Το 4ο θύμα της κρίσης…
Πριν από λίγες μέρες, στις 6 Νοεμβρίου, ανακοινώθηκε επίσημα κάτι που φαινόταν ότι θα συνέβαινε εδώ και αρκετό καιρό, ειδικά από τη στιγμή που η Ισπανία άρχισε να αντιμετωπίζει τα πρώτα έντονα σημάδια της κρίσης. Η Suzuki θα κλείσει το εργοστάσιό κατασκευής σκούτερ και μοτοσυκλετών στο Porceyo, ένα χωριό κοντά στην Gijón (στην επαρχία Asturias), μέχρι τον Απρίλιο του 2013. Πρόκειται για το τέταρτο ισπανικό εργοστάσιο κατασκευής δικύκλων που κλείνει λόγω της σαρωτικής οικονομικής κρίσης.
Το εργοστάσιο που ιδρύθηκε το 1950 κατασκευάζοντας αργότερα μοτοποδήλατα της Puch και μοτοσυκλέτες της MV Agusta, ανακοίνωσε ότι θα διακόψει όλες τις εργασίες του μέχρι τον επόμενο Απρίλιο, με τη λήξη του 3ετούς συμβολαίου με τη γιαπωνέζικη εταιρία. Είναι το τέταρτο μεγάλο ισπανικό εργοστάσιο που υποχρεώνεται σε λουκέτο λόγω κρίσης. Πρώτο εργοστάσιο ήταν αυτό της Montesa-Honda – η Montesa, ήταν μια θρυλική ισπανική φίρμα μοτοσυκλετών που αγοράστηκε από τη Honda – μετά ακολούθησε η Yamaha και αργότερα η Derbi, του Piaggio Group.
To εργοστάσιο της Suzuki στην Ισπανία θα κατασκευάζει σκούτερ και μοτοσυκλέτες μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2013, όπως τα Suzuki Marauder 125, Marauder 250, GS 500, DR 125 SM, κ.α, αλλά και αυτά που μας ενδιαφέρουν πιο άμεσα, τα Suzuki Burgman 125/200 και Sixteen 125/150. Τα Suzuki Burgman 200 και Suzuki Sixteen 150, είναι μοντέλα που γνωρίζουμε και στην Ελλάδα, αφού εισάγονται στη χώρα μας.
Η επίσημη ανακοίνωση της Suzuki Motor España, S.A.U αναφέρει ότι η εταιρία θα επικεντρωθεί πλέον στις εισαγωγές, ενώ δεν είναι γνωστό ακόμα που θα κατασκευάζονται τα παραπάνω μοντέλα. Στις περιπτώσεις της Honda και της Yamaha η παραγωγή μεταφέρθηκε σε άλλα σημεία της Ευρώπης. Η Honda στην Ιταλία – Honda Italia – και η Yamaha στη Γαλλία – στο εργοστάσιο της MBK, ενώ η Suzuki δεν διαθέτει άλλο εργοστάσιο για δίτροχα στην Ευρώπη (μόνο στην Ουγγαρία και αυτό για κατασκευή αυτοκινήτων). Μια πιθανότητα είναι να μεταφερθεί η παραγωγή των μικρών Burgman στο εργοστάσιο της Ταϊλάνδης, όπου κατασκευάζονται και οι κινητήρες τους, άρα το εκεί εργοστάσιο να αναλάβει το σύνολο της κατασκευής και συναρμολόγησης των σκούτερ.
(Το σχόλιο του Scooternet: Τι γίνεται σαφές, ολοένα και περισσότερο πλέον; Ότι η παραγωγή και η βιομηχανία στην Ευρώπη φθίνει διαρκώς, αφού καθίσταται ασύμφορη. Οι μεγάλες (αλλά και οι μικρές) εταιρίες αφήνουν τη Γηραιά Ήπειρο για να μεταφέρουν την παραγωγή τους σε αναπτυσσόμενες Ασιατικές χώρες, κι ας μην πει κάποιος ότι τα “φτηνά εργατικά χέρια” είναι η μόνη δικαιολογία. Η μείωση του κόστους παραγωγής και η αύξηση του κέρδους, που είναι το ζητούμενο, δημιουργείται από πλήθος παραμέτρων, που η Ευρώπη δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί και να πετύχει. Τώρα, για το πολυπαιγμένο παραμύθι της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας στο βιομηχανικό τομέα, θα μιλήσουμε μια άλλη φορά – άσχετο, αλλά και σχετικό με τα παραπάνω…)