fbpx

ΓΑΛΛΙΑ 2020: Πάλι Best Seller τα 125άρια σκούτερ!

Λατρεύουν τα 125άρια οι Γάλλοι

Όντας μια από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, η Γαλλία έχει το δικό της, ξεχωριστό ειδικό βάρος σε ό,τι αφορά τις ετήσιες πωλήσεις των σκούτερ, αποτελώντας μαζί με την Ιταλία και την Ισπανία, ένα από τα βαρόμετρα για τις τάσεις της αγοράς. Τι έδειξε, λοιπόν, η εμπορική κάλπη για το 2020 στη χώρα των Φράγκων;

Η Γαλλία αποτελεί μια χώρα στην οποία οι αναβάτες δεν είναι εποχιακοί, όπως συμβαίνει σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Η οδήγηση δίτροχων συνεχίζεται όλο το χρόνο και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι παρατηρείται έντονο πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Στο νότο δε, όπου ο καιρός είναι πιο καλός και ο χειμώνας πιο ήπιος, τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούνται και για βόλτες, πέραν των πρακτικών και καθημερινών υποχρεώσεων τους.

Yamaha X-MAX 125. Νο1 σε πωλήσεις στη Γαλλία το 2021

Το 2020 δεν ήταν εύκολη χρονιά για κανέναν και η Γαλλία χτυπήθηκε άσχημα από την πανδημία του κορωνοϊού. Η πτώση στις πωλήσεις ήταν αναμενόμενη, αλλά το ευτύχημα είναι ότι δεν πλησίασε καν τα ζοφερά νούμερα των προβλέψεων.

Για την ακρίβεια, καταγράφηκε σε μόλις -6,7% μικρότερο αριθμό πωλήσεων σε σχέση με το 2019, αν και μεγάλο ρόλο στο ήπιο αυτό ποσοστό, έπαιξε και η μαζική προταξινόμηση Euro 4 μοντέλων, λίγο πριν την καταληκτική ημερομηνία της 31/12/2020.

Σε ό,τι αφορά τα σκούτερ, τα πράγματα ήταν καλύτερα στην Γαλλία, με την αγορά να υποχωρεί συνολικά κατά -3,51% με 61.525 ταξινομήσεις συνολικά, για σκούτερ μεγαλύτερα των 50 cc.

Οι Γάλλοι διαχωρίζουν τα σκούτερ σε αυτά με κινητήρες 50 cc (που θεωρούνται όπως και στην Ελλάδα μοτοποδήλατα), σε δίτροχα σκούτερ με κινητήρες <125 cc και σε τρίτροχα σκούτερ που συνιστούν ξεχωριστή κατηγορία. Με αυτό τον τρόπο διαμορφώνουν και τους πίνακες των ταξινομήσεων τους.

Σε ό,τι αφορά τα τρίτροχα, αυτά σημείωσαν 11.242 ταξινομήσεις το 2020, υποχωρώντας κατά -3,88% σε σχέση με το 2019. Το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας των πωλήσεων πήγε στην Piaggio, με 8.512 ταξινομήσεις, ακολουθούμενη, με πολύ μεγάλη διαφορά, από την Peugeot των 1.407 ταξινομήσεων και την Qooder / Quadro των 426 ταξινομήσεων.

Στα τρίτροχα αναφέρεται και η Yamaha, με το νέο Tricity 300 (917 ταξινομήσεις και πολύ καλό ξεκίνημα) αλλά το περίεργο είναι ότι το Tricity 125 συμπεριλαμβάνεται στα δίτροχα για κάποιο λόγο και αυτό μάλλον έχει να κάνει με την νομοθεσία και το πώς έχουν πάρει έγκριση τύπου τα εκάστοτε μοντέλα.

Yamaha Tricity 300

Σε ό,τι αφορά τα δίτροχα σκούτερ των 125+ cc, ο πίνακας ταξινομήσεων για το 2020 έχει ως εξής στην Γαλλία.

Ως best seller σκούτερ της γαλλικής αγοράς για το 2020, αναδείχθηκε για άλλη μια χρονιά το Yamaha X-MAX 125, με 5.658 ταξινομήσεις, υποχωρώντας όμως κατά -11,95% σε σχέση με τις ταξινομήσεις του μοντέλου το 2019.

Δεύτερο στον σχετικό πίνακα, ένα σκούτερ της ίδιας κατηγορίας, που δείχνει ότι οι Γάλλοι αναβάτες προτιμούν τα πολυτελή μικρά GT. Το Honda Forza 125 βρέθηκε λοιπόν πολύ κοντά στο Yamaha, με 5.364 ταξινομήσεις και θα μπορούσε να είναι πρώτο, αν δεν σημειωνόταν μεγάλη μείωση της τάξεως του -20,55% σε σχέση με τα πεπραγμένα της περασμένης χρονιάς.

Yamaha Τ-ΜΑΧ 560

Τρίτο ένα μοντέλο που παραδοσιακά σημειώνει στην Γαλλία τις καλύτερες πωλήσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους, το Yamaha Τ-ΜΑΧ 560. Οι 4.977 ταξινομήσεις είναι ασύλληπτος αριθμός ταξινομήσεων για ένα σκούτερ με κόστος άνω των 12.000 ευρώ εν μέσω πανδημίας! Σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά δεν μπορεί να γίνει στην προκειμένη περίπτωση, καθώς πρόκειται για σημαντικά αναβαθμισμένο μοντέλο.

Οι θέσεις 4 και 5 καταλαμβάνονται από δύο 125άρια, της κατηγορίας MiniGT. Το σκηνικό αντιστρέφεται σε σχέση με τα πολυτελή μικρά GT της κορυφής και είναι η Honda με το PCX 125 των 3.177 ταξινομήσεων που βρίσκεται πάνω από το ανταγωνιστικό Yamaha ΝΜΑΧ 125 των 2.077 ταξινομήσεων. Μάλιστα η «νίκη» του Honda γίνεται πιο εμφατική, αν αναλογιστεί κανείς ότι είχε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης (-10,38%) σε σχέση με το Yamaha (-1,85%), συγκρίνοντας πάντα τα στοιχεία του 2020 με αυτά του 2019.

Honda PCX 125

Στην θέση 6 άλλο ένα Honda, που αποτελεί και το πρώτο σκούτερ 300 κ.εκ. στην λίστα. Το Forza 300, σημείωσε 1.615 ταξινομήσεις το 2020, με μεγάλες όμως απώλειες της τάξεως του -15,45% σε σχέση με την περασμένη χρονιά.

Πρώτο Piaggio στη Γαλλία κατετάγη το Medley 125 στη θέση 7, με 1.350 ταξινομήσεις, αποτελώντας μάλιστα το μοναδικό σκούτερ της πρώτης δεκάδας με θετικό πρόσημο ποσοστού (+29,31%), στη σύγκριση με τις ταξινομήσεις του 2019.

Το Honda X-ADV 750 αποτελεί έκπληξη στην όγδοη θέση, δεδομένης της τιμής του αλλά και της κατηγορίας στην οποία ανήκει.

Παρά την πολύ μεγάλη μείωση της τάξεως του -28,30% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, οι 1.277 ταξινομήσεις του περιπετειώδους σκούτερ της Honda δεν παύουν να εκπλήσσουν.

Honda X-ADV 750

Από ρετρό ύφους σκούτερ, οι Γάλλοι προτιμούν –τι άλλο;- Ιταλία και παράδοση, και έτσι η Vespa GTS 125 βρίσκεται στην ένατη θέση, με 1.181 ταξινομήσεις, μειωμένες κατά -9,78% συγκριτικά με το 2019.

Την δεκάδα συμπληρώνει το Yamaha Χ-ΜΑΧ 300 με 1.170 ταξινομήσεις και μεγάλες απώλειες στα ποσοστά του, κατά -25,67%.

Τι προκύπτει από την πρώτη δεκάδα; Ότι οι Γάλλοι αναβάτες ή θα πάρουν 125άρι ή μεγάλο και πολύ ακριβό σκούτερ, «ψωνίζοντας» μάλιστα από κατασκευαστές με πολλά χρόνια ιστορίας και παράδοσης στην αγορά.

Yamaha X-MAX 300

Εντύπωση προκαλεί ότι παρά την 3η θέση του TMAX 560, για κάποιο λόγο δεν αποτυπώνεται πως οι Γάλλοι εξετάζουν τις εναλλακτικές/ανταγωνιστικές προτάσεις, με το AK550 της KYMCO, να βρίσκεται στην 21η θέση (575 ταξινομήσεις) και το C650 Sport της BMW, στην 31η θέση (344 ταξινομήσεις).

Ένα άλλο στοιχείο που μας παραξενεύει, είναι η θέση της Peugeot στο πίνακα, με το πρώτο μοντέλο της να βρίσκεται στην 22η θέση, όπου το μοντέλο Pulsion 125 καταγράφεται με 536 ταξινομήσεις. Θα περίμενε κανείς να ισχύει το «παπούτσι από τον τόπο σου», αλλά να που αυτό δεν συμβαίνει.

Peugeot Pulsion 125

Πέραν των Ιαπώνων και Ευρωπαίων κατασκευαστών, το πρώτο μοντέλο που συναντά κανείς δεν είναι ούτε SYM, ούτε Kymco, αλλά Keeway, και μάλιστα στην 11η θέση, με το City Blade 125 να σημειώνει 1.159 ταξινομήσεις.

Στην 19η θέση το πρώτο ηλεκτροκίνητο σκούτερ, Super Soco CPX με 688 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο στην 27η θέση και με 424 ταξινομήσεις, από το BMW C Evolution των 16.200 ευρώ !

Super Soco CPX

Tα NIU NCT με 262 ταξινομήσεις, Efun Plus με 256 ταξινομήσεις και Orcal Ecooter με 184 ταξινομήσεις, αποδεικνύουν ότι υπάρχει… ρεύμα (οk, σαχλό ευφυολόγημα) για τα ηλεκτροκίνητα στην Γαλλία.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ