Ακούραστος και οικονομικός αστικός εργάτης
Κυβισμός: 124cc * Ιπποδύναμη: 8,7 ίπποι (11 kW) στις 6.750 rpm * Τελική: 96 km/h (πραγματική) * Βάρος: 112 kg (πλήρες) * Τιμή: 2.195 ευρώ (Ιούνιος ’25)
Από τα πιο τίμια σκούτερ που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά είναι το Suzuki Address 125. Γέννημα θρέμμα της πόλης, το Address-άκι θα κάνει το μποτιλιάρισμα… “ίσιωμα” και θα σε πάει εύκολα και άνετα στον προορισμό σου. Αυτή την περίοδο το Address προσφέρεται σε πολύ χαμηλή τιμή. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Γ. Α. Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμός
Είναι από τις περιπτώσεις σκούτερ που τονίζoυν τις ρετρό γραμμές τους, με ένα ιστορικό όνομα στα σκούτερ (Address) που χρησιμοποιείται από την Suzuki επί δεκαετίες!
Χωρίς να κάνει επίδειξη σε κανέναν τομέα, προβάλλει βασικά το μικρό του μέγεθος, την εκπληκτική ευελιξία του και το μεγάλο του επίπεδο πάτωμα.
Ακόμα κι αν σε σύγκριση με τα δυο αδέλφια του στη γκάμα της Suzuki (τα Burgman και Αvenis) μοιάζει να μένει αισθητικά λίγο πίσω, στον τομέα που μας ενδιαφέρει – δηλαδή τη χρήση στην πόλη – το Address κάνει θαύματα και τελικά είναι αδύνατον να μην το συμπαθήσεις. Πολύ…
“Κάθε μέρα Address” – αυτό θα μπορούσε να είναι το σλόγκαν της εταιρίας για να διαφημίσει το μικρό της σκούτερ, ενώ σε παρένθεση θα μπορούσε να ενημερώνει το κοινό ότι μέσα στο “Κάθε μέρα” συμπεριλαμβάνεται και η καθημερινή “αστική κακοποίηση” στο κυκλοφοριακό παραλήρημα της πόλης.
Είναι το Address ένα οποιοδήποτε σκούτερ; Ούτε κατά διάνοια. Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά μοντέλα σε μια πολύ δύσκολη και απαιτητική από πολλές απόψεις ασιατική αγορά: την Ινδική.
Το 125 κατασκευάζεται μάλιστα σε αυτή τη χώρα και προσαρμόζεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο που απαιτεί φθηνή μετακίνηση, μεγάλη αξιοπιστία – λόγω διαρκών υψηλών θερμοκρασιών και κακού οδικού δικτύου – οικονομική και γρήγορη συντήρηση και φυσικά αντοχή στο πέρασμα του χρόνου.
Δεν είναι τυχαίο πως το Suzuki Address 125 αποτελεί ένα από τα best seller μοντέλα στην τεράστια αγορά δικύκλων της Ινδίας, ενώ τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις του ξεπερνούν τις 5 εκατομμύρια μονάδες σε Ασία και Λατινική Αμερική!
Ο σχεδιασμός του χαρακτηρίζεται από καμπύλες και επιλεγμένες επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες στο στεφάνι του προβολέα και τον προφυλακτήρα της εξάτμισης, ενώ τα LED φώτα, τοποθετημένα σε κάθετη διάταξη στον “οβάλ” προβολέα που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι, συμβάλλουν στη δημιουργία του κλασικού χαρακτήρα του σκούτερ.
Το μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο με την ψηφιακή οθόνη διαθέτει ένδειξη Eco Drive που βοηθά τον αναβάτη να πετυχαίνει οικονομία καυσίμου κατά την οδήγηση.
Πέρα από τον χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα – που όμως είναι περιορισμένος – υπάρχει και ανοικτή θήκη για μικροαντικείμενα στην ποδιά, αλλά και θύρα USB.
Το Suzuki Address 125 χρησιμοποιεί (όπως και τα αδελφάκια του Burgman και Avenis) έναν εξελιγμένο αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 124 κυβικών, τεχνολογίας Suzuki Eco Performance (SEP) που κρατάει την κατανάλωση καυσίμου χαμηλά και προσφέρει επιδόσεις σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, όπως θα δούμε παρακάτω.
Η ιπποδύναμή του είναι 8,7 ίπποι στις 6.750 rpm και η ροπή του φτάνει στα 10 Nm στις 5.500 rpm.
Το ρεζερβουάρ του Address 125 χωράει 5.0 λίτρα βενζίνης, με την αυτονομία να ξεπερνάει τα 200 χιλιόμετρα.
Οι αναρτήσεις του είναι ένα απλό τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ στον πίσω τροχό.
Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν ένας δίσκος διαμέτρου 190mm μπροστά με μονοπίστονη δαγκάνα (Nissin), ενώ πίσω συναντάμε ένα ταμπούρο διαμέτρου 120mm. Τα φρένα συνδυάζονται μεταξύ τους με σύστημα CBS.
Οι τροχοί του Address 125 έχουν διάμετρο 12” μπροστά και 10” πίσω, με διαστάσεις ελαστικών 80/90 και 90/100 αντίστοιχα.
Το ύψος της σέλας βρίσκεται χαμηλά στα 770 mm, βοηθώντας ιδιαίτερα τους αρχάριους/ες ή αναβάτες/τριες χαμηλότερου αναστήματος.
Το Suzuki Address 125 διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς (λευκό, μπλε, κόκκινο), στην τιμή των 2.695 ευρώ.
Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής
Με μήκος μόλις 1.825 mm και μεταξόνιο στα 1.265 mm, είναι από τα μικρότερα και πιο compact σκούτερ της ελληνικής αγοράς, στοιχεία που αν συνδυαστούν με τα μόλις 105 κιλά που ζυγίζει άδειο, μεταφράζονται σε εξαιρετική ευελιξία μέσα στην πόλη και τρομερή ευκολία στη χρήση!
Το τι κάνει στην πόλη και τα μποτιλιαρίσματα το Suzuki Address 125 είναι απολαυστικό, αφού “δένει κόμπους” γύρω από τα αυτοκίνητα, κι είναι άπιαστο ακόμα κι από παρεμφερή μοντέλα της κατηγορίας των μίνι-αστικών σκούτερ.
Η θέση οδήγησης, παρότι μιλάμε για μικρό σκούτερ, φιλοξενεί εύκολα, χάρη στη σωστή εργονομία, ακόμα και ψηλότερους αναβάτες, με το τιμόνι τόσο ψηλά όσο πρέπει, για να μην βρίσκει στα γόνατά τους, με μεγάλη και άνετη σέλα για αναβάτη/συνεπιβάτη (από τα μεγαλύτερά του ατού) και μακρύ και φαρδύ, χρησιμότατο επίπεδο πάτωμα.
Μόλις ανέβεις πάνω στο Address, σου δίνεται η εντύπωση πως έχεις ανέβει σε άλλο, μεγαλύτερων διαστάσεων σκούτερ.
Αν και στα χαρτιά έχει ισχύ μόλις 8,7 ίππων, ο προσεγμένος αερόψυκτος κινητήρας των 124 κυβικών εκατοστών αποδίδει εντυπωσιακά, κάτι που καταλαβαίνεις αμέσως μόλις τον οδηγήσεις. Τραβάει από χαμηλά, πετυχαίνει καλές εκκινήσεις στα φανάρια και “στροφάρει” με όρεξη. Ποια 8 άλογα… αυτά μοιάζουν με 12-13…
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι πως ο μικρός κινητήρας της Suzuki είναι ιδιαίτερα ευχάριστος να τον χρησιμοποιείς, δεν βγάζει κραδασμούς και καίει λίγο.
Η τελική του μπορεί να φτάσει στο αναλογικό κοντέρ τα 103 km/h, που είναι 96 πραγματικά. Η ζωντάνια του στο άνοιγμα του γκαζιού διατηρείται μέχρι τα 60-70 km/h.
Το ρεζερβουάρ καυσίμου μπορεί να είναι μικρό (5 λίτρα), αλλά μικρή είναι και η κατανάλωση στα 2,2 με 2,3 λίτρα στα 100 km, με αποτέλεσμα η αυτονομία να βρίσκεται ανάμεσα στα 220-230 km.
Άρα δεν θα επισκέπτεστε πολύ συχνά το πρατήριο βενζίνης και μάλιστα αν κάποιος δεν γνωρίζει, πολύ δύσκολα θα ανακαλύψει πού βρίσκεται η τάπα ανεφοδιασμού του ρεζερβουάρ του σκούτερ, αφού βρίσκεται εξωτερικά, πάνω από το οπίσθιο φωτιστικό σώμα!
Κάτω από τη σέλα του Suzuki Address 125 υπάρχουν 21,8 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, πράγμα που σημαίνει ότι είναι κατάλληλο για ανοικτά κράνη συγκεκριμένου μεγέθους.
Για περισσότερο χώρο αποθήκευσης θα πρέπει να τοποθετηθεί σχάρα και top box.
Τα φρένα του Suzuki Address 125 είναι ικανοποιητικά: Φρένα φιλικά, με την αριστερή μανέτα να αναλαμβάνει τον κύριο ρόλο στην επιβράδυνση, όπως θα δούμε παρακάτω.
Με έναν μπροστινό δίσκο 190 mm, σε συνεργασία με ένα τύμπανο 120 mm στο πίσω μέρος, το φρενάρισμα στο Address είναι αυτό που θα περίμενε κάποιος από ένα οικονομικό σκούτερ 125cc.
Το μπροστινό θα θέλαμε να έχει λίγη παραπάνω αίσθηση και δύναμη, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι το Suzuki φρενάρει κυρίως πατώντας την αριστερή μόνο μανέτα γιατί υπάρχει σύστημα συνδυασμένων φρένων.
Τυπικές για σκούτερ πόλης είναι και οι αναρτήσεις, τόσο μαλακές όσο πρέπει, με ένα αμορτισέρ πίσω, το οποίο προσφέρει άνεση στη μέση του αναβάτη. Στα πιο δύσκολα περάσματα το Address 125 θα τερματίσει τις αναρτήσεις του, αλλά το 70% των περιπτώσεων το διαχειρίζεται μια χαρά.
Το κράτημα επίσης είναι καλό, κι ας έχουμε τροχό 12″ μπροστά με ελαστικό πλάτους 90, και οπίσθιο διαμέτρου 10″ με ελαστικό πλάτους 100. Τα ελαστικά δεν είναι κάποιας άγνωστης μάρκας, αλλά τα Dunlop RunScoot D307 N, τα οποία αποδίδουν καλά και στο στεγνό και στο βρεγμένο.
Τελικά – Η ώρα των συμπερασμάτων
Πέρα απ’ όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, το Suzuki Address 125 διαθέτει και ένα πολύ δυνατό όπλο: την τιμή του, που είναι μόλις 2.195 ευρώ και είναι το φθηνότερο της γκάμας των 125αριών της Suzuki.
Πρόκειται για μια εξαιρετική τιμή – μιας και μειώθηκε πρόσφατα από την ελληνική αντιπροσωπεία κατά 500 ευρώ, αφού πριν κόστιζε 2.695 ευρώ – κάνοντας το Address μια από τις καλύτερες προτάσεις για ένα εύχρηστο και αποτελεσματικό στην κίνηση mini σκούτερ πόλης!
Μπορεί να μεταφέρει ένα ή δύο άτομα (λόγω μεγάλης σέλας) είναι ευχάριστο στην οδήγηση και ιδιαίτερα εύχρηστο και φοράει κινητήρα “διαμαντάκι”.
Με τέτοια τιμή το Address θα προκαλέσει ανησυχία στους ανταγωνιστές του, ακόμα και σε αυτούς που έρχονται από την Κίνα, τη στιγμή που το όνομα της Suzuki αποτελεί μια ακόμα εγγύηση για την αξία του.
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Φώτα και κόρνα αποδίδουν καλά, ενώ το απλό, αξιοπρεπές αναλογικό/ψηφιακό ρετρό γραμμών όργανο διαθέτει μόνο τις βασικές ενδείξεις
- Βολικός είναι ο ανεφοδιασμός από την ουρά του σκούτερ, αφού δεν χρειάζεται να ανοίγει η σέλα
- Υπάρχει και ο κλασικός γάντζος στην ποδιά για μεταφορά τσαντών πάνω στο πάτωμα, στην περιοχή των ποδιών
- Το Address διαθέτει ένα βολικής θέσης USB (πάνω από την χρήσιμη ανοικτή θήκη) κάτω από την κολόνα του πιρουνιού, που περιβάλλεται με φωτισμό για τον εντοπισμό του σε σκοτεινές συνθήκες
- Επίσης υπάρχει και σύστημα αποτροπής κλοπής στην κεντρική κλειδαριά
- Στην ουρά υπάρχει μια μεγάλη και χρήσιμη χειρολαβή για τον συνεπιβάτη και για το εύκολο ανέβασμα του σκούτερ στο κεντρικό σταντ
- Θυμίζει αυτοκίνητο το οπίσθιο φωτιστικό σώμα, με τα μεγάλα φλας να ενσωματώνονται σε αυτό
- Μεγάλοι είναι οι οβάλ καθρέφτες, προσφέροντας “πλήρες” οπτικό πεδίο
- Ελάχιστοι είναι οι διακόπτες στο τιμόνι: αριστερά έχουμε κόρνα, φλας και φώτα και δεξιά έναν μόνο διακόπτη εκκίνησης/kill switch
- Εκτός από μίζα ο κινητήρας διαθέτει και μανιβέλα για την εκκίνησή του – πολύ χρήσιμο σύστημα αν μείνει η μπαταρία από ρεύμα
- Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αναδιπλούμενα και καλυμμένα με λάστιχο
Περισσότερες πληροφορίες: www.suzuki.gr
Θετικά χαρακτηριστικά
- Τιμή
- Επιδόσεις συνολικά
- Μεγάλη σέλα και χώρος ποδιών
- Μικρό βάρος, μεγάλη ευχρηστία
Χρειάζονται βελτίωση
- Χώρος κάτω από σέλα
- Μπροστινό φρένο
- Όργανο με βασικές ενδείξεις