Δύο όψεις, ένα νόμισμα
* Κυβισμός: 276 cc * Ιπποδύναμη: 24,5 ίπποι, στις 8.500 rpm * Βάρος: 200 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 4.660 ευρώ
Ένας από τους πιο έμπειρους κατασκευαστικούς οίκους στο χώρο των σκούτερ η Kymco λανσάρει ένα 300άρι maxi scooter με προσωπικότητα, ποιότητα κατασκευής, compact διαστάσεις, που παράλληλα είναι ευκολο-οδήγητο. Πρόκειται για το νέο Kymco X-Town 300i ABS Euro4. Κείμενο: Β. Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μ. Λαζαρίδης
Τα σκούτερ των 300 κυβικών εκπροσωπούν έναν συμβιβασμό που γίνεται στην προσπάθεια δημιουργίας του τέλειου σκούτερ. Πρέπει να μεταφέρουν σχετικά γρήγορα στους αυτοκινητοδρόμους δύο επιβαίνοντες με άνεση και παράλληλα να κινούνται αξιοπρεπώς μέσα στην κίνηση των πόλεων.
Το Kymco X-Town 300i ABS Ε4 έρχεται να προστεθεί στην ανταγωνιστική κατηγορία των 300 που αποτελούν τη χρυσή τομή κυβισμού/βάρους/επιδόσεων καλύπτοντας πλήθος αναγκών.
Στην περίπτωση της δικής μας αγοράς μάλιστα και της εξέλιξή της τα τελευταία χρόνια της κρίσης, τα 300άρια λειτουργούν και σαν υποκατάστατο της έλλειψης μοτοσυκλέτας.
Κομψές, “σοβαρές” ελαφρώς σπορ γραμμές και εξελιγμένος κινητήρας 276 cc με 24.5 ίππους και ABS στα φρένα, ενώ το X-Town 300i πληροί πλέον τις προδιαγραφές Euro4.
Τη στιγμή που γραφόταν η δοκιμή η τιμή του είχε ανακοινωθεί στα 4.660 ευρώ, ενώ με πληρωμή τοις μετρητοίς κατέβαινε στα 4.198 ευρώ.
Το Kymco X-Town 300i ABS σχεδιάστηκε με κεντρική φιλοσοφία την άνεση και την πρακτικότητα στις μετακινήσεις, καθώς και την με ευελιξία μέσα στην πόλη, καθώς και τη σταθερότητα στον ανοικτό δρόμο.
Για να δούμε όμως πως τα πηγαίνει στην ελληνική πραγματικότητα.
Το συγκεκριμένο Kymco X-Town 300i ABS ήταν λευκό ματ με μπλε λεπτομέρειες, με το λευκό χρώμα που ήταν “ιδιαίτερα ματ” να είναι πρωτόγνωρο.
Από κοντά το σκούτερ είναι όμορφο και επιδεικνύει την προσεκτική του σχεδίαση, αφού δεν υπάρχει ούτε μια γωνιά ή λεπτομέρεια που να ξενίζει το μάτι του παρατηρητή ή να μην είναι καλαίσθητη.
Ανεβαίνεις πάνω στην μαλακή σέλα και συνειδητοποιείς αμέσως ότι έχεις να κάνεις με ένα maxi scooter μέσων διαστάσεων.
Θα έλεγες ότι “μοιάζει με 250άρι” αλλά κάτι τέτοιο βρίσκεται πολύ κοντά στην πραγματικότητα: και αυτό το “300άρι” είναι κυριολεκτικά ένα υπερκυβισμένο 250άρι (276cc) , όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των “300αριών” της αγοράς.
Το τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη είναι αρκετά ψηλό και πλατύ για λόγους υψηλότερης ακαμψίας του σωληνωτού πλαισίου, ενώ και σε αυτό το σκούτερ, όπως στα περισσότερα με τούνελ, το δάπεδο-μαρσπιέ φιλοξενεί οριακά (στο πλάτος) τις πατούσες των ποδιών.
Η σέλα έχει κλίση, κι ένα βύθισμα που φιλοξενεί άνετα και με καλή στήριξη μεν, αλλά περιοριστικά δε, τα μαλακά μόρια του αναβάτη.
Το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα σε βολικό ύψος και όταν κινείσαι αργά μέσα στην πόλη αντιλαμβάνεσαι σύντομα δύο πράγματα: ότι το βάρος του X-Town είναι αρκετό (192 κιλά γεμάτο) αλλά σωστά κατανεμημένο, ώστε να φαίνεται λιγότερο στην πράξη, καθώς και ότι το τιμόνι έχει μεγάλη ακτίνα στροφής. Κάτι πολύ βολικό βεβαίως.
Μέσα στην πόλη και στην αργή -βασανιστική πολλές φορές- κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα ένα δεύτερο άτομο που κάθεται ψηλά στη σέλα θα δυσκολέψει τον αναβάτη, αφού το σκούτερ είναι ελαφρώς οπισθοβαρές.
Κρατήστε εδώ ότι με ένα άτομο η ευελιξία του 300 είναι φανερή, όπως και το καλό ζύγισμα του συνόλου.
Στα “πιο γρήγορα” όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν το πολύ καλό πλαίσιο δείχνει πόσο “δεμένο” είναι και το σκούτερ αντιδρά άμεσα προσφέροντας πληροφόρηση και ασφάλεια στον αναβάτη.
Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτό επιτυγχάνεται με τροχούς που είναι δεν είναι μεγάλης, αλλά μεσαίας διαμέτρου (14 ιντσών μπροστά και 13 πίσω).
Τα ελαστικά είναι της Kenda και δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα σε καλή άσφαλτο, ενώ στις πολύ μέτριες ελληνικές επιφάνειες δυσκολεύονται, ειδικά υπό πίεση.
Αυτό ισχύει και στις στροφές, εκεί που επιδεικνύεται το κράτημα ενός δίτροχου, όπου το Kymco X-Town 300i ABS μπαίνει με μια ενιαία και στιβαρή κίνηση προς το εσωτερικό τους με σιγουριά, εκπέμποντας εμπιστοσύνη.
Ο 2βάλβιδος υγρόψυκτος ψεκαστός κινητήρας έχει ήπιες επιδόσεις και προοδευτική απόδοση, με εντονότερο τράβηγμα και απολαυστική επιτάχυνση από τα 30 μέχρι τα 90 km/h, όπου μαζεύει ταχύτητα με απολαυστική απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.
Από τους 24,5 ανακοινώσιμους ίππους οι 17 (όπως ακριβώς κάνει και το Beverly 300 για παράδειγμα) φτάνουν στον πίσω τροχό και τα 0-400 μέτρα διανύονται σε 18.4 δευτερόλεπτα.
Πολύ καλή είναι η τροφοδοσία, ωραίος θόρυβος ξεφεύγει από την εξάτμιση, όπως και κάποιοι κραδασμοί που φανερώνονται σε μορφή γαργαλήματος στις πατούσες, μόνο όμως κατά το άνοιγμα του γκαζιού και όχι στη σταθερή πορεία-γκάζι-ταξίδι.
Ο θόρυβος που ξεφεύγει από την εξάτμιση είναι μπάσος και συμπαθητικός.
Η σταθερότητα του Kymco X-Town 300i ABS παραμένει μέχρι την τελική – 135 km/h ένδειξη κοντέρ – των 124 πραγματικών χιλιομέτρων την ώρα.
Η ακλόνητη συμπεριφορά του σκούτερ οφείλεται, εκτός των άλλων και στη σχετικά κοντή ζελατίνα που είναι στερεωμένη πάνω στο φέρινγκ-ποδιά (και όχι στο τιμόνι π.χ.) η οποία όμως αφήνει στροβιλισμούς αέρα να φτάσουν στο κράνος του αναβάτη.
Η κατανάλωση κατά τη δοκιμή κυμάνθηκε από τα 4,1-4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο που μεταφράζεται σαν 300 σχεδόν χιλιόμετρα αυτονομίας από το μεγάλο 13λιτρο ντεπόζιτο.
Ένας ακόμα τομέας που το X-Town διαπρέπει είναι τα φρένα, επιτυγχάνοντας καλή απόσταση ακινητοποίησης από τα 50 km/h (10 μέτρα), αλλά κυρίως άριστη από τα 90 km/h (30 μέτρα).
Και τα δύο δισκόφρενα που είναι διαμέτρου 260mm μπροστά και 240 πίσω (με 3έμβολη πλευστή δαγκάνα και 2έμβολη δαγκάνα αντίστοιχα) έχουν πολύ καλή αίσθηση στις μανέτες τους (οι οποίες είναι ρυθμιζόμενες, κι έτσι ο καθένας επιλέγει τι λειτουργία θέλει) και άφθονη δύναμη.
Για περισσότερη σιγουριά υπάρχει και το πολύ καλής λειτουργίας σύστημα αντιμπλοκαρίσματος (ABS) αν το παρακάνει ο αναβάτης.
Τέλος οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν ένα λογικής σκληρότητας πιρούνι με καλή βύθιση στο φρενάρισμα – κάτι που δίνει πόντους στον έλεγχο του σκούτερ – κι ένα ζευγάρι σκληρών στην λειτουργία αμορτισέρ.
Τα τελευταία που είναι ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων στις περισσότερες περιπτώσεις αφήνουν τον αναβάτη ξέγνοιαστο, ενώ θα ενοχλήσουν τον συνεπιβάτη σε μεγαλύτερες λακκούβες.
Σε γενικές γραμμές πάντως θα λέγαμε ότι τα καταφέρνουν αρκετά καλά σε λογικές συνθήκες πόλης.
Τελικά…
Το Kymco X-Town 300i ABS Euro4 είναι το “new kid in (X) town”… είναι ένα ήπιων επιδόσεων maxi scooter που λειτουργεί σαν ένα καλοδουλεμένο “πολυεργαλείο”, αφού καταφέρνει αυτό που λέγαμε και στην εισαγωγή του άρθρου: ισορροπεί ανάμεσα στην κίνηση της πόλης και τη δυνατότητα για διαδρομές έξω από αυτήν.
Με πολλά θετικά και λίγα αρνητικά και συμφέρουσα τιμή τοις μετρητοίς. Με εμφάνιση και συνολικό χαρακτήρα που διαθέτει σοβαρότητα και δυναμισμό.
Σημειώσεις και λεπτομέρειες
- Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα που φωτίζεται και ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη μπορεί να χωρέσει δύο κράνη. Ένα φουλφέις και ένα ανοικτό
- Υπάρχει ένα πανεύκολο στη χρήση κεντρικό και πλαϊνό σταντ, χειρολαβή για τον συνεπιβάτη που είναι παράλληλα και σχάρα
- Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός στο κέντρο με δυο στρογγυλά αναλογικά όργανα δεξιά αριστερά και μοιάζει να έχει δραπετεύσει από αυτοκίνητο. Οι ενδείξεις του ψηφιακού είναι ευκρινείς, ενώ των αναλογικών οργάνων λίγο πιο μικρές
- Ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει φραγή αντικλεπτικής προστασίας
- Οι προβολείς του 300 που ανάβουν και οι δύο μαζί – πολύ ορθά για λόγους συμμετρίας και απόδοσης – είναι τεχνολογίας LED
- Στο ντουλαπάκι της ποδιάς που δεν κλειδώνει και διαθέτει παροχή ρεύματος με θύρα USB για φόρτιση smartphone ή GPS
- Ο ανεφοδιασμός βενζίνης γίνεται με τάπα πάνω στο τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη
- Καλοί είναι οι καθρέφτες με κοντά μπράτσα που προσφέρουν καλή ορατότητα, ενώ μέτρια είναι η κόρνα
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ KYMCO X-TOWN 300i ABS E4, ME TON ANTΑΓΩΝΙΣΜΟ