fbpx

Yamaha NMAX 155, Δοκιμή: Αστικό “εργαλείο”

Η πόλη μου, η λάμψη μου!

Κυβισμός: 155cc * Ιπποδύναμη: 15,1 ίπποι (11 kW) στις 8.000 rpm * Τελική: 113 km/h (πραγματική) * Βάρος: 131 kg (πλήρες) * Τιμή: 4.100 ευρώ (Αύγουστος ’24)

Ένα compact, καλλίγραμμο και προσεγμένο σκούτερ πόλης είναι το Υamaha NMAX 155, το “αστεράκι πόλης” της γιαπωνέζικης εταιρίας που εντυπωσιάζει με την τεχνολογία που διαθέτει, αλλά και με τις επιδόσεις του κινητήρα του. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Με την ταμπέλα “premium” δίπλα στο όνομά του, το μικρό σκούτερ της Yamaha έχει να αντιπαραθέσει ένα τεχνολογικό οπλοστάσιο που δύσκολα πιάνει ο ανταγωνισμός.

Με καλές πωλήσεις στην ελληνική αγορά, πάνω από 850 κομμάτια το 2023 και ακόμα καλύτερες στο πρώτο εξάμηνο του 2024 (624), το NMAX αποδεικνύει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο χώρο των σκούτερ και ιδιαίτερα της κατηγορίας των Mini GT.

Για να πάρουμε μιαν ιδέα, πέρσι, στο ίδιο διάστημα, το πρώτο εξάμηνο του ’23 το ΝΜΑΧ είχε πουλήσει 318 μονάδες, άρα μιλάμε για μια αύξηση πωλήσεων της τάξης του 96%!

Ένα ακόμα εύσημο αποδοχής από τους Έλληνες σκουτερίστες είναι πως το 155 είναι δεύτερο φέτος σε πωλήσεις στην κατηγορία των 150 κυβικών (πίσω από το Honda SH150 που είναι πρώτο και μάλιστα με παρόμοια τιμή, άνω των 4.000 ευρώ).

Πάμε να δούμε όμως ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν το Yamaha NMAX 155 ξεχωριστό. Κατ’ αρχάς έχουμε μια εμφάνιση που ούτε ξετρελαίνει τον παρατηρητή, αλλά ούτε τον ξενίζει.

Εκεί είναι το μυστικό της σχεδίασης του συγκεκριμένου σκούτερ. Βατές, γνώριμες γραμμές χρησιμοποιούνται για να διαμορφώσουν το σχήμα του, με περισσότερες καμπύλες – είναι αλήθεια – από τον ανταγωνισμό που προτιμά τις γωνίες και τις ακμές.

Στην πραγματικότητα, το σύνολο “ρέει” στο μάτι σχεδιαστικά, με κομψότητα και συγκράτηση σε όλες του τις λεπτομέρειες. Κλασικό Mini GT σκούτερ πόλης είναι το ΝΜΑΧ, με μικρό μεταξόνιο για ευελιξία, μεσαίας διαμέτρου τροχούς (13 ιντσών) και τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

Έχει μεγαλύτερο όγκο στο μπροστινό του μέρος και δυο “θυμωμένους” προβολείς LED με ενσωματωμένα φώτα ημέρας, μεγάλο “στέρνο”/φέρινγκ και ήπιες γραμμές προς τα πίσω, ενώ ολοκληρώνεται με μια σπορτίβικη ουρά.

Οι ζάντες του, τρίμπρατσες διπλές (σχήματος Υ) λόγω των μεγάλων κενών που αφήνουν, συμπληρώνουν ένα αεράτο design με συνεπείς αναφορές στην οικογένεια των Yamaha ΝΜΑΧ-ΧΜΑΧ.

Το καλό φινίρισμα πλαστικών και ποιότητα κατασκευής κλείνουν άριστα το θέμα ΝΜΑΧ 155, το οποίο βεβαίως είναι ακριβώς ίδιο εμφανισιακά με το μικρότερο αδελφάκι του, το 125 (διαβάστε τη δοκιμή του ΕΔΩ).

Παρεμπιπτόντως, παρότι το ΝΜΑΧ 125 είναι το σκούτερ των διπλωμάτων Α1 στη δημοφιλή κατηγορία των 125 cc και των αδειών οδήγησης αυτοκινήτου (υπό προϋποθέσεις), το 155 που είναι για διπλώματα Α2, έχει σαφώς περισσότερες πωλήσεις μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024! 624 μετράει το 155, 420 πωλήσεις το 125.

Τα επόμενα “συστατικά” που κάνουν το Yamaha ΝΜΑΧ 155 ξεχωριστό είναι φυσικά ο εξοπλισμός του που περιλαμβάνει από Start & Stop, σύστημα εκκίνησης keyless και οθόνη LCD με τεχνολογία CCU της Yamaha για διαχείριση κλήσεων και μηνυμάτων, αλλά και πληροφορίες σχετικά με τις διαδρομές του χρήστη, μέχρι traction control, σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, με το τελευταίο να αποτελεί μοναδικό παράδειγμα (μαζί με το 125) στον χώρο των σκούτερ!

Το 155 διατίθεται σε κόκκινο, ένα κομψό μπλε ματ, λευκό και γκρι ματ (που είναι και το πιο διακριτικό) ενώ το πλαστικό καπάκι που καλύπτει το τούνελ στη μέση του σκούτερ, δημιουργεί διχρωμία και αντίθεση με το βασικό χρώμα του σκούτερ. Το φινίρισμα και η ποιότητα είναι σύμφωνα με τα ιαπωνικά στάνταρ και τα επίπεδα της Yamaha.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Η θέση οδήγησης είναι γενναιόδωρη από πλευράς διαστάσεων (κι ας πρόκειται για κόμπακτ σκούτερ Mini GT και να μην του φαίνεται) με τον αναβάτη να κάθεται “πάνω” στο σκούτερ και όλο το σύνολο να βρίσκεται κάτω από τα πόδια του, με χέρια και πόδια σε άνετες γωνίες.

Ακόμα και τα μεγαλύτερα αναστήματα βολεύονται πάνω του, ενώ μια παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε είναι πως οι μύτες των ποδιών πρέπει να στραφούν προς τα μέσα για να πατήσουν σωστά στα μαρσπιέ/πλατφόρμες, σύμφωνα με την εργονομία της Yamaha, κάτι  που γίνεται ενοχλητικό ορισμένες φορές.

Το ευτύχημα είναι ότι υπάρχουν και κεκλιμμένα μαρσπιέ ψηλότερα πάνω στην ποδιά και έτσι μπορείς να βάλεις τα πόδια σου σε μία άνετη θέση, όπου έχεις τη δυνατότητα να τα ξεμουδιάζεις  ή να τα “κοντράρεις” κατά το φρενάρισμα.

Παράλληλα έχεις και καλή στήριξη από το πίσω μέρος της σέλας.

Η σέλα είναι καλοφτιαγμένη και άνετη, απέχει μόλις 765 mm από το έδαφος, άρα ταιριάζει ακόμα και στα χαμηλότερα αναστήματα και ανοίγει εύκολα από κουμπί που βρίσκεται κάτω από τον κεντρικό διακόπτη.

Κάτω από αυτήν συναντάμε έναν αποθηκευτικό χώρο που φιλοξενεί ένα φουλφέις κράνος (ανάποδα τοποθετημένο) και μερικά ακόμα μικροαντικείμενα. Πολύ χρήσιμη είναι και η ανοιχτή θήκη μπροστά στην ποδιά.

Ο συνεπιβάτης κάθεται ψηλότερα από τον αναβάτη, σε ένα σχετικά μικρό κομμάτι σέλας με λιγότερο αφρώδες υλικό, πατάει τα πόδια του σε μεγάλα αλουμινένια μαρσπιέ, αναδιπλούμενα και ελαφρώς ψηλά, με τα γόνατά του να έρχονται σε γωνία 90 μοιρών.

Το στενό και χαμηλό τιμόνι βοηθάει πολύ στη διήθηση της πόλης, όπως επίσης και τα κοντά μπράτσα των καθρεφτών που δεν προεξέχουν.

Η χαμηλή φιμέ ζελατίνα είναι κομμένη-ραμμένη για χρήση στην πόλη (βλέπεις πολύ καλά μπροστά σου) αλλά… αφήνει εκτεθειμένο στον αέρα τον αναβάτη, κάτι που θα παρατηρήσεις και θα γίνει ενοχλητικό όταν το σκούτερ χρησιμοποιείται σε μεγαλύτερες αποστάσεις ή μικρο-ταξίδια, σε υψηλότερες των 80 km/h ταχύτητες .

Σαν εξτρά υπάρχει υψηλότερη (στα γνήσια αξεσουάρ της Yamaha) διαφανής και όχι φιμέ ζελατίνα, που προσφέρει καλύτερη κάλυψη.

Ο κινητήρας του Yamaha ΝΜΑΧ 155 είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος, τεχνολογίας Blue Core της Yamaha, κάτι που σημαίνει μειωμένες εσωτερικές τριβές (αξιοπιστία, σταθερή απόδοση), τη στιγμή που η μέγιστη ιπποδύναμή του φτάνει τους 15 ίππους στις 8.000 rpm και τα 1,4 kgm ροπής.

Το ΝΜΑΧ 155, όπως και το 125 είναι τα μοναδικά σκούτερ στην αγορά που χρησιμοποιούν σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVA), που μεταβάλλει το βύθισμά τους όταν οι στροφές ανέβουν πάνω από τις 6.000 rpm, προσφέροντας ακόμα περισσότερη δύναμη, απόκριση και φυσικά πολύ καλές επιδόσεις.

Επίσης υπάρχει σύστημα traction control για έλεγχο της ολίσθησης του πίσω τροχού σε περίπτωση ατελούς οδοστρώματος, αλλά και σύστημα Start & Stop με δυνατότητα απενεργοποίησης.

Όταν πάρει μπροστά ο κινητήρας, παρατηρείται ένα χαρακτηριστικό κροτάλισμα και κραδασμός στο άνοιγμα του γκαζιού, προειδοποιώντας τον αναβάτη πως σε λίγες περισσότερες στροφές έρχονται και οι επιδόσεις, αφού έχουμε να κάνουμε με έναν γρήγορο και ζωντανό, στις ρεπρίζ και στην απόκριση γκαζιού, κινητήρα.

Ενδιαφέρον έχει η λειτουργία του Start & Stop καθώς οι μηχανικοί της Yamaha το έχουν ρυθμίσει έτσι ώστε να είναι πιο άμεσο από τα υπόλοιπα της αγοράς, δηλαδή και να σβήνει, αλλά και να ανάβει πιο γρήγορα από τα άλλα.

Μετά έρχονται οι πολύ καλές επιδόσεις σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων πόλης, και ειδικά άνω των 6.000 rpm που ανοίγουν οι βαλβίδες, ενώ όλα αυτά δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα τη λογική κατανάλωση που εμφανίζει ο κινητήρας.

Στο άνοιγμα του γκαζιού το σκούτερ ξεκινάει δυνατά, έπειτα τραβάει ακόμα πιο δυνατά από τα 40 km/h και μετά και η δύναμη διαρκεί μέχρι τα 80- 90 km/h.

Όσον αφορά την τελική ταχύτητα, το κοντέρ θα δείξει 121 km/h με επιμονή, που είναι 113 km/h πραγματικά.

Κατά τη δοκιμή μας σημειώσαμε κατανάλωση από 3,0 μέχρι 3,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αναλόγως της χρήσης του γκαζιού. Αυτό δίνει στο σκούτερ κοντά στα 230 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Το όργανο του 155 είναι σχετικά μικρό, αλλά έχει μεγάλη ένδειξη των χιλιομέτρων, διαθέτει ένδειξη θερμοκρασίας και χιλιομετρητές, trip, φόρτιση μπαταρίας, τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες, ενεργοποίηση traction control, όπως και ένδειξη για την αλλαγή του ιμάντα μετάδοσης.

Επίσης στο όργανο εμφανίζεται και η ενεργοποίση του VVA των βαλβίδων, που όταν ενεργοποιείται γίνεται αισθητό στο άνοιγμα του γκαζιού.

Με τέτοιο κινητήρα και με ένα ελαφρύ σύνολο να τον αγκαλιάζει, με το κέντρο βάρος να βρίσκεται χαμηλά και τους μεσαίας διαμέτρου, ευέλικτους τροχούς να “πατούν” καλά στην άσφαλτο, το ΝΜΑΧ 155 γίνεται “απόλυτο όπλο πόλης”: εύκολο, γρήγορο, αποτελεσματικό και κυρίως πολύ διασκεδαστικό, κάνει τα δύσκολα… παιχνίδι.

Το μεγάλο κόψιμο τιμονιού δίνει κι άλλους πόντους ευελιξίας και ευκολίας χρήσης στο σκούτερ, ενώ οι απολαυστικές επιδόσεις του σε κάνουν να χαίρεσαι που το οδηγείς. Όποιος δεν το έχει οδηγήσει… χάνει.

Περνώντας στα φρένα, έχουμε να κάνουμε με ένα καλό μπροστινό δισκόφρενο σε ταχύτητες πόλης, ενώ θα το θέλαμε πιο ισχυρό πάνω από τα 90 km/h. Πίσω συναντάμε ένα ακόμα δισκόφρενο που περνάει στα αρνητικά του 155, όχι λόγω της δύναμής του που είναι υπεραρκετή, αλλά λόγω του ότι δεν διαθέτει αίσθηση, μπλοκάρει εύκολα χωρίς προειδοποίηση και εκεί επεμβαίνει το ABS.

Παράπονο εκφράζουμε και για την πίσω ανάρτηση (των δύο αμορτισέρ) που είναι σκληρή και κουράζει στους γενικώς κακούς ελληνικούς δρόμους, τη στιγμή που το πιρούνι είναι λίγο πιο μαλακό, αν και τερματίζει σε μερικές περιπτώσεις.

Στις στροφές το 155 εμφανίζει σταθερότητα – παρότι έχει κοντό μεταξόνιο, και είναι ιδιαίτερα γρήγορο και ευέλικτο – δίνοντας σιγουριά ειδικά στο μπροστινό του τροχό.

Αυτό φανερώνει και την καλή δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Yamaha όσον αφορά στην κατανομή μαζών, με σωστά ζυγισμένο βάρος να πέφτει πάνω σε κάθε άξονα τροχού, μπροστά και πίσω.

Συνολικά καλά είναι και τα λάστιχα που φοράει (Dunlop Scoot Smart) για τους απαιτητικούς (ολισθηρούς δηλαδή…) δρόμους.

Τελικά – Η ώρα της κρίσης

Με τιμή άνω των 4.000 ευρώ το Yamaha ΝΜΑΧ 155 καταχωρείται στα ακριβά 150άρια και όχι στα οικονομικά, ειδικά όταν αναλογιστεί κάποιος πως το μπεστ σέλερ σκούτερ της ελληνικής αγοράς, το SYM Symphony ST 200 με κινητήρα σχεδόν 170 κυβικών εκατοστών (δηλαδή ένα “ενισχυμένο” 150άρι) κοστίζει κάτω από 3.000 ευρώ.

Αυτό που πληρώνεις στην περίπτωση του Yamaha είναι η υψηλή ποιότητα κατασκευής που έχουν φέρει οι Ιάπωνες στο χώρο των δύο τροχών, και, ειδικά με τον εξοπλισμό και την τεχνολογία που κουβαλάει στις πλάτες του, η τιμή του είναι λογική.

Παράλληλα, είναι και οι επιδόσεις του 155 που “δεν πιάνονται”, το όνομα και η αξιοπιστία της εταιρίας και η συνολική καλή απόδοσή του που δικαιολογεί το παραπάνω έξοδο.

Και αυτό τελικά είναι κάτι που αντιλαμβάνονται ουκ ολίγοι σκουτερίστες και στην Ελλάδα, όπως είδαμε στον πρόλογο του άρθρου, βάσει των πωλήσεων που καταγράφονται για λογαριασμό του 155.

Περισσότερες πληροφορίες: www.yamaha-motor.eu/gr

Θετικά σημεία

  • Κινητήρας – Επιδόσεις
  • Ευελιξία – Κόψιμο τιμονιού
  • Εξοπλισμός
  • Μπροστινό Φρένο

Χρειάζεται βελτίωση

  • Απόσβεση αμορτισέρ πίσω
  • Αίσθηση πίσω φρένου
  • Προστασία του αναβάτη από τον αέρα

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Οι καθρέφτες είναι αρκετά καλοί αν και λίγο μικροί σαν επιφάνεια

  • Υπάρχει κεντρικό και πλάγιο σταντ

  • Η κόρνα είναι καλή από πλευράς έντασης
  • Το ίδιο ισχύει και για τα φώτα, ενώ η μεγάλη δέσμη θα μπορούσε να είναι λίγο μεγαλύτερη

  • Δυστυχώς δεν υπάρχει γάντζος αποσκευών στην ποδιά και το (όχι επίπεδο) τούνελ δυσκολεύει τη συγκράτηση τσαντών

  • Τα δύο αμορτισέρ πίσω ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους πανεύκολα με το χέρι

  • Υπάρχει ηχητική προειδοποίηση (ενοχλητική – έτσι όπως πρέπει) όταν κατεβαίνεις από το σκούτερ και δεν το έχεις κλειδώσει

  • Ο περιστροφικός πρέπει να είναι σε συγκεκριμένη θέση για να ανοίξει η σέλα και το καπάκι του ντεπόζιτου βενζίνης, κάτι που θέλει εξοικείωση

  • Τα αρμονικά ενσωματωμένα στην ποδιά και την ουρά φλας δεν είναι τύπου LED
  • Στο πίσω μέρος της ποδιάς υπάρχει αποθηκευτικό ντουλαπάκι, που δεν κλειδώνει, αλλά και μια χρήσιμη ανοικτή θήκη με παροχή ρεύματος 12V

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:4.100 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος με 4 βαλβίδες και 1ΕΕΚ, VVA, Start&Stop, 155 cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:15,1 ίπποι στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ένα δισκόφρενο, διαμ. 230 mm / Ένα δισκόφρενο διαμ. 230 mm, δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 110 / 70 μπρ. 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.340mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:765mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,1 lt.
ΒΑΡΟΣ:131 kg (πλήρες υγρών)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 – 926242

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X