Μπαίνοντας δυναμικά σε μια δύσκολη κατηγορία
Κυβισμός: 124,8 cc * Ιπποδύναμη: 11,5 ίπποι στις 8.500 rpm * Τελική: 105 km/h * Βάρος: Δ/A * Τιμή: 2.495 ευρώ
Σε κατηγορία “φωτιά” αποφασίζει να αναμετρηθεί η Keeway με το Vieste 125 LX και είναι σίγουρο ότι χρειάζεσαι κάποια δυνατά όπλα για να σταθείς – πόσο μάλλον να αποσπάσεις μεγάλο μερίδιο – σε αυτή την κατηγορία. Πάμε λοιπόν να δούμε το… οπλοστάσιο του Vieste 125 LX. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Τα 125άρια Μini GT είναι μια από τις πιο απαιτητικές κατηγορίες της αγοράς αυτή τη στιγμή και στην Ελλάδα και είναι αντικειμενικά μια κατηγορία που έχει δύο “ιερά τέρατα” μέσα της.
Ο λόγος γίνεται για τα Honda PCX και Yamaha NMAX που σταθερά βρίσκονται στην κορυφή των ταξινομήσεων της κατηγορίας και χαίρουν μεγάλης εκτίμησης από το αγοραστικό κοινό. Πώς στέκεται απέναντί τους λοιπόν το νέο Vieste;
Εμφανισιακά το Keeway Vieste 125 LX κάνει “τικ” σε όλα τα κουτάκια που καθορίζονται από την Mini GT κατηγορία των 125cc.
Το αρχικό και πιο βασικό είναι το σχήμα “μπούμερανγκ” στη μέση του κορμού του σκούτερ, που αφήνει τον αναβάτη σε μια πιο αναπαυτική θέση, με άπλετο χώρο για τα πόδια (εδώ οι πιο ψηλοί πανηγυρίζουμε που επιτέλους δεν χρειάζεται να οδηγούμε με “ανοιχτά γόνατα” ένα 125άρι).
Είναι το σχήμα που ήρθε αυτούσιο από τα μεγαλύτερα GT σκούτερ, που είναι πιο προσηλωμένα στην απόδραση από τον αστικό ιστό, τα οφέλη όμως αυτής της εργονομίας γίνονται εμφανέστατα και στην πόλη.
Ιδιαίτερης σχεδίασης είναι οι LED προβολείς του Vieste 125 LX, αρκετά φαρδύτεροι από ό,τι συνηθίζεται στην κατηγορία , ενώ το περίβλημά τους “διατρέχουν” τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας (DRL). Ενδιαφέρουσα είναι επίσης και η σχεδίαση των φλας που βρίσκονται δεξιά και αριστερά στα άκρα της ποδιάς.
Την ίδια φιλοσοφία σχεδιασμού ακολουθεί και το πίσω φωτιστικό σώμα, “σπαστός” σε δύο τετραγωνισμένα μέρη, με ασπρόμαυρες γραμμές να βρίσκονται στο κέντρο. Αν μη τι άλλο, μοναδικό.
Ο μαύρος χρωματισμός του μοντέλου δοκιμής το κάνει να φαίνεται πιο επιθετικό, ενώ ωραία αντίθεση κάνουν οι ασημένιες λεπτομέρειες που βρίσκονται κατά μήκος του σώματος του σκούτερ, μέχρι το πίσω μέρος της σέλας του αναβάτη και οι αλουμινένιες ζάντες.
Όπως και στο “αδερφάκι” του, το απλό (από άποψη ονόματος) Vieste 125, έτσι και στο LX βρίσκουμε το τούνελ ανάμεσα στο πόδια του αναβάτη, που προσθέτει όγκο και φιλοξενεί και την τάπα της βενζίνης για το ντεπόζιτο που είναι τοποθετημένο εκεί, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους και δίνοντας έτσι καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.
Λεπτές γραμμές και “σπορ” χαρακτήρας λοιπόν χαρακτηρίζουν την εμφάνιση του Vieste 125 LX, όμως ο σπορ χαρακτηρισμός δεν σταματάει εκεί. Μπορεί ένα 125άρι να είναι σπορ; Μέχρι ένα βαθμό (και με τα όρια της Α1 κατηγορίας) ναι, και ο κινητήρας παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό.
Εδώ λοιπόν η Keeway έδωσε ρέστα, με τον κινητήρα του Vieste 125 LX να είναι ένα “διαμαντάκι”, που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τα νούμερά του, σίγουρα όμως σου αφήνει ένα πλατύ χαμόγελο μετά την χρήση του.
Πρόκειται για έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, διβάλβιδο κινητήρα με ψεκασμό από την Bosch, που αποδίδει 11,5 ίππους στις 8.500 rpm και 11 Nm ροπής στις 6.500 rpm με πολλή προσοχή να έχει δοθεί στην απόδοση από χαμηλά. Τουτέστιν, μέχρι τα 70 χλμ./ώρα περίπου δεν σου θυμίζει 125άρι αλλά “200άρι”, με το γκάζι πρόθυμο και αρκετό.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και δύο ρυθμιζόμενα, ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, αμορτισέρ πίσω, ενώ το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο υδραυλικά δισκόφρενα των 220mm (ένα εμπρός και ένα πίσω) με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και μονοπίστονη πίσω.
Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα Jet κράνος και μικροαντικείμενα, ενώ καλοδεχούμενο είναι βεβαίως και το ντουλαπάκι στα αριστερά της ποδιάς για πιο καθημερινά μικροαντικείμενα.
Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής
Όταν κινείσαι στους μποτιλιαρισμένους δρόμους, ανάμεσα σε χιλιάδες και χιλιάδες “ημισταματημένα” αυτοκίνητα δεν γίνεται να μην εκτιμήσεις απευθείας τις μαζεμένες διαστάσεις του Vieste 125 LX. Με πλάτος μόλις 700mm, χωράς πραγματικά παντού, ενώ το καλό ζύγισμα και το χαμηλό κέντρο βάρους επιτρέπουν τις μανούβρες και τους ελιγμούς με ευκολία, αυτοπεποίθηση και σιγουριά.
Σε αυτό βοηθάει και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, το οποίο είναι τοποθετημένο σε καβαλέτα, δίνοντας στον αναβάτη έναν καλύτερο “μοχλό” για την χρήση του και δυνατότητα ρύθμισής του μπροστά-πίσω.
Βάλε σε αυτό και το ύψος της σέλας στα μόλις 760mm και έχεις ένα σύνολο που μπορεί να χειριστεί ο οποιοσδήποτε, από τους “χαμηλότερου αναστήματος” (ή vertically challenged, ένας όρος που αρχίζει να εμφανίζεται τελευταία και σίγουρα έτσι το λέγαμε και στο χωριό μου…) μέχρι τους πιο ψηλούς.
Ταυτόχρονα, η απόσταση των 135mm από το έδαφος επιτρέπει το κατέβασμα από τα περισσότερα πεζοδρόμια χωρίς να κινδυνεύεις να κάνεις κάποια ζημιά στο σκούτερ.
Επίσης προσωπικό αγαπημένο θέμα συζήτησης στα σκούτερ των 125cc είναι το κατά πόσο είναι άνετη η σέλα.
Πάντα όταν δοκιμάζω ένα τέτοιο σκούτερ βάζω τον εαυτό μου στη θέση ενός διανομέα, που θα περνάει κοντά στις 8 ώρες τη μέρα πάνω της.
Εδώ λοιπόν το Vieste 125 LX σημειώνει πολύ υψηλή βαθμολογία, καθώς η σέλα του είναι φαρδιά και άνετη, με κατάλληλη ποσότητα αφρώδους υλικού ώστε να μην πιάνεσαι, ενώ έχεις και την “βοήθεια” από το μαξιλαράκι πλάτης.
Το ίδιο ισχύει και για το μερίδιο του συνεπιβάτη, ο οποίος επίσης μπορεί να στηριχθεί στις χειρολαβές που αποτελούν το μπροστινό μέρος της μικρής σχάρας.
Η απόδοση του κινητήρα σε ξαφνιάζει ευχάριστα, καθώς εκεί που μετράει για ένα σκούτερ πόλης (δηλαδή στην επιτάχυνση από στάση και μέχρι τα 60 – 70 χλμ./ώρα) είναι εξαιρετική, αρκετά “ροπάτη” και εύκολα φτάνεις κοντά στην τελική του.
Σύμφωνα με την Keeway μπορεί να φτάσει τα 105 χλμ./ώρα, κάτι που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, όμως οι ταχύτητες που κινείται πιο άνετα, σταθερά και σε οποιεσδήποτε συνθήκες είναι τα 90 – 95, χωρίς ο κινητήρας να διαμαρτύρεται ή να είναι θορυβώδης.
Ακόμη, εφοδιάζεται με σύστημα Start – Stop, το οποίο βοηθάει ώστε η κατανάλωση να κρατηθεί σε χαμηλά νούμερα.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε πραγματική κατανάλωση πόλης στα πολύ καλά 2,6 λίτρα ανά 100 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι με το μεγαλούτσικο ντεπόζιτο των 8,5 λίτρων μπορείς να διανύσεις πάνω από 300 χιλιόμετρα (!) πριν χρειαστείς ανεφοδιασμό.
Από τις αναρτήσεις θα θέλαμε κάτι περισσότερο, λίγη καλύτερη ανατροφοδότηση (αίσθηση) από το μπροστινό και καλύτερη απόσβεση από τα αμορτισέρ.
Αυτό το “πταίσμα” όμως σε κάνουν να το ξεχνάς τα φρένα, τα οποία εφοδιάζονται με σύστημα συνδυασμένης πέδησης (CBS) και έχουν καλή και δυνατή απόδοση από την αρχή της πίεσης της μανέτας, συνεχίζοντας προοδευτικά από εκεί και πέρα και ακόμα και σε απότομο φρενάρισμα δεν θα μπλοκάρουν.
Μια έγχρωμη TFT οθόνη 5” αναλαμβάνει τη μετάδοση των απαραίτητων πληροφοριών στον αναβάτη, με ένα μεγάλο, στρογγυλό στροφόμετρο στα αριστερά, το ταχύμετρο δεξιά και ενδείξεις για τα διανυθέντα χιλιόμετρα, την θερμοκρασία του περιβάλλοντος, την ημερομηνία και την ώρα, ενώ οι προειδοποιητικές λυχνίες σε πληροφορούν για την θερμοκρασία του κινητήρα και το πότε “μπαίνεις” στη ρεζέρβα.
Ο χειρισμός της γίνεται μέσω ενός διακόπτη στα αριστερά του τιμονιού, ενώ πατώντας το mode και σκανάρωντας το QR Code που εμφανίζεται στην οθόνη, ο αναβάτης μπορεί να αποκτήσει συνδεσιμότητα για το κινητό του.
Το σύστημα εκκίνησης είναι φυσικά Keyless, με διακόπτες δεξιά από το κεντρικό “κλειδί” να ελέγχουν το άνοιγμα της σέλας και του ντεπόζιτου, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται και συναγερμός!
Συμπεράσματα – Η ώρα της αξιολόγησης
Ήρθε λοιπόν η ώρα της ετυμηγορίας. Αναφέραμε εξαρχής ότι τα νερά στα οποία μπαίνει η Keeway με το Vieste 125 LX είναι δύσκολα και “ταραχώδη”. Όμως το νέο μοντέλο της Keeway σίγουρα δεν έρχεται “γυμνό”. Έχει δοθεί μεγάλη βάση στα σημεία που πρέπει, ώστε το σκούτερ αυτό να κερδίσει το κοινό του.
Η οδηγική του συμπεριφορά μπαίνει σίγουρα στα μεγάλα του συν, ένα ακόμα είναι η άνετη σέλα, η όμορφη (αν και αυτό είναι υποκειμενικό) εμφάνιση και φυσικά η τιμή του.
Η Keeway διαθέτει το Vieste 125 LX έναντι 2.495 ευρώ, ενώ η απόκτησή του γίνεται ακόμα πιο εύκολη, καθώς υπάρχει η δυνατότητα προκαταβολής 30% και 24 άτοκων δόσεων.
Εν ολίγοις το Vieste 125 LX είναι μια οικονομική λύση στα 125άρια GT σκούτερ που καλύπτει όλα τα βασικά πεδία και καταφέρνει να σταθεί επάξια απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό που προτάσσει η κατηγορία.
Περισσότερες πληροφορίες: www.keeway.com
Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις
- Αναδιπλούμενα είναι τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, φτιάχνουν καλές και εργονομικές γωνίες σε συνδυασμό με την θέση της σέλας
- Σε συγκεκριμένες στροφές του κινητήρα υπάρχει ένας συγχρονισμός που κάνει κάποια πλαστικά μέρη να τρίζουν
- Ο διακόπτης ανοίγματος του ντεπόζιτου και της σέλας είναι λίγο “σκληρός” στη χρήση
- Το σύστημα Start – Stop έχει πολύ καλή και άμεση λειτουργία, ενώ μπορεί και να απενεργοποιηθεί
- Η οθόνη είναι ευανάγνωστη και στον κόντρα ήλιο, με σωστές αντιθέσεις στον φωτισμό της
Θετικά στοιχεία
- Εμφάνιση – Τιμή
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση κινητήρα
- Σέλα – Ευχρηστία
Χρειάζονται βελτίωση
- Αίσθηση του μπροστινού
- Λειτουργία κεντρικού διακόπτη
- Περιορισμένος αποθηκευτικός χώρος
Συγκριτικός πίνακας ανταγωνισμού
Μοντέλο | Κυβισμός | Βάρος | Ιπποδύναμη | Τιμή
Zontes M 125 ABS: 124,6cc | 14,6 ίπποι | 160 κιλά | 3.145 €
Voge SR1: 124,9cc | 11,6 ίπποι | 139 κιλά | 2.695 €
Morbidelli SC 125: 124,9cc | 10,4 ίπποι | 2.790 €
Honda PCX 125: 125cc | 12,5 ίπποι | 133 κιλά | 3.650 €
Piaggio Medley 125: 125cc | 14,9 ίπποι | 3.690 €
Daytona Ares GT 125: 125cc | 11 ίπποι | 159 κιλά | 2.895 €
SYM Jet X 125: 125cc | 13 ίπποι | 140 κιλά | 2.795 €
SYM Jet 14 EVO L/C ABS: 125cc | 12,5 ίπποι | 136 κιλά | 2.895 €
Thrust DSR 125 LC ABS+TCS, TFT: 125cc | 11,6 ίπποι | 127 κιλά | 2,695 €
Yamaha NMAX 125: 125cc | 12,2 ίπποι | 132 κιλά | 3.550 €
QJMotor MTX 125 ABS/TCS: 125cc | 15 ίπποι | 138 κιλά | 2.795 €
Kymco Skytown 125i Top Case: 125cc | 11,2 ίπποι | 118 κιλά | 2.595 €