fbpx

AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: APRILIA SRV 850 ABS/ATC, 2012

Βελτιώσεις επί της ουσίας

 Το επόμενο, αναμενόμενο και λογικό βήμα για το μεγαλύτερο και ισχυρότερο, σκούτερ παραγωγής στον κόσμο, το Aprilia SRV 850, μόλις έγινε: απέκτησε ABS και traction control και έρχεται τις επόμενες μέρες στην Ελλάδα, με τιμή 10.470 ευρώ.  Όπως είχαμε ήδη γράψει τον Μάρτιο, μετά την πρώτη δοκιμή του SRV 850 στην Ιταλία (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) , η Aprilia παρουσίασε πολύ γρήγορα την έκδοση με ABS, αλλά και με σύστημα anti-spin, που το ονομάζει ATC (Aprilia Traction Control). To νέο Aprilia SRV 850 ABS/ATC “προσγειώνεται” σύντομα στην Ελλάδα, με τιμή στα 10.470 ευρώ, δηλαδή 510 ευρώ περισσότερα από την απλή έκδοση SRV 850 (9.960 ευρώ).

Δεν πέρασαν 3 μήνες και οι προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν: η Aprilia προχώρησε στο αυτονόητο, στην τοποθέτηση ενός συστήματος αντιμπλοκαρίσματος των φρένων, κάτι που θεωρούσαμε ότι έπρεπε να υπάρχει από την αρχή για το συγκεκριμένο σκούτερ, αφού δεν ήταν λογικό ένα δίτροχο 76 ίππων, που μπορεί να φτάσει τη βελόνα του κοντέρ του στα 220 χ.α.ω, να μην δίνει την επιλογή στον “πελάτη” να το αποκτήσει σε έκδοση με ABS. Παράλληλα το κορυφαίο σε επιδόσεις σκούτερ, αποκτά και σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της απώλειας της πρόσφυσης ATC, εξελιγμένο μέσα από τη μεγάλη πείρα της εταιρίας στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας και Superbike. To Aprilia SRV 850 πετυχαίνει ακόμα μια πρωτιά: εκτός από το ότι είναι το ταχύτερο και ισχυρότερο scooter της αγοράς γίνεται το πρώτο στην κατηγορία των maxi scooter που εφοδιάζεται μαζί αυτά τα δύο συστήματα ABS/ATC, ανεβάζοντας τον πήχυ (μετά το Piaggio Beverly 350, βεβαίως, που ήταν το πρώτο σκούτερ στον κόσμο), αφού αυτά συναντώνται στις πιο εξεζητημένες μοντέρνες μοτοσυκλέτες.

Το ABS φροντίζει να μην επιτρέπει στους τροχούς να χάνουν την πρόσφυσή τους με τον δρόμο, κατά την επιβράδυνση, ακόμα και σε βρεγμένη άσφαλτο, ενώ το ATC εγγυάται μέγιστη πρόσφυση του οπίσθιου ελαστικού, επιτρέποντας στον 2κύλινδρο, διάταξης V, 90 μοιρών κινητήρα του SRV 850, να μεταφέρει όση δύναμη χρειάζεται για να κινηθεί προς τα μπρος με ασφάλεια.

Tο ABS και το ATC που εφοδιάζεται το SRV 850 χρησιμοποιούν ξεχωριστή ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου το καθένα. Η κάθε μονάδα είναι απευθείας συνδεδεμένη με τους τροχούς και “διαβάζει” τις κινήσεις τους. Έτσι, παρόλο που χρησιμοποιούνται κοινοί αισθητήρες, η μέτρηση που μεταφέρεται σε κάθε μονάδα είναι διαφορετική. Η μονάδα ελέγχου του ABS μετράει διαρκώς την ταχύτητα των τροχών και όταν η επιβράδυνση του ενός τροχού είναι εντονότερη (δηλαδή η περιστροφή του γίνεται πιο αργή) σε σύγκριση με τον άλλο τροχό, το σύστημα ενεργοποιείται και δίνει σήμα στον έλεγχο της υδραυλικής πίεσης προς τα δισκόφρενα, μέσω βαλβίδας σερβό, μέχρι να αποκατασταθεί η πρόσφυση (άρα και η ταχύτητα περιστροφής να γίνει ίδια και για τους δύο τροχούς). Έτσι η πρόσφυση και η επιβράδυνση συνεχίζεται, αφού το μπλοκάρισμα έχει αποφευχθεί και η σταθερότητα στην κίνηση έχει επανέλθει. Έτσι επιτυγχάνεται το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα με ασφάλεια.

Το σύστημα ATC μέσω των δύο αισθητήρων στους τροχούς, καταγράφει την ταχύτητα του σκούτερ οποιαδήποτε στιγμή, στέλνοντας σήμα στην κεντρική μονάδα διαχείρισης ECU, μέσω ενός συστήματος CAN-bus. Όταν η περιστροφή του οπίσθιου τροχού εμφανίζεται υψηλότερη από την περιστροφή του μπροστινού, η μονάδα ελέγχου προσδιορίζει την ολίσθηση του πίσω τροχού και παρεμβαίνει μειώνοντας το αβάνς και τον χρονισμό του ψεκασμού. Μειώνει τότε την απόδοση (μείωση δύναμης) του κινητήρα, και επομένως αποτρέπει την απώλεια πρόσφυσης του ελαστικού με την άσφαλτο (σπινάρισμα). Με αυτόν τον τρόπο ο αναβάτης μπορεί να επικεντρώνει την προσοχή του στην οδήγηση, έχοντας τη σιγουριά ότι θα μεταφέρεται η μεγαλύτερη δυνατή ιπποδύναμη στο δρόμο.

Μαζί με την RSV 4, την supersport V-4 των 1000 κυβικών

Μαζί με την RSV 4, την supersport V-4 των 1000 κυβικών

Το traction control του Aprilia SRV 850 ABS/ATC, εκτός από το γεγονός ότι μπορεί να απενεργοποιηθεί, δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη (από τον διακόπτη που βρίσκεται στο δεξί άκρο του τιμονιού, βλ. φωτογραφία) να επιλέξει τον βαθμό ευαισθησίας στη λειτουργία παρέμβασή του σε δύο θέσεις. Η θέση Sport παρεμβαίνει πιο αργά και λιγότερο. Στόχος της λειτουργίας του traction control της Aprilia είναι να επιτρέπει στον αναβάτη, ανεξαρτήτως ικανότητας να παραμένει ασφαλής σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, σε οποιαδήποτε ποιότητα ασφάλτου.

Η παρουσία αισθητήρων στους τροχούς, το κουμπί του ATC στο δεξί άκρο του τιμονιού και τα αυτοκόλλητα ABS στο μπροστινό φτερό, διαφοροποιούν το νέο Aprilia SRV 850 ABS/ATC από το απλό SRV.