Τα σκούτερ αντιστέκονται
Τα πράγματα δεν πάνε καλά για τη γαλλική αγορά μηχανοκίνητων δίτροχων, αφού παρουσιάζει πτώση κατά 8% από την αρχή του έτους. Πρέπει να πούμε ότι το καλοκαίρι δεν ήταν εύκολο για το εμπόριο μοτοσυκλετών, γιατί τον Αύγουστο συγκεκριμένα σημειώθηκε μείωση πωλήσεων -9,4%, παρόλο που τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού σημείωσαν αύξηση πωλήσεων.
Με τα προβλήματα εφοδιασμού και την έλλειψη εξαρτημάτων να επιβραδύνουν τη δυναμική των πωλήσεων, με φόντο την άνοδο των τιμών και της τιμής καυσίμων (μεταξύ άλλων!), αλλά και την αβεβαιότητα ως προς τη γεωπολιτική ή οικονομική κατάσταση, και με κάποια επιπλέον τοπικά προβλήματα (βλ. χρέωση για το παρκάρισμα δίτροχων στο Παρίσι)… εδώ και λίγους μήνες οι Γάλλοι βλέπουν την αγορά τους να παρακμάζει.
Μέχρι σήμερα η σωρευτική πτώση της αγοράς των δύο τροχών από την αρχή του έτους καταγράφεται στο – 8%, πτώση που “βοήθησε” πολύ ένας σχεδόν καταστροφικός μήνας Αύγουστος με μειωμένες πωλήσεις κατά 10%, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021.
Ωστόσο, το καλοκαίρι είχε μικρή επίδραση στις πωλήσεις των σκούτερ και σε αυτές των μοτοσυκλετών μεγάλου κυβισμού που κατέγραψαν αυξήσεις πωλήσεων. Μεγάλες αυξήσεις σημείωσαν και τα ηλεκτρικά σκούτερ, τα ισοδύναμα των 50cc (16.132 μονάδες, + 27,1%) και τα ισοδύναμα των 125 cc (6.753 μονάδες, +223,7%!).
Το καλοκαίρι ήταν μια ακόμα καλή περίοδος για το Honda Forza 125, το οποίο ανέλαβε την κορυφή της κατάταξης των σκούτερ, ακόμη και την κορυφή της γενικής κατάταξης (σκούτερ-μοτοσυκλετών).
Δεύτερο, με εξαιρετικές πωλήσεις 4.494 μονάδων έρχεται το Yamaha TMΑΧ 560, το οποίο ξεπέρασε κατά κράτος το ΧΜΑΧ 125, που συγκέντρωσε 2.583 μονάδες!
Στην τέταρτη θέση, πολύ κοντά με το ΧΜΑΧ, κατετάγη το Honda PCX125.
Η μεγάλη έκπληξη για τη γαλλική αγορά έρχεται από το ηλεκτροκίνητο σκούτερ της BMW, το ηλεκτρικό CE04, που κέρδισε περισσότερους από 1.835 χρήστες, ένα ρεκόρ για τη μάρκα και ένα ρεκόρ για την Ευρώπη.
Μια Vespa, η μικρή Primavera 125 κλείνει τη δεκάδα… πετυχαίνοντας τις μισές πωλήσεις του BMW CE04, λίγο μπροστά από το Aprilia SR GT 125.
Όγδοο στην κατάταξη είναι το Honda ADV350 με 851 μονάδες, ενώ το ακολουθεί από κοντά το Honda Forza 350 (838 μονάδες) και τη δεκάδα κλείνει η Vespa GTS 125.
Το Νο1 σε πωλήσεις σκούτερ στην Ιταλία, το Honda SH125, είναι μόλις 12ο, ενώ ένα παράδοξο για τους Έλληνες σκουτερίστες, είναι πως ένα από τα αγαπημένα τους μοντέλα, το Piaggio Βeverly 300, δεν βρίσκεται μέσα στην 20άδα των πωλήσεων!
Η Honda εξακολουθεί να είναι το Νο1 στα σκούτερ με 11.517 μονάδες, κι ενώ μπορεί να φέρνει ένα – 14,9% στο οκτάμηνο του ’22, σε σύγκριση με αυτό του 2021, η γιαπωνέζικη εταιρία δεν παύει να κατέχει το 30,80% της συνολικής αγοράς των σκούτερ στη Γαλλία!
Η Yamaha είναι 2η με 8.361 μονάδες (- 13,71% και μερίδιο αγοράς 22,36%) και η Piaggio είναι 3η (4.578 μονάδες, -9,36% και μερίδιο αγοράς 12,24%).
Γαλλία 2022: Τα 20 best seller σκούτερ Ιανουάριος – Αύγουστος
1 – Honda Forza 125, 4.806 μονάδες, -2,04%
2 – Yamaha TMax 560, 4.494 μονάδες, +37,98%
3 – Yamaha XΜax 125, 2.583 μονάδες, -20,15%
4 – Honda PCX 125, 2.542 μονάδες, +0,91%
5 – BMW CE 04, 1.835 μονάδες
6 – Vespa Primavera 125, 981 μονάδες, +8,28%
7 – Aprilia SR GT 125, 968 μονάδες, καινούργιο
8 – Honda ADV350, 851 μονάδες, καινούργιο
9 – Honda Forza 350, 838 μονάδες, -42,45%
10 – Vespa GTS 125, 791 μονάδες, -4,70%
11 – Honda X-ADV 750, 782 μονάδες, 54,08%
12 – Honda SH125, 721 μονάδες, -4,05%
13 – Vespa GTS 300, 705 μονάδες, -2,62%
14 – Silence S01, 698 μονάδες, καινοτομία
15 – Yamaha X-Max 300, 682 μονάδες, -34,04%
16 – Honda Forza 750, 586 μονάδες, -60,70%
17 – Piaggio Medley 125, 540 μονάδες, -35,41%
18 – Yamaha Nmax, 491 μονάδες, -73,64%
19 – Piaggio Beverly 400, 443 μονάδες, +28,78%
20 – SΥΜ Jet X 125, 436 μονάδες