Το σημαντικό πρώτο ραντεβού και η ψυχολογία
Η μέρα της γνωριμίας με την πιθανή δίτροχη σας αγάπη του μέλλοντος έχει φτάσει. Σήμερα θα τη δείτε επιτέλους από κοντά. Είναι μεν μεταχειρισμένη αλλά ελπίζετε να της έχει μείνει λίγη όρεξη για να ασχοληθεί μαζί σας και να σας προσφέρει εμπειρίες και συγκινήσεις (θετικές, εννοείται…). Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι σε αυτή την πρώτη σας συνάντηση θα είναι παρών και ο «πατέρας» της – αυτός στον οποίο ακόμα ανήκει.. Κι εδώ αρχίζει το πανηγύρι… Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος
Προετοιμάζεστε για να συναντήσετε τον άνθρωπο που πουλάει το σκούτερ των ονείρων σας, το οποίο εσείς καλείστε να ελέγξετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πλένεστε, χτενίζεστε, βάζετε τα καλά σας και παίρνετε μια βαθιά ανάσα. Πολύ σωστά κάνετε, γιατί δεν έχετε ιδέα για το τι πρόκειται να αντικρίσετε.
Ο τόπος, ο τρόπος, ο τύπος και τα “3Τ”
Ακόμα και αν έχετε συμπληρώσει τη «Λίστα των 10 Σημαντικών Σημείων», που αναλύαμε στο προηγούμενο άρθρο (βλ. εδώ) και η οποία κάλυπτε τους κυριότερους τομείς που σας ενδιαφέρουν, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δείτε πράματα και θάματα. Δηλαδή να έχει πει διάφορα ψέματα ο πωλητής από το τηλέφωνο, για να μην χάσει τον πελάτη του. Κάθε τι που απέχει τελικά από την πραγματική αλήθεια, μετρά σαν αρνητικός πόντος, σαν φάουλ, στο να προχωρήσετε στην αγορά του συγκεκριμένου κομματιού.
Ο ΤΟΠΟΣ: Ο τόπος συνάντησης ορίζεται συνήθως στο μέρος όπου βρίσκεται το σκούτερ, μπορείτε, όμως – εάν μένετε μακριά – να ζητήσετε από τον πωλητή να μοιράσετε την απόσταση. Αυτό το μέρος πρέπει να πληροί ορισμένες προϋποθέσεις, ειδικά στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης σάς επιτρέψει να οδηγήσετε το σκούτερ.
Θα καταλάβετε ελάχιστα πράγματα αν οδηγήσετε το σκούτερ με 30 χιλιόμετρα την ώρα, ανάμεσα σε αυτοκίνητα μεσημέρι καθημερινής. Δρόμοι χωρίς κίνηση και μέρα αργίας, Σάββατο ή Κυριακή, είναι προτιμότερα από το «Τετάρτη απόγευμα την ώρα που κλείνουν τα μαγαζιά, στο κέντρο».
Ο ΤΥΠΟΣ: Ο άνθρωπος που βρίσκεται απέναντί μας, ο πωλητής, ο ιδιοκτήτης του σκούτερ που ίσως γίνει σύντομα δικό μας, θα πρέπει να περάσει από … αξονικό τομογράφο και ανιχνευτή ψεύδους, πριν καν αρχίσει ο έλεγχος του σκούτερ.
Σε αυτή τη φάση μετρούν πολλοί παράγοντες, από το επάγγελμά του (βλ. οδηγός αγώνων με συνεργείο, δικαστικός, καθηγητής, ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου), μέχρι το φύλο, την ηλικία, την οδηγική εμπειρία, τις μηχανολογικές γνώσεις, ακόμα και την εμφάνιση.
Έχοντας απέναντί μας τον ιδιοκτήτη, δεν τον ξαναρωτάμε αυτά που έχουμε πει από το τηλέφωνο στη «Λίστα των 10», αλλά προσπαθούμε να λύσουμε περεταίρω απορίες, θέτοντας νέα ερωτήματα που έχουν προκύψει από τη ζωντανή παρατήρηση του προς πώληση αντικειμένου.
Αν το δισκόφρενο του μπροστινού τροχού είναι, για παράδειγμα, στραβός ή ολοκαίνουργος (πολύ ύποπτο), αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να το δει κάποιος… από το τηλέφωνο.
Ό,τι δεν μας γεμίζει το μάτι ή μας φαίνεται περίεργο, το αναφέρουμε και ρωτάμε: βλέπουμε, ας πούμε, πως το ένα τζαμάκι του φλας είναι διαφορετικού χρώματος από τα άλλα. Θίγουμε το θέμα και παρατηρούμε τις αντιδράσεις του ιδιοκτήτη, για να διαπιστώσουμε την ειλικρίνειά του.
Το αστείο είναι πως ο επιτόπου έλεγχος – που έχει ως βασικό του σκοπό να εντοπίσει παγίδες και μειονεκτήματα – λειτουργεί, τελικά, σαν αποτρεπτικός παράγοντας για την αγορά του σκούτερ. Δηλαδή πηγαίνετε στην συνάντηση για τον επιτόπιο έλεγχο, ούτως ώστε να βρείτε λόγους για να ΜΗΝ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ το συγκεκριμένο σκούτερ… Δεν είναι τρελό;
Ο ΤΡΟΠΟΣ: Είναι σαν το «σύνδρομο του σουπερμάρκετ»: δεν πηγαίνεις ποτέ να ψωνίσεις σε σουπερμάρκετ με άδειο στομάχι που γουργουρίζει απ’ την πείνα. Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο πως τα πράγματα που θα αγοράσεις θα είναι τα διπλάσια από αυτά που χρειάζεσαι. Αντίστοιχα, δεν πηγαίνεις στη συνάντηση αποφασισμένος να αγοράσεις πάση θυσία, τυφλωμένος από την επιθυμία απόκτησης του συγκεκριμένου μοντέλου.
Πολλοί είναι οι λόγοι που ίσως σας ωθήσουν σε μια τέτοια βιαστική απόφαση: η απειρία, ο υπέρμετρος ενθουσιασμός, το γεγονός ότι βαρεθήκατε να ψάχνετε, η σκέψη ότι έχετε ήδη δει πολλά σκούτερ και αυτό μοιάζει να είναι το καλύτερο, κ.λπ.
Σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ελέγχου του σκούτερ, πρέπει να είστε ψύχραιμοι και να μην ξεχνάτε στιγμή ότι το σκούτερ αυτό δεν είναι το μοναδικό στον κόσμο – άσχετα αν το φοβισμένο κομμάτι του μυαλού σας λέει πως «τέτοια ευκαιρία δεν θα την ξαναβρείς ποτέ, τρέχα μη τη χάσεις!»
ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ: Αν δείτε πως κάτι δεν σας αρέσει στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, αν η διαίσθησή σας ψιθυρίζει ότι «κάτι δεν πάει καλά», αν το ένστικτό σας λέει διαφορετικά πράγματα σε σχέση με αυτά που σας «πουλάει» ο ιδιοκτήτης, απομακρυνθείτε…Αν για κάποιο λόγο δεν σας ταιριάζουν αυτά που βλέπετε σε σχέση με αυτά που ακούτε, απομακρυνθείτε…
Αν έχετε την παραμικρή υποψία σε κάποιον τομέα ότι οι εξηγήσεις του ιδιοκτήτη δεν σας καλύπτουν. και πάλι ξέρετε τι θα κάνετε… απομακρυνθείτε.
Και περάστε με όρεξη στην επόμενη αγγελία. Ακόμα και να θεωρήσετε ότι κάνατε λάθος που φύγατε, να θυμάστε πως υπάρχει χρόνος και μπορείτε να επανέλθετε, να ξανασυναντηθείτε. Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα σε μια αγοραπωλησία είναι η αγορά να σας προκαλεί χαρά και ενθουσιασμό και όχι να φέρνει στεναχώρια, να είναι προϊόν τύψεων ή πίεσης.
Δεν έχετε καμία απολύτως υποχρέωση απέναντι στον ιδιοκτήτη, ο οποίος μπορεί να σας κατηγορήσει ότι «κουβαλήθηκε» για χάρη σας. Είναι μέσα στις υποχρεώσεις του να πηγαίνει και να δείχνει το «καμάρι» του μέχρι να πουληθεί, εφόσον θέλει να το πουλήσει. Άλλος δρόμος δεν υπάρχει.
Πηγαίνετε με τη ροή του σύμπαντος, μην πιέσετε την κατάσταση, μην κάνετε τίποτε με το ζόρι, μην υποχρεώσετε τον εαυτό σας να αποκτήσει κάτι προβληματικό που δεν σας ικανοποιεί, μόνο και μόνο επειδή είναι ευκαιρία. Γιατί, στην τελική, μπορεί να «μοιάζει» με ευκαιρία και να μην «είναι» πραγματικά. Η διαφορά του «μοιάζει με ευκαιρία» από την πραγματική ευκαιρία, είναι κάτι που θα το αναλύσετε αργότερα, με καθαρό μυαλό, όταν θα έχετε απομακρυνθεί από τον πωλητή και το σκούτερ.
Όταν βρεθείτε στο σπίτι, με την ησυχία σας πια, θα μπορείτε να βουτήξετε το συναίσθημα μαζί με την επιθυμία σαν κουλουράκια στον καφέ της λογικής σας. Και μετά να αποφασίσετε…