Η επιστροφή του (ηλεκτρο) μοτοποδήλατου
Έκανε το ντεμπούτο του το δίτροχο σκούτερ της Askoll ES1 με ταμπελάκι “made in Vicenza” πάνω του, με ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος χωρίς ψήκτρες (brushless), αυτονομία 100 km, πολύ χαμηλά έξοδα κίνησης και κυρίως ενδιαφέρουσα σχεδίαση.
Το ενδιαφέρον στην εμφάνιση και την κατασκευή είναι στο ότι οι Ιταλοί κινήθηκαν προς την αισθητική των μοτοποδηλάτων, που τόσο δημοφιλή ήταν τη δεκαετία του ’70 και ’80.
Η εταιρία Askoll, βρίσκεται στην Vicenza της Ιταλίας κατασκευάζει πάνω από 30 χρόνια ηλεκτροκινητήρες για οικιακές συσκευές. Το νέο μοντέλο λέγεται ES1 είναι το αποτέλεσμα μιας επένδυσης 60 εκατομμυρίων ευρώ στην έρευνα και εξέλιξη οχημάτων με ηλεκτρικούς κινητήρες που ξεκινάει από τους δύο τροχούς και θα επεκταθεί στους τέσσερις.
Το πρότζεκτ ολοκληρώθηκε από τον Paolo Trabuio, τεχνικό επί 23 χρόνια της Aprilia και της Piaggio, ενός εκ των δημιουργών του Scarabeo. Το scooter αποδίδει 1.5 kW και 100 Nm ροπής και παίρνει ενέργεια από δυο αφαιρούμενες μπαταρίες της Panasonic (1,5 κιλά), που προσφέρουν αυτονομία 100 km, για την οποία θα πληρώνει κάποιος 30 λεπτά του ευρώ! Οι τεχνικοί της Askoll υπολογίζουν το ετήσιο κόστος να φτάνει τις μερικές δεκάδες ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά σκούτερ η ασφάλεια είναι μειωμένη κατά 50%. Ενδιαφέρον έχουν και οι εκπομπές καυσαερίων CO2 κατά τη δημιουργία ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία κινείται το σκούτερ (7 gr/km), που είναι κατά 90% χαμηλότερη από ένα παραδοσιακό scooter.
Η τιμή του Askoll ES1 – με 16ρηδες τροχούς, δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω – είναι 2,190 ευρώ. Υπάρχουν ειδικά σχεδιασμένα αξεσουάρ για το συγκεκριμένο scooter από την Tucano Urbano και σύντομα θα το δούμε στους δρόμους της γειτονικής χώρας.