέλα) και δύο βαλβίδες στην κεφαλή.
Είναι ήσυχο και ζωντανό στις εκκινήσεις από τα φανάρια, συδυαζόμενο άριστα με την εμφάνιση που αντιγράφει τις Lambretta του ’60 και του ’70. Είναι εξοπλισμένο με λάστιχα tubeless 12 ιντσών με χαμηλό προφίλ, που χρησιμοποιούν κυματιστά δισκόφρενα.
Συνολικά το Scomadi TL είναι πολύ εύχρηστο πόλη με στενό τιμόνι, που θα σου επιτρέψει να ελιχθείς ανάμεσα στα αυτοκίνητα, με μιά πολύ άνετη σέλα, ακόμα και αν οδηγείς με συνεπιβάτη.
Όπως είχαμε γράψει και παλαιότερα το Scomadi TL 125 έχει ήδη πετύχει πέρυσι διπλό παγκόσμιο ρεκόρ (σε έναν επίσημο “Μαραθώνιο”) με αναβάτη τον Γερμανό Marcus Mayer. Στο τέλος της 24ωρης δοκιμής του Mayer, το Scomadi είχε γράψει 533,18 χιλιομέτρα, δηλαδή κατά μέσο όρο 22,2 χιλιόμετρα την ώρα, καταναλώνοντας συνολικά 16,5 λίτρα βενζίνης, άρα κατανάλωση 3,6 l / 100 km .
Μετά τον Marcus Mayer λοιπόν είχε έρθει η δική μας σειρά για το δικό μας “24ωρο Μαραθώνιο”, μόνο που εμείς δεν ήμασταν μόνοι μας και οι πλάκες μεταξύ των συμμετεχόντων έδιναν και έπαιρναν.
Ίσως του χρόνου να κάνουμε την ίδια εκδήλωση σε μια άλλη πόλη, γιατί όχι στην Βαρκελώνη και τελικά γιατί όχι… κάθε χρόνο;