Πολλά μοτοσυκλετάκια και λίγα σκούτερ
Μπάλα, ποδόσφαιρο και μπάλα μοιάζει να είναι η αποκλειστική ενασχόληση της Βραζιλίας αυτές τις μέρες του Mundial, άσχετα αν η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική. Η καθημερινότητα, πίσω από τη βιτρίνα που προβάλλεται, επιδεικνύεται και “πωλείται”, είναι σκληρή, φτωχή και κινείται… με δίτροχα φυσικά.
Η Βραζιλία, αν και μια χώρα που λατρεύει τους δυο τροχούς, δεν έχει μπει ακόμα στους ρυθμούς των σκούτερ. Μικρού κυβισμού μοτοσυκλετάκια δρόμου και παπιά κρατούν τα σκήπτρα των best seller στις πωλήσεις. Μεγάλες εταιρίες σκούτερ δεν έχουν καταφέρει να διεισδύσουν στην βραζιλιάνικη αγορά, όπως η Piaggio για παράδειγμα, που έχει μικρή παρουσία στην Βραζιλία με μόλις τρεις αντιπροσώπους, σε αντίστοιχες πόλεις.
Βλέπετε οι φόροι στα εισαγόμενα δίτροχα είναι πολύ υψηλοί, κάνοντας τις εισαγωγές απαγορευτικές, σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η ντόπια παραγωγή. Μερικοί παγκόσμιοι κατασκευαστές έχουν φτιάξει εργοστάσια στη Βραζιλία, παράγοντας μοντέλα που απευθύνονται κυρίως στην τοπική αγορά.
Το 2013 πρώτο σε πωλήσεις ήταν ένα μικρό, γυμνό 150αράκι δρόμου, το Honda CG Titan 150 (κάποτε είχε φτάσει στην Ελλάδα το αντίστοιχο 125) με 194.000 μονάδες. Από στα 10 ευπώλητα δίτροχα πέρσι στη Βραζιλία, τα 8 ήταν της Honda.
Δεύτερο σε πωλήσεις ήταν το Honda Biz (121.000 μον.), το οποίο είναι ένα παπί με μπροστινό κουστούμι από σκούτερ, μοιάζοντας ιδιαίτερα με το Honda Vision που ξέρουμε εμείς. Στην 5η θέση υπάρχει ένα ακόμα σκουτερό-παπο, το Honda Pop 100 (49.834 μον.) που έχει αν μη τι άλλο μια ενδιαφέρουσα, (πρωτότυπη να πούμε;) εμφάνιση.
Όπως είναι αναμενόμενο, στις μποτιλιαρισμένες μεγαλουπόλεις της Βραζιλίας η μετακίνηση με σκούτερ ή μοτοσυκλέτα είναι προτιμότερη και για αυτό το λόγο οι πωλήσεις μέχρι και πριν από μερικά χρόνια αυξάνονταν διαρκώς. Από το 2001, μέχρι το 2011 τα αυτοκίνητα έχουν διπλασιαστεί στις μητροπόλεις της χώρας. Από την άλλη, σύμφωνα με το υπουργείο μεταφορών τα δίτροχα από τα 3,5 εκατομμύρια το 2001, εκτινάχθηκαν στα 18,3 εκατομμύρια το 2011!
Τη χρονιά που μας πέρασε περίπου 1,6 εκατομμύρια καινούργιες μικρές μοτοσυκλέτες, παπιά και σκούτερ πουλήθηκαν στην Βραζιλία, με την Honda και τη Yamaha να κρατούν τις δυο πρώτες θέσεις, με μια διαφορά όμως: η Honda έχει το 80.2 % και η Yamaha το 9.66%! Η Suzuki κατέχει το 2,11% της αγοράς και ακολουθείται από την Dafra (2,05%) και την Kasinski (1,26%).
Η παραγωγή των εργοστασίων στη Βραζιλία φτάνει σχεδόν τα 2,0 εκατομμύρια δίτροχα, γεγονός που μιλάει από μόνο του για μεγάλους αριθμούς απούλητων μονάδων, που πρέπει να εξαχθούν.
Η αγορά της Αργεντινής είναι ο καλύτερος πελάτης της βραζιλιάνικης βιομηχανίας και ακολουθούν οι χώρες πέριξ των Άνδεων και το Εκουαδόρ. Βραζιλιάνικες Honda εξάγονται και σε 31 ακόμη χώρες στον κόσμο, όπως κάνει και η Yamaha. Best seller της τελευταίας είναι ένα “παπί” που είναι στην πραγματικότητα καθαρόαιμο σκούτερ με παραλλαγή και ονομάζεται Yamaha Neo 115 (δείτε τη φωτογραφία που ακολουθεί).
Η βραζιλιάνικη αγορά διτρόχων πάντως δεν δείχνει να ανακάμπτει, κερδίσει δεν κερδίσει η Εθνική τους ομάδα το Mundial (άλλο το ένα, άλλο τ’ άλλο) αντίθετα οι ενδείξεις μιλούν για πτώση της αγοραστικής δύναμης, που θα οδηγήσει σε συρρίκνωση των πωλήσεων.
Οι οικονομικοί αναλυτές βέβαια εκφράζουν αισιοδοξία και ελπίζουν σε μια αγορά που θα πουλάει 4,0 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 2022. Μέχρι τότε οι Βραζιλιάνοι και οι Βραζιλιάνες μπορεί να έχουν μάθει να αγοράζουν και σκούτερ – ακόμα κι αν αυτό είναι νοικιασμένο, όπως θα δείτε και στο παρακάτω βίντεο – αφού πολλές φορές είναι ο καλύτερος τρόπος μετακίνησης και διασκέδασης….
Πηγές, φωτογραφίες: http://latinlink.usmediaconsulting.com , http://www.motonline.com.br