Οι Ινδοί αγοράζουν και μαθαίνουν
Τα τελευταία νέα από τη Γαλλία λένε ότι το Peugeot Citroën Automobile Group (PSA) ετοιμάζεται να αφήσει το τμήμα των σκούτερ, σαν μέρος των στρατηγικών κινήσεων για την αντιμετώπιση των ζημιών που σημειώνει τα τελευταία χρόνια. Αγοραστής φημολογείται ότι θα είναι ο ινδικός γίγας αυτοκινήτων και δίτροχων Mahindra & Mahindra, σύμφωνα με τον γαλλικό τύπο και το Bloomberg.
Παρόλο που το γκρουπ PSA πούλησε σχεδόν 80 χιλιάδες σκούτερ το 2013, σημειώνοντας αύξηση κατά 8.2%, φαίνεται ότι τα προβλήματα της εταιρίας είναι πολύ μεγαλύτερα. Η πρόσφατη αλλαγή γενικού διευθυντή του Group είχε σαν στόχο την ανακοπή της οικονομικής αιμορραγίας, ενώ στην προσπάθεια αυτή ένα εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων scooter έκλεισε, συγκεντρώνοντας την παραγωγή στις εγκαταστάσεις του Mandeure.
Η Peugeot Motorcycles, όπως ονομάζεται η εταιρία απασχολεί 500 υπαλλήλους στη Γαλλία και άλλους 300 στο εργοστάσιο joint venture που βρίσκεται στην Κίνα.
Στην προσπάθειά της να ανταγωνιστεί τους Ιταλούς και την Piaggio, η Peugeot παρουσίασε ένα τρίτροχο σκούτερ, το Metropolis 400 με δικό της κινητήρα, το οποίο μάλιστα πετυχαίνει πολύ καλές πωλήσεις στην τοπική αγορά.
Ο εκπρόσωπος τύπου της PSA ο Jean-Baptiste Thomas δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες για τις συζητήσεις με την Mahindra, λέγοντας: “είναι μια φήμη την οποία δεν σχολιάζουμε”, αλλά δεν θα εντυπωσιαστούμε άν η συμφωνία ανακοινωθεί αργότερα μέσα στη χρονιά.
Αν η Mahindra αποκτήσει το όνομα και την τεχνογνωσία της Peugeot, αυτό θα την βοηθήσει να αποκτήσει τα όπλα στην πολύ σημαντική μάχη της ινδικής αγοράς, ενάντια στους άλλους ντόπιους ανταγωνιστές (την Hero MotoCorp και την Honda) στην αναπτυσσόμενη και τεράστια ινδική αγορά.
Η Mahindra άρχισε να κατασκευάζει scooter το 2008, ενώ δραστηριοποιείται σε κατασκευές οχημάτων, από αυτοκίνητα μέχρι τρακτέρ.
Η Mahindra θέλει να αποκτήσει την τεχνολογία μέσω συμμαχιών, τακτική που ακολούθησαν και άλλες ινδικές εταιρίες όπως η Hero και η Tata, με αμερικανούς και ευρωπαίους κατασκευαστές αντίστοιχα.
Η αγορά των σκούτερ στην Ινδία σημείωσε πέρσι αύξηση πωλήσεων κατά 23% ένα ποσοστό που δείχνει ότι αν μή τι άλλο υπάρχει ζήτηση για νέα μοντέλα. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε, αν προχωρήσει βέβαια η συνεργασία, το κατά πόσο θα εκμεταλλευτεί η Peugeot την Mahindra για να εισχωρήσει στην ινδική αγορά.