Και στην κορυφή η Honda SH… για πολλοστή χρονιά
Η Ιταλία, πέραν του ότι αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τα δίτροχα, θεωρείται επίσης “Μέκκα” και γενέτειρα των σκούτερ. Το ενδιαφέρον για τις ετήσιες ταξινομήσεις της κατηγορίας είναι λοιπόν πολύ μεγάλο.
Αναμενόμενο πάντως ήταν το γεγονός ότι οι πωλήσεις των σκούτερ παρουσίασαν ύφεση σε σχέση με το 2019, καθότι η Ιταλία χτυπήθηκε πολύ σκληρά από την πανδημία.
Τα σκούτερ ήταν και η κατηγορία που υπέφερε περισσότερο το 2020, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη πτώση συγκριτικά με τις μοτοσυκλέτες.
Οι 124.518 ταξινομήσεις σκούτερ του 2020 ήταν κατά 6,4% λιγότερες σε σχέση με το 2019, αν και θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στην Ιταλία, όπως και στην Ελλάδα και όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, σκούτερ με κινητήρες χωρητικότητας μέχρι 50 cc, καθώς και τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα με ισοδύναμη απόδοση 50αριών, υπολογίζονται ως ξεχωριστή κατηγορία – αυτή των μοτοποδηλάτων (ΑΜ).
Τα ηλεκτροκίνητα ως κατηγορία συνολικά, εκτοξεύθηκαν το 2020, με 10.753 μονάδες, σημειώνοντας μια αύξηση της τάξεως του 84,5%, κάτι που αντικατοπτρίζεται και από την είσοδο στο Top 30 δυο εκπροσώπων της κατηγορίας, στις θέσεις 16 και 30, με 3.659 ταξινομήσεις συνολικά.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τη λίστα των ταξινομήσεων. Για τους κατασκευαστές, το να έχεις best seller σκούτερ στην Ιταλία θεωρείται αναμφίβολα κάτι πολύ σημαντικό, για τους λόγους που εξηγήθηκαν στην εισαγωγή του άρθρου. Το να διατηρείς αυτή τη θέση επί σειρά ετών και να έχεις επίσης αλλά δύο μοντέλα στο Top 5 της κορυφής, είναι μοναδικά επίτευγμα!
Για άλλη μια χρονιά, η λατρεία που έγινε συνήθεια στην Ιταλία, δηλαδή τα Honda SH, κατακτούν και πάλι την κορυφή του πίνακα των ταξινομήσεων!
Το Honda SH150 βρίσκεται στην πρώτη θέση με 10.204 μονάδες, ακολουθούμενο από το SH125 των 8.732 μονάδων, ενώ τέταρτο συναντάμε το SH300, με 6.703 μονάδες. Υπενθυμίζουμε ότι και τα τρία συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της Honda Ιtalia, στην πόλη Αtessa στη Ν.Α Ιταλία.
Σφήνα σε αυτό το μπαράζ της Honda, το Piaggio Beverly 300 στην 3η θέση, με 7.743 ταξινομήσεις. Η εικόνα έχει αλλάξει σε σχέση με το 2019 όπου τα SH125, SH150 και SH300 βρίσκονταν στις θέσεις ένα έως τρία, με 10.008, 8.997 και 8.673 ταξινομήσεις αντιστοίχως.
Εντυπωσιακό είναι πάντως το ότι το best seller του 2020, SH150, έχει σημειώσει μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων από το best seller του 2019, SH125 και αυτό καταγράφηκε ως γεγονός σε μια πολύ δύσκολη χρονιά.
Κάθε λόγο να χαίρονται έχουν, λοιπόν, στη Honda Italia, αφού έχουν καταφέρει να παίρνουν σερί νίκες εντός της έδρας μερικών πολύ σημαντικών και ιστορικών εταιριών στο χώρο των σκούτερ.
Στην πέμπτη θέση συναντάμε το Piaggio Liberty 125 με 5.869 μονάδες και αμέσως μετά το πρώτο Kymco, το Agility 125, με 5.447 μονάδες.
Έβδομο το Yamaha TMAX 560 με 4.744 ταξινομήσεις, νούμερο εντυπωσιακό για τη τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου.
Άλλο ένα Piaggio, το Medley 125, ακολουθεί στη θέση οκτώ με 3.736 μονάδες, ενώ τις θέσεις εννέα και δέκα καταλαμβάνουν Honda και Yamaha, με τα μοντέλα Forza 300 και XMAX 300, των 3.733 και 3.636 ταξινομήσεων αντιστοίχως.
Η συνέχεια της λίστας καταλαμβάνεται από μοντέλα των Honda, Piaggio , Kymco και Yamaha, που είναι και οι πιο δημοφιλείς εταιρίες στη γείτονα χώρα σε ό,τι αφορά τα σκούτερ.
Ενδεικτικά, οι μόνες καταχωρήσεις πέραν αυτών των κατασκευαστριών στο Top 30, είναι το SYM Symphony 125 S στη δωδέκατη θέση και τα δύο ηλεκτροκίνητα έκπληξη, το Silence S02, στην 16η θέση και το Αskoll ES3, στην 30η θέση.
Αξιοσημείωτη η παρουσία του Honda X–ADV 750 στην 15η θέση με 2.792 ταξινομήσεις, ενώ θα περιμέναμε οι Vespa να τα πηγαίνανε καλύτερα, με περισσότερες παρουσίες στη λίστα, ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει, με την GTS300 και την Primavera 125 να είναι τα μοναδικά μοντέλα της νεορετρό ιταλικής έκφρασης, στις θέσεις 11 και 17 αντιστοίχως.
Σε ό.τι αφορά τις προτιμήσεις των Ιταλών αναβατών, θα λέγαμε ότι τα σκούτερ με επίπεδα δάπεδα υπερέχουν κατά κράτος έναντι των GT, ενώ εντύπωση προκαλεί ότι από το Top 30 απουσιάζουν τα PCX της Honda και NMAX της Yamaha, δύο mini maxi scooter, που τα πάνε πολύ καλά σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Εντύπωση επίσης προκαλεί η απουσία τρίτροχων μοντέλων, με αυτή των Piaggio MP3 να είναι πιο χτυπητή φυσικά λόγω… εντοπιότητας.
ΙΤΑΛΙΑ 2020: ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟΡ 30
1 |
HONDA |
SH 150 |
10,204 |
2 |
HONDA |
SH 125 |
8,732 |
3 |
PIAGGIO |
BEVERLY 300 ABS |
7,743 |
4 |
HONDA |
SH 300 |
6,703 |
5 |
PIAGGIO |
LIBERTY 125 ABS |
5,869 |
6 |
KYMCO |
AGILITY 125 R16 |
5,447 |
7 |
YAMAHA |
TMAX |
4,744 |
8 |
PIAGGIO |
MEDLEY 125 |
3,736 |
9 |
HONDA |
FORZA 300 |
3,733 |
10 |
YAMAHA |
XMAX 300 |
3,636 |
11 |
PIAGGIO |
VESPA GTS 300 |
3,174 |
12 |
SYM |
SYMPHONY 125 S |
3,099 |
13 |
PIAGGIO |
BEVERLY 350 |
3,051 |
14 |
KYMCO |
PEOPLE S 125 |
2,827 |
15 |
HONDA |
X-ADV 750 |
2,792 |
16 |
SILENCE |
S02 |
2,760 |
17 |
PIAGGIO |
VESPA PRIMAVERA 125 |
2,381 |
18 |
KYMCO |
PEOPLE S 150 |
2,223 |
19 |
YAMAHA |
XENTER 125 |
1,921 |
20 |
KYMCO |
AGILITY 300I R16 |
1,818 |
21 |
HONDA |
SH MODE 125 |
1,646 |
22 |
PIAGGIO |
MEDLEY 150 |
1,636 |
23 |
PIAGGIO |
LIBERTY 150 ABS |
1,583 |
24 |
YAMAHA |
XMAX 400 |
1,306 |
25 |
KYMCO |
X-TOWN 300I |
1,258 |
26 |
KYMCO |
PEOPLE ONE 125I |
1,200 |
27 |
KYMCO |
XCITING 400 S |
1,169 |
28 |
KYMCO |
DOWNTOWN 350I ABS |
1,004 |
29 |
HONDA |
VISION 110 |
904 |
30 |
ASKOLL |
ES3 |
899 |