Μαχητές, 125άρηδες
Μικρού κυβισμού και μεγέθους, ελαφρά, ευέλικτα σκούτερ πόλης για αρχάριους και “προχωρημένους” αναβάτες, με επίπεδα δάπεδα και μεγάλους τροχούς. Επιλέγουμε τέσσερα 125άρια της ελληνικής αγοράς, που πληρούν τις προδιαγραφές Euro4 και τα συγκρίνουμε.
Ανακουφιστικά εύκολα στη χρήση, διασκεδαστικά ευέλικτα και ευτυχώς… οικονομικά είναι τα σκούτερ 125 κυβικών, ενώ η ασφάλεια και η σταθερότητα βοηθούνται από τους μεγάλους τροχούς.
Παράλληλα το μεγάλο δάπεδο που είναι επίπεδο βοηθάει τη χρήση, αλλά και τη μεταφορά τσαντών και μικροαντικειμένων.
Η σύγκρισή μας αφορά τα best seller τεσσάρων εταιριών, το Κeeway Logik 125 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του 150), το Kymco Agility 16+ 125, το Piaggio Liberty 125 και SYM Symphony ST 125 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του ST 200), που μπορεί να μοιάζουν σαν σύνολα, αλλά στις λεπτομέρειες απέχουν, οπως θα δείτε παρακάτω με στοιχεία που κάνουν τη διαφορά.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ – ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ
Όλοι οι κινητήρες είναι τετράχρονοι, αερόψυκτοι (με βεντιλατέρ, ή βεβιασμένη ψύξη όπως λέγεται επίσημα) και τροφοδοτούνται με ψεκασμό. Όλοι οι κινητήρες είναι επίσης με 1 εκκεντροφόρο επί κεφαλής και με 2 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο.
Ισχυρότερο όλων στις – ονομαστικές, εργοστασιακές – ιπποδυνάμεις είναι το Κeeway Logik 125 που διαθέτει σχεδόν 12 ίππους, 3 παραπάνω ίππους από το Kymco Agility 16+ 125 των 9 ίππων.
Κeeway Logik 125: 11,9 ίπποι / 8.250 rpm
Kymco Agility 16+ 125: 9,0 ίπποι / 8.500 rpm
Piaggio Liberty 125 i-Get: 10,72 ίπποι / 7.500 rpm
SYM Symphony ST 125: 10,5 ίπποι / 8.500 rpm
ΦΡΕΝΑ
Δισκόφρενα μπροστά και πίσω για όλα τα 125άρια, εκτός του Piaggio που έχει ταμπούρο στον πίσω τροχό. Από την άλλη όλα χρησιμοποιούν σύστημα CBS, εκτός του Piaggio που έχει ABS, αλλά μόνο στον μπροστινό του τροχό.
Το μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενο ανήκει στο Kymco (260 mm).
Κeeway Logik 125: Δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 240 mm/ Δισκόφρενο πίσω, διαμέτρου 220 mm, με CBS
Kymco Agility 16+ 125: Δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 260 mm/ Δισκόφρενο πίσω, διαμ. 240 mm, με CBS
Piaggio Liberty 125: Δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 240 mm, με ABS /Ταμπούρο πίσω, διαμέτρου 140 mm
SYM Symphony ST 125: Δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 246 mm/ Δισκόφρενο πίσω, διαμ. 240 mm, με CBS
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Όλα τα 125άρια φορούν συμβατικά τηλεσκοπικά πιρούνια και δύο αμορτισέρ πίσω, εκτός από το Liberty που φοράει ένα. Τη μεγαλύτερη διαδρομή πιρουνιού έχει το SYM Symphony και τη μικρότερη το Piaggio Liberty. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στις διαδρομές των πίσω αναρτήσεων.
Κeeway Logik 125: Πιρούνι διαδρομής 90 mm, μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, διαδρομή τροχού 76 mm
Kymco Agility 16+ 125: Πιρούνι διαδρομής 95 mm, μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, διαδρομή τροχού 75 mm
Piaggio Liberty 125: Πιρούνι διαδρομής 67 mm, μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, διαδρομή τροχού 74 mm
SYM Symphony ST 125: Πιρούνι διαδρομής 100 mm, μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, διαδρομή τροχού 80 mm
ΒΑΡΟΣ
Το μεγαλύτερο ανακοινώσιμο βάρος έχει το Κeeway Logik και το μικρότερο το Piaggio.
Κeeway Logik 125: 125 kg
Kymco Agility 16+ 125: 119 kg
Piaggio Liberty 125: 116 kg
SYM Symphony ST 125: 120 kg
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ
Τη χαμηλότερη σέλα από το έδαφος διαθέτει το Kymco Agility (760 mm), ενώ την υψηλότερη το Κeeway Logik, με 4 εκατοστά περισσότερο.
Κeeway Logik 125: 800 mm
Kymco Agility 16+ 125: 760 mm
Piaggio Liberty 125: 790 mm
SYM Symphony ST 125:790 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Το μεγαλύτερο ντεπόζιτο καυσίμου διαθέτει το SYM Symphony ST 125 (7,5 λίτρα) και το μικρότερο (κατά 1,5 λίτρα λιγότερο) το Piaggio.
Κeeway Logik 125: 7,4 lt
Kymco Agility 16+ 125: 7,0 lt
Piaggio Liberty 125: 6,0 lt
SYM Symphony ST 125: 7,5 lt
ΤΙΜΗ
Ακριβότερο όλων είναι το Piaggio Liberty 125 με τιμή 2.360 ευρώ και το φθηνότερο το Κeeway Logik 125, με τιμή 2.170 ευρώ.
Κeeway Logik 125: 2.170 ευρώ
Kymco Agility 16+ 125: 2.195 ευρώ
Piaggio Liberty 125: 2.360 ευρώ
SYM Symphony ST 125: 2.195 ευρώ