ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: Aγοράζοντας ένα “μεγάλο” maxi scooter

Εν τω πολλώ το ευ

Μέσα σε μια αγορά όπου τα μοντέλα σκούτερ μετριούνται σε μερικές εκατοντάδες, υπάρχουν και τα “μεγάλα” της γκάμας της κάθε εταιρίας, τα οποία ξεχωρίζουν και σε κυβισμό και σαν όψη και σαν εκτόπισμα, αλλά και στον τομέα των επιδόσεων, του εξοπλισμού και των ανέσεων. Έτσι γίνονται τα “πληρέστερα” σκούτερ της αγοράς, δημιουργώντας και φανατικό κοινό στο πέρασμά τους. Φωτογραφίες: Kymco

Όταν λέμε “μεγάλο” maxi scooter εννοούμε ένα σκούτερ μεγάλου κυβισμού. Μεγάλος κυβισμός στα σκούτερ σημαίνει κινητήρας άνω των 500 κυβικών εκατοστών, κάτι που πηγαίνει συνήθως παρέα με δύο κυλίνδρους.

Μαζί με τους δυο κυλίνδρους έρχεται και η υψηλή ποιότητα κατασκευής, τα αναβαθμισμένα φρένα και οι αναρτήσεις και ένας εξοπλισμός τόσο πλούσιος που συνήθως κακομαθαίνει τον ιδιοκτήτη. Ποιος ο λόγος όμως και ποια τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας αγοράς, αν υποθέσουμε ότι το οικονομικό, το κόστος δηλαδή, μπαίνει σε δεύτερη μοίρα;

Όπως συμβαίνει σε κάθε αγορά σ’ αυτό τον κόσμο υπάρχουν μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα. Στα μειονεκτήματα θα βάλουμε το μεγάλο μήκος – και το αντίστοιχο μεταξόνιο – τον όγκο και το βάρος, ιδίως αν ρίξουμε ένα μεγάλο σκούτερ μέσα στην κίνηση της πολυσύχναστης πόλης.

Τα παραπάνω θα επιβαρύνουν το μεγάλο μας maxi scooter και στους αργούς ελιγμούς, ειδικά όταν αυτοί συγκριθούν με τους αντίστοιχους ενός “καθαρόαιμου”, λεπτού, λιγνού και ελαφριού σκούτερ πόλης. Είπαμε όμως ότι η κάθε κατηγορία έχει ένα σκοπό να επιτελέσει, έχει “να κουβαλήσει το δικό της φορτίο”, τη δική της αποστολή να εκτελέσει.

Από την άλλη, τα πλεονεκτήματα των “μεγάλων” ξεκινούν με εντυπωσιακό τρόπο. Είναι η ευρυχωρία (“ευάερο” που λέγανε οι παλιοί) που κερδίζει αναβάτη και συνεπιβάτη με το καλημέρα.

Είναι η άνεση που προσφέρουν απλόχερα και η προσεγμένη εργονομία που υποδέχεται με τον καλύτερο τρόπο τους επιβαίνοντες.

Η καλύτερη εργονομία δικαιολογείται λόγω της ύπαρξης χώρου που προσδιορίζει τις αποστάσεις μεταξύ σέλας-τιμονιού-μαρσπιέ για να τα φέρει ο σχεδιαστής του σκούτερ ακριβώς εκεί που επιθυμεί, κοντά στην τέλεια ισορροπία.

Για να καταλάβουμε το συγκεκριμένο θέμα, δείτε τι συμβαίνει σε αντίθετη περίπτωση. Ένα μικρό, κοντό, στενό σκούτερ δεν θα μπορέσει να καλύψει σε υψηλό επίπεδο την επιθυμητή εργονομία, αφού οι επιλογές του ανθρώπου που το σχεδιάζει περιορίζονται… από τις ίδιες τις διαστάσεις του σκούτερ.

Έτσι, στα μεγάλα maxi scooter τα γόνατα έχουν ανοικτές -άρα ξεκούραστες-γωνίες. To ίδιο ισχύει και για τα χέρια, με τους αγκώνες να μην είναι κλειστοί, ενώ οι σέλες είναι σχεδόν πάντοτε “χορταστικές” σε μήκος και σε πλάτος, αλλά και πλούσιες σε αφρώδες υλικό, ενώ υπάρχει και υποστήριξη/μαξιλάρι στην περιοχή του κόκκυγα.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τον συνεπιβάτη, ο οποίος απολαμβάνει πολύ φιλόξενη σέλα, μαρσπιέ και έχει καλή στήριξη, στοιχεία που τον παροτρύνουν να ανέβει και να ξανα-ανέβει στο σκούτερ για βόλτες μικρές ή μεγάλες.

Το πλάτος του σκούτερ επίσης παίζει το ρόλο του, αφού μεγαλώνει έτσι και η μετωπική επιφάνεια, άρα το φέρινγκ/ποδιά προστατεύει καλύτερα τον αναβάτη από τον αέρα, σε συνεργασία με μια συνήθως εξίσου μεγάλη ζελατίνα.

Αέρας, κρύο και βροχή αντιμετωπίζονται καλύτερα στην περίπτωσή μας, απ’ ότι συμβαίνει σε σκούτερ με μικρότερο πλάτος. Η αεροδυναμική και η προστασία βοηθούν παράλληλα τα ταξίδια και τις μεγαλύτερες διαδρομές εκτός πόλης, που γίνονται πιο άνετα και λόγω μεγάλης σέλας, αλλά και λόγω του κυβισμού του κινητήρα.

Η εμπειρία του ταξιδιού με ένα μεγάλο σκούτερ πλησιάζει πολύ αυτής πάνω σε πολυτελείς τουριστικές μοτοσυκλέτες, με τους ισχυρούς κινητήρες να δίνουν καλές ρεπρίζ στο άνοιγμα του γκαζιού και στις προσπεράσεις, αλλά και υψηλή μέση ταχύτητα ταξιδιού, ακόμα κι αν είναι φορτωμένα με δύο άτομα και μπαγκαζιέρες.

Παράλληλα, ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, αλλά και τα ντουλαπάκια στην ποδιά αποδεικνύονται πολύ χρήσιμα για μικροπράγματα. Στο ταξίδι το μεγάλο μεταξόνιο προσφέρει μεγάλη σταθερότητα – άρα και απροβλημάτιστη σιγουριά στον αναβάτη – στο σύνολο που κινείται.

Τέλος, είναι η συνολική λειτουργία ενός μεγάλου σκούτερ που κερδίζει διαρκώς τον ιδιοκτήτη του, κάθε φορά που το οδηγεί. Ο τρόπος που λειτουργεί ο κινητήρας είναι όσο πιο κοντά γίνεται σε μοτοσυκλέτα, γι’ αυτό και πολλοί – για διάφορους λόγους – πρώην μοτοσυκλετιστές έχουν τη συνήθεια να προτιμούν τα μεγάλα σε σχέση με τα σκούτερ μικρότερου κυβισμού.

Το πολύ και χάρη έχει” θα λέγαμε εν κατακλείδι, για μια κατηγορία σκούτερ που έχει να προσφέρει “ποσότητα” και ποιότητα μαζί.