fbpx

Voge SR1 ADV, Δοκιμή: Και τώρα… Adventure

Η ποιότητα, η κομψότητα, η πολυχρηστικότητα

Κυβισμός: 124,9cc * Ιπποδύναμη: 11,6 ίπποι (8,5 kW) στις 8.500 rpm * Τελική: 105 km/h (πραγματική) * Βάρος: 141 kg (άδειο)* Τιμή: 2.895 ευρώ (Φεβ. 2025)

Το Voge SR1 125 ADV είναι το ντεμπούτο της Voge στην κατηγορία 125αριών Adventure και βασίζεται στο άξιο mini GT, το SR1 με το οποίο μοιράζεται το πλαίσιο, τον κινητήρα… και μέρος του ονόματός του. Το υπόλοιπο είναι εντελώς νέο, επομένως θα μπορούσε να θεωρηθεί διαφορετικό μοντέλο: με “σωστό”, κομψό και επιθετικό design, άφθονο εξοπλισμό και όρεξη και για εκτός δρόμου διαδρομές. Κείμενο: Α.Κ, Γ.Α, Φωτογραφίες: Ο. Σολωμού

Πέρα από την εμφάνιση – στην οποία διαφέρει από το “αδελφό” SR1το SR1 ADV φοράει ολοκαίνουργια, όμορφα φωτιστικά σώματα, νέα έγχρωμη οθόνη LCD με πλοήγηση και συνδεσιμότητα, αναρτήσεις με μεγαλύτερες διαδρομές και την προσθήκη μιας ζελατίνας που ρυθμίζεται ηλεκτρικά σε ύψος, αλλά και κάμερα καταγραφής, υψηλής ευκρίνειας.

Η προσεγμένη εμφάνιση,  λοιπόν, που υπαινίσσεται γνώση του χώρου των urban adventure σκούτερ (προφανώς ευρωπαϊκών γραμμών) από όποια γωνία κι αν κοιτάξεις το σκούτερ, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα πλαστικών και φινιρίσματος (διατίθεται σε δύο χρωματικούς συνδυασμούς: Μαύρο/Γκρι και Κόκκινο/Γκρι), αποπνέει μια αίσθηση premium κατασκευής… η οποία όμως έχει οικονομική τιμή.

Το Voge SR1 ΑDV είναι το ακριβότερο 125άρι της γκάμας της κινέζικης εταιρίας, αφού κοστίζει 2.895 ευρώ, έναντι των 2.695 του SR1 και του “ψηλόροδου” SR16, με τα 200 παραπάνω ευρώ να δικαιολογούνται από τον εξοπλισμό και την ηλεκτρική ζελατίνα.

Παρόλο που η διάμετρος των ζαντών (14 ίντσες μπροστά και 13 πίσω) και οι διαστάσεις των ελαστικών είναι ίδιες με το SR1, στο SR1 ADV οι χυτές ζάντες είναι διαφορετικής σχεδίασης με λεπτά μπράτσα και τα ελαστικά  είναι μικτής χρήσης.

Στη λίστα του εξοπλισμού, πρέπει να προσθέσουμε αυτά που είναι ήδη γνωστά από το SR1: φρένα με δικάναλο ABS με αποσυνδεόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS, “κλειδί χωρίς κλειδί” Keyless και μια κάμερα στο μπροστινό μέρος της ποδιάς, που σας επιτρέπει να απαθανατίσετε τις διαδρομές σας.

Και τα δύο σκούτερ μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα: μια συμπαγή μηχανική μονάδα, με έναν κύλινδρο, υγρόψυξη (με πλευρικό ψυγείο στη δεξιά πλευρά του κινητήρα) έναν εκκεντροφόρο και μια απλή κυλινδροκεφαλή δύο βαλβίδων, με τελικό εξάτμισης που σηκώνεται ψηλά και διαγώνια στο πίσω μέρος του σκούτερ.

Οι μέγιστες τιμές που δηλώνονται είναι επίσης ίδιες: 11,6 ίπποι στις 8.000 rpm και 11 Nm στις 6.500 rpm.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλήρης τεχνική ανάλυση Voge SR1 ADV

Κατασκευαστής του κινητήρα (όπως και του υπόλοιπου σκούτερ) είναι η Loncin – ο όμιλος στον οποίο ανήκει η Voge – και διαθέτει εκκίνηση χωρίς μίζα, αλλά όχι και σύστημα Start & Stop.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Η σέλα είναι αρκετά ψηλή, με τη θέση οδήγησης να φέρνει όρθιο το σώμα (κάθεσαι “πάνω” στο σκούτερ”) με το πλατύ σωληνωτό τιμόνι να έρχεται από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, ενώ ανάμεσα στα πόδια σου έχεις ένα τούνελ.

Ο συνεπιβάτης κάθεται ελάχιστα πιο ψηλά από τον αναβάτη και έχει στη διάθεσή του μεγάλα αλουμινένια μαρσπιέ (κάπως ψηλά τοποθετημένα) και μεταλλικές χειρολαβές για στήριξη.

Αμφότεροι οι επιβαίνοντες θα ήθελαν λίγο παραπάνω αφρώδες στη σέλα τους για περισσότερη άνεση, αλλά μην ξεχνάμε πως εδώ έχουμε να κάνουμε με σκούτερ πόλης και όχι τουρισμού.

Από την άλλη, πρέπει να αναφερθούμε στην ποιοτική, σε κάθε λεπτομέρεια, κατασκευή της σέλας, που μοιάζει να προέρχεται από 1000+cc Adventure μοτοσυκλέτα των 20.000+ ευρώ!

Ο κινητήρας ξεκινάει χωρίς “μιζιά” και δουλεύει υπέροχα, αλλά έχει επιλεγεί μακριά μετάδοση από τους μηχανικούς της εταιρίας και εμφανίζει μεγαλύτερη ώθηση μετά τα 30 περίπου km/h. Έπειτα, στο άνοιγμα του γκαζιού εμφανίζει μια πολύ προοδευτική, “ψύχραιμη” επιτάχυνση χωρίς εξάρσεις.

Εδώ, κατά την άποψή μας, χρειάζεται να κοντύνει η μετάδοση που κόβει τη ζωντάνια του κινητήρα, ώστε να τονωθούν οι επιδόσεις του σκούτερ μέσα στην πόλη και ειδικά στις εκκινήσεις των φαναριών. Να έρθει δηλαδή στα μέτρα του αδελφού Voge SR1, που ξεκινούσε δυνατά με “πλήρη εμπλοκή” του φυγοκεντρικού του από τα 15 km/h.

Η πολύ λογική κατανάλωση του SR1 ADV καταγράφεται στα 2,4-2,5 λίτρα ανά 100 km, κι έτσι η αυτονομία του ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα.

Το κοντέρ του 125 έδειξε 115 km/h, με την πραγματική τελική ταχύτητα να είναι τα 105 km/h.

Μέσα στην πόλη, το μεγάλο τιμόνι στρίβει πανεύκολα το σταθερό και εύχρηστο σύνολο – λες και το κάνει να “στρίβει με τη σκέψη” – και παρότι δυσκολεύει λίγο στις διηθήσεις λόγω του πλάτους του,  πετυχαίνει ένα απολαυστικό “κόψιμο” δεξιά-αριστερά, προσφέρει δηλαδή μεγάλη ακτίνα στροφής στο σκούτερ.

Μέσα στην πόλη, με κατεβασμένη την ελαφρώς φιμέ ζελατίνα, μπορείς να βλέπεις μπροστά και χαμηλά, ό,τι πρέπει για την κίνηση και το μποτιλιάρισμα, ενώ στις πιο ανοιχτές διαδρομές την τοποθετείς με το πάτημα ενός κουμπιού (ηλεκτρικά) στην υψηλότερη θέση για μεγαλύτερη προστασία από τον αέρα. Στην τελευταία περίπτωση, ο αέρας εκτρέπεται στο ύψος των ματιών του αναβάτη.

Ένα από τα πλεονεκτήματα του SR1 ADV στον εξοπλισμό που διαθέτει είναι, όπως είπαμε και στον πρόλογο, η ενσωματωμένη κάμερα υψηλής ευκρίνειας που επιτρέπει να αποθηκεύετε βίντεο και φωτογραφίες σε μια κάρτα MicroSD. Η κάμερα βρίσκεται ανάμεσα και πάνω από τους προβολείς – κάτω από τη ζελατίνα.

Η έγχρωμη οθόνη με δυνατότητα σύνδεσης με κινητό τηλέφωνο, είναι μια κομψή και απλή αρνητικού φόντου LCD που προσφέρει πολύ περισσότερες πληροφορίες από ό,τι συνήθως βρίσκουμε σε αυτού του τύπου οθόνες, και στην οποία έχει προστεθεί μια απλοποιημένη πλοήγηση “στροφή προς στροφή”. Η μεγαλύτερη ένδειξη είναι των χιλιομέτρων, ενώ οι άλλες είναι μικρότερες, με το στροφόμετρο να απεικονίζεται με μπάρες.

Ο κύριος χώρος αποθήκευσης (υπάρχει και πρακτικό ντουλαπάκι μικροαντικειμένων στα αριστερά της ποδιάς) που ανοίγει από διακόπτη δεξιά του εύχρηστου περιστροφικού πολυδιακόπτη (Keyless) είναι αρκετά μεγάλος (μακρύς) αλλά ρηχός και θα απαιτήσει κράνος συγκεκριμένων διαστάσεων για να μπορέσει να το φιλοξενήσει.

Η ικανότητα μεταφορών του σκούτερ αυξάνεται μέσω του αναδιπλούμενου γάντζου που βρίσκεται πάνω από το τούνελ του πατώματος. Στην περιοχή αυτή βρίσκεται και το πορτάκι (ανοίγει και αυτό με κουμπί δίπλα στον κεντρικό διακόπτη) που αποκαλύπτει την τάπα του αρκετά μεγάλου ρεζερβουάρ του SR1 ADV.

H σχεδίαση των μαρσπιέ και της ποδιάς, δυστυχώς όπως συμβαίνει με τα περισσότερα μοντέρνα σκούτερ, δεν προστατεύει πλήρως τα πόδια και τα γόνατα του αναβάτη από τον αέρα: σχεδίαση εναντίον άνεσης στην προκειμένη περίπτωση, ή το ένα ή το άλλο…

Υπάρχει τροφοδοτικό USB για να συνδέσετε ένα κινητό τηλέφωνο, να το επαναφορτίσετε εν κινήσει ή να το χρησιμοποιήσετε ως βοηθητικό πρόγραμμα πλοήγησης συνδεδεμένο σε ένα στήριγμα στο τιμόνι που πρέπει να προσθέσει ο ιδιοκτήτης.

Οι διακόπτες του SR1 ADV είναι τακτοποιημένοι, υψηλής ποιότητας και εύκολης χρήσης, με τα κουμπάκια της ζελατίνας απομακρυσμένα έτσι όπως πρέπει και όχι μπλεγμένα μέσα στους βασικούς διακόπτες που χρησιμοποιείς διαρκώς.

Εκεί προστίθεται κι ένα κουμπί για λήψη φωτογραφιών μέσω κάμερας OBD, ο κέρσορας για πλοήγηση στην οθόνη, μαζί με ένα Enter που επιβεβαιώνει την επιλογή και τον διακόπτη για την ενεργοποίηση των φλας έκτακτης ανάγκης.

Οι δεξιοί διακόπτες έχουν δύο μόλις κουμπιά, ένα για την εκκίνηση του κινητήρα και ένα για ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση του συστήματος απώλειας της πρόσφυσης TCS.

Το σκούτερ, στον τομέα της επιβράδυνσης/πέδησης, χρησιμοποιεί συμβατικούς δίσκους (όχι τύπου μαργαρίτα) που συνεργάζονται με αιωρούμενες δαγκάνες, ενώ υπάρχει και δικάναλο ABS.

Και οι δύο δίσκοι δεν εμφανίζουν την απαιτούμενη προοδευτικότητα και αίσθηση (ειδικά ο πίσω) αλλά είναι ισχυροί, ενώ ο μπροστινός για να “δαγκώσει” πιο δυνατά θα χρειαστεί ένα πιο αποφασιστικό πάτημα της δεξιάς μανέτας.

Οι αναρτήσεις είναι καλές στη λειτουργία τους, πιο σφιχτή είναι η πίσω, αλλά, όπως και η μαλακότερη μπροστινή (πιρούνι με νύχι) έχουν λίγο μεγαλύτερες διαδρομές σε στυλ Adventure απ’ ό,τι τα σκούτερ “δρόμου”, κάτι πολύ χρήσιμο στους κακοσυντηρημένους και κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους.

Τα πίσω αμορτισέρ πάντως (χωρίς ρύθμιση προφόρτισης) δουλεύουν καλύτερα με δύο άτομα στη σέλα.

Το κράτημα του Voge SR1 ADV είναι το κλασικό των σκούτερ με 14άρηδες-13άρηδες τροχούς, κοφτερό, γρήγορο και στην περίπτωσή μας σταθερό, καθώς διανύει με ασφάλεια υπό κλίση τις στροφές. Τα λάστιχα της Helios που φοράει έχουν και μικρές δυνατότητες κίνησης στο χώμα, ενώ θα αρχίσουν να γλιστράνε όταν η άσφαλτος είναι βρεγμένη.

Τελικά – Η ώρα της κρίσης

Το Voge SR1 ADV είναι ένα πολύ όμορφο, ποιοτικό σκούτερ, με πολλά στοιχεία premium, το οποίο προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα περίμενε κανείς με γνώμονα την τιμή του. Χαρίζει δηλαδή τέτοιο εξοπλισμό και προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, που κρίνεται ως ιδιαίτερα συμφέρουσα αγορά.

Ακολουθώντας τη φρέσκια προσέγγιση που θέλει τα μοντέρνα urban adventure σκούτερ να μπορούν να κινούνται και στους χωματόδρομους, το SR1 ADV κερδίζει ακόμα περισσότερους πόντους στο κομμάτι της πολυχρηστικότητας, αφού δεν περιορίζεται στα αυστηρά όρια των πόλεων και της ασφάλτου.

Άρα ισχύει και σε αυτή την περίπτωση αυτό που λέμε και για άλλα σκούτερ και μοτοσυκλέτες, πως είναι ένα μοντέλο που “ταιριάζει στην Ελλάδα”, πολύ σημαντικό θετικό στοιχείο, ιδίως επειδή ανήκει στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική και απαιτητικότατη πλέον κατηγορία των 125 κυβικών.

Περισσότερες πληροφορίες: voge.gr

Θετικά στοιχεία

  • Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
  • Κινητήρας
  • Εξοπλισμός
  • Κάμερα – Φώτα
  • Τιμή

Χρειάζεται βελτίωση

  • Λάστιχα στο βρεγμένο
  • Μακριά μετάδοση
  • Ελαφρώς σφιχτά τα αμορτισέρ

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Το ανισόπαχο τιμόνι – με αντίβαρα στα άκρα του – στηρίζεται σε καβαλέτα μοτοσυκλέτας και μπορεί να ρυθμιστεί μπροστά-πίσω, όπως και οι βάσεις των μανετών
  • Ο γάντζος στην ποδιά πάνω από το τούνελ του πατώματος είναι πολύ χρήσιμος, ειδικά όταν θες να μεταφέρεις τσάντες και δεν θέλεις να γλιστράνε ανάμεσα στα πόδια σου

  • Δύσκολα ανεβαίνει το σκούτερ στο κεντρικό στάντ (λάθος μοχλισμός), κι αυτό μπαίνει στα αρνητικά σημεία. Αντίθετα το πλάγιο σταντ είναι είναι πολύ εύκολο στη χρήση του
  • Οι καθρέφτες είναι μικροί, σπορ σχεδίασης με μειωμένο οπτικό πεδίο
  • Ο ανεφοδιασμός βενζίνης γίνεται εύκολα από το κέντρο του πλατιού τούνελ
  • Πολύ όμορφα είναι τα φλασάκια μπροστά και πίσω, με μπρατσάκια τύπου Adventure
  • Το Voge σου επιτρέπει να έχεις δύο διαφορετικές θέσεις οδήγησης, τοποθετώντας τα πόδια σoυ είτε στα οριζόντια, είτε στα κεκλιμένα μαρσπιέ

  • Πολύ όμορφο είναι το οπίσθιο φωτιστικό σώμα (στοπ) που θυμίζει σπορ, ακριβό αυτοκίνητο
  • Λεπτομέρεια που δείχνει την προσοχή του εργοστασίου: η τάπα ρεζερβουάρ βενζίνης έχει “κορδόνι” για να μην την κρατάς στα χέρια κατά τον ανεφοδιασμό
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.895 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 2 βαλβίδες, 125cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11,6 ίπποι στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 240mm / Δισκόφρενο 220 mm με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 110/80-14 μπροστά και 130/70-13 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.330 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:810 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:8,0 lt
ΒΑΡΟΣ:141 kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X