Και όμως… αύξηση!
Στην Ελλάδα πτώση πωλήσεων και γύρω-γύρω… αύξηση. Κι όμως η Ευρώπη μοιάζει να ξεχνάει την κρίση σιγά-σιγά και εμφανίζει τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης από την διαρκώς επιδεινούμενη εικόνα του παρελθόντος.
Συνολικά 383.000 δίτροχα πουλήθηκαν το πρώτο 4μηνο του 2014 στην Ευρωπαϊκή ένωση. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 13,2%, σε σχέση με τις 357.000 μονάδες που είχαν πουληθεί το αντίστοιχο διάστημα, από Ιανουάριο μέχρι Απρίλιο του 2013.
Όλες οι μεγάλες αγορές της Ευρώπης αυξήθηκαν, με την παλαιότερα πανίσχυρη ισπανική αγορά (που είχε καταποντιστεί πρόσφατα) να σημειώνει ένα +14,1%, την Ιταλία να ακολουθεί με +7,7%, τη Γερμανία με +6,8% και την πρώτη σε συνολικές πωλήσεις γαλλική αγορά με +4,4%.
Πέρα από τα σκούτερ που συνεχίζουν την εξάπλωσή τους σε όλες τις αγορές της Ευρώπης και οι μοτοσυκλέτες δείχνουν να κινούνται σε θετικά πρόσημα, με την Ισπανία και πάλι να βρίσκεται πρώτη με +23%, τη Μεγάλη Βρετανία με +16%, την Ιταλία με +11% και τη Γαλλία με +11%.
Είναι πιθανό λοιπόν να δούμε τη μοτοσυκλέτα να κερδίζει το χαμένο της έδαφος ειδικά τώρα που οι μεγάλοι κατασκευαστές (και οι μικρότεροι μαζί τους) παρουσιάζουν όχι μόνο οικονομικές μοτοσυκλέτες – από πλευράς τιμής αγοράς, αλλά και κατανάλωσης και χρήσης – σε μεσαίους κυβισμούς, αλλά επαναφέρουν τις κατηγορίες των 250-300 κυβικών.
Παράλληλα η δημιουργία εργοστασίων κατασκευής δίτροχων σε ασιατικές χώρες, όπως η Ταϊλάνδη, η Ινδία, κ.λπ. μειώνει ακόμα περισσότερο το κόστος, μέσω των χαμηλότερων αμοιβών εργατών, προσφέροντας στην αδηφάγο ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά… νέες προτάσεις.
Η ενδυνάμωση της μοτοσυκλέτας με τις παραπάνω μεθόδους ίσως να σημάνει την επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων των σκούτερ, αλλά αυτό είναι κάτι που μόνο ο χρόνος θα δείξει.