“Μαχητικός” ο Νοέμβριος και το σύνολο του 11μηνου στο -9,5%
“Φιλότιμη προσπάθεια” έκαναν οι πωλήσεις δίτροχων (σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών) τον 11ο μήνα της χρονιάς που διανύουμε, ώστε να μειώσoυν τη ζημιά που έκανε συνολικά ο κορονοϊός στην αγορά μας. Αυτό βοήθησε να μειωθεί το αρνητικό ποσοστό στο -9,54%, ένα νούμερο που μόνο σαν καλό μπορεί να χαρακτηριστεί, τη στιγμή που η αγορά αυτοκινήτου για παράδειγμα έχει πέσει κατά -30%!
Αύξηση πωλήσεων σημείωσε ο Νοέμβριος του 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, αφού ταξινομήθηκαν συνολικά 2.342 δίτροχα και τρίτροχα σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά, φτάνοντας το +7.0%.
Αν δούμε την πορεία της ελληνικής αγοράς τους τελευταίους μήνες, ξεκινήσαμε στο 5μηνο με μείον 24,6%, στο 6μήνο πήγαμε στο -18%, στο οκτάμηνο στο -14%, στο 9μηνο είδαμε το αρνητικό ποσοστό να φτάνει στο μείον 11% και τώρα έχουμε φτάσει στο -9,5%.
Η ανάκαμψη της αγοράς, που διορθώνει την τρύπα του πρώτου lockdown, έχει ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο και οι Οκτώβριος, Νοέμβριος συνέχισαν την καλή δουλειά.
Δυστυχώς, όσο καλά κι αν πάει ο Δεκέμβριος – που έτσι κι αλλιώς είναι “αδύναμος αγοραστικά” μήνας, λόγω φόρων, ΕΝΦΙΑ, τελών κυκλοφορίας κ.λπ – δεν θα μπορέσει να μηδενίσει τη διαφορά σε σύγκριση με τις πωλήσεις του 2019.
Συνολικά στο 11μηνο της χρονιάς που διανύουμε πουλήθηκαν 32.883 σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά (και 513 ΑΤV). Πέρσι το αντίστοιχο διάστημα είχαν αγοραστεί 35.819 μονάδες (και 1.099 ATV), κι έτσι έχουμε μια διαφορά της τάξης του -9,5%.
Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου η κατηγορία διτρόχων που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια επί του συνόλου ήταν σταθερά αυτή των σκούτερ με 19.753 μονάδες, κατακτώντας το 60% του συνόλου της αγοράς. Από την άλλη όμως, τα σκούτερ σημείωσαν και τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων απ’ ό,τι τα παπιά και οι μοτοσυκλέτες, με -10,5%.
Η κατηγορία των παπιών έφτασε τις 8.049 μονάδες, κατακτώντας το 24,0% των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς (μείωση -4,0% από το ’19).
Αντίστοιχα και οι μοτοσυκλέτες με 4.934 μονάδες ταξινομημένες, είχαν πτώση -4,4%, παίρνοντας μερίδιο αγοράς κοντά στο 15,0%.
Πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην αγορά των δύο τροχών του 11μήνου ήταν – όπως έχουμε συνηθίσει εδώ και χρόνια – η SYM με 8.606 πωλήσεις (+2,6%) και μια από τις ελάχιστες εταιρίες που σημείωσαν αύξηση πωλήσεων. Η ταϊβανέζικη εταιρία κατέκτησε έτσι το 25,7% της ελληνικής αγοράς.
Δεύτερη ήταν η Piaggio με 5.114 μονάδες (-8,9%) και το 15,3% της αγοράς. Τρίτη στην κατάταξη ήταν η Honda με 4.808 μονάδες (-20,0%) και το 14,4% της αγοράς.
Την τέταρτη θέση πήρε η Daytona με 4.019 μονάδες (-7,0%) και ποσοστό 12,0%, που άφησε πίσω της τη Yamaha με 3.999 μονάδες (-10,5%) και ποσοστό αγοράς 11,9%. Πίσω της, στην έκτη θέση, ήταν η Kymco με 1.967 μονάδες (-13,7%) και μερίδιο 5,9%.
Περνώντας τώρα στην κατηγορία των σκούτερ βλέπουμε στο 11μηνο του 2020 και πάλι την SYM να είναι πρώτη με 6.997 μονάδες και το 35,4% της αγοράς, με δεύτερη την Piaggio με 1.106 πωλήσεις και ποσοστό 25,8% επί του συνόλου της αγοράς των σκούτερ.
Στην τρίτη θέση είναι η Honda με 1.949 μονάδες και το 9,8% της αγοράς, με την Kymco να την ακολουθεί από κοντά στην τέταρτη θέση με 1.916 μονάδες και το 9,7% της συνολικής πίτας.
Ακολουθούν οι Yamaha (1.644 μον.), η Daytona (780 μον.), η Vespa (615), η Peugeot (128) και η BMW, η οποία με 118 ταξινομήσεις σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις με -31%.
Στο Top 40 των σκούτερ του 11μήνου στην Ελλάδα βλέπουμε να παραμένει στην πρώτη θέση το Piaggio Beverly 300 με 2.297 πωλήσεις, με δεύτερο να ακολουθεί το SYM Symphony ST 200i που συγκέντρωσε 147 λιγότερες ταξινομήσεις (2.150 μονάδες). Η μεγάλη μονομαχία αυτών των δυο αντιπάλων θα συνεχιστεί μέχρι τη γραμμή του τερματισμού, την 31η Δεκεμβρίου.
Τρίτο και τέταρτο ήταν δυο μοντέλα της Piaggio, το Medley 150 με 903 πωλήσεις και το Beverly 350 με 815 πωλήσεις. Στην 5η θέση ήταν και πάλι το SYM HD 300 με 796 μονάδες.
Στην 6η θέση παρέμεινε το – πρώτο Daytona των πωλήσεων – Cargo 125 με 634 μονάδες και έβδομο το SYM Cruisym 300i με 586 μονάδες. Στην 8η θέση σκαρφάλωσε το SYM Symphony SR 125, ενώ δυναμικά κινήθηκε και το Yamaha ΝΜΑΧ 155 που τερμάτισε 9ο. Τη δεκάδα έκλεισε το Piaggio Liberty 125.
Αξιόλογες διακρίσεις του Τοp 40 του 11μήνου
- “Έκπληξη της χρονιάς” μπορεί να χαρακτηριστεί το δικύλινδρο SYM Μaxsym TL 500 που βρέθηκε στην 17η θέση, μαζεύοντας 404 ταξινομήσεις! Μακράν το πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ μεγάλου κυβισμού.
- Υποχώρησε στην 12η θέση το Yamaha XMAX 300 μετά από μάχη “σκούτερ-με σκούτερ” με τοSYM Citycom S 300i.
- Ελαφρά υποχώρηση είχαμε και για τη Vespa GTS 300 στην 13η θέση με 520 πωλήσεις.
- Την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις των σκούτερ της Honda έχασε το Honda PCX 125, από το Honda SH 150 (μοντέλα Euro4 και Euro5 μαζί), το οποίο έφτασε τις 457 πωλήσεις.
- Πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Kymco στο 11μηνο ήταν και πάλι το Kymco Agility 16+ 200 που ξεπέρασε για λίγα κομμάτια το πρώτο maxi scooter της εταιρίας, το X-Town 300 (324 έναντι 301 αντίστοιχα).
- Τα δυο 300άρια της Honda, το Forza και το SH, κατέκτησαν την 21η και την 27η θέση αντίστοιχα.
- Το δεύτερο σε πωλήσεις δικύλινδρο σκούτερ μεγάλου κυβισμού – μετά το SYM Maxsym TL – ήταν το Yamaha ΤΜΑΧ με 171 πωλήσεις, ενώ τρίτο ήταν το Kymco ΑΚ 550 με 94 μονάδες.
- Πολύ καλές πωλήσεις σημείωσε “με το καλημέρα” το νέο μικρό Honda Genio 110 με 83 πωλήσεις.
Ταξινομήσεις σκούτερ: 11μηνο 2020
ΘΕΣΗ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΜΟΝΑΔΕΣ |
1 | PIAGGIO BEVERLY 300 | 2297 |
2 | SYMPHONY ST 200i | 2150 |
3 | PIAGGIO MEDLEY 150 |
903 |
4 |
PIAGGIO BEVERLY 350 |
815 |
5 |
SYM HD 300 |
796 |
6 |
DAYTONA CARGO 125 |
634 |
7 |
SYM CRUISYM 300i |
586 |
8 |
SYM SYMPH. SR 125 |
579 |
9 |
YAMAHA NMAX155 |
573 |
10 |
PIAGGIO LIBERTY 125 |
552 |
11 |
SYM CITYCOM S 300i |
529 |
12 |
YAMAHA XMAX 300 |
526 |
13 |
VESPA GTS 300 |
520 |
14 |
HONDA SH 150i |
457 |
15 |
SYM JET 14 125 |
455 |
16 |
SYM SYMPH. ST 125 |
432 |
17 |
SYM MAXSYM TL 500 |
404 |
18 |
HONDA PCX 125 |
371 |
19 |
KYMCO AGILΙΤΥ 200 |
324 |
18 |
KYMCO X-TOWN 300 |
301 |
19 |
HONDA FORZA 300 |
288 |
20 |
SYM CRUISYM 250i |
279 |
21 |
PIAGGIO LIBERTY 150 |
259 |
22 |
KYMCO DOWNT. 350 |
253 |
23 |
SYM JET 14 200 |
250 |
24 |
HONDA SH MODE 125 |
204 |
25 |
HONDA SH 300 |
194 |
26 |
KYMCO PEOPLE S 150 |
172 |
27 |
YAMAHA TMAX 560 |
171 |
28 |
YAMAHA NMAX 125 |
164 |
29 |
HONDA VISION 110 |
150 |
30 |
KYMCO XCITING 400i |
145 |
31 |
PIAGGIO MEDLEY 125 |
142 |
32 |
KYMCO CARRY 125i |
138 |
33 |
KYMCO AGILITY 300 |
118 |
34 |
SYM FIDDLE 125 III |
115 |
35 |
PIAGGIO MP3 300 HPE |
112 |
36 |
SYM CARGO 125 |
104 |
37 |
KYMCO AK 550 |
94 |
38 |
DAYTONA MIRO 125 |
91 |
39 |
KYMCO AGILITY 125 |
86 |
40 |
YAMAHA XMAX 400 |
84 |
40 |
KYMCO X-TOWN CT |
84 |
Πηγή: ΣΕΕΑΔ