To μικρό γεράκι
Δεν είναι μόνο το επιθετικό του ρύγχος που κάνει το Suzuki UK 110 Address να μοιάζει με γεράκι. Είναι και η ευελιξία και η ταχύτητά του με την οποία εκτελεί με ακρίβεια τα θηράματά του, που δεν είναι άλλα από τα δευτερόλεπτα του χρόνου, που σκοτώνονται το ένα πίσω από το άλλο καθώς μετακινείσαι μέσα στην πόλη. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Η επιστροφή της Suzuki στα οικονομικά σκούτερ γίνεται μέσω της γιαπωνέζικης σχεδίασης, τεχνολογίας και λύσεων που περνάει όμως από τα εργατικά χέρια της Ινδονησίας όπου κατασκευάζεται, έτσι ώστε να παραμείνει η τιμή του σε χαμηλά επίπεδα. Αυτό ισχύει και στην ελληνική τιμή του Suzuki UK 110 Address, που δεν ξεπερνάει τα 1.800 ευρώ, δίνοντας έτσι μια ακόμα επιλογή σε αυτούς που αναγνωρίζουν την πολύ μεγάλη χρησιμότητα των μικρών ευέλικτων σκούτερ σε δύσκολες συνθήκες κίνησης της πόλης.
Από τη στιγμή που έκλεισε το εργοστάσιο της Suzuki στην Ισπανία που κατασκεύαζε εκτός των άλλων και τα Burgman 125/200 και Sixteen 150 – ένα σημαντικό εκπρόσωπο της εταιρίας σε μια σημαντική κατηγορία – και μεταφέρθηκε στο εργοστάσιο της Ταϊλάνδης, το Sixteen “χάθηκε” στο δρόμο και βγήκε από τη γκάμα. Το αποτέλεσμα ήταν η μεγάλη γιαπωνέζικη εταιρία να μείνει χωρίς εκπρόσωπο στην κατηγορία των οικονομικών σκούτερ πόλης.
Η Suzuki με την επαναφορά του ονόματος Address – που το 2007 είχε τοποθετηθεί πάνω σε ένα παπί 125 κυβικών – επιστρέφει και στην κατηγορία των οικονομικών σκούτερ. Το Suzuki UK110 Address, έχουμε την εντύπωση, ότι είναι το πρώτο μόλις βήμα της ανασυγκρότησης και δημιουργίας μιας πληρέστερης γκάμας scooter για τη Suzuki, έτσι ώστε να ανταγωνιστεί στα ίσια τις άλλες εταιρίες που έχουν εδραιωθεί στο χώρο. Αντίπαλος του Suzuki UK110 Address στην αγορά είναι περισσότερο το Honda Vision 110 και λιγότερο το Yamaha D’elight 115 που χρησιμοποιεί 12άρηδες τροχούς, αλλά και το Piaggio Fly 100.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ένας ολοκαίνουργος κινητήρας (αερόψυκτος με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες) που έχει σχεδιαστεί προσεκτικά με στόχο πέρα από την αντοχή και την αξιοπιστία το καλό τράβηγμα στις χαμηλές στροφές (βλ. ροπή) και την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση. Ο κυβισμός του είναι 113 κυβικά και οι διαστάσεις του είναι υποτετράγωνες, 51×55,2 (διάμετρος x διαδρομή). H μεγαλύτερη διαδρομή είναι το στοιχείο που ευνοεί τη ροπή που βρίσκεται στα 0,86 kgm στις 6.500 rpm.
H μέγιστη ιπποδύναμη των 9,1 ίππων αποδίδεται στις 8.000 rpm. Η τροφοδοσία γίνεται με τεχνολογικά εξελιγμένο ψεκασμό, με αισθητήρες σε θέση γκαζιού, θερμοκρασίας και θέση στροφάλου, στέλνοντας πληροφορίες στην κεντρική μονάδα ECU, βελτιστοποιώντας έτσι την εισαγωγή αέρα και το μίγμα.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Η σχεδίασή του Suzuki UK110 Address παραπέμπει στον άμεσο αντίπαλό του (Ιαπωνία μεριά) το Honda Vision 110, με πιο σπορτίβικο αιχμηρό ρύγχος. Ειδικά η σχεδίαση των ζαντών είναι ολόϊδια. Ο προβολέας βρίσκεται στο τιμόνι, και στην ποδιά συναντούμε δυο μεγάλα φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ που φιλοξενούν φώτα πορείας και φλας. Το μπροστινό τμήμα της ποδιάς “σπάει” σε μικρότερα κομμάτια και το κεντρικό τμήμα, κάτω από τον προβολέα είναι βαμμένο σε διαφορετικό χρώμα για να μειώνει την επιφάνεια.
Γαμψό είναι και το μπροστινό φτεράκι του τροχού. Η ποιότητα κατασκευής του Address είναι καλή, όπως και η εφαρμογή των πλαστικών, και οι λεπτομέρειες προσεγμένες. Το φινίρισμα είναι εξίσου καλό με το άσπρο χρώμα να είναι πέρλα, κάτι που δεν διακρίνεις από την αρχή.
ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Ένα μικρο-μεσαίων διαστάσεων σκούτερ με επίπεδο δάπεδο και μεσαίας διαμέτρου τροχούς που είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για κίνηση μέσα στην πόλη, με ένα άτομο κυρίως. Το μεταξόνιο φτάνει τα λίγα 1.260 mm, το ύψος σέλας τα 755 mm. Το βάρος του δεν ξεπερνάει τα 97 κιλά.
ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Οι τροχοί του Suzuki UK110 Address είναι 14 ιντσών δίνοντας την απαιτούμενη ευελιξία χωρίς να πλήττεται η σταθερότητα του συνόλου. Οι ζάντες είναι βαμμένες μαύρες, 5 μπράτσων, φάλτσα τοποθετημένων και τα λάστιχα είναι 80/90 μπροστά και 90/90 πίσω, φτιαγμένα από την IRC. Οι αναρτήσεις είναι τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά με διαδρομή 110 mm και πίσω ένα αμορτισέρ με διαδρομή 100mm.
Δισκόφρενο υπάρχει μόνο στον μπροστινό τροχό (δαγκάνα 1 εμβόλου) διαμέτρου 190mm με τον πίσω να φοράει ταμπούρο διαμέτρου 120mm. Η αριστερή μανέτα διαθέτει και “χειρόφρενο” που την μπλοκάρει κατά το πάρκινγκ για να μην τσουλήσει το σκούτερ όταν βρίσκεται στο πλάγιο στάντ. Μια πολύ χρήσιμη και απλή λύση.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ο αναβάτης τοποθετείται με όρθιο κορμό σε φυσική θέση πάνω στο σκούτερ που τον φιλοξενεί με άνεση ακόμα κι αν έχει ύψος και λίγο παραπάνω από το 1.80, με τα γόνατά του να απέχουν αρκετά από την ποδιά και το τιμόνι. Το ελαφρώς κατηφορικό δάπεδο είναι υπεραρκετό για το μέγεθος του σκούτερ και τα πόδια τοποθετούνται άνετα στις 90 μοίρες.
ΤΙΜΟΝΙ: Μικρού πλάτους είναι το τιμόνι του Αddress 110, βολεύοντας στις σφήνες και είναι χαμηλά τοποθετημένο, με καλές μανέτες και γκρίπ, αλλά και μικρά αντίβαρα.
ΣΕΛΑ: Καλό, μαλακό αφρώδες που είναι και αρκετό φτιάχνουν μια άνετη σέλα που παρότι είναι μικρών διαστάσεων δεν κουράζει τον αναβάτη. Το ύψος της είναι χαμηλό στα 755 χιλιοστά από το έδαφος. Ανοίγει – ευτυχώς – με βολικό τρόπο με το γύρισμα του κεντρικού κλειδιού. Το κάλυμμα της είναι αντιολισθητικό.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Περιμέναμε λόγω μεγέθους (και του σκούτερ, αλλά και της σέλας) να μην είναι το Address τόσο βολικό για τον συνεπιβάτη αλλά κάναμε λάθος. Το καλό αφρώδες της σέλας και τα (μικρά, αναδιπλούμενα) μαρσπιέ που είναι σε σωστό σημείο τοποθετημένα δημιουργούν μια πολύ βολική θέση.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Χαμηλή και στενή ποδιά αφήνουν τον αναβάτη εκτεθειμένο (το άνω μέρος του κορμού του) στα στοιχεία της φύσης. Για περισσότερη προστασία θα χρειαστεί κάποιος να τοποθετήσει ζελατίνα.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ο χώρος κάτω από τη σέλα του Suzuki UK110 Address αποτελεί μια από τις εκπλήξεις του scooter: φτάνει τα 20.6 λίτρα και χωράει ένα φουλφέις κράνος, αφήνοντας λίγο ακόμα χώρο για μικροπράγματα. Υπάρχουν και δύο ανοικτές θήκες για μικροπράγματα στην ποδιά και κυρίως για μπουκαλάκια (νερού, αναψυκτικού) ή ποτήρι καφέ, θερμός, κ.λπ. Χρησιμότατες… Επίσης υπάρχει ανοιχτό γαντζάκι για να κρεμαστούν σακούλες.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Ανεβαίνοντας στη χαμηλή σέλα του Suzuki UK 110 Address και κουνώντας το ανάμεσα στα πόδια σου αντιλαμβάνεσαι άμεσα ότι έχεις να κάνεις με ένα πολύ ελαφρύ και “μανιτζέβελο” σκουτεράκι. Με το πάτημα της μίζας ο κινητήρας εκπέμπει ήχο που θυμίζει παπί. Για καλή μας τύχη το Address διαθέτει και μανιβέλα στην αριστερή πλευρά του scooter που είναι πολύ χρήσιμη σε περίπτωση ανάγκης. Το αερόψυκτο μοτεράκι των 9 ίππων έχει ευχάριστο τράβηγμα στο άνοιγμα του γκαζιού, με το ζωντανό χαρακτήρα να κρατάει μέχρι τα 45 περίπου km/h. Μετά από αυτή την ταχύτητα τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν αργά, όπως επίσης η απόκριση και οι ρεπρίζ. Το καλό με αυτόν τον κινητήρα που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να “χτυπάει” χαμηλές καταναλώσεις βενζίνης είναι ότι μετά τα 80 km/h συνεχίζει να ανεβάζει στροφές, κι έτσι πετυχαίνει μια ικανοποιητική τελική, με το κοντέρ να δείχνει λίγο πιο πάνω από τα 100. Το δυνατό του σημείο είναι η ελαστικότητα στο άνοιγμα του γκαζιού σε ταχύτητες πόλης και όχι η τελική.
Η πολύ καλή (μικρή) ακτίνα στροφής σε συνδυασμό με το μικρό βάρος/διαστάσεις και το χαμηλό ύψος του σκούτερ φτιάχνουν ένα απολαυστικό σύνολο, τόσο παιχνιδιάρικο που σου αφαιρεί όλες τις καθημερινές σκοτούρες και σε κάνει να χαμογελάς. Ιδιαίτερα ανάμεσα στα αυτοκίνητα το Address κινείται σαν βολίδα, ένα άπιαστο εργαλείο πόλης. Το πολύ καλό κράτημα – σωστή κατανομή βάρους – και οι σωστής απόσβεσης αναρτήσεις καλύπτουν ακόμα και τους απαιτητικούς αναβάτες που μπορούν να στρίβουν το σταθερό και ασφαλές σκούτερ μέχρι να βρεί η ποδιά στην άσφαλτο. Η ευελιξία του 110 είναι παροιμοιώδης, είναι αυτό που λέμε “στρίβει με τη σκέψη”, ειδικά στα σλάλομ και τις ακαριαίες αλλαγές κατεύθυνσης. “Γεράκι”, το είπαμε και στον πρόλογο.
Οι αναρτήσεις του είναι λίγο σφιχτές, αλλά όχι δυσάρεστες, δεν τραντάζουν τα χέρια ή την σπονδυλική, έχουν σωστές αποσβέσεις, αλλά υποχρεωτικά μικρές διαδρομές που τελειώνουν όταν οι λακκούβες είναι μεγαλύτερες. “Άνετος” δηλώνει και ο συνεπιβάτης, κι αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση, ειδικά αν δείτε πόσο απλή (χωρίς ρυθμίσεις ούτε καν στην προφόρτιση του ελατηρίου) είναι η κατασκευή του μονού αμορτισέρ.
Τα λάστιχα είναι ικανοποιητικά στο στεγνό, αλλά όχι και στο βρεγμένο, ενώ το φρενάρισμα απαιτεί δύναμη και στις δύο μανέτες. Το ταμπούρο δεν έχει αίσθηση και θα το θέλαμε πιο δυνατό, αλλά τουλάχιστον όσο κι αν προσπαθήσεις δεν θα καταφέρεις να το μπλοκάρεις, κάτι που είναι θετικό αφού το πατάς δυνατά διαρκώς χωρίς φόβο. Μην σας ξενίζει η επιλογή του οπίσθιου ταμπούρου από την Suzuki, το ίδιο φρένο έχουν και πολλά άλλα σκούτερ αυτής της κατηγορίας (Vision, Sh Mode, Liberty, Fly, PCX). Το μπροστινό φρένο του Address έχει καλύτερη αίσθηση και είναι αρκετά δυνατό, προσφέροντας καλό φρενάρισμα, ενώ δεν θα λέγαμε όχι σε ένα σύστημα που θα συνδύαζε τα δυο φρένα του Address, όπως έχει το Honda Vision, για παράδειγμα.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η χαμηλή κατανάλωση του Address είναι το μοναδικό στοιχείο που θα σε κάνει να σκεφτείς να διανύσεις μια μεγαλύτερη απόσταση. Η ταχύτητα ταξιδιού θα είναι κοντά στα 80 χιλιόμετρα την ώρα και η υπομονή μεγάλη. Αν σώνει και καλά κάποιος θέλει να κάνει μικρά ταξίδια με το 110 θα πρέπει να τοποθετήσει ζελατίνα για να μην ταλαιπωρείται από τον αέρα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Τυπικές της κατηγορίας του οι συνολικές επιδόσεις του Suzuki UK 110 Address. Καλύπτει τα πρώτα 100 μέτρα από στάση σε 9,1 δευτερόλεπτα και η πραγματική τελική έφτασε τα 95 km/h. H κατανάλωση που σημειώσαμε έφτασε τα 2,9 λίτρα στα 100 km, αλλά το σκούτερ μας ήταν άστρωτο και πιστεύουμε ότι μπορεί με στρωμένο κινητήρα και η τελική να είναι υψηλότερη και η κατανάλωση χαμηλότερη. Με τη συγκεκριμένη κατανάλωση το Address θα πετύχει αυτονομία σχεδόν 180 χιλιομέτρων.
ΤΕΛΙΚΑ…
Τίμιο, συμπαθητικό και παιχνιδιάρικο είναι το Suzuki UK 110 Address που μπαίνει στη μάχη για μια θέση στην απαιτητικό κατηγορία των σκούτερ καθημερινής μετακίνησης, προτείνοντας απλότητα και λιτότητα, αλλά και το εμβληματικό γοτθικό “S” της Suzuki στο ρύγχος του. Η προσεγμένη εργονομία και η δεμένη συνολική κατασκευή, με απόδοση κινητήρα που δεν ξαφνιάζει αλλά ούτε απογοητεύει, τρομερή ευκολία χειρισμού και οικονομία σε καθημερινή βάση. Κυρίως όμως προσφέρει μια ανακουφιστική φιλικότητα που χαρίζει απλόχερα σε αρχάριους και πεπειραμένους αναβάτες.
ΟΡΓΑΝΑ: Καιρό είχαμε να δούμε ένα τόσο απλό, παιδικής αισθητικής, όργανο που όμως έχει ευδιάκριτα νούμερα και αλλάζει εντελώς όψη το βράδι: από χαρούμενο γίνεται διακριτικό και σοβαρό. Δεν υπάρχει μερικός χιλιομετρητής, ούτε ρολόι δυστυχώς.
ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Τα μικρά φώτα έχουν καλή ένταση και μικρή δέσμη και τα μεγάλα φώτα έχουν μέτρια ένταση και μεγάλη δέσμη. Η κόρνα είναι καλή και οι διακόπτες βασικοί και εργονομικοί. Ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει και φραγή για τη σχισμή του κλειδιού.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Ο ανεφοδιασμός γίνεται αφού πρώτα ξεκαβαλλήσει ο αναβάτης και ανοίξει η σέλα. Η τάπα του ντεπόζιτου των 5,2 λίτρων βρίσκεται στο πίσω μέρος του σκούτερ.
ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μεταλλική σχάρα και χειρολαβές και καλοί καθρέφτες που ρυθμίζονται εύκολα. Στάντ υπάρχουν και κεντρικό (διπλό) και πλάγιο (μονό), πολύ εύκολα στη χρήση.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Υπάρχουν ανοικτές θήκες πίσω από την ποδιά, πλάγιο στάντ, φραγή διακόπτη, χειρόφρενο, γάντζος για σακούλες.