Απλοποιώντας την καθημερινότητα
Κυβισμός: 124,9 cc * Ιπποδύναμη: 12,5 ίπποι (9.4 kW) στις 8.000 rpm * Τελική: 110 km/h (πραγματικά) * Βάρος: 136 kg (πλήρες) * Τιμή: 2.895 ευρώ (Μάιος ’25)
Αναβαθμισμένο έρχεται το SYM Jet14 EVO 125, o τελευταίος απόγονος της οικογένειας των SYM Jet, η οποία φροντίζει να εξελίσσει διαρκώς τα σκούτερ πόλης Mini GT, με στόχο να διεκδικήσει τις κορυφαίες πωλήσεις της κατηγορίας του. Κείμενο: Γ. Α., Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Πρώτα απ’ όλα είναι η δυναμική εμφάνιση του SYM Jet14 EVO 125 L/C ABS, εκατό τοις εκατό ευρωπαϊκή και μοντέρνα, που κάνει πολύ καλή εντύπωση με την πρώτη ματιά σε όποιον το κοιτάζει.
Αιχμηρό, καλοσχεδιασμένο με κομψά φωτιστικά σώματα, δυο σπορτίβικους Full LED προβολείς μπροστά με LED DRL φώτα ημέρας να τους πλαισιώνουν, δίνοντας μια πολύ μοντέρνα πινελιά στην όψη του σκούτερ.
Χαρακτηριστικό είναι το χαμηλωμένο “μούτρο” του φέρινγκ/ποδιάς που κάνει το σύνολο πολύ επιθετικό, τη στιγμή που το πάνω μέρος καλύπτεται από μια σπορ, φιμέ μίνι ζελατίνα.
O όγκος του είναι περιορισμένος, το ύψος της σέλας προσιτό, το βάρος του χαμηλό έτσι ώστε να είναι εύκολο στον χειρισμό του, αφού και το μικρό μέγεθός του και οι συμπαγείς διαστάσεις συναινούν σε αυτό.
To SYM Jet 14 EVO L/C 125, όπως αποκαλύπτει το πλήρες όνομά του, διαθέτει και ABS και μάλιστα δικάναλο, άρα κερδίζει έναν ακόμα σημαντικό πόντο.
Πρόκειται για το έκτο μέλος της οικογένειας των SYM Jet στην Ελλάδα και φυσικά ακολουθεί επακριβώς την εταιρική γραμμή/ταυτότητα με σαφή προορισμό στην εύκολη, άνετη καθημερινή μετακίνηση, την οποία μέσα από τις επιδόσεις του… απλοποιεί.
Μαζί με τον υγρόψυκτο κινητήρα των 12,5 ίππων νέων προδιαγραφών (με ψυγείο δεξιά πίσω) Euro 5+ υπάρχει και μιας νέας σχεδίασης εξάτμιση, όπως και ένα καινούριο ρεζερβουάρ καυσίμου ικανής χωρητικότητας 7,2 λίτρων κάτω από το πάτωμα (για να κατέβει το κέντρο βάρους), που τροφοδοτείται από μια τάπα ψηλά-αριστερά στην ποδιά.
Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής
Ξεκινώντας τον κινητήρα και καθώς λειτουργεί στο ρελαντί το μοτεράκι της SYM δείχνει λίγο τραχύ στη λειτουργία του, κάτι που του προσδίδει χαρακτηριστικά ζωντάνιας, ενώ παράλληλα εκπέμπει έναν συμπαθητικό θόρυβο.
Παρ’ όλη τη μακριά μετάδοση που έχει επιλεγεί, στο άνοιγμα του γκαζιού το σκούτερ ξεκινάει καλά από στάση, με τον αναβάτη – ο οποίος κάθεται “τελείως πάνω”, ψηλά στο σκούτερ, με τα χέρια χαμηλά και τα πόδια άνετα τοποθετημένα στο μεγάλο επίπεδο πάτωμα – να κινείται πολύ σβέλτα, με καλή απόκριση στο γκάζι ειδικά στις ταχύτητες πόλης, δηλαδή ανάμεσα στα 30-75 km/h.
Στο καλό ανέβασμα των στροφών συμβάλει και η τετραβάλβιδη κεφαλή, ενώ οι επιδόσεις του κινητήρα ανακοινώνονται στους 12,5 ίππους (9.4 kW) στις 8.000 rpm και ροπή 11 Nm στις 6.000 rpm.
Ο πίνακας οργάνων είναι μια αρκετά μεγάλη έγχρωμη ψηφιακή οθόνη LCD με πολλές ενδείξεις, με εξτρά ένδειξη της θερμοκρασίας περιβάλλοντος. Λειτουργεί μέσω 5 κουμπιών, ενώ λίγο πιο κάτω – κοντά στον κλασικό κεντρικό διακόπτη με κλειδί – συναντάμε θύρες USB Type-C/Type-A (QC 3.0).
Η άνεση στην κίνηση της πόλης προέρχεται από τη μεγάλη, βολική σέλα και για τον αναβάτη, αλλά και τον συνεπιβάτη, αφού αν προσέξετε το αφρώδες του δεύτερου είναι τουλάχιστον διπλάσιο από αυτό των ανταγωνιστών του (!) δίνοντας στο Mini GT σκούτερ της SYM ένα μεγάλο πλεονέκτημα.
Το δεύτερο άτομο θα εκτιμήσει ιδιαίτερα κάθε είδους βόλτα, μικρή ή μεγαλύτερη, πάνω στο Jet14 125 EVO…
Η ευελιξία και η ευχρηστία του σκούτερ ενισχύεται από τους (κλασικούς για Jet) τροχούς 14 ιντσών μπροστά και πίσω, που του δίνουν ταχύτατες αντιδράσεις σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος των 136 κιλών (με το σκούτερ πλήρες υγρών).
Η τελική του σκούτερ στο κοντέρ είναι τα 120 km/h στο κοντέρ, που είναι 110 km/h πραγματικά, τη στιγμή που ο καλός ψεκασμός του προσφέρει μια κατανάλωση κάτω από τα 2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και αυτονομία κοντά στα 250 χιλιόμετρα.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το 125 μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες 80-90 km/h “όλη μέρα”.
Το βολικής θέσης τιμόνι έχει μεγάλο κόψιμο – σωτήριο στους επιτόπιους, αργούς ελιγμούς μέσα στην κίνηση – και οι τροχοί 14 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 110/90-14 μπροστά και 120/80-14 πίσω ) φτιάχνουν ένα άριστο σύνολο που καταπίνει τα μποτιλιαρίσματα της πόλης … για κολατσιό.
Έπειτα είναι τα δύο δισκόφρενα (μπροστινός δίσκος διαμέτρου 260 mm και πίσω 220 mm) με ένα σωστά ρυθμισμένο δικάναλο ABS, τα οποία μπορεί να μην έχουν πολλή αίσθηση στις μανέτες, αλλά ακινητοποιούν καλά το ελαφρύ σύνολο.
Η πίσω ανάρτηση είναι από τα πλεονεκτήματα του Jet 14 EVO, αφού ακόμα και σε μεσαία ρύθμιση (πολύ εύκολη), από τις 5 που διαθέτει, λειτουργούσε σωστά και μαλακά, χωρίς τραντάγματα.
Το πιρούνι είναι λίγο πιο σκληρό απ’ ό,τι τα αμορτισέρ πίσω και τερματίζει – σε δύσκολες όμως συνθήκες.
Τελικά – Η ώρα της κρίσης
Το νέο SYM Jet 14 EVO 125 ABS φέρνει μαζί του την πνοή της αναβάθμισης σε μια κατηγορία που έχει γίνει η σημαντικότερη στην ελληνική αγορά, αφού συγκεντρώνει πλέον τις περισσότερες πωλήσεις από οποιαδήποτε άλλη.
Ειδικότερα τα 125άρια σκούτερ και πιο συγκεκριμένα τα τύπου Mini GT (της σχολής Honda PCX) έχουν κερδίσει με τις χάρες τους το κοινό και έχουν αναχθεί τα τελευταία χρόνια στα πιο ευπώλητα, όχι μόνο της κατηγορίας των σκούτερ, αλλά όλης της αγοράς των δύο τροχών!
Πέρα από την ευκολία χρήσης που προσφέρουν, έχουν ευνοηθεί πρόσφατα κι από την αλλαγή του νόμου που επέτρεψε τους οδηγούς αυτοκινήτων να τα οδηγούν νόμιμα (υπό προϋποθέσεις).
Εκτός από την προσεγμένη εμφάνισή του και την ποιότητα κατασκευής του, το Jet 14 EVO 125 δηλώνει “έτοιμο για όλα”, εξοπλισμένο κατάλληλα για να αντιμετωπίσει με επιτυχία την καθημερινή αστική μετακίνηση.
Και το πιο ενδιαφέρον εδώ είναι πως καταφέρνει να κάνει τη βασανιστική εμπειρία της κίνησης στην μποτιλιαρισμένη πόλη… παιχνίδι, κι αυτό είναι το παράσημο που ανεβάζει το 125 στα επίπεδα που του αξίζει.
Περισσότερες πληροφορίες: sym.gr
Θετικά στοιχεία
- Eμφάνιση
- Άνετη σέλα συνεπιβάτη
- Ανάρτηση πίσω
- Ευελιξία, ευκολία χειρισμών
Χρειάζεται βελτίωση
- Αίσθηση πίσω φρένου
- Αποθηκευτικός χώρος
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Καλή είναι οι ένταση των προβολέων του 125 τη νύχτα, καλή είναι και η κόρνα
- Στους διακόπτες υπάρχει passing (μεγάλα φώτα-σινιάλο), υπάρχει και alarm
- Χρησιμότατος είναι φυσικά ο αναδιπλούμενος γάντζος για τσάντες στην ποδιά
- Ο ανεφοδιασμός με βενζίνη γίνεται πανεύκολα, χωρίς να ξεκαβαλήσουν αναβάτης/συνεπιβάτης από τη σέλα, από την τάπα που βρίσκεται μπροστά στην ποδιά
- Η σέλα, που ανοίγει από το κεντρικό διακόπτη, αποκαλύπτει χώρο, 28 λίτρων, από κάτω που όμως δεν χωράει οποιοδήποτε φουλφέις κράνος
- Μπορεί ωστόσο να χωρέσει ακόμα και δύο μισά (“ρηχά”) κράνη ή φουλφέις συγκεκριμένων διαστάσεων
- Μιας και το τιμόνι είναι σωληνωτό και στηρίζεται με καβαλέτα, μπορεί να δεχθεί μικρο-ρυθμίσεις μπροστά-πίσω
- Μικρή προστασία από τον αέρα προσφέρει η μίνι, σπορ ζελατίνα κυρίως στην οθόνη οργάνων
- Δεν μας πειράζει καθόλου που ο κεντρικός διακόπτης δεν είναι keyless, όπως ορίζει η μόδα, που πολλές φορές καταλήγει σε ενοχλητική σπαζοκεφαλιά
- Το κεντρικό σταντ είναι αρκετά εύκολο στη χρήση του, αλλά όχι τέλειο
- Πίσω στην ουρά υπάρχει σχάρα/βάση για top case με καλές πλαστικές χειρολαβές
- Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι μεγάλα και αναδιπλούμενα
- Λόγω του σωληνωτού τιμονιού, οι μανέτες των φρένων μπορούν να ρυθμιστούν (λύνοντας δυο βίδες άλεν) όσον αφορά το ύψος τους (πάνω-κάτω)