Hγετικές διαθέσεις
Το νέο Aprilia εμφανίζει έναν συνδυασμό ικανοτήτων και επιδόσεων σε τόσους τομείς, ώστε να μπορεί να χαρακτηρίζεται πολυτάλαντο. Επίσης είναι και το ισχυρότερο σκούτερ που υπάρχει στον κόσμο. Και αυτή η ιστορία δεν γράφτηκε φέτος, αλλά πριν από αρκετά χρόνια… ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: APRILIA
Αν στήσεις δίπλα-δίπλα τα δυο μοντέλα θα νομίσεις πως το ένα εκπροσωπεί το συντηρητικό κόμμα (GP) και το άλλο κάποιο πρωτοποριακο-επαναστατικό κόμμα με αγωνιστικές διαθέσεις (SRV). Πιάνω τον εαυτό μου να κοιτάει και να ξανακοιτάει το νέο μεγάλο, κορυφαίας ιπποδύναμης σκούτερ, αυτό το απόλυτα Ιταλικό καθαρόαιμο και θαυμάζω για άλλη μια φορά τις λεπτομέρειες της σχεδίασής του.
Αυτός εδώ ο τόπος που λέγεται “Λιμάνι του Ηρακλή” και βρίσκεται βόρεια της Ρώμης, γραπωμένος στη δυτική ακτή της Ιταλίας, επιλέχθηκε από την Aprilia για την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του SRV 850. Το Porto Ercole, είναι περιτριγυρισμένο από θάλασσες και λιμνοθάλασσες, προστατευόμενο πάρκο, χαμηλούς λόφους και ομοίως χαμηλή βλάστηση, από μυρωδιές βαριές και εικόνες που αποπνέουν “ιταλικότητα”. Είναι οι παλιοί, κουρασμένοι από την υγρασία τοίχοι, τα γραφικά χωριά, με τα σπίτια τους στεναχωρημένα να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο και την ώχρα να τα χαρακτηρίζει σαν χρώμα.
Παρακολουθούσα τους τεχνικούς της εταιρίας να ξεκινούν την παρουσίασή τους στον υπόγειο συνεδριακό χώρο του ξενοδοχείου μας, το οποίο βρισκόταν έξω από το χωριό, πάνω στο δρόμο, έναν κοινό ιταλικό επαρχιακό δρόμο. Ενώ το ξενοδοχείο έμοιαζε εξωτερικά τόσο κοινό, τα δωμάτιά του ξεχείλιζαν από αφοπλιστικό, μοντέρνο, μινιμαλιστικό italian design. Οι σχεδιαστές μπορεί να είχαν χάσει στο δρόμο τη λειτουργικότητα, αλλά τον εντυπωσιασμό τον είχαν κερδίσει σίγουρα. Χμ, η λειτουργικότητα και η ομορφιά, δύσκολο να τα γεφυρώσεις αυτά τα δυο, έτσι; Όχι όμως στην περίπτωση του Aprilia SRV 850.
Οι “τεχνικοί” που είχαν ασχοληθεί με το 850 ήταν προσεκτικοί με τα λόγια τους, αλλά μιλούσαν με θέρμη στους πρώτους δημοσιογράφους που παρέλαβαν (Έλληνες, Αυστριακοί, Κροάτες κ.λπ.). Φαινόταν στα μάτια τους ότι το SRV 850 ήταν ένα πρότζεκτ στο οποίο πίστευαν ότι έχει προοπτική. Είναι βλέπετε – εκτός των άλλων – και το απαράμιλλο περίσσευμα ίππων του V-2, 90 μοιρών κινητήρα, που αφήνει τον ανταγωνισμό – ακόμα κι ύστερα από από τόσα χρόνια από την ημέρα που παρουσιάστηκε – πίσω κατά 16 τουλάχιστον ίππους. 76 έχει το 850, 60 το ισχυρότερο του ανταγωνισμού, το BMW C 650, ενώ το σκούτερ που το πλησιάζει περισσότερο από πλευράς κυβισμού, το Honda Integra, έχει κινητήρα 670 κυβικών και ιπποδύναμη 52 ίππων, σχεδόν 50% λιγότερη δηλαδή…
Η πιο πολυνίκης στους αγώνες ευρωπαϊκή εταιρία, η Aprilia, διαθέτει ισχυρό όνομα σε πολλές χώρες του κόσμου, αφού δεν είναι λίγοι αυτοί που ακολουθούν την αγωνιστική της πορεία στις πίστες – για αυτό το λόγο και το GP 800, έγινε SRV 850. Η πρώτη δουλειά των ανθρώπων της Aprilia, ήταν να του προσθέσουν ένα διαφορετικό κουστούμι και να το δοκιμάσουν σε αεροσήραγγα ώστε να πετύχουν χαμηλούς συντελεστές αντίστασης στο σφυροκόπημα του αέρα. Ο τριπλός προβολέας μπροστά είναι σήμα κατατεθέν της σπορ RSV4 των 1000 κυβικών, που και φέτος έχει ξεκινήσει εξαιρετικά την πορεία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike (το οποίο κατέκτησε εξ’ άλλου πριν από δυο χρόνια).
Χαρακτηριστική του συγκεκριμένου κινητήρα και της διάταξης είναι η άφθονη ροπή των 7,8 χιλιογραμμόμετρων, που εμφανίζεται πολύ γρήγορα, αφού το 95% αποδίδεται από τις 3.000 μόλις στροφές. Αυτό σημαίνει ότι δουλεύει “άκοπα”, τραβάει από χαμηλά, έχει δύναμη χωρίς να χρειάζεται να γυρίζει ψηλά, είναι φιλικός και χρήσιμος.
Τα 0-100 μέτρα επιτυγχάνονται σε 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική του SRV 850 στο κοντέρ ξεπερνάει τα 220 χ.α.ω. Το μοτέρ στερεώνεται πάνω στο πλαίσιο με ελαστικές βάσεις για να μειωθούν κι άλλο οι κραδασμοί, ενώ υπάρχει κανονικό – αλουμινένιο και καλοσχεδιασμένο – ψαλίδι μοτοσυκλέτας για την πίσω ανάρτηση με το μονό αμορτισέρ (Sachs, τοποθετημένο σε οριζόντια θέση, κινούμενο με συνδέσμους).
Οι εξατμίσεις του SRV 850 είναι δύο και βγαίνουν “από τη λάθος πλευρά”, τα αριστερά, με την αλυσίδα κίνησης στην τελική μετάδοση να βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του σκούτερ. Συνήθως οι μοτοσυκλέτες, εξάτμιση και αλυσίδα τα έχουν ανάποδα. Τα χειριστήρια, οι μανέτες των φρένων είναι ρυθμιζόμενες όπως στις μεγάλες μοτοσυκλέτες.
Ακούστε να δείτε τι έγινε στην περιοχή γύρω από το Λιμάνι του Ηρακλή, όπου οδηγήσαμε τα ολόφρεσκα Aprilia SRV 850. Δεν ξέρω για τους άλλους, αλλά για μένα ήταν η πρώτη φορά που 916 “σκουτερίσια” άλογα (12 SRV 850 x 76 ίπποι) ξεχύνονταν σε δρόμους, “τρομοκρατούσαν” μικρά χωριά, έσκιζαν την εξοχή της Τοσκάνης, τις στροφές και τους ορεινούς δρόμους, το ένα πίσω από το άλλο, φτιάχνοντας μια εικόνα που θύμιζε συγχρονισμένη επαγγελματική ομάδα χορευτών. Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή.
Μέχρι τα 40 χ.α.ω στο κλείσιμο του γκαζιού υπάρχει και λίγο φρενάρισμα, κάτι που βοηθάει στον έλεγχο μέσα στην κίνηση της πόλης. Η ομαλή μετάδοση στη δύναμη που εγγυάται το CVT είναι απολαυστική, αντικατοπτρίζοντας τη φιλοσοφία των ανθρώπων που έχτισαν αυτό το δίτροχο. Ο πρωταρχικός τους σκοπός ήταν να φτιάξουν ένα μεγάλο σκούτερ και όχι, όπως ας πούμε η Honda, να γεφυρώνουν μοτοσυκλέτες και σκούτερ. Η “σκουτεράδικη” συμπεριφορά φαίνεται στις δυσκολότερες περιπτώσεις, όπου το μακρύ και αρκετά βαρύ σκούτερ των 249 κιλών δείχνει να ελίσσεται σαφώς ευκολότερα απ’ ό,τι σε προϊδέαζε στην αρχή.
Η νέα ρύθμιση των φρένων κάνει τους μεγάλους δίσκους της Brembo (300άρηδες μπροστά και 280 χλστ. πίσω) να επιβραδύνουν το σύνολο με περισσότερη προοδευτικότητα και αίσθηση από ό,τι παλαιότερα στα Gilera και ειδικά στο πίσω φρένο. Προσέξτε δεν λέμε ότι το πίσω φρένο έχει καλή αίσθηση, αλλά ότι είναι βελτιωμένο με το παρελθόν. Κι αυτό σημαίνει ότι όταν αρχίζει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού μπορείς να το ελέγξεις καλύτερα.
Το καλό κράτημα του Aprilia SRV 850 αποδείχθηκε μετά από μπόλικο στροφιλίκι δεκάδων χιλιομέτρων στα γύρω βουνά της περιοχής. Το τρελό κονβόι πλησίασε πολύ κοντά στο να αρχίσουν να ξύνονται τα στάντ στην άσφαλτο και επιδόθηκε σε ένα ατελείωτο κυνηγητό.
Είναι άγνωστη η τιμή του 850 προς το παρόν, σύντομα όμως θα την γνωρίζουμε. Είπαμε και στο παρελθόν ότι το Aprilia SRV 850 κοστίζει στην Ιταλία κάτι παραπάνω από 9.600 ευρώ, άρα βρίσκεται πολύ κοντά στον ανταγωνισμό του Honda Ιntegra 700 και κάτω από τα ΤΜΑΧ 530 και BMW 650. Το ίδιο πιστεύουμε ότι θα συμβεί και στην Ελλάδα, με βέβαιο το γεγονός ότι η τιμή θα βρίσκεται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10 χιλιάδων ευρώ.