ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: Γιατί να προτιμήσω ένα maxi scooter;

Τα μεγάλα και τα συμφέροντα

Μέσα στην επίπονη και απαιτητική διαδικασία επιλογής του κατάλληλου σκούτερ, καλό είναι να συμπεριλάβουμε και αυτά της κατηγορίας των maxi scooter, μιας και έχουν πολλά να μας προσφέρουν και τα πλεονεκτήματά τους δεν είναι λίγα.

Καταρχάς, τι είναι τα maxi scooter; Πρόκειται για τα μεγάλων διαστάσεων σκούτερ που φιλοδοξούν να χαρίσουν περίσσια άνεση σε αναβάτη και συνεπιβάτη εντός και εκτός πόλης. Έχουν μεσαίας διαμέτρου τροχούς και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, αλλά και μεγαλύτερους, συνήθως, κινητήρες.

Δώστε χώρους στον σκουτερίστα

Τα maxi scooter, όπως για παράδειγμα τα ΑΚ 550, Χciting 400, X-Town 300, K-XCT 300, Downtown 350 της Kymco, που είναι και ο σπόνσορας αυτής της σειράς άρθρων συμβουλών, έχουν τους χώρους για να αποθηκεύσουν μικροπράγματα, άνετα μαρσπιέ/δάπεδα, ευρύχωρες θέσεις οδήγησης, φαρδιές και βολικές σέλες για τους επιβαίνοντες. Επίσης, λόγω του μεγαλύτερου όγκου τους προστατεύουν καλύτερα από τον αέρα ή το κρύο, τη βροχή, κ.λπ.

Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός τους, αφού οι κατασκευαστές δεν φείδονται και προσφέρουν μικρές και μεγαλύτερες ευκολίες, που κάνουν τη ζωή των αναβατών λειτουργικότερη και πιο άνετη.

Μεγαλύτεροι κινητήρες κυρίως…

Λόγω του ότι υπάρχει όγκος, υπάρχει και βάρος, και λόγω του βάρους οι κινητήρες είναι συνήθως περίπου ή μεγαλύτεροι των 300 cc. Σκαρφαλώνουν και στα 400, ενώ ορισμένοι ξεπερνούν και τα 500 κυβικά εκατοστά.

Αυτό σημαίνει ότι εκεί που ένα μικρότερου κυβισμού σκούτερ θα πηγαίνει με τέρμα γκάζι και τον κινητήρα να γυρίζει σε υψηλούς αριθμούς στροφών, ο μεγάλος κινητήρας θα κινεί το σκούτερ με το 1/3 του γκαζιού, ας πούμε, πράγμα που αντικατοπτρίζεται και στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και στην αντοχή του κινητήρα στο χρόνο και τα χιλιόμετρα.

Πάνε μέσα στην πόλη, μα ταξιδεύουν κιόλας

Μεγάλα τιμόνια και μεσαίας διαμέτρου τροχοί δίνουν γρήγορες αντιδράσεις στον μπροστινό τροχό και προσφέρουν εύκολο γύρισμά του. Στις αργές ταχύτητες, με τη συνδρομή και του χαμηλού κέντρου βάρους, τα maxi scooter οδηγούνται πολύ πιο εύκολα απ’ ό,τι φαίνεται στην αρχή ή απ’ ό,τι πιστεύει κάποιος που δεν γνωρίζει πώς λειτουργούν στην πράξη. Από την όψη και μόνο δεν μπορείς να κρίνεις σωστά.

Μέσα στην πόλη, αν υπάρξει δυσκολία αυτή θα παρουσιαστεί σε ένα “βαρύ” μποτιλιάρισμα, εκεί που χωρούν να περάσουν μόνο παπιά και ποδήλατα για παράδειγμα. Τα maxi scooter θα χρειαστούν λίγη παραπάνω έγνοια από τον αναβάτη όσον αφορά το πλάτος τους, κι αυτό είναι όλο.

Εκτός πόλης τώρα τα maxi scooter τα καταφέρνουν περίφημα. Προσφέρουν πρώτης τάξεως μετακίνηση και τουριστικές επιδόσεις, που από πλευράς άνεσης αναβάτη και συνεπιβάτη κοντράρονται στα ίσια με μεγάλες τουριστικές και πανάκριβες μοτοσυκλέτες.

Διαθέτουν πολύ καλή ή και άριστη προστασία αναβάτη/συνεπιβάτη, με πλατιά φέρινγκ/ποδιές και ψηλές ζελατίνες. Ίσως να μην μπορούν να διατηρήσουν τις υψηλές μέσες ταχύτητες ταξιδιού μοτοσυκλετών μεγάλου κυβισμού, αλλά στην πράξη μπορούν να μεταφέρουν δυο επιβαίνοντες με τα μπαγκάζια τους σε νόμιμες ταχύτητες κίνησης των αυτοκινητοδρόμων. Με το απλό γύρισμα ενός γκαζιού…

Είναι ποιοτικά, κρατάνε χρόνια, δεν τα βαριέσαι εύκολα

Λόγω του ότι τα maxi scooter έχουν υψηλότερες τιμές, διαθέτουν και καλύτερη ποιότητα κατασκευής. Όλα τα εξαρτήματα είναι κατά ένα ή περισσότερα επίπεδα καλύτερα απ’ ό,τι αυτά που συναντάμε σε φθηνότερα σκούτερ. Το ίδιο ισχύει και για τα πλαίσια, τις αναρτήσεις, τα πλαστικά, το φινίρισμα, τα όργανα και τις ενδείξεις τους και γενικά την πραγματική ή ακόμα και την αντιλαμβανόμενη ποιότητα κατασκευής.

Με αυτό τον τρόπο αντέχουν περισσότερο στο χρόνο διατηρώντας φρέσκια την εικόνα τους. Παράλληλα, λόγω του ότι έχουν περισσότερα κυβικά, ροπή και ιπποδύναμη, οι ιδιοκτήτες τους δεν τα βαριούνται εύκολα και τα κρατούν “στη δούλεψή τους” για περισσότερα χρόνια.

Έχουν δυνατούς κινητήρες, έχουν και τα φρένα

Οι εκκινήσεις στα φανάρια είναι πολύ γρήγορες και έτσι τα maxi scooter γίνονται από τα ταχύτερα του δρόμου, αφήνοντας πίσω τους ακόμα και μοτοσυκλέτες που τις πιάνουν στον ύπνο. Επειδή οι κινητήρες τους, όπως είπαμε παραπάνω, έχουν μεγαλύτερη ιπποδύναμη λόγω κυβικών, αλλά και κουβαλούν περισσότερο βάρος, τα maxi scooter πρέπει να διαθέτουν και καλύτερα, ποιοτικότερα και αποδοτικότερα φρένα. Έτσι πολλές φορές γίνονται ασφαλέστερα από σκούτερ διαφορετικής κατηγορίας και κυβισμού.

Την ίδια στιγμή, λόγω του μεγάλου μεγέθους, το μεταξόνιό τους είναι μεγαλύτερο, κι έτσι είναι ταυτόχρονα πολύ σταθερά σε όλες τις ταχύτητες, ακόμα και στις υψηλότερες – ακόμα και πάνω από τα 140 km/h.

Αναβαθμίζουν το image του ιδιοκτήτη τους

Η ζωή είναι σκληρή. Άλλο είναι να έχεις στην κατοχή σου ένα σκούτερ 550, κι άλλο ένα σκούτερ 50 κυβικών. Όπως και να το κάνουμε, ο σύγχρονος άνθρωπος της πόλης συνήθως κοιτάει, κρίνει, “αξιολογεί” και “καταχωρεί” τον συνάνθρωπό του, σύμφωνα με αυτά που έχει στην ιδιοκτησία του… στην προκειμένη περίπτωση το φθηνότερο-μικρότερο ή ακριβότερο-ογκωδέστερο σκούτερ που καβαλάει. Δεν το επικροτούμε φυσικά, απλά λέμε ότι συμβαίνει. Σκληρό κι όμως πραγματικό.