SUZUKI UX 150 SIXTEEN, Πλήρης Δοκιμή

“Δεκαεξάρης” αντάρτης

Διαθέτοντας περιορισμένες διαστάσεις, δεκαεξάρηδες τροχούς και ζωντανό κινητήρα, το Suzuki UX 150 τινάζεται μπροστά στα φανάρια με όρεξη, ενώ έχει επίσης ένα πολύ καλό πακέτο φρένων, αναρτήσεων και πλαισίου, που του προσφέρουν καλή οδική συμπεριφορά, και το κάνουν να ξεχωρίζει στις μάχες των πόλεων. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Suzuki UX 150 Sixteen: Σταθερό, με καλά φρένα και αναρτήσεις

Suzuki UX 150 Sixteen: Σταθερό, με καλά φρένα και αναρτήσεις

Από μικρό κι από τρελό… μαθαίνεις την αλήθεια. Στην περίπτωσή μας από ένα μικρού κυβισμού (σε σχέση με τα 300 και 500 κυβικά) σκούτερ, με 16άρηδες τροχούς (για αυτό λέγεται και Sixteen). Ομολογουμένως, μετά από λίγο καιρό οδήγησης μεγαλύτερων σκούτερ, αλλά και μοτοσυκλετών, ξεχνάς πως είναι να οδηγείς ένα ελαφρύ, ευέλικτο, γρήγορο 150αράκι που είναι φτιαγμένο για να κατα-πολεμάει την κίνηση των πόλεων. Όσον αφορά στην εμφάνισή του, άσπρο καθώς είναι. .. παρουσιάζεται σαν “κάτι αγνό” μπροστά στον ανυποψίαστο δοκιμαστή. Πέρα από αυτή τη φοβερή “μόδα-εμμονή” των εταιριών να βγάζουν όλα τους τα δίτροχα λευκά, το 150 φοράει μια μαύρη καρδιά-γρίλια στο μπροστινό του μέρος, τονίζοντας ακόμα περισσότερο την εικόνα της αθωότητας. Πίσω από αυτήν βρίσκεται το ψυγείο ενός υδρόψυκτου κινητήρα 150 κυβικών.

Ακολουθώντας τις γραμμές του πιο πετυχημένου... δηλαδή του SH 150

Ακολουθώντας τις γραμμές του πιο πετυχημένου... δηλαδή του SH 150

Δυνατός, γρήγορος με λίγους κραδασμούς στις υψηλές στροφές

Δυνατός, γρήγορος με λίγους κραδασμούς στις υψηλές στροφές

Το Sixteen ακολουθεί κατά γράμμα τις επιταγές της αγοράς και ως ο σφετεριστής της κατηγορίας, αντιγράφοντας σε εμφάνιση το Honda SH150, μοντέλο που θέλει να εκθρονίσει από την κορυφή των πωλήσεων. Αν στηθούν προφίλ αυτά τα δύο 150άρια, δύσκολα θα τα ξεχωρίσει κάποιος που δεν είναι γνώστης. Μπορεί να χάνει πόντους στο κομμάτι της διαφοροποίησης, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για το υπόλοιπο σύνολο, ειδικά όταν το οδηγήσεις, αφού η καλοστημένη κατασκευή καταφέρνει να σε πείσει για τις προθέσεις της.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος είναι φυσικά ο κινητήρας του 150, με υδρόψυξη, που για κάποιο λόγο (όπως και στο SH), χρησιμοποιεί μόνο 2 βαλβίδες στην κεφαλή του. Η εξάτμιση εκπέμπει έναν χαρακτηριστικό, χαμηλό ήχο, ο οποίος γίνεται ακόμα πιο ξεχωριστός όταν επιταχύνει από στάση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ: Τυπική, compact και λεπτεπίλεπτη εμφάνιση, σύμφωνα με τα στάνταρ της κατηγορίας, χωρίς περεταίρω εκπλήξεις, παρότι το Suzuki έχει σχεδιαστεί από έναν καλλιτέχνη και μάλιστα νεαρής ηλικίας. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, χωρίς να υπάρχει σημείο που να ενοχλεί το μάτι.

ΤΡΟΧΟΙ: Δεκαεξάρηδες τροχοί που βοηθούν ιδιαίτερα στους ελληνικούς δρόμους και τις κακοτεχνίες τους. Ζάντες πέντε μπράτσων βαμμένες “κακές” μαύρες.

ΜΕΓΕΘΟΣ: Μεσαίων διαστάσεων είναι το UX 150, αλλά και μαζεμένο, σε πλάτος για να ελίσσεται σε στενούς διαδρόμους ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Το βάρος του κινείται σε λογικά επίπεδα και φτάνει τα 135 κιλά άδειο.

Το φρενάρισμα είναι απλά εξαιρετικό

Το φρενάρισμα είναι απλά εξαιρετικό

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Όρθιος τοποθετείται ο κορμός του αναβάτη με τα πόδια σε αρκετά μεγάλες γωνίες να πατούν στο ικανοποιητικών διαστάσεων δάπεδο. Καθισμένος ψηλά πάνω στο σκούτερ, τα χέρια κατεβαίνουν χαμηλότερα και αρκετά μακριά για να φτάσουν το τιμόνι. Αυτή η απόσταση μέχρι το τιμόνι δίνει και την αίσθηση της ευρυχωρίας, σε ένα περιορισμένων γενικά διαστάσεων σκούτερ. Το ύψος κάτω από την καρίνα είναι αρκετά μεγάλο ώστε να μην βρίσκουν τα “σωθικά” του scooter καθώς σκαρφαλώνει στα πεζοδρόμια.

Οι μαύρες ζάντες "αγριεύουν" το UX 150

Οι μαύρες ζάντες "αγριεύουν" το UX 150

ΤΙΜΟΝΙ: Το ύψος του τιμονιού βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο ύψος με τους καθρέφτες των αυτοκινήτων και μαζί με το πλάτος του και τα αντίβαρα που φοράει στα άκρα του δεν βοηθάει ιδιαίτερα στις σφήνες (διήθηση) .Το κόψιμο του (ακτίνα στροφής) είναι περιορισμένο – γνωστό μειονέκτημα των σκούτερ με τροχούς 16 ιντσών.

ΣΕΛΑ: Καλή σέλα συνολικά. Το ύψος της, λόγω και των μεγάλης διαμέτρου τροχών, είναι κάπως τσιμπημένο στα 80 εκατοστά. Εξαιτίας του δαπέδου που λεπταίνει προς τα πίσω, τα πόδια πατούν πιο εύκολα στο έδαφος. Το αφρώδες της σέλας μπορεί να μην είναι πολύ, το πλάτος της όμως συμβάλλει στην άνεση, ενώ ανοίγει με το κλειδί από τον κεντρικό διακόπτη.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Καλό το μέγεθος της σέλας και για τον συνεπιβάτη, που χρησιμοποιεί λίγο περισσότερο αφρώδες και αναδιπλούμενα μαρσπιέ, ψηλά τοποθετημένα. Το ανέβασμά του στη σέλα δυσκολεύει όπως είναι λογικό, από την ύπαρξη μπαγκαζιέρας.

Mεγάλο κομμάτι σέλας για τον αναβάτη, μικρότερο για τον συνεπιβάτη

Mεγάλο κομμάτι σέλας για τον αναβάτη, μικρότερο για τον συνεπιβάτη

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Καλούτσικη προστασία από αέρα και βροχή στο κάτω μέρος του κορμού, ενώ η προσθήκη ζελατίνας στο UX 150 της δοκιμής μας έκανε τα πράγματα πολύ καλύτερα, σχεδόν άριστα για το μέγεθός της.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Λίγος χώρος για ένα ανοιχτό κράνος χωρίς ζελατίνα κάτω από τη σέλα, και λίγος ακόμα χώρος στο ντουλαπάκι μπροστά. Εδώ πάσχει το UX γι’ αυτό το λόγο χρειάζεται απαραίτητα την εξτρά μπαγκαζιέρα, την οποία διέθετε το “δικό” μας, και η οποία ήταν πολύ εξυπηρετική και εύχρηστη.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις μόλις κάνεις λίγα μέτρα πάνω στη σέλα του UX 150, είναι το βαρύτερο από το συνηθισμένο τιμόνι. Σύντομα ανακαλύπτεις πως προσφέρει “σίγουρο πάτημα στο δρόμο”, όπως έλεγαν και οι παλιοί. Μπορεί η γωνία κάστερ να βρίσκεται στις “γρήγορες” 25 μοίρες, αλλά είναι όλη η σχεδίαση και η κατανομή βάρους τέτοια, που κάνει το Sixteen πολύ σταθερό και “ψύχραιμο” από πλευράς μπροστινού τροχού και τιμονιού.

Στις στροφές μπορείς να το εμπιστευθείς παραπάνω απ’ ότι θα περίμενες πάνω σε ένα τόσο μικρού μεταξονίου δίτροχο και να αφεθείς στις “σφιχτές” αναρτήσεις. Συγχρόνως, τα πολύ καλά λάστιχα της Metzeler χαρίζουν εμπιστοσύνη… μιλώντας πάντοτε για σκούτερ και όχι για supersport κατασκευή, για να μην παρεξηγηθούμε.

Προσπερνώντας... τον ανταγωνισμό

Προσπερνώντας... τον ανταγωνισμό

Ο κινητήρας που έχει τσαγανό μέσα του είναι κατά τι ισχυρότερος από αυτόν του SH 150 (μισό ίππο στο δυναμόμετρο), αλλά η επιλογή της Suzuki στην αυτόματη μετάδοση είναι που κάνει τη διαφορά. Η εμπλοκή του φυγοκεντρικού συμπλέκτη έρχεται από το άνοιγμα του γκαζιού στα λίγα χιλιόμετρα, καθώς ο μονοκύλινδρος κινητήρας δουλεύει αμέσως ψηλά και η μετάδοση πατινάρει για να ξεκινήσει. Η επιτάχυνση φαίνεται να είναι ισχυρότερη πάνω από τα 30 χ.α.ω.

Στην πραγματικότητα το μικρό Suzuki έχει πολύ καλές επιταχύνσεις για την κατηγορία του, με τη μετάδοση να σε κοροϊδεύει πως είναι μακριά, λόγω του ότι είναι προοδευτική στη λειτουργία της. Το Sixteen θα εμφανίσει την ζωντάνια και απόκριση και στα 60-80 χ.α.ω, στοιχείο που είναι χρήσιμο στη κίνηση της πόλης. Καθώς το μοτεράκι γυρίζει στις υψηλές στροφές, θα μεταδοθούν στο δάπεδο και τα πόδια του αναβάτη και το τιμόνι κραδασμοί.

Με την προσθήκη της μπαγκαζιέρας λύνεται το πρόβλημα του ελλιπούς αποθηκευτικού χώρου

Με την προσθήκη της μπαγκαζιέρας λύνεται το πρόβλημα του ελλιπούς αποθηκευτικού χώρου

Η αίσθηση των φρένων είναι πολύ καλή, ιδιαίτερα του πίσω, ενώ η φαινομενική αδυναμία που δείχνει αρχικά το μπροστινό φρένο, αποδεικνύεται παραπλανητική, γιατί το Sixteeen πετυχαίνει πολύ καλές αποστάσεις φρεναρίσματος, τις καλύτερες της κατηγορίας μάλιστα κατά μερικά μέτρα. Στο κομμάτι των φρένων βοηθάει πολύ και το γεγονός πως τα φρένα είναι συνδυαζόμενα, πράγμα που σημαίνει πως πατώντας την αριστερή μανέτα του πίσω φρένου ενεργοποιείται εν μέρει και η δαγκάνα του μπροστινού δισκόφρενου.

Ανοικτό κράνος χωρίς ζελατίνα χωράει κάτω από τη σέλα

Ανοικτό κράνος χωρίς ζελατίνα χωράει κάτω από τη σέλα

Στον τομέα των αναρτήσεων ο αναβάτης δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα, θα έχει να συνεργαστεί με ένα καλό πιρούνι μπροστά και μια καλή ανάρτηση πίσω, που η αρχική διαδρομή της είναι σκληρή και μετά γίνεται προοδευτικότερη, προσφέροντας σχετική άνεση, με μόνο τον συνεπιβάτη να διαμαρτύρεται σε μερικές περιπτώσεις. Στην κίνηση της πόλης, το ύψος του τιμονιού θέλει κινήσεις υπολογισμένες για να περάσει ανάμεσα στους καθρέφτες, ενώ τα πράγματα θα δυσκολέψουν και από την περιορισμένη ακτίνα στροφής του. Μία ακόμα επίπληξη θα δεχτεί το Sixteeen για το γεγονός πως το βεντιλατέρ του ψυγείου του κινητήρα, άναβε σε πλήθος περιπτώσεων.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Με εφόδιο το έξυπνης τοποθέτησης ζελατινάκι τιμονιού (έξυπνης γιατί δεν διαθέτει απειλητικά σίδερα/βάσεις να προεξέχουν πάνω από το τιμόνι), τα μικρά ταξίδια με ένα άτομο είναι δυνατά. Ο αέρας χτυπάει τον αναβάτη μέσου ύψους στο μέσον της ζελατίνας του κράνους του και ο ζωντανός κινητήρας μαζί με το πολύ καλό κράτημα θα κάνουν το Sixteen απόλαυση σε στενές, επαρχιακές διαδρομές. Η ποδιά μπορεί να μεταφέρει μια μικρή τσάντα, λίγα πράγματα μπορούν να τοποθετηθούν κάτω από τη σέλα, ενώ στο πίσω της μέρος δυο μαλακά σαμάρια θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες για μεταφορά πραγμάτων μαζί με τη βολική μπαγκαζιέρα.

Η προσθήκη της εξτρά ζελατίνας προσφέρει προστασία στο πάνω μέρος του κορμού του αναβάτη

Η προσθήκη της εξτρά ζελατίνας προσφέρει προστασία στο πάνω μέρος του κορμού του αναβάτη

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Περίπου 13 ίπποι φτάνουν στον τροχό, τη στιγμή που η πραγματική τελική βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 115 χιλιόμετρα την ώρα. Στις επιταχύνσεις από στάση, στα πρώτα μέτρα το Sixteen είναι πιο γρήγορο από το SH, ενώ στο τέλος των τετρακοσίων μέτρων το Sixteen είναι ελάχιστα πιο πίσω. Η κατανάλωσή του είναι μόλις πιο “τσιμπημένη” από το Honda (είναι και κατά 8 κιλά βαρύτερο το Suzuki), στα 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη και στα 3,5 λίτρα εκτός πόλης. Με το ντεπόζιτο να χωράει 8,5 λίτρα, αυτό σημαίνει πως η αυτονομία του στο ταξίδι φτάνει τα 240 χιλιόμετρα.

 

ΤΕΛΙΚΑ…

Η Suzuki ακολουθώντας την οδό της κατά μέτωπον σύγκρουσης και πατώντας πάνω στην εμφάνιση του Ηοnda SH 150 (16άρηδες τροχοί, επίπεδο πάτωμα, προβολέας στο τιμόνι, λεπτή σιλουέτα), στέκεται απέναντι στη Honda, σε μια πολύ δημοφιλή κατηγορία scooter με τα ίδια όπλα. Το Sixteeen – που κατασκευάζεται στην Ισπανία – διαφοροποιείται του SH στους τομείς του κρατήματος και των φρένων (το Honda έχει ταμπούρο στον πίσω τροχό), όπου γίνεται σημείο αναφοράς της κατηγορίας. Αυτά, σε συνδυασμό με τον πρόθυμο για στροφές και επιταχύνσεις κινητήρα, του δίνουν έναν πιο σπορ χαρακτήρα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η τιμή του είναι σχεδόν ίδια με τον ανταγωνισμό – το Suzuki είναι φθηνότερο κατά πέντε ευρώ, στα 3.295 ευρώ – σε σχέση με το Honda που κοστίζει 3.330 ευρώ, κι έτσι το δίλημμα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο. Το σίγουρο πάντως είναι πως το Suzuki UX 150 Sixteen έχει στόφα πολεμιστή και κέφι για… αστικές μάχες.

 

Ευανάγνωστα, λιτά με καλό φωτισμό το βράδι

Ευανάγνωστα, λιτά με καλό φωτισμό το βράδι

ΟΡΓΑΝΑ: Απλά και κλασικά σε εμφάνιση τα όργανα, με έξυπνο/ζυγισμένο σχεδιασμό. Το κοντέρ βρίσκεται στο κέντρο και δύο μικρότερα “ρολόγια” το πλαισιώνουν δεξιά-αριστερά: το ένα για τη θερμοκρασία του κινητήρα και το άλλο για τη χωρητικότητα καυσίμου του ρεζερβουάρ. Οι γαλάζιοι αριθμοί ταιριάζουν πάνω στο μαύρο φόντο και ο φωτισμός είναι πολύ καλόγουστος το βράδυ. Αναλογικά τα όργανα, με ψηφιακό μόνο το ρολόι στη βάση τους. Οι λυχνίες είναι οι απαραίτητες: φώτων, φλας, αλλαγής λαδιού.

ΦΩΤΑ: Καλά φώτα και στις δύο σκάλες, κανένα παράπονο εδώ. Τα φλας είναι μεγάλα και ευδιάκριτα και το στοπ επίσης ισχυρό.

ΚΟΡΝΑ: Καλή κόρνα επίσης που κάνει τον περίγυρο να σε προσέχει.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Πρέπει να κατέβεις από τη σέλα, να την ξεκλειδώσεις από τον κεντρικό διακόπτη, να την σηκώσεις και να ανοίξεις τη βιδωτή τάπα ρεζερβουάρ που βρίσκεται από κάτω της.

ΣΤΑΝΤ: Κεντρικό σταντ, το οποίο στήνει αρκετά εύκολα το Sixteen στα πόδια του.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Κλασικοί, παλαιάς, αλλά πολύ καλής εργονομίας διακόπτες. Μόνον οι απολύτως απαραίτητοι υπάρχουν εδώ, τίποτε παραπάνω.

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Γερή σχάρα στον στάνταρ εξοπλισμό με καλές χειρολαβές για τον συνεπιβάτη.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μαύροι, αρκετά μεγάλοι με καλό οπτικό πεδίο.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Στο Sixteen της δοκιμής μας υπήρχαν εξτρά, η έξυπνη ζελατίνα και μια πολύ χρήσιμη μπαγκαζιέρα που χωρούσε ένα φουλφέις κράνος.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3. 295 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, κυβισμού 156 κ.εκ., με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:15,2 ίπποι, στις 9.000 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομής 95 χιλ., με καλάμια διαμ. 33 χιλ. / Δύο αμορτισέρ, διαδρομής 85 χιλ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος διαμέτρου 220 χιλ. / Δίσκος διαμέτρου 220 χιλ.
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών / 16 ιντσών (ελαστικά μπροστά-πίσω 100/80, 120/80)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.385 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 χιλ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:8,5 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:135 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Σφακιανάκης AEBE, Σιδηροκάστρου 5-7 & Πύδνας, Αθήνα, τηλ. 210 3499000