Το πρώτο βήμα-σκούτερ της Yamaha
Η εμπορική επιτυχία της Yamaha, τη δεκαετία του ’50, βοήθησε τη γιαπωνέζικη εταιρία να κινηθεί δυναμικά και να παρουσιάσει ενδιαφέροντα νέα μοντέλα το 1960, αλλά και το πρώτο της σκούτερ. Το Yamaha SC-1 είχε μοντέρνες γραμμές και χρησιμοποιούσε τον κινητήρα μιας μοτοσυκλέτας, της πετυχημένης YC-1 του ’56, με νέο συμπλέκτη-κιβώτιο. Η τελική μετάδοση γινόταν με άξονα και το πλαίσιο ήταν μεταλλικό- πρεσαριστό.
Μπορεί η Yamaha μέχρι το ’60 να είχε παρουσιάσει λίγα μοντέλα όπως το YA-3 (μονοκύλινδρο, δίχρονο 125cc), το YG-1, το AT90, αλλά παράλληλα κινήθηκε και προς την αγορά των σπορ μοτοσυκλετών, λόγω του ότι οι γιαπωνέζικες σπορ μοτοσυκλέτες γίνονταν ολοένα και πιο διάσημες, όντας ταχύτατες, γερές και ελαφριές: η σειρά των δίχρονων, σπορ YDS ξεκίνησε με το YDS-1 που παρουσιάστηκε το 1959, το YDS-2 του ’62 και μετά στο YDS-3 του 1966. Οι πρόγονοι των RD 350, 400, δηλαδή.
Η εμφάνιση του σκούτερ Yamaha SC-1 από την άλλη πήγαινε να καλύψει την καθημερινή μετακίνηση, οι γραμμές του ήταν μοντέρνες για την εποχή, αν και λίγο εκκεντρικές. Το στυλ του SC-1 είχε επηρεαστεί από το Fuji Rabbit αλλά και από τη Lambretta. Το μπροστινό φτερό ήταν ενωμένο με την ποδιά, που περιείχε και τον στρογγυλό προβολέα, ενώ το πίσω μέρος ήταν ενιαίο, με καπάκια να αποκαλύπτουν τον κινητήρα.
Η απειρία της Yamaha στον τομέα δημιούργησε ένα μέτριο σκούτερ, που δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει τα αντίπαλα γιαπωνέζικα σκούτερ. (Παράλληλα την ίδια εποχή η Yamaha παρουσιάζει το πρώτο της μοτοποδήλατο-σκούτερ, το MF-1 μοντέλο, που θεωρείται ο πατριάρχης των “παπιών” της Yamaha).
Ο κινητήρας του Yamaha SC-1 αρχικά, κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, ήταν 125 κυβικών, αλλά στην παραγωγή παρουσιάστηκε με κινητήρα 175 cc. Ήταν δίχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με φτερωτή και κιβώτιο δύο ταχυτήτων.
Η μέγιστη δύναμη έφτανε τους 10,3 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και η ροπή τα 1,45 kgm στις 4.000 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 90 χ.α.ω. Το Yamaha SC-1 ήταν αρκετά μεγάλο για να μεταφέρει δύο ανθρώπους και ζύγιζε 123 κιλά.
Η μπροστινή ανάρτηση ήταν μονόμπρατση αριστερά με υστερούντα βραχίονα, ενώ τα φρένα ήταν ταμπούρα μπροστά και πίσω.
Η τιμή του Yamaha SC-1 ήταν 150.000 γιεν και ήταν αρκετά υψηλή, ειδικά αφού οι επιδόσεις του SC-1 ήταν υποδεέστερες του πολύ πετυχημένου στην Ιαπωνική αγορά Mitsubishi Silver Pigeon, που κόστιζε 175.000 γιεν.
Το πρώτο σκούτερ στην ιστορία της Yamaha δεν πέτυχε εμπορικά στην Ιαπωνική αγορά – στην οποία πουλιόταν αποκλειστικά – αφού δεν μπορούσε να τα σκούτερ της Fuji, της Μitsubishi, αλλά και της Honda που κυριαρχούσαν. Το μέλλον όμως θα έφερνε αργότερα την επιτυχία για τη Yamaha στον τομέα των σκούτερ όπως γνωρίζουμε…