fbpx

QJMotor ATR 200X, Δοκιμή: Adventure και Mini GT 

Πετυχαίνει και στους δύο ρόλους, με πλούσιο εξοπλισμό και χαμηλή τιμή 

Κυβισμός: 175cc * Ιπποδύναμη: 18 ίπποι στις 8.500 rpm * Τελική: 124 km/h (πραγματική) * Bάρος: 145 kg (γεμάτο) * Τιμή: 3.295€ (Οκτώβριος 2025) 

Η QJMotor προσπαθεί να ξεχωρίσει “από το πλήθος” με το ATR 200X, φτιάχνοντας ένα “υβρίδιο” που παίρνει μαθήματα και χαρακτηριστικά από τις κατηγορίες Adventure και Mini GT, για ένα τελικό αποτέλεσμα που είναι και επιθετικό και άνετο. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού 

Πρόσφατα η QJMotor παρουσίασε μια νέα σειρά “200αριών” σκούτερ, τα οποία προέρχονται από σκούτερ της εταιρίας που ήδη κυκλοφορούσαν στα 125cc, με δυνατότερους όμως τώρα κινητήρες που ξεφεύγουν από τα όρια της Α1 κατηγορίας, κάνοντάς τα έναν ακόμα πιο θελκτικό τρόπο μετακίνησης στην πόλη, με μεγαλύτερες δυνατότητες.  

Τα QJMotor MTX 200, SQ 200 και ATR 200 ήρθαν λοιπόν στη χώρα μας και στα χέρια μας έπεσε για δοκιμή το ATR 200X, ένα Adventure σκούτερ με επιθετική εμφάνιση, πλούσιο εξοπλισμό και τιμή που… προκαλεί 

Εμφανισιακά το ATR 200X ακολουθεί ακριβώς τις γραμμές που καθόρισε το μικρότερο αδερφάκι του, το ATR 125. 

Ο σχεδιασμός είναι κατά βάση Adventure, το μούτρο έχει επιθετικές γωνιές και ένα μικρό ρύγχος που θυμίζει και Adventure μοτοσυκλέτα, ενώ το υπόλοιπο σώμα και η ουρά διατηρούν μια λεπτότητα και έναν σχετικό μινιμαλισμό που αρμόζει στην κατηγορία 

Πολύ ωραία είναι η σχεδίαση των LED προβολέων μπροστά, οι οποίοι ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας (DRL). 

Γενικά η σχεδίαση είναι προσεγμένη, ενώ την ίδια οδό ακολουθεί και η ποιότητα κατασκευής και κύλισης, με τη συναρμογή των πλαστικών να μην αφήνει ίχνος τριγμών και τη γενική εικόνα να υπερβαίνει την τιμή του μοντέλου 

 O κινητήρας του QJMotor ATR 200X αποτελείται από μια μονοκύλινδρη, υγρόψυκτη, τετραβάλβιδη μονάδα 175cc, η οποία αποδίδει 18 ίππους στις 8.500 rpm και 15,2 Nm ροπής στις 6.500 rpm.

Εκεί που ξεχωρίζει ο κινητήρας είναι χάρη στην υβριδική υποβοήθηση, που είχαμε ήδη συναντήσει στο MTX 125 της ίδιας εταιρίας.  

Το σύστημα του ATR 200X βασίζεται στην αξιοποίηση της γεννήτριας ως ηλεκτροκινητήρα, παρόμοια με ό,τι συναντάμε σε λύσεις τύπου Start & Stop, αλλά με μια ουσιαστική διαφορά: εδώ δεν πρόκειται για έναν κινητήρα που απλώς αναλαμβάνει την εκκίνηση του θερμικού, αλλά για έναν “υποβοηθητικό” ηλεκτροκινητήρα που συνεργάζεται ενεργά με τον βενζινοκινητήρα, προσφέροντας επιπλέον ώθηση κατά την επιτάχυνση. 

Το αποτέλεσμα είναι αισθητό στην πράξη: πιο ζωηρές εκκινήσειςβελτιωμένες επιταχύνσεις και ομαλότερη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.  

Παράλληλα, η ηλεκτρική υποβοήθηση μειώνει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και συμβάλλει σε χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και θορύβου, προσφέροντας μια πιο ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία στην καθημερινή μετακίνηση. 

Μαζί με αυτό και το σύστημα Start Stop με το οποίο εφοδιάζεται το QJMotor ATR 200X, η κατανάλωση διατηρείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, της τάξεως των 2,8-2,9 λίτρων ανά 100 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι το σκούτερ μπορεί να πετύχει αυτονομίες κοντά ατα 300 χιλιόμετρα, χάρη στο ντεπόζιτο των 8 λίτρων που διαθέτει.  

Στις αναρτήσεις συναντάμε την πρώτη μεγάλη διαφορά του απλού ATR 200 σε σχέση με το ATR 200Χ. 

Στο πρώτο υπάρχει ένα συμβατικό πιρούνι, ενώ το ATR 200X εξοπλίζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 37mm και διαδρομής 90mm, ενώ στο πίσω μέρος βρίσκονται δύο ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση αμορτισέρ, με εξωτερικό δοχείο αέρα. 

Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν ένας δίσκος τύπου μαργαρίτα διαμέτρου 240mm μπροστά και ένας δίσκος 220mm πίσω, με δικάναλο ABS.  

Οι τροχοί είναι άλλο ένα σημείο διαφοροποίησης των δύο εκδόσεων του ATR 200. 

Η έκδοση X, ως πιο Adventure, φέρει ακτινωτές ζάντες αντί για αλουμινένιες (του “βασικού” μοντέλου), διαμέτρου 14” μπροστά και 13” πίσω, με ελαστικά διαστάσεων 110/80 και 130/70 αντίστοιχα.  

Ο εξοπλισμός είναι άλλο ένα σημείο όπου το “υβριδικό” QJMotor ATR 200X ξεχωρίζει, καθώς είναι “πλούσια τα ελέη” για την κατηγορία, κάτι στο οποίο άλλωστε μας έχει συνηθίσει η QJMotor. 

Έτσι, στο ATR 200X βρίσκουμε Traction Control με δυνατότητα απενεργοποίησης (!), σύστημα Start Stop, Keyless σύστημα εκκίνησης, κάμερα καταγραφής στο μπροστινό μέρος, δύο θύρες USB (Type C και Type A), αισθητήρα πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών.

Επίσης υπάρχει TFT οθόνη με δυνατότητα συνδεσιμότητας Bluetooth, ρυθμιζόμενες μανέτες, χειρόφρενο, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, μπαγκαζιέρα αλουμινίου 36 λίτρων και ABL (Emergency Brake Light), το οποίο ανάβει αυτόματα τα αλάρμ σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος, για να ειδοποιήσει τους χρήστες του δρόμου που ακολουθούν.  

Καταλαβαίνουμε αμέσως από την προηγούμενη παράγραφο, ότι το QJMotor ATR 200X κινείται στο “άνω όριο” του εξοπλισμού της κατηγορίας, έχοντας μάλιστα μια τιμή που δεν σε προϊδεάζει για κάτι τέτοιο.  

Η Γκοργκόλης Α.Ε. (ο αντιπρόσωπος της QJMotor στην Ελλάδα) διαθέτει το QJMotor ATR 200X  σε δύο χρωματισμούς (μαύρο και γκρίζο) στην τιμή των 3.295€. 

 

Στο δρόμο – Η ώρα της δοκιμής 

 Στην πράξη, το QJMotor ATR 200X αποδεικνύεται ένα σκούτερ με χαρακτήρα πιο ώριμο απ’ ό,τι περιμένεις.  

Από το πρώτο κιόλας πάτημα της μίζας (ή καλύτερα, της… γεννήτριας που λειτουργεί και ως ηλεκτροκινητήρας), ο κινητήρας δείχνει πολιτισμένος και ήσυχος, χωρίς κραδασμούς ή τραχύτητα

 

Η εκκίνηση είναι άμεση, και το σύστημα της ηλεκτρικής υποβοήθησης δίνει αυτή τη μικρή, αλλά ξεκάθαρα αισθητή, ώθηση στις χαμηλές στροφές.  

Το αποτέλεσμα είναισαν ο κινητήρας να έχει λιγότερο βάρος να κινήσει, κάτι πολύ χρήσιμο στις καθημερινές διαδρομές και στο σταμάτα ξεκίνα. 

Στην πόλη, το ATR 200X κινείται με ευκολία, διατηρώντας εξαιρετική ομαλότητα μετάδοσης και γραμμική απόδοση.  

Η ρύθμιση του CVT είναι σωστά μελετημένη – χωρίς άτσαλα ανεβάσματα, χωρίς “τρύπες” στη ροπή – και το σύνολο δείχνει ραφιναρισμένο.  

Οι επιταχύνσεις του είναι απολύτως επαρκείς για γρήγορες προσπεράσεις στην καθημερινή χρήση, ενώ ο ήχος του κινητήρα παραμένει διακριτικός, χωρίς ενοχλητικούς τόνους. 

Το ανεστραμμένο πιρούνι των 35 χιλιοστών μπροστά και τα διπλά αμορτισέρ πίσω έχουν αρκετά σφιχτή ρύθμιση και αυτό μεταφράζεται μεν σε μια πολύ καλή ανατροφοδότηση, αλλά σε μια πιο “άκαμπτη” αντιμετώπιση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, κάτι που μπορείς να βελτιώσεις ελαφρώς, ρυθμίζοντας τα πίσω αμορτισέρ σε μια πιο μαλακή θέση.  

Το ATR δείχνει πρόθυμο να στρίψει, με προοδευτική είσοδο στη στροφή και πολύ καλή πληροφόρηση από τον μπροστινό τροχό των 14 ιντσών.

Ο πίσω τροχός των 13 ιντσών συμβάλλει στην ευελιξία, ενώ η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας προσφέρει μια ισορροπημένη συμπεριφορά – σταθερότητα στις ταχύτητες του περιφερειακού, ευκολία ευελιξίας στα στενά. 

Το φρενάρισμα είναι ένα από τα δυνατά του σημεία.  

Οι διπλοί δίσκοι με ABS προσφέρουν ισχυρή επιβράδυνση και σωστή αίσθηση στη μανέτα, χωρίς υπερβολική σκληρότητα, έχοντας όμως το απαραίτητο ισχυρό αρχικό δάγκωμα.  

Η θέση οδήγησης μπορεί αρχικά να ξενίσει λίγο τους αναβάτες των σκούτερ, καθώς λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, φαίνεται σαν να κάθεσαι “πάνω” από το σκούτερ, όμως μετά από λίγη ώρα πάνω στη σέλα συνηθίζεται.  

Ο χώρος για τα πόδια είναι επαρκέστατος, ακόμα και για πιο ψηλούς αναβάτες, ενώ το τιμόνι έχει από τα μεγαλύτερα κοψίματα που έχουμε δει, διασφαλίζοντας ότι πραγματικά δεν θα κολλήσεις πουθενά.  

Η μπαγκαζιέρα, αν και προσφέρει πολύτιμο αποθηκευτικό χώρο που συμπληρώνει αυτόν κάτω από τη σέλα (όπου χωράει ένα μικρό φουλφέις Face κράνος και άλλα μικροαντικείμενα) μειώνει τον διαθέσιμο χώρο για συνεπιβάτη και με δύο μεγαλόσωμα άτομα τα πράγματα δυσκολεύουν, με τις προεξοχές της μπαγκαζιέρας να “τρίβουν” την πλάτη του συνεπιβάτη.  

Ο αποθηκευτικός χώρος ολοκληρώνεται από δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, με το δεξί να εμπεριέχει την διπλή θύρα USB (Type A και Type C). 

Η σέλα είναι σχετικά σφιχτή και ίσως στα πολλά χιλιόμετρα κουράσει λίγο, αλλά το πολύ θετικό της είναι ότι δεν γλιστράει προς τα εμπρός και κρατάει τον αναβάτη στη θέση του. 

Στον ανοιχτό δρόμο, το ATR 200X διατηρεί προβλέψιμη συμπεριφορά και ευχάριστη σταθερότητα μέχρι και την τελική του, που υπερβαίνει ελαφρώς τα 120 χλμ./ώρα.  

Ο κινητήρας παραμένει ήσυχος, χωρίς υπερβολικούς κραδασμούς, και το σκούτερ δείχνει πρόθυμο να ταξιδεύει με ρυθμό που δεν κουράζει.  

Η προστασία από τον αέρα είναι μέτρια για τους ψηλούς αναβάτες, ακόμα και στην ψηλότερη θέση της ζελατίνας, αλλά αρκετή για τον κυβισμό, ενώ η ευστάθεια στις αλλαγές κατεύθυνσης εμπνέει εμπιστοσύνη. 

H αυξημένη απόσταση από το έδαφος (στα 155mm) του επιτρέπει με άνεση και ασφάλεια να ανεβοκατεβαίνει πεζοδρόμια, ενώ εντείνει και τις Off-Road δυνατότητες του ATR 200X, στο σημείο βέβαια που θυμόμαστε ότι πρόκειται για ένα σκούτερ και όχι για μια Adventure μοτοσυκλέτα.  

Το βάρος του είναι σωστά κατανεμημένο, με χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στην τοποθέτηση του ντεπόζιτου ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη και αυτό βγαίνει και στην ευχάριστη συμπεριφορά του στο δρόμο. 

 Συμπέρασμα – Η ώρα της κρίσης 

 Συνολικά, το QJMotor ATR 200X αφήνει μια πολύ καλή αίσθηση οδήγησης 

Δεν είναι “σπορ” με τη στενή έννοια, αλλά έχει αυτή τη στιβαρή, ισορροπημένη συμπεριφορά που κάνει τον αναβάτη να το εμπιστεύεται 

Συνδυάζει πρακτικότητα, πολιτισμένη λειτουργία και μια δόση τεχνολογικού ενδιαφέροντος, χάρη στο υβριδικό του σύστημα.  

Ο πλούσιος εξοπλισμός, σε συνδυασμό με έναν ροπάτο κινητήρα και μια χαμηλή τιμή είναι τα βασικά όπλα του νέου σκούτερ της QJMotor, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την εμφάνισή του, που το κάνει να μην περνάει απαρατήρητο στο δρόμο, ειδικά στον μαύρο χρωματισμό της δοκιμής, που κάνει ωραία αντίθεση με τις χρυσές ζάντες.  

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η προσπάθεια της QJMotor να φέρει το ATR 200X κάπου ανάμεσα σε Mini GT και Adventure, με το βάρος να πέφτει κυρίως στο δεύτερο κομμάτι, κάτι που είναι δύσκολο και θα έλεγε κανείς ότι έχει μικρές πιθανότητες επιτυχίας.  

Όμως η κινεζική εταιρία το έχει καταφέρει εδώ και το ATR 200X παίρνει τα θετικά χαρακτηριστικά των δύο τομέων και τα συνδυάζει με έναν μοναδικό τρόπο 

Σίγουρα αποτελεί ένα σκούτερ που δεν είναι “μια απ’τα ίδια” και αξίζει σίγουρα προσοχής.  

Περισσότερες πληροφορίες: qjmotor.gr

Θετικά στοιχεία

  • Απόδοση κινητήρα
  • Πλούσιος εξοπλισμός
  • Σχέση ποιότητας- τιμής

Χρειάζονται βελτίωση

  • Οι αναρτήσεις είναι αρκετά σκληρές για την πόλη
  • Η μπαγκαζιέρα χρειάζεται κάποιο “μαξιλαράκι” στις προεξοχές
  • Μέτρια προστασία από τον αέρα

Λεπτομέρειες &  Παρατηρήσεις

  • Πολύ βολικό το χειρόφρενο, κάτι που πρέπει να αρχίσει να αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό σε όλα τα σκούτερ
  • Ευανάγνωστη και απλή στην λειτουργία της η TFT οθόνη
  • Το πίσω φρένο δεν έχει τόσο καλή αίσθηση όσο το μπροστινό
  • Το υβριδικό απαιτεί μεγαλύτερη μπαταρία, αυξάνοντας ελαφρώς το βάρος του σκούτερ
  • Αντίστοιχα δίνει όμως μια πολύ χρήσιμη αύξηση της ροπής, ειδικά στις εκκινήσεις
  • Υπάρχει ένα ηχητικό σήμα που σε ειδοποιείόταν αφήνεις ξεκλείδωτο το σκούτερ 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.295€
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Moνοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 175cc, με ψεκασμό 
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:18 ίπποι στις 8.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ανεστραμμένο πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο διαμέτρου 240mm/ Δισκόφρενο διαμέτρου 220mm με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά διαστάσεων 110/80-14 μπροστά και 130/70-13 πίσω )
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.345 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:830 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:8 lt
ΒΑΡΟΣ:145 kg (Γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880, Υπόλοιπη Ελλάδα : τηλ. 24310 56101, www.sym.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X