Αύξηση παντού, η αγορά των δύο τροχών!
Το πρώτο εξάμηνο του 2021 η ελληνική αγορά κατέγραψε 22.024 ταξινομήσεις στο χώρο των δύο τροχών για όλες τις κατηγορίες (σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά), κι έτσι, με δεδομένο ότι πέρσι το ίδιο διάστημα είχαν απορροφηθεί 15.352 μονάδες, η αύξηση φέτος καταγράφηκε πανηγυρικά στο +47,1%!
Πριν πάμε στην ανάλυση του πρώτου μισού της χρονιάς που διανύουμε, ας αναφέρουμε πως ο μήνας Ιούνιος του 2021 έφερε στην ελληνική αγορά συνολικές πωλήσεις 5.474 μονάδων, ελαττώνοντας τη δυναμική που επέδειξαν οι προηγούμενοι μήνες και καταγράφοντας ένα σχετικά μικρό +16,6% από τον περσινό αντίστοιχο μήνα. Η μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις σημειώθηκε στην κατηγορία των μοτοσυκλετών, ενώ μείωση πωλήσεων τον Ιούνιο (-7%) είχαν τα παπιά!
Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Ιουνίου η κατηγορία που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια, επί του συνόλου των 22.024 δίτροχων, ήταν αυτή των σκούτερ με 13.272 μονάδες, κατακτώντας έτσι το μεγαλύτερο μερίδιο (60%) της αγοράς, ενώ τα σκούτερ σημείωσαν και τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, έναντι των υπολοίπων κατηγοριών, με +47%!.
Τα παπιά έφτασαν τα 4.929 κομμάτια και το 22,4% της συνολικής πίτας της αγοράς (+32,7%, από τα 3.714 περσινά κομμάτια) ενώ οι μοτοσυκλέτες τα 3.756 κομμάτια (+31,7%, από τα 2.563 κομμάτια πέρσι), αποσπώντας μερίδιο 17% επί της συνολικής αγοράς των δύο τροχών στην Ελλάδα.
Πρώτη εταιρία σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά όλων των κατηγοριών των δύο τροχών, ήταν η Honda, η οποία διπλασίασε (!) τις πωλήσεις που είχε πετύχει πέρσι, με μια γενναία αύξηση της τάξης του +99%, αποσπώντας 4.444 μονάδες (ποσοστό 19,6% επί του συνόλου της αγοράς).
Κοντά της, με 4.272 μονάδες, τερμάτισε στη δεύτερη θέση η SYM, με αύξηση πωλήσεων κατά 13% και ποσοστό αγοράς 18,9%.
Ακολούθησε η Piaggio στην τρίτη θέση του βάθρου με 3.579 μονάδες και αύξηση πωλήσεων στα 63% (ποσοστό 15,8%).
Στην τέταρτη θέση συναντάμε τη Yamaha με 2.730 μονάδες και ποσοστό 12% της αγοράς και στην πέμπτη η Daytona με 2.448 μονάδες (ποσοστό αγοράς 10,8%).
Στην έκτη θέση τερμάτισε η Kymco με 1.496 μονάδες και μερίδιο 6,5%, η οποία σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά +65%.
Σύγκριση πωλήσεων α’ 6μηνου των τελευταίων 5 ετών
2017 – Σύνολο: 13.479 μον. Σκούτερ: 9.273, Μοτοσυκλέτες: 2.119, Παπιά: 1.935
2018 – Σύνολο: 16.946 μον. Σκούτερ: 11.405, Μοτοσυκλέτες: 2.616, Παπιά: 2.745
2019 – Σύνολο: 18.364 μον. Σκούτερ: 11.239, Μοτοσυκλέτες: 2.833, Παπιά: 4.197
2020 – Σύνολο: 15.351 μον. Σκούτερ: 9.021, Μοτοσυκλέτες: 2.563, Παπιά: 3.714
2021 – Σύνολο: 22.024 μον. Σκούτερ: 13.272, Μοτοσυκλέτες: 3.756, Παπιά: 4.929
Ελέγχοντας τις πωλήσεις των έξι πρώτων μηνών του κάθε έτους της τελευταίας 5ετίας στην Ελλάδα, βλέπουμε ότι το 2021 είναι καλύτερο όλων και στο σύνολό του, αλλά και στις επιμέρους κατηγορίες, πετυχαίνοντας 3.500 περίπου παραπάνω πωλήσεις ακόμα και από το “καλό” 2018.
Δυναμικά κινούνται τα σκούτερ την τελευταία πενταετία, αφού πετυχαίνουν μονίμως πάνω από 9.000 πωλήσεις, με κορυφαία και πάλι τη φετινή χρονιά, η οποία “απογειώθηκε” στις +13.000 ταξινομήσεις.
Οι μοτοσυκλέτες οι οποίες τα προηγούμενα χρόνια έπαιζαν κοντά στις 2,0 με 2,8 χιλιάδες μονάδες, το 2021 πήγαν στις 3,7 χιλιάδες, ενώ τα παπιά δείχνουν αστάθεια πωλήσεων, με ανεβοκατεβάσματα (για διάφορους λόγους, που δεν είναι της στιγμής) ξεκινώντας από τις 1,9 χιλιάδες μονάδες του 2017 και φτάνοντας σχεδόν στις 5.000 το 2021.
ΕΛΛΑΔΑ: ΠΩΛΗΣΕΙΣ Α’ 6ΜΗΝΟΥ ΔΥΟ ΤΡΟΧΩΝ – ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΤΑΙΡΙΩΝ %
Περνώντας τώρα στην κατηγορία των σκούτερ, θα δούμε ότι το πρώτο 6μηνο του 2021 έφερε πωλήσεις, που ανέβηκαν έντονα – από τις 9.021 μονάδες του 2020 – στις 13.273 μονάδες, με την Piaggio να παραμένει πρώτη με 3.573 μονάδες και το 26% της αγοράς.
Η SYM στη δεύτερη θέση είχε 3.220 πωλήσεις (24% της αγοράς) και στην τρίτη θέση βρέθηκε η Honda με 2.503 μονάδες, (18%) σημειώνοντας μάλιστα πολύ μεγάλη αύξηση +200%!
Τέταρτη ήταν η Kymco (με μερίδιο 10% επί του συνόλου της κατηγορίας των σκούτερ) με 1.379 μονάδες και αύξηση πωλήσεων κατά +56%!
Ακολούθησαν η Yamaha (953 μον. – 7%) και η Daytona (590 μον. – 4%).
ΕΛΛΑΔΑ: ΠΩΛΗΣΕΙΣ Α’ 6ΜΗΝΟΥ ΣΚΟΥΤΕΡ – ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΤΑΙΡΙΩΝ %
ΕΛΛΑΔΑ 2021: Τοp 30 Σκούτερ, α’ 6μήνου
Στην κορυφή του Top 30 των σκούτερ του 6μήνου στην Ελλάδα ήταν το νέο Piaggio Beverly 300 hpe με 803 μονάδες, τη στιγμή που το παλαιότερο μοντέλο προδιαγραφών Euro4 έχει πουλήσει σχεδόν τον ίδιο αριθμό μονάδων (792) και βρίσκεται στη δεύτερη θέση.
Τρίτο σκαρφάλωσε το νέο, άρτι αφιχθέν SYM Symphony ST 200i, που κινείται με αλματώδη βήματα πετυχαίνοντας τις μισές από τις 587 συνολικές πωλήσεις του… μέσα σε ένα μόλις μήνα (τον Ιούλιο).
Πίσω του ήταν το Piaggio Liberty 125, το οποίο (παρότι πιο παλιάς σχεδίασης) πουλάει σχεδόν το ίδιο με το πιο μοντέρνο αισθητικά και τεχνολογικά, αλλά ακριβότερο, Piaggio Μedley 150, αμφότερα κοντά στις 550 μονάδες.
Έκτο ήταν το Honda SH 150i με 510 πωλήσεις, ενώ μια θέση πιο κάτω ήταν το Daytona Cargo 125 με 434 μονάδες, κάτι που το καθιστά το πιο δημοφιλές delivery scooter στην Ελλάδα.
Όγδοο στην κατάταξη των σκούτερ του 6μήνου ήταν το SYM HD 300 (293 μον.) το οποίο άφησε πίσω του για λίγα κομμάτια το επίσης πολύ δημοφιλές πρόσφατα SYM Jet X 125, που απ’ ότι φαίνεται αρέσει στο ελληνικό κοινό.
Τη δεκάδα κλείνει το Honda PCX 125 με 406 πωλήσεις, ενώ μια θέση πιο πίσω συναντούμε το πρώτο Yamaha, που δεν είναι άλλο από το X-MAX 300.
Αξιόλογες διακρίσεις του Τοp 30
- Δωδέκατη παρέμεινε η Vespa GTS 300 που έφτασε σχεδόν τις 300 πωλήσεις: 300 λέγεται – 300 ταξινομήσεις έφτασε…
- Κολλητά πάνω της το Honda Forza 350 με ελάχιστα λιγότερα κομμάτια, μια επίδοση που δείχνει ότι η αναβάθμιση των κινητήρων της Honda στα 330 κυβικά ήταν απόλυτα πετυχημένη.
- Στη 15άδα βρέθηκε το Piaggio Beverly 400 που πέτυχε 274 μονάδες.
- Πολύ έντονος συναγωνισμός από την 16η μέχρι την 20η θέση αφού όλα τα μοντέλα βρίσκονται εντός των 200-250 ταξινομήσεων.
- Πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Kymco αναδείχθηκε το Χ-Τown 300 που άφησε για ελάχιστα κομμάτια πίσω του το Agility 16+200
- Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το μικρό Piaggio Medley των 125 κυβικών εμφανίζεται στην 28η θέση, ενώ το μεγαλύτερο των 150 κυβικών… στην 5η.
- Εικοστό ένατο κατετάγη το Yamaha Τ-ΜΑΧ 560 με 146 πωλήσεις, λίγες παραπάνω από το ανταγωνιστικό, επίσης δικύλινδρο αλλά μεγάλου κυβισμού Honda Forza 750.
ΕΛΛΑΔΑ: Τop 30 Σκούτερ, Α’ 6μηνο 2021
ΘΕΣΗ |
ΜΟΝΤΕΛΟ |
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 |
PIAGGIO BEVERLY 300 hpe |
803 |
2 |
PIAGGIO BEVERLY |
792 |
3 |
SYMPHONY ST 200i |
587 |
4 |
PIAGGIO LIBERTY 125 |
552 |
5 |
PIAGGIO MEDLEY 150 |
550 |
6 |
HONDA SH 150i |
510 |
7 |
DAYTONA CARGO 125 |
434 |
8 |
SYM HD300 |
431 |
9 |
SYM JET X 125 |
417 |
10 |
HONDA PCX 125 |
406 |
11 |
YAMAHA X-MAX 300 |
347 |
12 |
VESPA GTS 300 |
299 |
13 |
HONDA FORZA 350 |
294 |
14 |
SYM JET 14 125 |
279 |
15 |
PIAGGIO BEVERLY 400 hpe |
274 |
16 |
YAMAHA NMAX 125 |
253 |
17 |
HONDA SH 350 |
239 |
18 |
SYM SYMPHONY SR 125 |
228 |
19 |
HONDA VISION 110 |
210 |
20 |
SYM CRUISYM 300i |
208 |
21 |
HONDA SH MODE 125 |
205 |
22 |
KYMCO X-TOWN 300 |
203 |
23 |
KYMCO AGILITY 16+ 200 |
200 |
24 |
PIAGGIO LIBERTY 150 |
191 |
25 |
PIAGGIO BEVERLY 350 |
177 |
26 |
SYM SYMPHONY ST 125 |
169 |
27 |
HONDA GENIO 110i |
151 |
28 |
PIAGGIO MEDLEY 125 |
149 |
29 |
SYM JET 14 200 |
146 |
YAMAHA T-MAX 560 |
146 |
|
30 |
HONDA FORZA 750 |
132 |
Πηγή: ΣΕΕΑΔ