Σιγά-σιγά θα βγει η ανηφόρα
Ελάχιστα μειώθηκε το αρνητικό ποσοστό του 2020 σε σύγκριση με το 2019 μετά και τον Αύγουστο στην αγορά των δύο τροχών στην Ελλάδα (σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά), φτάνοντας το -14,8%. Η κατηγορία των σκούτερ συγκεκριμένα σημείωσε μείωση -16,5%.
Το σίγουρο είναι ότι η αρνητική τάση της αγοράς που προκλήθηκε από την πανδημία του κορονοϊου μειώνεται με αργούς ρυθμούς.
Στο 5μηνο είχαμε – 24,6%, στο 6μήνο πήγαμε στο -18%, στο οκτάμηνο φτάσαμε το -14%. Η ψαλίδα της χασούρας κλείνει, αλλά σιγά-σιγά, όπως είπαμε.
Μπορεί εμείς να αισιοδοξούμε για περαιτέρω μείωση των αρνητικών ποσοστών πωλήσεων-ταξινομήσεων σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών όσο προχωράει η χρονιά, αλλά φαίνεται ότι ο Αύγουστος σαν μήνας-μονάδα δεν βοήθησε όσο περιμέναμε.
Από τις 3.127 μονάδες που είχε ο Αύγουστος το ’19, κατεβήκαμε κατά -9,3% και φτάσαμε τις 2.892 μονάδες. Τα παπιά δέχθηκαν τη μεγαλύτερη μείωση (-12%), μετά ήταν τα σκούτερ (-10%), ενώ τη μικρότερη πτώση σημείωσαν οι μοτοσυκλέτες με μόλις -2,4%!
Συνολικά, στις πωλήσεις του οκταμήνου της χρονιάς που διανύουμε πουλήθηκαν 23.350 σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά (και 434 ΑΤV). Πέρσι το αντίστοιχο διάστημα είχαν αγοραστεί 27.928 μονάδες (και 1.001 ATV), διαμορφώνοντας έτσι το αρνητικό ποσοστό -14,8%.
Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Αυγούστου η κατηγορία που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια επί του συνόλου ήταν αυτή των σκούτερ με 14.015 μονάδες κατακτώντας το 60% του συνόλου της αγοράς. Παράλληλα όμως, συγκριτικά με πέρσι, η κατηγορία αυτή σημείωσε και τη μεγαλύτερη πτώση απ’ όλες τις τρεις κατηγορίες, αγγίζοντας το -16,55%.
Η κατηγορία των παπιών έφτασε τις 5.578 μονάδες, κατακτώντας το 23,8% των ταξινομήσεων της αγοράς (μείωση -10,18% από το ’19).
Αντίστοιχα οι μοτοσυκλέτες, με 3.672 μονάδες, είχαν πτώση μόλις -3,44%, παίρνοντας μερίδιο 15,7%. Η κατηγορία των μοτοσυκλετών έχει πολλές ελπίδες να κλείσει τη χρονιά με “μηδενική” χασούρα, ενώ υπάρχουν φωνές που λένε ότι θα κλείσει το 2020 ακόμα και με αύξηση πωλήσεων!
Πρώτη εταιρία σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην αγορά των δύο τροχών του 8μήνου ήταν η SYM με 6.034 πωλήσεις (-4,2%) που κατέκτησε το 25% της αγοράς. Δεύτερη ήταν η Piaggio με 3.816 μονάδες (-11,3%) και το 16% της αγοράς. Τρίτη στην κατάταξη ήταν η Honda με με 3.352 μονάδες (-26,6%) και το 14% της αγοράς.
Την τέταρτη θέση πήρε η Yamaha με 2.883 μονάδες (-13,0%) και ποσοστό 12% της αγοράς. Πίσω της η Daytona με 2.808 μονάδες (-13,3%) και ποσοστό 11,8%. Έκτη ήταν η Kymco με 1.342 μονάδες (-24,1%) και μερίδιο 5,6%.
Κατηγορία σκούτερ, 8μηνο 2020
Περνώντας τώρα στο Top 50 των σκούτερ του οκταμήνου στην Ελλάδα, βλέπουμε να παραμένει στην πρώτη θέση το Piaggio Beverly 300 με 1.729 πωλήσεις και δεύτερο να ακολουθεί το SYM Symphony ST 200i που μείωσε λίγο τη διαφορά και συγκέντρωσε 1.509 ταξινομήσεις.
Στην τρίτη και τέταρτη θέση ήταν πάλι τα δυο μοντέλα της Piaggio, το Medley 150 με 677 πωλήσεις και το Beverly 350 με 599 πωλήσεις. Στην 5η θέση ανέβηκε το SYM HD300 για ελάχιστα λιγότερα κομμάτια (583).
Στην 6η θέση βρέθηκε το SYM Cruisym 300i με 441 μονάδες, ακολουθούμενο από το Piaggio Liberty 125 (434 μον.) και το Daytona Cargo 125 με 421 μονάδες..
Τη δεκάδα ολοκλήρωσαν το Citycom S300i με 412 μονάδες και το Yamaha XMAX 300 (397 μον. ). Πίσω τους η “ανεβασμένη” Vespa GTS 300 με 360 μονάδες.
Αξιόλογες διακρίσεις του Τοp 50 8μήνου
- Συνεχίζεται η δυναμική πορεία του SYM Μaxsym TL που έχει φτάσει στη 15η θέση, και είναι το πρώτο δικύλινδρο σκούτερ στις πωλήσεις με 267 μονάδες, ενώ απ’ ότι φαίνεται θα ξεπεράσει τις 350 μονάδες και ίσως φτάσει και παραπάνω μέχρι το τέλος του χρόνου. Φανταστείτε ότι τον Αύγουστο σημείωσε 53 πωλήσεις!
- Πρώτο μοντέλο της Honda σε πωλήσεις είναι το PCX 125 στην 14η θέση.
- Eπίσης συνεχίζεται η αύξηση των πωλήσεων του νέου Honda SH 150 που έφτασε τις 220 πωλήσεις (μαζί με το προηγούμενο μοντέλο Euro4).
- Σταθερή αξία παραμένει το Daytona Cargo 125 που μπαίνει σφήνα διαρκώς μέσα στη 10άδα αποδεικνύοντας ότι ο κόσμος θέλει επαγγελματικά σκούτερ.
- Πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Kymco συνεχίζει να είναι το X-Town 300, που έχει πουλήσει μέχρι σήμερα 235 μονάδες, ακολουθούμενο σε απόσταση αναπνοής από το Kymco Agility 16+ 200 με ένα λιγότερο κομμάτι!
- Στην 19η θέση βρίσκεται το Honda Forza 300 με 207 μονάδες.
- Το δεύτερο μεγάλο scooter με δικύλινδρο κινητήρα της ελληνικής αγοράς είναι το Yamaha ΤΜΑΧ 560, που βρίσκεται στην 28η θέση με 142 μονάδες.
Ταξινομήσεις σκούτερ: 8μηνο 2020
ΘΕΣΗ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | PIAGGIO BEVERLY 300 |
1729 |
2 | SYMPHONY ST 200i |
1509 |
3 | PIAGGIO MEDLEY 150 |
677 |
4 |
PIAGGIO BEVERLY 350 |
599 |
5 |
SYM HD 300 |
583 |
6 |
SYM CRUISYM 300i |
441 |
7 |
PIAGGIO LIBERTY 125 |
434 |
8 |
DAYTONA CARGO 125 |
421 |
9 |
SYM CITYCOM S 300i |
412 |
10 |
YAMAHA XMAX 300 |
397 |
11 |
VESPA GTS 300 |
361 |
12 |
SYM JET 14 125 |
321 |
12 |
YAMAHA NMAX155 |
320 |
13 |
SYM SYMPHONY ST 125 |
316 |
14 |
HONDA PCX 125 |
280 |
15 |
SYM MAXSYM TL 500 |
267 |
16 |
KYMCO X-TOWN 300 |
235 |
17 |
KYMCO AGILITY 16+ 200 |
234 |
18 |
SYM CRUISYM 250i |
224 |
19 |
HONDA SH 150i |
220 |
19 |
HONDA FORZA 300 |
207 |
20 |
SYM SYMPHONY SR 125 |
199 |
21 |
PIAGGIO LIBERTY 150 |
179 |
22 |
SYM JET 14 200 |
173 |
23 |
KYMCO DOWNTOWN 350 |
170 |
24 |
YAMAHA NMAX 125 |
154 |
25 |
YAMAHA TMAX 560 |
142 |
26 |
HONDA SH 300 |
140 |
27 |
HONDA SH MODE 125 |
137 |
28 |
HONDA VISION 110 |
130 |
29 |
KYMCO XCITING 400i |
99 |
30 |
PIAGGIO MEDLEY 125 |
96 |
31 |
KYMCO PEOPLE S 150 |
93 |
32 |
KYMCO AGILITY 300 |
86 |
33 |
PIAGGIO MP3 300 HPE |
77 |
34 |
SYM FIDDLE 125 III |
68 |
35 |
KYMCO AK 550 |
67 |
36 |
KYMCO AGILITY 125 |
65 |
37 |
DAYTONA MIRO 125 |
61 |
38 |
KYMCO X-TOWN CT 300 |
59 |
39 |
KYMCO AG. CARRY 125i |
58 |
ASUS ESTATE 125i |
58 |
|
40 |
YAMAHA XMAX 400 |
53 |
41 |
SYM JOYMAX Z 250 |
50 |
42 |
KYMCO AGILITY 16+ 125 |
45 |
SYM SYMPH. CARGO 125 |
45 |
|
43 |
SYM SYMPHONY S 125 |
42 |
44 |
SUZUKI UK 110 |
39 |
45 |
PEUGEOT TWEET 125 |
38 |
46 |
KEEWAY CITYBLADE 125 |
37 |
47 |
SYM JOYRIDE S 200 |
35 |
HONDA INTEGRA 750 |
34 |
|
BMW C 400 X |
34 |
|
HONDA VARIO 125 |
34 |
|
BMW C 400 GT |
34 |
|
48 |
HONDA BEAT 110 |
31 |
49 |
KYMCO PEOPLE S 125 |
29 |
50 |
SYM FIDDLE 125 |
28 |
Πηγή: ΣΕΕΑΔ