Αντίσταση στον κορονοϊό… στα χαρτιά
Όπως αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο, η αγορά των δύο τροχών (σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών) στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2020 παρουσιάζει στα χαρτιά αύξηση της τάξης του 4,9%. Με την επέλαση του κορονοϊού μέσα στο Μάρτιο το νούμερο αυτό δεν είναι ενδεικτικό για το τι πρόκειται να επακολουθήσει μέσα στη χρονιά.
“O Μάρτιος του κορονοϊού” του 2020 είχε πτώση -35,5% σε σχέση με τον περσινό.
Από τις 2.400 μονάδες της αγοράς όλων των κατηγοριών του ’19 πέσαμε στις 1.534 μονάδες το 2020, ένα νούμερο που κρίνεται “παρήγορο” για τη δυνητική ζημιά που θα μπορούσε να γίνει αν όλος ο μήνας λειτουργούσε υπό συνθήκες “αποκλεισμού”.
Οι 1.534 πωλήσεις πραγματοποιήθηκαν κυρίως μέσα στις δυο πρώτες βδομάδες του μήνα, ενώ μετά το lockdown ήταν ελάχιστη η κίνηση στα μαγαζιά… κάποια από τα οποία παρέμειναν και παραμένουν ανοικτά.
Τα σκούτερ πήραν τις 848 μονάδες από το σύνολο, τα παπιά τις 352 και οι μοτοσυκλέτες τις 322. Πέρσι τέτοιο μήνα είχαν πουληθεί συνολικά 2.400 δίτροχα εξού και το φετινό -35,5%.
Δείτε όμως τι περίεργα παιχνίδια μπορούν να κάνουν τα νούμερα της Στατιστικής. Φέτος λοιπόν λέμε ότι η αγορά τον Μάρτιο “βούλιαξε”, αν και το τρίμηνο έκλεισε με αύξηση +4,9%.
Μήπως αν δούμε τι είχε συμβεί πέρσι στο πρώτο τρίμηνο του 2019 να πάρουμε μια καλύτερη ιδέα; Το παράδοξο είναι ότι πέρσι είχε κλείσει με αύξηση 6,8%, ένα νούμερο κοντά στο φετινό.
Από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάρτιο του ’18 είχαν πουληθεί 5.430 μονάδες, το ’19 απορροφήθηκαν 5.800 και το 2020 ξεπέρασε τις 6.000 μονάδες! Λες και δεν συνέβη τίποτα…
Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάρτιο της χρονιάς που διανύουμε πουλήθηκαν συνολικά από τις παραπάνω κατηγορίες 6.030 μονάδες. Mια μικρή σημείωση εδώ: το άθροισμα αυτό δεν περιέχει τις πωλήσεις των ATV που συνήθως μπαίνουν μέσα στις πωλήσεις, αλλά δίτροχων σκούτερ, μοτοσυκλετών, παπιών και τρίτροχων-τετράτροχων σκούτερ (βλ. Quadro).
Τα σκούτερ κατέκτησαν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των πωλήσεων, με 3.393 μονάδες και ποσοστό 56% επί του συνόλου. Τα παπιά πέτυχαν 1.456 μονάδες και ποσοστό 24%, και τέλος οι μοτοσυκλέτες 1.153 μονάδες και ποσοστό 19%.
Από πλευράς εταιριών πρώτη παρέμεινε η SYM με 1.453 μονάδες και αύξηση 29% – αποσπώντας το 24% της αγοράς όλων των κατηγοριών. Δεύτερη ήταν η Honda με 1.027 μονάδες και ποσοστό 17%, που ξεπέρασε την Piaggio των 899 μονάδων και του 15% της ελληνικής αγοράς.
ΑΓΟΡΑ 2 ΤΡΟΧΩΝ: ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟ 2020
Στην τέταρτη θέση ήταν η Daytona με 783 μονάδες και 13%, μπροστά από τη Yamaha, η οποία έφτασε τις 730 μονάδες και ποσοστό 12%. Στην έκτη θέση ήταν η Kymco με 251 μονάδες και ποσοστό 4%.
Πάμε να δούμε τώρα τα μοντέλα ανά κατηγορία για το πρώτο τρίμηνο:
Σκούτερ
- SYM Symphony ST 200
- Piaggio Beverly 300
- Piaggio Medley 150
Παπιά
- Daytona DY 125 RS
- Yamaha Crypton S 115
- Honda Astrea Grand 110
Μοτοσυκλέτες
- Honda CB 500X
- Daytona T 310
- Yamaha Tracer 900 GT
Ταξινομήσεις κατηγορίας σκούτερ: Α’ 3μηνο του 2020
Στην κατάταξη των σκούτερ για τα best seller του 3μηνου βλέπουμε τη συνέχιση της μεγάλης κόντρας μεταξύ των δυο σκούτερ που πρωταγωνιστούν στην ελληνική αγορά τα τελευταία 5 χρόνια! Πρώτο ανέβηκε αυτή τη φορά το SYM Symphony ST 200i που απέσπασε 432 ταξινομήσεις.
Δεύτερο ήταν το Piaggio Beverly 300 με 22 λιγότερες στις 410 μονάδες και κλασικά στη θέση κομπάρσου, τρίτο το Piaggio Medley 150 με πολύ λιγότερα κομμάτια στις 165 μονάδες.
Τέταρτο, με καλές πωλήσεις ανεβαίνει το Daytona Cargo 125 το οποίο φαίνεται ότι ανακάλυψαν οι επαγγελματίες, κι έτσι απέσπασε 138 ταξινομήσεις. Πολύ κοντά του βρέθηκε το Beverly 350 με 133 μονάδες, με την εξάδα να κλείνει το Piaggio Liberty 125 με 117 μονάδες.
Ακολουθούν πέντε 300άρια: τα SYM Citycom S 300 (115 μον.), SYM HD300 (108 μον.), SYM Cruisym 300i (108 μον.), Vespa GTS 300 (96 μον.), Yamaha Χ-ΜΑΧ 300 (89 μον.).
Μια διάκριση που αξίζει επισήμανσης είναι η 20ή θέση του νέου Yamaha ΤΜΑΧ 560 το οποίο πέτυχε 51 πωλήσεις.
Ταξινομήσεις κατηγορίας σκούτερ: Α’ 3μηνο 2020
ΘΕΣΗ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | SYMPHONY ST 200i |
432 |
2 | PIAGGIO BEVERLY 300SYM |
410 |
3 | PIAGGIO MEDLEY 150 |
165 |
4 | DAYTONA CARGO 125 | 138 |
5 | PIAGGIO BEVERLY 350 | 133 |
6 | PIAGGIO LIBERTY 125 | 117 |
7 | SYM CITYCOM S 300i | 115 |
8 | SYM HD 300 | 108 |
9 | SYM CRUISYM 300i | 108 |
10 | VESPA GTS 300 |
96 |
11 | YAMAHA XMAX 300 |
89 |
12 | SYM JET 14 125 |
88 |
13 | YAMAHA NMAX155 |
82 |
14 | SYM SYMPHONY ST 125 |
74 |
15 | SYM CRUISYM 250i |
73 |
16 | HONDA SH 150 |
72 |
17 | HONDA PCX 125 |
69 |
18 | HONDA FORZA 300 |
64 |
19 | KYMCO X-TOWN 300 |
54 |
20 |
YAMAHA TMAX 560 |
51 |
Ταξινομήσεις κατηγορίας παπιών: Α’ 3μηνο του 2020
ΘΕΣΗ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | DAYTONA DY 125 RS | 329 |
2 | YAMAHA CRYPTON S 115 | 243 |
3 | HONDA ASTREA GRAND 110 | 180 |
4 | SYM VF 185 | 119 |
5 | HONDA SUPRA GTR 150 | 117 |
6 | HONDA SUPRA X HELM IN | 108 |
7 | DAYTONA SPRINTER 125 | 104 |
8 | SYM VF 125 | 86 |
9 | DAYTONA VELOS–R 125 | 76 |
10 | KEEWAY TARGET 125 | 50 |
11 | GEMINI STILIO 125 | 14 |
12 | HONDA Z 125 MONKEY |
13 |
13 | KAWASAKI ATHLETE 125 |
8 |
14 | HONDA C 125 ICONIC |
4 |
15 | SYM MAGIC 125 SR | 1 |
Ταξινομήσεις κατηγορίας μοτοσυκλετών: Α’ 3μηνο 2020
ΘΕΣΗ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 | HONDA CB 500X | 78 |
2 | DAYTONA T310 |
76 |
3 | YAMAHA TRACER 900 GT |
44 |
4 | YAMAHA TENERE 700 |
40 |
5 | YAMAHA TRACER 900 |
38 |
6 | SUZUKI DL 650 |
37 |
7 | BENELLI TRK 502, X |
32 |
8 | BMW R 1250 GS ADVENTURE |
31 |
9 | YAMAHA MT-03 |
29 |
10 | HONDA X-ADV 750 |
24 |
11 | BMW R 1250 GS
YAMAHA MT-07 |
22 |
12 | HONDA CB 650R | 20 |
13 |
SYM NH-T 200 KTM 390 ADVENTURE SUZUKI DL 250 V-STROM |
15 |
14 |
HONDA NC 750XD BMW F 750 GS SYM NH-T 125 |
15 |
15 |
KTM 250 EXC |
13 |
16 | HARLEY-DAVIDSON IRON 883 |
12 |
17 | BMW G 310 GS
DAYTONA MONSTER 125 SUZUKI V-STOM 1000 BMW S 1000 XR |
10 |
Πηγή: ΣΕΑΑΔ