Οικονομία μέχρις τελευταίας ρανίδας
Πάμπολλα κόλπα και κολπάκια μπορούν να κάνουν τη χρήση ενός σκούτερ οικονομικότερη και λόγω των καιρών και των οικονομικών δυσκολιών, το παρακάτω άρθρο μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο σε πολλούς. Οικονομία μέχρι τέλους…
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Όταν αγοράζουμε σκούτερ προτιμούμε ένα μοντέλο που βρίσκεται εντός του προϋπολογισμού μας. Όσο μπορούμε μειώνουμε το ποσό που θα δανειστούμε/χρεωθούμε και κινούμαστε με βάση τις αποταμιεύσεις μας (αν υπάρχουν βεβαίως…).
Αν δούμε πως δεν μπορούμε να αγοράσουμε καινούργιο σκούτερ τότε υποχρεωτικά θα κινηθούμε προς τα μεταχειρισμένα.
Δεν κολλάμε με την αρχική μας απόφαση ή πρόθεση, να αγοράσουμε ένα μεγαλύτερο των αναγκών μας σκούτερ. Αν δεν αντέχουμε ένα 150άρι, 200άρι, κατεβαίνουμε λίγο και πάμε στα 125 κυβικά, με την παρηγορητική υπόσχεση στον εαυτό μας (για ψυχολογικούς λόγους) πως “στο μέλλον θα πάρω μεγαλύτερο”… ακόμα και ψέμα να είναι.
Στην αλλαγή από παλιό σε καινούργιο σκούτερ, αν μπορούμε να ανταλλάξουμε απευθείας το παλιό μας σκούτερ σε κατάστημα με ένα καινούργιο το κάνουμε, αρκεί ο έμπορος να μας προσφέρει μια καλή τιμή.
Αν η τιμή που προσφέρει δεν μας συμφέρει, τότε πουλάμε το σκούτερ μόνοι μας σε κάποιον άλλον ιδιώτη, μιας και συνήθως έτσι επιτυγχάνουμε υψηλότερη τιμή.
Αν υπάρχει η δυνατότητα να αγοράσουμε καινούργιο σκούτερ, έχοντας μαζέψει όλα τα χρήματα που κοστίζει, το κάνουμε, προσπαθώντας να πετύχουμε καλύτερη τιμή, είτε έκπτωση, είτε δώρα, μπαγκαζιέρες, μεταβίβαση, κ.λπ. κατά την αγορά του.
Ο “σούπερ-τσιγκούνης” ή προσεκτικός αν θέλετε, αγοραστής για να κάνει οικονομία και μετά από την αγορά του προνοεί.
Μαθαίνει εκ των προτέρων το κόστος χρήσης, κόστος συντήρησης, διαστήματα σέρβις, κ.λπ. και βασικών ανταλλακτικών των σκούτερ που έχει επιλέξει. Κάνει τη σύγκριση και τους υπολογισμούς του και μετά αποφασίζει.
Πολλές φορές το κόστος σέρβις κάθε αντιπροσωπείας διαφέρει σε αρκετά μεγάλο βαθμό.
Ο πολύ προσεκτικός αναβάτης σκούτερ (αλλά και μοτοσυκλέτας – το ίδιο είναι) πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα έμπιστο βενζινάδικο όπου προτιμάει να βάζει βενζίνη έτσι ώστε να υπάρχει είναι αξιοπιστία στην ποιότητα της βενζίνης και ιδανικά να είναι και οικονομικότερο των άλλων.
Στην οικονομική οδήγηση δεν πηγαίνουμε “τέρμα γκάζι” ειδικά αν δεν υπάρχει λόγος, ούτε βιαζόμαστε άσκοπα, αλλά οδηγούμε με συγκεκριμένο τρόπο:
Οι απότομες εκκινήσεις στα φανάρια κάνουν τους πετρελαιάδες πλούσιους, ενώ φτωχαίνουν εμάς. Αφήνουμε την επιθετικότητα και την ανταγωνιστικότητά μας στο σπίτι και χρησιμοποιούμε τόσο γκάζι όσο πρέπει για να κινηθούμε κανονικά.
Έτσι στις εκκινήσεις δεν ανοίγουμε τέρμα το γκάζι. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με τη μισή διαδρομή του, αυξομειώνοντας ελαφρά την ταχύτητά μας, κρατώντας έναν σταθερό ρυθμό και ταχύτητα, γυρνώντας το γκάζι με ήπιες κινήσεις.
Αν το φανάρι που πλησιάζουμε είναι κόκκινο δεν περιμένουμε να κλείσουμε γκάζι λίγα μέτρα πριν το φανάρι. Κλείνουμε το γκάζι πολύ νωρίτερα και τσουλάμε προς αυτό για να φρενάρουμε προοδευτικά και ήρεμα.
Εννοείται πως τα απότομα φρεναρίσματα της τελευταίας στιγμής επιβαρύνουν και τα τακάκια, αλλά και τα δισκόφρενά μας, όπως φυσικά και τα λάστιχα του σκούτερ μας μακροπρόθεσμα, εξαρτήματα που φθείρονται (τις περισσότερες φορές άσκοπα) και κοστίζουν για να αντικατασταθούν.
Όπου στη διαδρομή μας υπάρχει κατηφόρα, έστω και μικρή, μειώνουμε το άνοιγμα του γκαζιού και “ξεκουράζουμε” τον κινητήρα και τη μετάδοσή μας.
Σε γνωστή διαδρομή, αυτή που κάνουμε κάθε μέρα σπίτι-δουλειά απομνημονεύουμε το συγχρονισμό των φαναριών, έτσι ώστε να κινούμαστε με ροή χωρίς σταματήματα και κόκκινα φανάρια,. Έτσι γλιτώνουμε τις άσκοπες ακινητοποιήσεις με τον κινητήρα να δουλεύει ρελαντί.
Αν ξέρουμε ότι ένα κόκκινο φανάρι διαρκεί πολύ, τότε σβήνουμε τον κινητήρα μας, δεν είναι ντροπή. Αντίθετα υπάρχει χώρα στον κόσμο που απαγορεύει σε αυτοκίνητα και δίτροχα να μένουν σταματημένα στα φανάρια με τους κινητήρες να δουλεύουν στο ρελαντί.
Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας γιατί ξεφούσκωτο λάστιχο σημαίνει: υψηλότερη τριβή με την άσφαλτο, άρα υψηλότερη κατανάλωση, χειρότερο φρενάρισμα και κράτημα, αλλά και ταχύτερη φθορά, άρα αντικατάστασή του.
Αυτά… και άλλα πολλά που θα πούμε σε μελλοντικό άρθρο όσον αφορά την οικονομία.




































