Περαιτέρω εξέλιξη και βελτίωση
Mε την ευκαιρία των αλλαγών λόγω των προδιαγραφών Euro4, η Peugeot δεν περιορίστηκε στο να προσαρμόσει το τρίτροχο σκούτερ Metropolis 400 στο επίπεδο των απαιτούμενων εκπομπών καυσαερίων και στην υιοθέτηση ενός συστήματος ABS, αλλά προχώρησε πολύ περισσότερο σε αλλαγές και εμπλουτισμό του ήδη υψηλού επίπεδου εξοπλισμού. Κείμενο, φωτογραφίες: Antonio Cuadra, www.moto125.cc
Ήταν σαφές ότι αν ήθελε να εμφανιστεί στην αγορά το νέο Peugeot Metropolis 400 RX-R του 2017 έπρεπε να πληροί τις προδιαγραφές Euro 4, όπως έχει κάνει και η Piaggio που προσάρμοσε τα αντίστοιχα μοντέλα της, προσπαθώντας να γίνει όσο το δυνατόν πιο ήπια η αλλαγή.
Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι δεν έπρεπε να χαθούν ίπποι κατά τη μετατροπή, κάνοντας τη διαφορά του παλιού με το νέο μοντέλο εμφανή.
Στην περίπτωση της Peugeot τα πράγματα πήγαν πολύ καλά.
Έτσι, ο κινητήρας του Metropolis 400 cc, που ονομάζεται πλέον PowerMotion 400 cc LFE (Low Friction Efficiency), δεν έχει χάσει πολλούς από τα 37,3 hp που είχε προηγουμένως στις 7.250 rpm, αφού κατέβηκε μόλις στους 36 hp στις 7.000 rpm, ενώ η “απώλεια” σε ροπή είναι μόνο το ένα δέκατο του Nm (από 38.1 σε 38 Nm) σε λιγότερες στροφές (από 5.500 σε 5.250).
Το θετικό είναι ότι από την άλλη αυξήθηκε η μέγιστη ταχύτητα και βελτιώθηκαν οι επιταχύνσεις.
Μια ακόμα αλλαγή που υποχρεώθηκε να κάνει το Peugeot Metropolis 400 RX-R ’17 ήταν στο σύστημα πέδησης, που διαθέτει πλέον ABS της Continental, με τα φρένα να προέρχονται από τη Nissin (μπροστά δίσκοι 230 mm, αντί για 200 mm, με δαγκάνες δύο εμβόλων).
Επίσης το τρίτροχο σκούτερ της Peugeot έχει δεθχεί την προσθήκη ενός συστήματος ελέγχου πρόσφυσης TCS (Traction Control System) που στην περίπτωση μας έχει τρία επίπεδα παρέμβασης: 0-OFF, 1-Sport και 2-Urban, επιλέξιμα από διακόπτη στο τιμόνι.
Ο έλεγχος πρόσφυσης γίνεται από ένα απλό λογισμικό στην κεντρική μονάδα διαχείρισης ECU, που εκμεταλλεύεται τους αισθητήρες ταχύτητας κάθε τροχού του ABS για να ανιχνεύει πότε ο πίσω τροχός “τρέχει” περισσότερο από το μπροστινό μέρος και ανάλογα με το πόσο γλιστράει, κόβει την ανάφλεξη, και κάνει τον κινητήρα να “φρενάρει”. Κι έτσι επανέρχεται η πρόσφυση.
Η Peugeot ανακοινώνει ότι το νέο Metropolis 400 φρενάρει πολύ καλύτερα (κι έτσι είναι), δηλώνοντας ότι έχει μειωθεί η απόσταση του φρεναρίσματος κατά 23%, ενσωματώνοντας για πρώτη φορά στον κόσμο σκούτερ και της μοτοσυκλέτας, ένα σύστημα ανίχνευσης των δεικτών της επιβράδυνσης, που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα.
Το νέο Peugeot Metropolis 400 RX-R χρησιμοποιεί στους μπροστινούς τροχούς το σύστημα DTW (Dual Tilting Wheels) και εκτός από τη βελτίωση των φρένων που αναφέραμε, η Peugeot (δείχνει να συμφωνεί με την Piaggio) έχει αυξήσει τη διάμετρο των τροχών από 12 σε 13 ίντσες, τοποθετώντας παράλληλα ελαστικά Michelin CityGrip. Η απόκριση του DTW έχει γίνει καλύτερη, ενώ έχει βελτιωθεί συνολικά η συμπεριφορά των αναρτήσεων.
Στον μακρύ κατάλογο των βελτιώσεων του νέου Metropolis, είναι και το νέο ταμπλό οργάνων, με ένα αναλογικό στροφόμετρο δεξιά, που μάλιστα λειτουργεί “ανάποδα”, αριστερόστροφα.
Επίσης στην οθόνη LCD υπάρχει τώρα και η ένδειξη του TCS, ακριβώς κάτω από το εικονίδιο του συστήματος ελέγχου πίεσης των ελαστικών TPMS (Σύστημα Διαχείρισης Πίεσης Ελαστικών).
Τα διακοσμητικά στεφάνια των στρογγυλών αναλογικών οργάνων είναι χρωμιωμένα, ενώ το 400 διαθέτει SmartKey με διπλό χειριστήριο και έξοδο USB, αντί του αναπτήρα 12V.
Στο δρόμο
Ένα από τα κυριότερα πλεονεκτήματα του Metropolis στην κατηγορία των 3τροχων σκούτερ είναι η ύπαρξη μεγάλου επίπεδου δαπέδου που φιλοξενεί με άνεση τα πόδια του αναβάτη και μια χαμηλή σέλα που επιτρέπει και στα δύο πέλματα να πατούν στο έδαφος, ανεξαρτήτως σωματότυπου και ύψους.
Χωρίς αμφιβολία, στα 3τροχα μεγάλα σκούτερ, το Peugeot είναι η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για κοπέλες, αρκεί να μην τρομάζουν με τα 275,2 κιλά που μετρήσαμε με γεμάτο ρεζερβουάρ.
Με τα πόδια να πατούν στο επίπεδο πάτωμα, το σώμα τοποθετείται σε μια άνετη και ευρύχωρη θέση με όλα τα χειριστήρια στα σωστά σημεία, και σύντομα ο/η αναβάτης βρίσκει αμέσως τη σωστή θέση, γεγονός στο οποίο συμβάλλει επίσης η ρύθμιση της πλάτης του αναβάτη, έτσι ώστε το σκούτερ να ταιριάζει σε κάθε ανάστημα.
Οι μπροστινοί τροχοί των 13 ιντσών προσθέτουν σταθερότητα στο νέο Metropolis, κι έτσι αυξάνεται η εμπιστοσύνη του αναβάτη, όταν το σκούτερ κινείται γρήγορα (πάνω από τις νόμιμες ταχύτητες).
Πετύχαμε πραγματική ταχύτητα 145 km/h, η οποία μάλιστα συμπίπτει με εκείνη που δείχνει το ταχύμετρο. Ο κινητήρας των 400 cc δεν έχει τον παραμικρό δισταγμό, έχει καλή τροφοδοσία, επιταχύνει ακόμη καλύτερα από πριν και με τις επιδόσεις του ξεχωρίζει στα φανάρια. Κι όλα αυτά χωρίς να μεταφέρει στον αναβάτη κραδασμούς, έχοντας έναν πολύ διακριτικό ήχο εξάτμισης.
Οι επιδόσεις του σκούτερ είναι: επιτάχυνση 0-50m στα 4,05 δευτερόλεπτα (66,6 km / h), 0-100 m σε 6,43 (82,9 km / h) και επιτάχυνση 0-400 m στα 16,76 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα εξόδου 119,9 km/h.
Η μέγιστη ταχύτητα καταγράφηκε στα 144,3 km/h και η μέση κατανάλωση στα 4,5 l / 100 km. Η αυτονομία είναι στα 294 km/h (ρεζερβουάρ χωρητικότητας 13,4 λίτρων).
Αυτό που δεν μας άρεσε ήταν η προστασία που προσφέρει το παρμπρίζ (που όμως είναι ρυθμιζόμενο). Πιστεύουμε ότι η κοντή ζελατίνα ταιριάζει με τον σπορ χαρακτήρα του Metropolis RX-R, αλλά θα προτιμούσαμε την πιο μεγάλη του κλασικού RS.
Οι μπροστινές αναρτήσεις έχουν γίνει πιο μαλακές και δίνουν μεγαλύτερη άνεση στους δρόμους της πόλης, αλλά το στοιχείο αυτό αφαιρεί τη σταθερότητα του Metropolis όταν αυξάνεται η ταχύτητα. Η πίσω ανάρτηση όταν δεν υπάρχει συνεπιβάτης καλύτερα να είναι ρυθμισμένη στην πιο μαλακή προφόρτιση, έτσι ώστε να ταιριάζει με την μπροστινή ανάρτηση.
Στον τομέα των φρένων συναντήσαμε μια από τις κυριότερες βελτιώσεις που εκτιμούμε ιδιαίτερα στο νέο Metropolis 400 – το οποίο σε αντίθεση με το Piaggio MP3 500 ABS/ASR που στο πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου δείχνει να μην φρενάρει και στη συνέχεια ξυπνάει – αντιδρά αμέσως με πολύ καλές επιδόσεις.
Για όσους προέρχονται από τα αυτοκίνητα και δεν είναι εξοικειωμένοι με τον έλεγχο των φρένων στο τιμόνι, το Metropolis διαθέτει ένα πεντάλ στη δεξιά μεριά του δαπέδου που ενεργοποιεί και τα τρία φρένα στους αντίστοιχους τροχούς.
Ο συνεπιβάτης κάθεται στη σέλα του “σαν βασιλιάς”, όχι μεταφορικά αλλά κυριολεκτικά, αφού η πίσω σέλα του νέου 400 είναι σαν θρόνος. Το αφρώδες είναι πολύ καλό, όπως και η υποστήριξη, και οι χειρολαβές, ενώ οι πλατφόρμες-μαρσπιέ εκτός από το να στηρίξουν τα πόδια του συνεπιβάτη, χρησιμεύουν και σαν σκαλί για να σκαρφαλώσει πάνω στη σέλα.
Η τιμή του νέου Peugeot Metropolis 400 RX-R είναι στην Ελλάδα 8.899 ευρώ.