Μικρός αδελφός, μεγάλοι δρόμοι
Δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο του Kawasaki J300 στην κατηγορία των maxi scooter, έρχεται η ώρα της υποδοχής του του μικρού αδελφού, του Kawasaki J125, που επεκτείνει τη γκάμα των σκούτερ της εταιρίας και πάλι με τη βοήθεια της Kymco. Στόχος των δυο εταιριών ήταν η δημιουργία ενός τεχνολογικά εξελιγμένου, μεγάλων διαστάσεων 125αριού με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Με την ευγενική συνεργασία της αναγνωρισμένης έγκριτης ισπανικής ιστοσελίδας www.moto125.cc δημοσιεύουμε την πρώτη επαφή με το νέο σκούτερ, που πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία. Κείμενο: Carlos de la Cuadra, Φωτογραφίες: Jorge Martín (Kawasaki)
Ήταν θέμα χρόνου για την Kawasaki να προσφέρει ένα σκούτερ στη δημοφιλή στην Ευρώπη κατηγορία του “όγδοου του λίτρου”. Η ιαπωνική φίρμα που σημειώνει καλές πωλήσεις στην Ευρώπη – και ειδικά στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία – δεν θα μπορούσε παρά να “σκύψει” πάνω από την κατηγορία των 125 cc και να δημιουργήσει σε ένα σκούτερ Gran Turismo, το Kawasaki J125, που μεταφέρει με άνεση έναν και δύο επιβαίνοντες στο πεδίο δράσης του είναι ο ανοιχτός δρόμος.
Πέρα από τις πανίσχυρες αγορές 125 της Γαλλίας (κυρίως) αλλά και της Ισπανίας και η Ιταλία ετοιμάζεται για ενδυνάμωση της κατηγορίας αφού οι περιορισμοί στους αυτοκινητοδρόμους της Ιταλίας – που απαιτούν κυβισμό πάνω από 150 κυβικά για να κυκλοφορήσει κάποιος σε αυτούς – θα αλλάξουν σύντομα. Με την κατάργηση του νόμου αυτού και η Kawasaki θα έχει ένα ανταγωνιστικό προϊόν για την κατηγορία των 125cc.
Το νέο scooter GT δεν έχει κατασκευαστεί από την Kawasaki (όπως και στην περίπτωση του 300), αλλά το έργο έχει ανατεθεί στην πολύ έμπειρη στον χώρο των σκούτερ, Kymco από την Ταϊβάν.
Το Kawasaki J125, όπως και το J300 έχει χρησιμοποιήσει σαν βάση το γνωστό Kymco Downtown με τους τροχούς των 14/13 ιντσών μπροστά και πίσω και τα δισκόφρενα με ABS (από την Bosch). Πάνω σε αυτή την “πλατφόρμα¨ πάτησε η Kawasaki για να δημιουργήσει το καινούργιο της σκούτερ που το βελτίωσε σε κάποια σημεία, όπως τα μαρσπιέ-δάπεδο για τον επιβάτη, τον φωτισμό στον αποθηκευτικό χώρο, την πιο μαλακή σέλα ή την πρόσβαση στην μπαταρία, κ.λπ.
Σχεδιαστικά το μπροστινό μέρος του σκούτερ έχει κάποια ομοιότητα με τις σπορ μοτοσυκλέτες της εταιρίας, τις Ninja, ειδικά όσον αφορά στο διπλό φωτιστικό σώμα με την επιθετική εμφάνιση. Προφανώς το πράσινο της Kawasaki σε όλο το κουστούμι δεν ταιριάζει πάρα πολύ με την αισθητική ένός σκούτερ, άρα το πράσινο δίνει το παρών στη μορφή κάποιων πινελιών πάνω σε μαύρο – στην ειδική έκδοση SE που διατίθεται με επιπλέον χρέωση 150 €.
Πίσω από τη ζελατίνα ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο τμήματα: ένα ταχύμετρο με ένδειξη μέχρι 140 km/h, κι ένα στροφόμετρο που φτάνει μέχρι τις 10.000 σ.α.λ., χωρίς κόκκινη περιοχή. Μεταξύ των δύο οργάνων υπάρχει οθόνη LCD με μπλε φωτισμό που ενημερώνει για τα επίπεδα θερμοκρασίας του κινητήρα, ολικό και μερικό χιλιομετρητή και ρολόι.
Οι μανέτες των φρένων στο τιμόνι είναι ρυθμιζόμενες σε τέσσερις θέσεις και στο μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά υπάρχει μια έξοδος 12V. Η σέλα ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη – που διαθέτει φραγή ασφαλείας.
Η σέλα είναι δύο επιπέδων και από κάτω της υπάρχει ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει ένα full-face κράνος και άλλα μικρά αντικείμενα, ενώ η ουρά του σκούτερ τελειώνει με ένα οπίσθιο φωτιστικό σώμα με LED.
Το Kawasaki J125 θα είναι διαθέσιμο σε δύο χρώματα: ασημί, μαύρο, αλλά και στην ειδική έκδοση SE που θα είναι βαμμένο μαύρο με πινελιές πράσινου. Οι τιμές που έχουν ανακοινωθεί για την ισπανική αγορά είναι € 4.199 για τη βασική έκδοση και 4.599 € για το σκούτερ που είναι εξοπλισμένο με ABS
Οι διαστάσεις του J125 είναι πανομοιότυπες με του J300 και τα πόδια φτάνουν εύκολα στο έδαφος όταν καθίσεις στην άνετη σέλα του. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετικά άνετη και η σέλα μαλακή. Η οδική συμπεριφορά J125 εμφανίζει σταθερότητα και το σκούτερ χαρακτηρίζεται σαν συνολικά ισορροπημένο.
Παρά το μεγάλο μέγεθος του αντιμετωπίζει σχετικά εύκολα τις δύσκολες καταστάσεις σε αστικές διαδρομές, αλλά, με δεδομένο τον προορισμό του, θα αισθανθεί πολύ πιο άνετα στον ανοικτό δρόμο. Σε αυτό βοηθάει και ο ισχυρός υδρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας με τους ανακοινώσιμους 14,4 hp.
Για περισσότερες πληροφορίες και για την συνολική, διεξοδική δοκιμασία του νέου Kawasaki J125 υποχρεωτικά θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να έρθει στην Ελλάδα, αν εισαχθεί τελικά…