Scooter – έκπληξη!
Η επέκταση της γκάμας των σκούτερ της SYM συνεχίζεται κανονικά και μεθοδικά. Αυτή τη φορά εμφανίζεται στο προσκήνιο ένα ευρύχωρο 400άρι scooter με γοητευτικές γραμμές και ακόμα πιο γοητευτική τιμή και το ελληνικό κοινό να το υποδέχεται με ανοιχτές αγκάλες, αποδεικνύοντας ότι… είναι τελικά αρκετοί αυτοί που θέλουν να αποκτήσουν ένα Μega Scooter 400 κυβικών, σε τιμή κάτω από 5,0 χιλιάδες ευρώ.
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Όπως και να το κάνεις η κορυφή είναι γλυκιά. Η κορυφή των μεγάλων κυβικών, ας πούμε, η άνοδος στη μεγάλη κατηγορία. Όμως και ο δρόμος προς τα εκεί έχει τη δική του γλύκα. Η SYM βρίσκεται σε αυτή την πορεία, κι από ό,τι φαίνεται από την τελευταία της δημιουργία, το MaxSym 400, τα πηγαίνει περίφημα. Από τη στιγμή που ανεβάσαμε το νέο στο SCOOTERNET.GR (πατήστε εδώ για το διαβάσετε) οι μετρήσεις επισκεψιμότητας χτύπησαν κόκκινο, αναδεικνύοντας την είδηση για το πρώτο μεγάλο σκούτερ της SYM σε μια από τις πιο δημοφιλείς. Αυτό το ενδιαφέρον μεταφράστηκε και σε πωλήσεις, αμέσως μόλις πάτησε τις ρόδες του το MaxSym στην Ελλάδα.
Τα παραπάνω στοιχεία λένε πολλά: κατ’ αρχήν ότι ο κόσμος εμπιστεύεται την Ταϊβανέζικη εταιρία και στα μεγαλύτερα, ακριβότερα σκούτερ, κατά δεύτερον ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για να αναπτυχθεί στην αγορά η κατηγορία των mega scooter, αρκεί να έχει την κατάλληλη τιμή. Όμως, δεν είναι μόνο η εμφάνιση και η συμφέρουσα τιμή που προσελκύουν το κοινό των σκούτερ – είναι και οι τεχνικές λύσεις που εφαρμόστηκαν πάνω στο 400, ο εξοπλισμός, αλλά και η πειστική ποιότητα κατασκευής, κάτι που αντιλαμβάνεται κανείς από την πρώτη ματιά που ρίχνει στο MaxSym. Όσον αφορά στο όνομα η SYM έχει ανακαλύψει φλέβα και χρησιμοποιεί έτσι το λογότυπό της μέσα σε τύπο μοντέλου. Όπως έκανε πριν με τα SYMphony τώρα κάνει με το ΜaxSYM, που σημαίνει Μaxim, στα Λατινικά ο μεγάλος, ο μεγαλύτερος, μιας και το 400 είναι το μεγαλύτερου κυβισμού σκούτερ της εταιρίας.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με 4 βαλβίδες, και ψεκασμό της Keihin. Αποδίδει 34,5 ίππους στις 7.000 σ.α.λ και η ροπή του φτάνει τα 3,5 χιλιογραμμόμετρα στις 5.500 σ.α.λ.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ: Μπορεί να αντιγράφει τις γραμμές του Burgman 400-650 αλλά συγχρόνως πηγαίνει κι ένα βήμα παραπάνω, διαθέτει μυτερό μπροστινό σύστημα και εντυπωσιακούς επιθετικής όψης προβολείς που πλαισιώνονται από LED. Το μπροστινό τμήμα μοιάζει να είναι έτοιμο να επιτεθεί αφού ρύγχος και μπροστινό φτερό “σκύβουν” προς τα κάτω.
ΜΕΓΕΘΟΣ: Μεγάλες διαστάσεις, ευρυχωρία και άνεση για δύο. Μεγάλοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι κάτω από τη σέλα και μπροστά στην ποδιά.
ΤΡΟΧΟΙ: 15 ίντσες μπροστά και 14 ίντσες πίσω, με μαύρες ζάντες, που είναι η τελευταία λέξη στη μόδα… των ζαντών. Οι χρυσές ακτινικές δαγκάνες του μπροστινού τροχού δίνουν μια πινελιά supersport στο σκούτερ.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Το μήκος του “μαρσπιέ”/πόδιας που προορίζεται για τον αναβάτη είναι μεγάλο και μπορεί εκείνος να τοποθετήσει τα πόδια του σε διάφορα σημεία μπροστά και πίσω, αρκεί να μην είναι παραπάνω από 1,80, γιατί τότε θα στριμωχτεί. Η ποδιά είναι στενή μπροστά με αποτέλεσμα να περισσεύει εκτεθειμένο ένα μέρος της πατούσας του. Παρόλο που περιμένεις να χωθείς μέσα στη μεγάλη σέλα του 400 και τα χέρια σου να απλωθούν για να φτάσουν το τιμόνι, το MaxSym σε τοποθετεί “πάνω” του, σε μια θέση όπου πήχεις/κορμός/πόδια τοποθετούνται στις 90 μοίρες. Μια θέση άνετη που παράλληλα σου προσφέρει τη δυνατότητα να διατηρείς καλό έλεγχο των κινήσεών σου. Ανάμεσα στα πόδια υπάρχει φαρδύ τούνελ/καμπούρα που σε υποχρεώνει να σηκώσεις λίγο το πόδι σου περνώντας το από την ποδιά για να ανέβεις στη σέλα.
Το κόψιμο στο πίσω μέρος της ποδιάς μειώνει το πλάτος και έτσι πατάνε τα πόδια πιο εύκολα και γίνεται ευκολότερος ο έλεγχος στους επιτόπιους ελιγμούς.
ΤΙΜΟΝΙ: Έχει αρκετά μεγάλο ύψος και έρχεται κοντά στο σώμα του αναβάτη. Το πλάτος του είναι μικρό και η ακτίνα στροφής στον μέσο όρο των Mega Scooter.
ΣΕΛΑ: Μεγάλη σέλα, με σφιχτό αφρώδες υλικό, με ρυθμιζόμενη σε τρεις θέσεις πλάτη, αντιολισθητικό κάλυμμα. Το ύψος της είναι χαμηλό και έτσι καθιστά το σκούτερ ιδανικό για χαμηλότερα αναστήματα, δηλαδή κάτω του 1,75.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Το δεύτερο άτομο πρέπει να σηκώσει ψηλά το πόδι του – χρειάζεται μια εξάσκηση και καλούς προσαγωγούς, όπως σε όλα τα σκούτερ με διόροφη σέλα – για να σκαρφαλώσει στη σέλα. Το μήκος και το πλάτος της σέλας είναι πολύ ικανοποιητικά και για την άνεση του αναβάτη υπάρχει πλάτη/μαξιλαρακι στο πίσω της μέρος. Τα μαρσπιέ ανοίγουν με το πάτημα ενός μεγάλου “κουμπιού” που ανοίγει πιο εύκολα με το πόδι, παρά με το χέρι.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Ζελατίνα στενή και ψηλή που προστατεύει τον κορμό, αλλά όχι τα χέρια και τους ώμους του αναβάτη. Της ξεφεύγουν λίγοι στροβιλισμοί που δεν ενοχλούν ιδιαίτερα. Το υλικό κατασκευής της είναι καλό και δεν παραμορφώνει πολύ τα είδωλα. Η ζελατίνα ρυθμίζεται ως προς το ύψος της (σε 2 θέσεις), αφού λυθούν πρώτα δύο σταυρόβιδες και δύο βίδες.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Η σέλα που ανοίγει και από κουμπί στο αριστερό άκρο του τιμονιού και από τον κεντρικό διακόπτη, αποκαλύπτει πολύ χώρο αλλά χρειάζεται συγκεκριμένη τοποθέτηση για να χωρέσει δύο κράνη και μικροπράγματα. Η σέλα διαθέτει δύο αμορτισέρ που την σταθεροποιούν στην ανοικτή θέση. Το πάτωμα του χώρου είναι επενδεδυμένο με μοκέτα και υπάρχει και φωτισμός. Υπάρχει επίσης ντουλαπάκι στην ποδιά που κλειδώνει με δύο διαμερίσματα (εκεί υπάρχει παροχή ρεύματος 12V και θύρα USB), ενώ πάνω από το ντουλαπάκι υπάρχουν και δύο βαθιές θήκες δεξιά-αριστερά, κάτω από το τιμόνι, οι οποίες ανοίγουν με το πάτημα ενός κουμπιού (χωρίς να κλειδώνουν).
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η σέλα είναι προσβάσιμη ακόμα και σε άτομα χαμηλού αναστήματος αφού φτάνει τα 755 χιλιοστά, με την πλάτη της να ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις. Το κόψιμο της ποδιάς στο πίσω της μέρος διευκολύνει τους πάντες να πατήσουν καλά τα πόδια τους στη γη. Μόνο οι αναβάτες άνω των 1,85 μ. θα δυσκολευτούν λίγο, γιατί τα πόδια τους ανεβαίνουν κάπως ψηλά και αν προσπαθήσουν να τα απλώσουν, οι κνήμες τους θα βρίσκουν στα ντουλαπάκια, πίσω από την ποδιά. Η μίζα ίσα-ίσα που ακούγεται, αλλά βάζει μπροστά με ευκολία τον μονοκύλινδρο, υδρόψυκτο, τετραβάλβιδο 400άρη. Ο κινητήρας εκπέμπει χαμηλούς μηχανικούς θορύβους και η εξάτμιση έναν συμπαθητικό μπάσο θόρυβο, έτσι όπως αρμόζει σε ένα σκούτερ “κάποιων” κυβικών.
Λίγοι κραδασμοί φτάνουν στο τιμόνι, από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες στροφές και μετά σε συνοδεύουν πιο διακριτικά σε όλες τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Αυτό το χαρακτηριστικό δίνει μια ζωντάνια στο MaxSym ειδικά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, και αυτή η ζωηράδα συνδυαζόμενη με την καλή απόκριση – στις μεσαίες στροφές – κάνει το 400 διασκεδαστικό. Η μετάδοση είναι προοδευτική και μακριά, η επιτάχυνση και η απόκριση στο γκάζι έρχεται ομαλά χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το ανέβασμα των στροφών είναι υποτονικό. Η απόκριση είναι εντονότερη από τα 40 εώς τα 90 χ.α.ω κι έχει σκόπιμα ρυθμιστεί έτσι από τους μηχανικούς της εταιρίας, αφού αυτές είναι οι πιο χρήσιμες ταχύτητες για κίνηση στην πόλη.
Από τα 100 μέχρι τα 130 χ.α.ω – περιοχή απόδοσης που ταιριάζει περισσότερο στο ταξίδι και τις ρεπρίζ – είναι γεγονός ότι θα θέλαμε λίγο παραπάνω απόκριση και επιτάχυνση, με τον κινητήρα να ανεβάζει αργά μέχρι να φτάσει τα 150 χ.α.ω., που είναι η τελική του. Το MaxSym είναι σταθερό σε όλες τις περιπτώσεις, με εξαίρεση όταν δέχεται ριπές αέρα από τα πλάγια, οπότε γίνεται λίγο νευρικό λόγω μεγάλης μετωπικής επιφάνειας (λογικό). Σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα σκούτερ που εμφανίζει ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Στα αργά κομμάτια το 400 είναι σχετικά ευέλικτο (βλ. ο μεγαλύτερος 15άρης τροχός βαραίνει το τιμόνι) και βοηθείται από το κέντρο βάρους που είναι συγκεντρωμένο ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Το κόψιμο του τιμονιού του είναι αρκετά καλό για επιτόπιους ελιγμούς. Το βάρος του σκούτερ (κοντά στα 230 κιλά γεμάτο) γίνεται αντιληπτό μόνο όταν είναι σβηστός ο κινητήρας και το μανουβράρεις με τα χέρια για παρκάρισμα.
Το πιρούνι έχει αρκετή διαδρομή και είναι σχετικά μαλακό, αποσβένοντας τις μικρές και μέτριες ανωμαλίες του δρόμου με επιτυχία, θα τερματίσει όμως στις μεγάλες λακκούβες και στα έντονα φρεναρίσματα με μεγάλο βάρος (δύο άτομα και πλήρες ρεζερβουάρ). Τα δύο αμορτισέρ πίσω είναι πιο σκληρά σε αντιδράσεις ειδικά στην απόσβεση της συμπίεσής τους. Τα δύο μεγάλα δισκόφρενα μπροστά (τύπου, ας πούμε “μαργαρίτα”) με τις ακτινικές δαγκάνες, ενεργοποιούνται το ένα από την δεξιά μανέτα και το άλλο από την αριστερή μανέτα μαζί με τον δίσκο του πίσω τροχού. Έχουμε να κάνουμε δηλαδή με ένα σύστημα συνδυαζόμενων-γεφυρωμένων φρένων. Η δεξιά μανέτα είναι πολύ αποτελεσματική, έχει δύναμη και αίσθηση και θα δουλέψει πολύ καλά – καθώς το πιρούνι βυθίζεται γρήγορα – σε άσφαλτο με υψηλή πρόσφυση. Σε γυαλισμένη άσφαλτο και με απότομο, άγαρμπο πάτημα το μπροστινό φρένο θα μπλοκάρει τον τροχό και θα τον γλιστρήσει προς τα δεξιά .
Η τεχνική που πρέπει να ακολουθείται στην περίπτωση του MaxSym είναι η εξής: ξεκινάς το φρενάρισμα με προοδευτική πίεση της αριστερής μανέτας (ενεργοποιώντας και τα δύο φρένα) και μετά πατάς την δεξιά μανέτα. Με αυτό τον τρόπο το φρενάρισμα γίνεται ασφαλές και αποτελεσματικό ανεξαρτήτως πρόσφυσης. Πολύ σημαντικό εδώ είναι ότι οι μανέτες των φρένων ρυθμίζονται όπως στις μοτοσυκλέτες κι έτσι μπορείς να βρεις το ύψος μανέτας που σε βολεύει και να βελτιώσεις αρκετά την αίσθηση του φρεναρίσματος.
Στο μέλλον ένα σύστημα ABS θα ολοκλήρωνε την πολύ καλή προσπάθεια των τεχνικών της εταιρίας πάνω στον τομέα των φρένων. Επίσης δεν μείναμε ευχαριστημένοι από τα λάστιχα Maxxis Radial τα οποία δεν ενέπνεαν εμπιστοσύνη στις δύσκολες περιπτώσεις και στο φρενάρισμα και στις αλλαγές κατεύθυνσης που μετέφεραν μια ασάφεια στην αντίδρασή τους. Αυτό σημαίνει πως σίγουρα θα θέλαμε να ξαναδούμε τις αντιδράσεις του MaxSym με ένα άλλο ζευγάρι λάστιχα.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Σε ταξίδι μέσων και μεγάλων αποστάσεων το SYM MaxSym 400 τα καταφέρνει καλά. Αν και η σέλα του δεν είναι αυτό που θα έλεγε κανείς μαλακή, είναι η συνολική εργονομία της θέσης οδήγησης που σε κρατάει ξεκούραστο. Η προστασία του αναβάτη από τον αέρα και τη βροχή (το δοκιμάσαμε και αυτό) είναι καλή, αφήνοντας μόνο τα χέρια να βραχούν. Ο κινητήρας γραμμικός, άρα καλός σύντροφος σε ήρεμο ταξίδι. Εξάλλου δεν ξέρω και πολλούς σκουτερίστες που πηγαίνουν τέρμα γκάζι σε ταξίδια… Παρόλο που η σέλα είναι κάπως σκληρή, μετά από μικρό ταξίδι 70 χιλιομέτρων δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα και αυτό οφείλεται στην καλή εργονομία και το μέγεθος της σέλας.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Ο κινητήρας επιταχύνει ομαλά στο ξεκίνημα από τα φανάρια και κρατάει καλές ρεπρίζ μέχρι τα 90 χ.α.ω. Από κει και πάνω έχει γραμμική απόδοση και φτάνει να δείξει κοντά στα 160 χ.α.ω στο κοντέρ, δηλαδή στα πραγματικά 150 χ.α.ω. Με “βαρύ” χέρι και κυνήγι στο δρόμο η κατανάλωση ξεπερνάει τα 4,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ με ήρεμη οδήγηση “χωρίς κυνήγι” η κατανάλωση πέφτει στα 4,1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αν υποθέσουμε ότι κάποιος θέλει να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα σε ταξίδι, θα πρέπει να κινείται κοντά στα 100 χιλιόμετρα την ώρα. Έχοντας σαν σύμμαχο το μεγάλο ντεπόζιτο των 15 λίτρων, αυτό σημαίνει πως μια αυτονομία κοντά στα 350 χιλιόμετρα είναι εφικτή.
ΤΕΛΙΚΑ…
Είναι επιτυχία να μπαίνεις σε μια κατηγορία σαν νεοσύλλεκτος και χωρίς να χάνεις χρόνο να αντιμετωπίζεις στα ίσια όλους τους αντιπάλους σου. Το SYM MaxSym 400i πρωτοπαρουσιάστηκε στο σαλόνι της Κολωνίας το 2010 και έκτοτε δημιούργησε μια εικόνα. Σε αυτή την εικόνα ανταποκρίνεται απόλυτα το αποτέλεσμα, δηλαδή το σκούτερ που είχαμε στα χέρια μας. Καλή θέση οδήγησης και προστασία από τον αέρα, απροβλημάτιστος κινητήρας, ουδέτερο κράτημα, καλά φρένα, μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι και το κυριότερο: τιμή (4.850 ευρώ) που επιτρέπει σε περισσότερο κόσμο να το αποκτήσει. Με λίγα λόγια, ποιότητα σε συνδυασμό με προσιτή τιμή. Είναι σαφές ότι η SYM πέτυχε για άλλη μια φορά κέντρο στο στόχο που έθεσε.
ΟΡΓΑΝΑ: Το ομορφότερο σύνολο οργάνων που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Ο σχεδιασμός τους είναι τόσο καλός που σε κάνει να απορείς και να αρχίζεις αμέσως μετά να προσπαθείς να αποκρυπτογραφήσεις τα στοιχεία που συνιστούν αυτή την εικόνα. Ειδικά το βράδυ… σκίζουν. Υπάρχουν δύο μεγάλα και ευανάγνωστα αναλογικά στρογγυλά όργανα: ένα κοντέρ και ένα στροφόμετρο. Στο κέντρο και πάνω βρίσκουμε το ωραιότερο ηλεκτρονικό όργανο με οθόνη LCD που έχετε δει ποτέ πάνω σε δίτροχο. Θα μπορούσε να είναι ρολόι χειρός. Δεξιά και αριστερά στη βάση των οργάνων υπάρχει ένα αναλογικό βενζινόμετρο και ένας δείκτης θερμοκρασίας. Οι λυχνίες περιλαμβάνουν: φώτα, φλας, πίεση λαδιού, χειρόφρενο, έλεγχος κινητήρα, βενζίνη, alarm
ΦΩΤΑ: Πολύ καλά φώτα και στις δύο σκάλες, που δεν διαθέτουν διακόπτη on/off (δηλαδή μένουν μονίμως αναμμένα) με καλή, σωστά απλωμένη δέσμη και αντίστοιχα καλό ύψος. Υπάρχουν LED-άκια μπροστά και πίσω. Μπροστά συμβάλλουν περισσότερο στην εμφάνιση, στο πίσω φωτιστικό σώμα συμβάλλουν περισσότερο στην ουσία.
ΚΟΡΝΑ: Οξύς και δυνατός ήχος.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Αφού πρώτα πατηθεί ένα κουμπί που βρίσκεται στο τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, ανοίγει ένα πορτάκι που αποκαλύπτει την τάπα, η οποία είναι μεταλλική και κλειδώνει. Αφαιρείται πλήρως για να μπει το στόμιο της μάνικας. Ο ανεφοδιασμός γίνεται και με τον αναβάτη πάνω στη σέλα αν και δεν το συνιστούμε κυρίως για λόγους ασφάλειας.
ΣΤΑΝΤ: Το διπλό, κεντρικό στάντ βρίσκεται κάπως πίσω τοποθετημένο και είναι δύσκολο στη χρήση του. Θέλει έντονο πάτημα στο άκρο του που,λόγω μέτριου μοχλού, καρφώνεται στην πατούσα του ποδιού. Το πλάγιο είναι σωστά μαζεμένο και σταθερό. Συνδυάζεται με το χειρόφρενο, γιατί ως γνωστόν τα σκούτερ τσουλάνε στο πλάγιο και πέφτουν.
ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Συμβατικής σχεδίασης και κάπως λεπτοί, θα δυσκολέψουν λίγο με χοντρά γάντια το χειμώνα. Διαθέτουν σινιάλο στον αριστερό διακόπτη και κουμπί που ανοίγει τη σέλα. Στο δεξί διακόπτη βρίσκουμε κουμπί για alarm.
ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Χειρολαβές στην ουρά για τη στήριξη του συνεπιβάτη και τις μανούβρες του αναβάτη στο στήσιμο στο στάντ. Σχάρα μπαίνει, αρκεί να αφαιρεθεί πρώτα η πλάτη του συνεπιβάτη.
ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Οι καθρέφτες είναι παραλληλόγραμμοι, χρωμιωμένοι, με ύψος μπράτσων που προσφέρει καλό οπτικό πεδίο. Σε μερικούς δεν αρέσουν αλλά είναι γεροί και φτηνοί στην αντικατάστασή τους και δεν ξερυθμίζονται εύκολα.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Πλούσιος ο εξοπλισμός του Maxsym: παροχή ρεύματος 12V (τύπου αναπτήρα αυτοκινήτου) και για θύρα USB παρακαλώ. Διακόπτες Alarm, σινιάλο hi beam, και kill switch. Ρυθμιζόμενες μανέτες, “κρυφό” κουμπί ασφαλείας/διακοπής της ανάφλεξης κάτω από τη σέλα. Μεταλλικά σωληνάκια φρένων. Φάλτσα κομμένοι δίσκοι, δύο αμορτισέρ κάτω από τη σέλα, φώτα τεχνολογίας LED μπροστά και πίσω. Ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει φραγή και όταν βγει το κλειδί καλύπτει τη σχισμή. Για να ανοίξει η φραγή πρέπει να περιστραφεί η πολύγωνη εσοχή πάνω στο διακόπτη με το πίσω μέρος του κλειδιού. Τη νύχτα για να βρεις την εσοχή σύντομα, θέλει κάποια εξάσκηση. Κάτω από το ντουλαπάκι της ποδιάς στη δεξιά πλευρά υπάρχει ένα πολύ χρήσιμο χειρόφρενο, όπως αρμόζει σε ένα σκούτερ “ιαπωνικής” σχολής.