fbpx

ΕΛΛΑΔΑ 2021: Ήταν κακός ο μήνας Ιανουάριος για την αγορά των σκούτερ;

Τα νούμερα των ταξινομήσεων δεν αποτυπώνουν την αλήθεια

Το πρώτο δείγμα ταξινομήσεων της νέας χρονιάς είναι γεγονός και εκ πρώτης το -25% των πωλήσεων μοτοσυκλετών, σκούτερ και παπιών φαντάζει απογοητευτικό, όπως και το -22,5% των σκούτερ. Αυτό συμβαίνει αν τα νουμερα εξεταστούν μεμονωμένα, χωρίς να λάβει κανείς υπόψη το πώς κινήθηκε η αγορά λίγο πριν κλείσει το 2020. Τα πράγματα, λοιπόν, δεν είναι όπως δείχνουν.

Βάσει των αριθμών, ο Ιανουάριος του 2021 είναι στο -25,1% σε σχέση με πέρυσι, αλλά πριν ξεκινήσει η κινδυνολογία και οι τίτλοι για κατακερματισμό της αγοράς, ας εξετάσουμε το γιατί.

Πρώτα απ΄όλα, σημειώνουμε ότι τον Ιανουάριο του 2020, είχε συμβεί μια απροσδόκητη αλλά καλοδεχούμενη φυσικά αύξηση των ταξινομήσεων κατά +29,1%.

Οι 2.274 μονάδες που ταξινομήθηκαν αποτελούσαν την εξαίρεση σε ένα κανόνα που θέλει παραδοσιακά ο πρώτος μήνας του έτους να κινείται σε χαμηλά επίπεδα.

Για του λόγου το αληθές, οι πρώτοι μήνες των ετών 2015 ως 2019, είχαν κατά μέσο όρο 1.558 ταξινομήσεις, όποτε οι 1.704 μονάδες του φετινού Ιανουαρίου δεν είναι και τόσο άσχημες τελικά, κινούνται δε στα πλαίσια των ετών 2019 και 2018 με 1.761 και 1.711 ταξινομήσεις αντιστοίχως.

Απλά ο Ιανουάριος του 2021 είχε την ατυχία να συγκριθεί με έναν ανέλπιστα καλό Ιανουάριο του 2020. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Για την ακρίβεια, οι 1.704 αυτές μονάδες θα περιμέναμε να είναι πολύ λιγότερες και για να είμαστε ειλικρινείς, αποτελούν έναν λόγο για αισιοδοξούμε!

Βλέπετε, τον Δεκέμβριο του 2020 έγιναν – όπως και σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές – προταξινομήσεις για τα μοντέλα Euro που θα συνεχίσουν να πωλούνται στην αγορά.

Στην Ελλάδα, αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια αύξηση της τάξεως του +72,3% στον τελευταίο μήνα του προηγούμενου έτους, με 2.261 μονάδες!

Αρκετά από αυτά τα προταξινομημένα Euro 4 μοντέλα, διατίθενται στην αγορά σε μειωμένες τιμές και θα αγοράζονται μέσα στο 2021 χωρίς να φαίνονται, ούτε να μπορούν να καταγραφούν στους μηνιαίους πίνακες του ΣΕΑΑΔ. Ό,τι βλέπουμε ως ταξινόμηση στον Ιανουάριο του 2021 είναι μοντέλα Εuro 4 και Euro 5, χωρίς να υπολογίζονται πόσα προταξινομημένα Euro 4 έχουν επίσης πωληθεί.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι 1.704 μονάδες είναι… μια χαρά και το -25,1% από τις 2.274 μονάδες του εξαιρετικού περσινού Ιανουαρίου, ενδέχεται να είναι πολύ πιο μικρό ως ποσοστό.

Πιστεύουμε ότι στους επόμενους μήνες – και όσο το στοκ των Euro 4 εξαντλείται – θα έχουμε μια πιο σαφή εικόνα για την δυναμική της αγοράς, τα πρώτα δείγματα της οποίας είναι καλά.

Σε ό,τι αφορά τώρα τα σκούτερ, τον Ιανουάριο του ’21 ταξινομήθηκαν συνολικά 944 μονάδες, δηλαδή ένα ποσοστό της τάξης του 55,3% επί του συνόλου. Με δεδομένο ότι πέρσι τον ίδιο μήνα η αγορά είχε απορροφήσει 1.219 σκούτερ η μείωση κατεγράφη στο -22,5%.

Εδώ να σημειώσουμε ότι τα παπιά είχαν μείωση -28%, και οι μοτοσυκλέτες -33,6%, άρα βλέπουμε ότι τα σκούτερ “αντιστάθηκαν” καλύτερα από τις άλλες κατηγορίες στην – έστω και πλασματική – πτώση.

Ελλάδα 2021: Ταξινομήσεις σκούτερ Ιανουαρίου, ανά εταιρία

ΕΤΑΙΡΙΑ

ΜΟΝΑΔΕΣ

SYM

336

PIAGGIO

238

HONDA

118

KYMCO

87

YAMAHA

59

DAYTONA

44


Πρώτο σε ταξινομήσεις ήταν τον Ιανουάριο το
SYM Symphony ST200i,το οποίο επιβλήθηκε του αιώνιου αντίπαλου Piaggio Beverly 300, ενώ στην τρίτη θέση είχαμε μια είσοδο έκπληξη: το Honda SH 150, το οποίο πέρασε το κατά πολύ φθηνότερο Piaggio Medley 150 που σε γενικές γραμμές,  έχει την τάση να “στρογγυλοκάθεται” στην τρίτη θέση της αγοράς σκούτερ στην Ελλάδα.

Daytona Cargo 125

Πίσω του βρέθηκαν τα Daytona Cargo 125 και Piaggio Beverly 350 κι από κοντά το SYM HD300.

Άλλες ενδιαφέρουσες παρουσίες του Ιανουαρίου 2021 ήταν οι πωλήσεις των SYM Maxsym TL που έφτασαν σχεδόν τις 30, η επίδοση του Yamaha NMAX 155 (21) που ήταν κοντά σε αυτές των X-MAX 300 (18), αλλά και του Τ-ΜΑΧ 560 (15)!

ΕΛΛΑΔΑ 2021: Ταξινομήσεις σκούτερ Ιανουαρίου

ΘΕΣΗ

ΜΟΝΤΕΛΟ

ΜΟΝΑΔΕΣ

1

SYMPHONY ST 200i

124

2

PIAGGIO BEVERLY 300

112

3

HONDA SH 150i

68

4

PIAGGIO MEDLEY 150

40

5

DAYTONA CARGO 125

38

6

PIAGGIO BEVERLY 350

38

5

SYM HD 300

34

6

SYM JET 14 125

29

SYM MAXSYM TL 500

29

7

SYM SYMPHΟΝΥ SR 125

27

8

PIAGGIO LIBERTY 125

26

9

YAMAHA ΝMAX 155

21

10

SYM CITYCOM S 300i

20

SYM CRUISYM 300i

20

11

VESPA GTS 300

19

12

YAMAHA ΧMAX 300

18

13

YAMAHA TMAX 560

15

14

KYMCO PEOPLE S 150

14

KYMCO AGILΙΤΥ 16+ 200

14

13

PIAGGIO LIBERTY 150

14

14

HONDA FORZA 300

12

15

KYMCO DOWNTΟWN 350

12

Πηγή: ΣΕΕΑΔ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ