fbpx

SYM HD2 200, Πλήρης Δοκιμή

Διατήρηση και βελτίωση μαζί

Το δημοφιλές 200άρι της SYM HD 200 ανανεώνεται σε όλους τους τομείς, αποκτά καινούρια εμφάνιση και διατηρεί όλα τα βασικά στοιχεία που το έκαναν αγαπητό στην αγορά. Πολύ καλό συνολικά και με καλή τιμή αγοράς, μπαίνει δυναμικά σε μια έξυπνη κατηγορία κυβισμού. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ,  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

SYM HD2 200: Ελαφρύ, σβέλτο, εύκολο

SYM HD2 200: Ελαφρύ, σβέλτο, εύκολο

Το ξέραμε πως όλοι οι κατασκευαστές φουσκώνουν συνήθως τον κυβισμό, το έχουμε δει σε πλήθος δίτροχων, επι σειρά ετών (με μοναδική ίσως εξαίρεση στον κόσμο την BMW, που παρουσίασε πριν από χρόνια την F 650 με κινητήρα 800 κυβικών…).

Το ίδιο λοιπόν ακριβώς κάνει και η SYM με το HD2, μόνο που το “200” που αναφέρει στα καπάκια του, το αδικεί, γιατί ο πραγματικός κυβισμός του είναι 170 κυβικά εκατοστά. Αντίστοιχες είναι και οι επιδόσεις του νέου HD,δηλαδή ενός δυνατού 150αριού και όχι ενός 200αριού.

Όμως, πρέπει πρώτα να μιλήσουμε για την ανανέωση του HD που άλλαξε ριζικά κατεβάζοντας τους δύο προβολείς χαμηλά, με αποτέλεσμα όλο το σχήμα και η σχεδίαση να μοιάζει πως έχει χαμηλώσει.

Φέρνοντας, μάλιστα τους προβολείς κοντά, το σύνολο δείχνει μικρότερο και πιο συγκεντρωμένο (διαβάσετε μια λεπτομερέστερη ανάλυση σε παλαιότερο άρθρο, σε αυτό το link) . Με όπλο τις μικρές (χωρίς να είναι “στενάχωρες” για τον αναβάτη) διαστάσεις και τους μεγάλους τροχούς, είναι κομμένο-ραμμένο για την κίνηση της πόλης χωρίς να “σκιάζεται” τις λακκούβες… του τόπου μας.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τυπικής διάταξης ο κινητήρας του HD2. Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος, 171 κυβικών εκατοστών με τέσσερις βαλβίδες στην κεφαλή του. Η εξάτμιση είναι ήσυχη και δυστυχώς φέρει ανάγλυφα πάνω στον πλαστικό προφυλακτήρα της, όπως κι άλλα μοντέλα της SYM, την ένδειξη “HOT” με ένα χεράκι κι ένα “Χ”, που προειδοποιεί για την θερμοκρασία της!

Η καλοσχεδιασμένη εξάτμιση, με το προειδοποιητικό σήμα...

Η καλοσχεδιασμένη εξάτμιση, με το προειδοποιητικό σήμα…

ΣΧΕΔΙΑΣΗ: Πιο σπορτίβικη και αιχμηρή σε σχέση με το παρελθόν, με δύο προβολείς πλέον. Το πλαϊνό σήμα HD2 θυμίζει cruiser κατασκευές της Harley-Davidson.

ΤΡΟΧΟΙ: Δεκαέξι ιντσών με μαύρες χυτές ζάντες από αλουμίνιο που διαθέτουν πέντε διπλές ακτίνες/μπράτσα.

ΜΕΓΕΘΟΣ: Άλλο ένα τυπικό σκουτερ πόλης με τροχούς διαμέτρου 16 ιντσών, μεσαίων διαστάσεων και μεγαλύτερου ύψους σέλας από ό,τι τα σκούτερ με πιο μικρούς τροχούς.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Σχετικά όρθιος τοποθετείται ο κορμός του αναβάτη, με τα πόδια σε μεγάλες γωνίες (άνω των 90 μοιρών) να πατούν στο ικανοποιητικών διαστάσεων επίπεδο δάπεδο. Περισσεύει και λίγος χώρος, 5-8 εκατοστών, για να μετακινηθούν λίγο τα πόδια και να ξεμουδιάσουν.

Καθισμένος ψηλά πάνω στο σκούτερ, τα χέρια κατεβαίνουν χαμηλότερα και αρκετά μακριά για να φτάσουν το τιμόνι. Αυτή η απόσταση μέχρι το τιμόνι δίνει και την αίσθηση της ευρυχωρίας, σε ένα γενικά περιορισμένων διαστάσεων σκούτερ.

Το ύψος κάτω από την ποδιά είναι όσο χρειάζεται για να μην τραυματίζεται το HD2 στο ανέβασμα στα πεζοδρόμια.

Οι δύο πολυεδρικοί προβολείς και το μυτερό ρύγχος έδωσαν επιθετική εμφάνιση στο HD2

Οι δύο πολυεδρικοί προβολείς και το μυτερό ρύγχος έδωσαν επιθετική εμφάνιση στο HD2

ΤΙΜΟΝΙ: Απαιτείται προσοχή στην κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα, αφού τα άκρα του τιμονιού βρίσκονται στο ίδιο ύψος με τους καθρέφτες των αυτοκινήτων.

Το 200 διαθέτει και χρωμιομένα αντίβαρα στο τιμόνι, που αυξάνουν περισσότερο το αρκετό του πλάτος. Το κόψιμο του τιμονιού, είναι, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, περιορισμένο. Στην κορυφή του υπάρχει τοποθετημένη μικρή φιμέ ζελατίνα για διακοσμητικό ρόλο.

ΣΕΛΑ: Ελαφρώς κατηφορική προς τα μπροστά, για να φορτίζονται και τα χέρια του αναβάτη και να μην μεταφέρονται οι κραδασμοί του δρόμου αποκλειστικά στην σπονδυλική του στήλη, αλλά να μοιράζονται οι δυνάμεις.

Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του περισσότερο αφρώδες απ’ ό,τι ο συνεπιβάτης, ενώ το κάλυμμα και για τους δύο είναι αντιολισθητικό. Πολύ προσεγμένη είναι η σέλα σε κατασκευή, ραφές και σχεδίαση, ξεκλειδώνει από το κλειδί του κεντρικού διακόπτη.

Kαλό αφρώδες και αντιολισθητικό κάλυμα, ανηφορική όμως η σέλα στο πίσω της μέρος

Kαλό αφρώδες και αντιολισθητικό κάλυμα, είναι όμως ανηφορική η σέλα στο πίσω της μέρος

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Αρκετά καλή φιλοξενία απολαμβάνει ο συνεπιβάτης, με σέλα που στο τελείωμά της λεπταίνει, μειώνοντας το αφρώδες της. Έχει στη διάθεσή του χειρολαβές για να στηρίζεται και αναδιπλουμενα μαρσπιέ.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Τυπική προστασία – κυρίως του κάτω μέρους του σώματος του αναβάτη – κοντά στα στάνταρ της κατηγορίας. Αν θελήσει κάποιος να προστατεύει και το επάνω μέρος του σώματός του από αέρα και βροχή, θα πρέπει να τοποθετήσει after market ζελατίνα στο τιμόνι.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Kάτω από τη σέλα χωράει ένα ανοιχτό κράνος (τύπου jet) χωρίς γείσο και ζελατίνα, αν και με κάποιο ζόρι. Πολύ λίγος χώρος υπάρχει και στο μπροστινό ντουλαπάκι. Η λύση και σε αυτή την περίπτωση – ενός σκούτερ με 16άρηδες τροχούς – είναι η προσθήκη μπαγκαζιέρας στην ήδη υπάρχουσα σχάρα. Αξεσουάρ (χωρητικότητας 33 λίτρων) που προσφέρεται μέσα στην τιμή αγοράς του σκούτερ από την αντιπροσωπεία.

Οι μαύρες ζάντες προσθέτουν στην "αγριάδα" του 200

Οι μαύρες ζάντες προσθέτουν στην “αγριάδα” του 200

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Ευχάριστη αίσθηση μεταφέρει στον αναβάτη από την πρώτη στιγμή το HD2, το νέο 200άρι της SYM που έχει δεχτεί πλήθος βελτιώσεων από το παλαιότερο μοντέλο. Πάγια σχεδόν τακτική της SYM είναι να μην τοποθετεί τον προβολέα πάνω στο τιμόνι, αλλά να τον κρατάει χαμηλά πάνω στο ρύγχος/φέρινγκ/ποδιά.

Μάλιστα αυτή τη φορά επειδή το ψυγείο διαθέτει μεγάλη γρίλια, οι προβολείς έχουν κατέβει πολύ χαμηλά και αν δεις το σκούτερ από το πλάι, θυμίζει καμπουριασμένο αρπακτικό, έτοιμο να επιτεθεί, εικόνα που ενισχύεται από το γαμψό ράμφος… μπροστινό φτερό ήθελα να πω.

Οι δύο πολυεδρικοί προβολείς έχουν έρθει πολύ κοντά με αποτέλεσμα να αλλοιθωρίζουν σχεδόν, κάνοντας όμως την μπροστινή όψη ιδιαίτερα συμπαθητική.

Το κόλπο της SYM με το ρύγχος είναι σαφές. Γνωρίζοντας η εταιρία από ζεστά κλίματα (βλ. Ασία) έχει φροντίσει να εφοδιάσει το 200άρι με ένα σωστά τοποθετημένο ψυγείο μπροστά και ψηλά, μέσα σε έναν μεγάλο χώρο που δημιουργείται στο μπροστινό μέρος του σκούτερ.

Με μεγάλα ανοίγματα δεξιά και αριστερά για απαγωγή της θερμοκρασίας, ένα μεγάλο βεντιλατέρ, αλλά και ανοίγματα μπροστά από τον κινητήρα και πίσω από τα πόδια του αναβάτη, ο κινητήρας πολύ δύσκολα ανάβει το βεντιλατέρ του, ακόμα και σε αργή, βασανιστική κίνηση στην πόλη. Εκεί που τα άλλα σκούτερ ανάβουν βεντιλατέρ και δουλεύουν στα κόκκινα, το SYM δείχνει θερμοκρασία λειτουργίας.

Γερή πλαστική σχάρα και τάπα αεροπορικού τύπου που κλειδώνει

Γερή πλαστική σχάρα και τάπα αεροπορικού τύπου που κλειδώνει

Το τιμόνι του 200 είναι γρήγορο αλλά ακριβές και σταθερό ακόμα και μέχρι την τελική του. Ο ήσυχος κινητήρας με την επίσης ήσυχη εξάτμιση, η οποία εκπέμπει ένα ιδιαίτερο χαμηλό σφύριγμα, έχει κραδασμούς μόνο στο ρελαντί. Στο άνοιγμα του γκαζιού το 200 επιταχύνει αργά και αρχίζει να ζωντανεύει μετά τα 30 χιλιόμετρα την ώρα.

Η εντονότερη επιτάχυνση συνεχίζεται μέχρι τα 90-100 χ.α.ω, ταχύτητα απ’ όπου ο 171 κυβικών εκατοστών κινητήρας ανεβάζει αργά μέχρι η βελόνα του κοντέρ να δείξει – με επιμονή και ελαφρά κατηφόρα – 120 χ.α.ω.

Η ψηλή κολώνα του τιμονιού δημιουργεί μιαν άνετη θέση οδήγησης, με τη σέλα να βρίσκεται σε λογικό ύψος από το έδαφος. Όμως, για να μην σηκωθούν ψηλά τα χέρια του αναβάτη, τα άκρα του τιμονιού έχουν κατέβει χαμηλότερα, σαν βέλος που κοιτάζει ψηλά, με αποτέλεσμα να φτάνει το τιμόνι στο ύψος των καθρεφτών των αυτοκινήτων κι έτσι να μειώνεται ελαφρά η δυνατότητα “σφήνας”.

Το εγγενές πρόβλημα των σκούτερ με 16άρηδες τροχούς υπάρχει και εδώ: το τιμόνι έχει μικρότερη ακτίνα στροφής απ’ όσο θα θέλαμε, κάνοντας τους επιτόπιους ελιγμούς υπόθεση που χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση.

Δύο έμβολα η δαγκάνα, τύπου μαργαρίτα ο δίσκος, μεταλλικό πλέγμα στο σωληνάκι... ένα άριστο μπροστινό φρένο

Δύο έμβολα η δαγκάνα, τύπου μαργαρίτα ο δίσκος, μεταλλικό πλέγμα στο σωληνάκι… ένα άριστο μπροστινό φρένο

Ο αέρας – αφού δεν υπάρχει προστασία από ζελατίνα, η οποία είναι διασκοσμητική – σε πετυχαίνει κάπου ανάμεσα σε στήθος και λαιμό, πολύ ικανοποιητική συνέπεια ενός σκούτερ πόλης.

Οι αναρτήσεις του HD2 είναι από τις καλύτερες που κυκλοφορούν στην κατηγορία: ενώ αρχικά δείχνουν να είναι σκληρές, τελικά δεν μεταφέρουν τόσους κραδασμούς στην σπονδυλική στήλη του αναβάτη και τα χέρια του. Όσο για τον θόρυβο που ακούγεται κάτω από την ποδιά, αυτός προέρχεται από το κεντρικό στάντ που όντας εφοδιασμένο με μαλακά ελατήρια για να ανοίγει εύκολα, ανοιγοκλείνει σε κάθε μεσαία/μεγάλη λακούβα.

Στον τομέα των φρένων και των ελαστικών το SYM παίρνει άριστα, αφού χαρίζει περισσή αίσθηση ασφάλειας στον αναβάτη, δίνοντάς του θάρρος να πάει πιο γρήγορα, ξέροντας πως το σκουτεράκι του δεν θα τον προδώσει. Και το μπροστινό δισκόφρενο τύπου μαργαρίτα ¨δαγκώνει” σωστά και στην αρχή του πατήματος της μανέτας, αλλά ειδικά το πίσω (αμφότερα με μεταλλικά σωληνάκια, υψηλής πίεσης) έχει πολύ καλή αίσθηση και δύναμη, προσφέροντας άριστο φρενάρισμα.

Τα ίδια θετικά ισχύουν και όσον αφορά στο κράτημα, στη συνολική οδική συμπεριφορά του HD2 200, που εμφανίζεται σταθερό, προβλέψιμο και πρόθυμο να πάει όσο γρήγορα του επιτρέπει ο κινητήρας του, χωρίς να παρουσιάζεται πρόβλημα. Τα λάστιχα της Maxxis – και αυτά κατασκευασμένα στην Ταϊβάν – όταν φτάνουν στα όρια τους προειδοποιούν λίγο πριν το γλίστρημα, κόβοντάς σου τη φόρα.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Με χαλαρή διάθεση, ταχύτητες ανάμεσα σε 80-100 χ.α.ω και αρκετή υπομονή, αλλά και στάσεις κάθε 45 λεπτά, πηγαίνεις παντού. Είναι σαφές πως το HD2 είναι σκούτερ πόλης, άρα εκτός αυτής πρέπει να κάνεις υποχωρήσεις.

Η συμπεριφορά του 200αριού σε δρόμο με στροφές και καλή άσφαλτο είναι πολύ καλή και μπορεί να γίνει διασκεδαστική διαδικασία, αρκεί να διατηρεί το σκούτερ τη φόρα του και να μην χρειάζεται να πέφτουν τα χιλιόμετρα.

Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι που επιδεικνύει την καλή οδική του συμπεριφορά και τις προβλέψιμες σε αντιδράσεις αναρτήσεις του. Απόλαυση είναι και τα φρένα, που σου επιτρέπουν να διορθώνεις τα λάθη σου χωρίς εκπλήξεις.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Η αλήθεια είναι πως θα θέλαμε λίγη παραπάνω διάρκεια στο γκάζι και τη δύναμη πάνω από τα 100 χ.α.ω, ταχύτητα που το SYM HD2 200 δείχνει να “τελειώνει”, απλά ανεβάζοντας στροφές μέχρι και λίγο παραπάνω από τα 120 χ.α.ω στο κοντέρ. Γύρω στους 11 με 12 ίππους φτάνουν στον τροχό,

Η κατανάλωσή του μετρήθηκε στα 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη και στα 3,5 λίτρα εκτός πόλης. Με το ντεπόζιτο να χωράει 8,5 λίτρα, αυτό σημαίνει μέση αυτονομία 240 χιλιομέτρων.

ΤΕΛΙΚΑ…

Και αυτό το σκούτερ της SYM σε κάνει να το συμπαθήσεις λόγω του ότι είναι εύχρηστο σε τέτοιο βαθμό που δεν θα σε ενοχλήσει τίποτε διαίτερα πάνω του – αντίθετα θα το βολευτείς πολύ γρήγορα. Διαθέτει έναν κινητήρα που δεν θα ξεχωρίσει για τις επιδόσεις του αλλά για την φιλική και ομαλή του λειτουργία με δυνατή περιοχή απόδοσης τα 40-90 χ.α.ω, δηλαδή τις ταχύτητες που χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα μέσα στην πόλη. Αξιόλογη η προσπάθεια της εταιρίας και της αντιπροσωπείας της SYM στο θέμα του κόστους, αφού παρόλο που το HD2 είναι παντού καλύτερο από τον προκάτοχό του (το απλό HD) η τιμή έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα.

Μικρά σε μέγεθος όργανα με αναλογικές ενδείξεις, με ψηφιακό όργανο στη βάση τους

Μικρά σε μέγεθος όργανα με αναλογικές ενδείξεις, με ψηφιακό όργανο στη βάση τους

ΟΡΓΑΝΑ: Μικρά σε μέγεθος, πολύ απλής σχεδίασης, ελαφρώς ξεπερασμένης αισθητικής. Κλασική η τοποθέτησή τους, με το κοντέρ στη μέση και δεξιά-αριστερά δείκτες βενζίνης και θερμοκρασίας. Στη βάση των οργάνων ένα ψηφιακό όργανο πληροφορεί για τα χιλόμετρα που έχουν διανυθεί (μερικά και συνολικά), αλλά και την ώρα. Οι ενδεικτικές λυχνίες είναι: λειτουργίας του κινητήρα, αλλαγής λαδιών, μεγάλων φώτων, φλας.

ΦΩΤΑ: Περιορισμένης δέσμης, καλής έντασης και στις δύο σκάλες. Το ρολόι με το πάτημα ενός κουμπιού δείχνει και την φόρτιση της μπαταρίας, κάτι που είναι πολύ χρήσιμο ειδικά σε σκούτερ (η συντριπτική πλειοψηφία πλέον) που δεν διαθέτουν και μανιβέλα για την εκκίνησή τους.

ΚΟΡΝΑ: Μια χαρά, με οξύ ήχο που κάνει αισθητή την παρουσία εσού και του σκούτερ σου .

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα δεν βρίσκεται κάτω από τη σέλα, αλλά είναι εξωτερικά τοποθετημένη κάτω από την αριστερή πλευρά της σχάρας. Ξεκλειδώνει με κλειδί και αφαιρείται ολόκληρη (την παίρνεις στα χέρια) για να αποκαλύψει το στόμιο του ρεζερβουάρ.

Χώρος ικανός να φιλοξενήσει ένα ανοικτό κράνος ή μικροπράγματα

Χώρος ικανός να φιλοξενήσει ένα ανοικτό κράνος ή μικροπράγματα

ΣΤΑΝΤ: Το κεντρικό σταντ διαθέτει μεγάλο μοχλό ενεργοποίησης, κάτι που το κάνει εύκολο στη χρήση. Παράλληλα υπάρχει και πλάγιο στάντ, για γρήγορες στάσεις, που όμως όπως όλα τα πλάγια στάντ στα σκούτερ δεν στήνει σταθερά το όχημα.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Παλαιάς σχεδίασης καλής εργονομίας διακόπτες, ενώ ευτυχώς υπάρχει και διακόπτης που σβήνει τα φώτα.

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Χρήσιμη και ανθεκτική πλαστική σχάρα προσφέρεται στον στάνταρ εξοπλισμό με ενσωματωμένες βολικές χειρολαβές για τον συνεπιβάτη.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μοντέρνας σχεδίασης, μαύροι, με καλό οπτικό πεδίο, που κόβονται φάλτσα στις κάτω εξωτερικές γωνίες τους και εκεί ακριβώς δημιουργούν τυφλή γωνία.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Το άγκιστρο στην ποδιά για μεταφορά χειραποσκευών, που είναι ψηλά τοποθετημένο, κάτω από το τιμόνι, αλλά και ένα έξυπνο διακοπτάκι κάτω από τη σέλα που κόβει το ρεύμα προς τον διακόπτη, λειτουργώντας σαν αντικλεπτικό. Μαζί με το HD2 200, η αντιπροσωπεία προσφέρει δωρεάν μια μπαγκαζιέρα που ταιριάζει στην υπάρχουσα σχάρα, χωρητικότητας 33 λίτρων.

Δυναμικό μπροστινό σύνολο, χωρίς αισθητικές υπερβολές

Δυναμικό μπροστινό σύνολο, χωρίς αισθητικές υπερβολές

"Σε κοιτώ και με κοιτάς"...

“Σε κοιτώ και με κοιτάς”…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2. 995 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, κυβισμού 171 κ.εκ., με 1 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:15,2 ίπποι, στις 9.000 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομής 95 χιλ., με καλάμια διαμ. 33 χιλ. / Δύο αμορτισέρ, διαδρομής 85 χιλ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος διαμέτρου 220 χιλ. / Δίσκος διαμέτρου 220 χιλ.
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών / 16 ιντσών (ελαστικά μπροστά-πίσω 100/80, 120/80)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.385 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 χιλ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:8,5 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:135 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ