Ενδιαφέρουσα ιδέα, προβληματική εκτέλεση
Νωρίτερα φέτος άρχισαν να κυκλοφορούν στο διαδίκτυο φωτογραφίες από ένα σκούτερ που ετοιμάζει η κινεζική Benda. Θα πει κανείς ότι αυτό δεν παρουσιάζει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως εδώ μιλάμε για έναν… δικύλινδρο κινητήρα!
Έχουμε συνηθίσει στα σκούτερ να βρίσκουμε μονοκύλινδρους κινητήρες, ανεξαρτήτως των κυβικών, με φωτεινές εξαιρέσεις το SYM Maxsym TL, το Kymco AK 550, το Yamaha TMAX και το Honda Forza 750 (αν και το τελευταίο θεωρείται μοτοσυκλέτα με CVT μετάδοση από πολλούς).
Όλα τους όμως κινούνται στην κατηγορία των Maxi σκούτερ, με τα κυβικά τους να ξεπερνούν τα 500, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ο μονοκύλινδρος βασιλεύει.
Αυτός είναι και ο λόγος που η κατοχύρωση του συγκεκριμένου μοντέλου από την Benda παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον.
Εδώ δεν έχουμε ένα μεγάλο, φουτουριστικό Maxi σκούτερ των 500cc, αλλά μια ρετρό εκδοχή στα 300cc!
Σύμφωνα με τα στοιχεία που φτάνουν από την άλλη άκρη του δρόμου του μεταξιού, ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας θα είναι υγρόψυκτος, τοποθετημένος κάτω από τη σέλα και αναμένεται απόδοση άνω των 30 ίππων, με την τελική να ξεπερνάει τα 140 χλμ./ώρα.
Η τοποθέτηση βέβαια του κινητήρα σε εκείνο το σημείο εγείρει κατευθείαν κάποια ερωτήματα.
Προφανώς ένας δικύλινδρος κινητήρας πιάνει πολύ χώρο, οπότε βάζοντάς τον κάτω από τη σέλα ουσιαστικά σκοτώνεις ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των σκούτερ, που είναι ακριβώς ο χώρος αποθήκευσης που συνήθως υπάρχει εκεί.
Επίσης, οι λαιμοί των εξατμίσεων ξεκινάνε να βγαίνουν στο μπροστινό μέρος, ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, οπότε σίγουρα η ζέστη που θα βγάζουν (ειδικά το καλοκαίρι) θα είναι ολίγον τι ζόρικη.
Ακόμη, παρά το ότι το επίπεδο πάτωμα και ο γάντζος που φαίνεται υπόσχονται την μεταφορά αντικειμένων εκεί, θα πρέπει να είναι κανείς πολύ προσεκτικός ώστε αυτά να μην ακουμπάνε στους λαιμούς των εξατμίσεων, για ευνόητους λόγους.
Άλλα χαρακτηριστικά που έχουν διαρρεύσει αναφέρουν έναν δίσκο σε κάθε τροχό, με τετραπίστονες δαγκάνες και ABS, ψηφιακή οθόνη, LED φωτιστικά σώματα και Keyless σύστημα εκκίνησης.
Το βασικό νέο εδώ όμως είναι ο κινητήρας και για να συνοψίσουμε σε μια φράση θα πούμε: Ωραία ιδέα στη θεωρία, αλλά ο τρόπος που η Benda μετέφερε αυτή τη σκέψη στην πράξη μάλλον δημιουργεί αρκετά προβλήματα.