fbpx

KYMCO PΕOPLE S 200i ABS, Πλήρης δοκιμή

Τέλεια ισορροπία

Κυβισμός: 163cc * Ιπποδύναμη: 14,7 ίπποι στις 8.500rpm * Tελική: 117 km/h (πραγματικά) * Βάρος: 128 κιλά * Τιμή: 3.190 ευρώ

Διακριτό μέλος σε μια από τις μακροβιότερες και σημαντικότερες οικογένειες μοντέλων της Kymco, το People S 200i ABS, συνεχίζει την πορεία του ανανεωμένο, θέλοντας να κερδίσει την εμπιστοσύνη των αναβατών σε μια από τις πλέον ανταγωνιστικές κατηγορίες σκούτερ.

Κείμενο: Κώστας Γαμβρούλης, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

H ιστορία των People S μοντέλων της Kymco ξεκινά το 2004 αποτελώντας ένα εξελικτικό βήμα σε μια σειρά σκούτερ που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 1998.

Ανήκοντας ξεκάθαρα στα σκούτερ πόλης με μεγάλους τροχούς, τα People αποτελούν την αιχμή του δόρατος της ταϊβανέζικης εταιρίας στην ευρωπαϊκή άποψη περί καθημερινής μετακίνησης και η έκδοση People S 200i ABS της δοκιμής ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο μικρότερο 125 και στο μεγαλύτερο 300.

Με αφορμή τη μετάβαση στις προδιαγραφές Euro 5, η Kymco προχώρησε σε μια ανανέωση του μοντέλου που πλέον αντικαθιστά την προγενέστερη έκδοση People S 150i, ανεβάζοντας τον κυβισμό.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, το Kymco People S 200i, είναι «προϊόν» του σχεδιαστικού κέντρου της εταιρίας που εδρεύει στην Ιταλία και φυσικά αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο.

Όντας ένα μοντέλο που στοχεύει κυρίως στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά, οφείλει μεταξύ άλλων να ικανοποιεί σχεδιαστικά το αισθητικό πρότυπο των Ευρωπαίων και η αλήθεια είναι ότι τα καταφέρνει πολύ καλά.

Συνδυάζει αιχμές και καμπύλες, με το σύνολο να ισορροπεί ιδανικά μεταξύ δυναμισμού και φινέτσας, δίνοντας παράλληλα το στίγμα της σύγχρονης κατασκευής.

Ο χαρακτήρας του δεν είναι πολύ έντονος, όμως επιτυγχάνεται η πολυπόθητη ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα, κάτι αν μη τι άλλο αναγκαίο σε μια κορεσμένη από μοντέλα αγορά. Πέραν της σχεδίασης όμως, απαραίτητη ήταν επίσης και η συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά εργονομικά πρότυπα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλήρης παρουσίαση του Kymco People S 200i

Σε αυτό τον τομέα το μοντέλο έχει τη συνηθισμένη, κλασική διάταξη, κι αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση κακό.

Επίπεδο πάτωμα, μεγάλη σέλα (800mm απόσταση από το έδαφος) με αρκετό χώρο για μετακινήσεις του σώματος και τιμόνι σε άριστη θέση για άνετη λαβή.

Τα πόδια φθάνουν εύκολα στο έδαφος για τη στήριξη του σκούτερ κατά τις στάσεις, ενώ ο συνεπιβάτης έχει επίσης στη διάθεσή του ένα μεγάλο αναλογικά τμήμα σέλας, πτυσσόμενα μαρσπιέ τύπου πλατφόρμας και χειρολαβές για την στήριξή του.


Όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, το
People S 200i χωράει κάτω από την σέλα του ένα φουλφέις κράνος και αρκετά μικροπράγματα. Ο αποθηκευτικός χώρος διαιρείται έξυπνα σε δύο τμήματα – με ένα πλαστικό χώρισμα το οποίο μπορεί να αφαιρεθεί – φωτίζεται με λαμπάκι και προσφέρει επίσης παροχή φόρτισης τύπου USB.

Σημαντική λεπτομέρεια επίσης, το ότι η σέλα παραμένει ανοικτή, χωρίς να χρειάζεται να την κρατά με το χέρι κανείς, μέσω μηχανισμού στην άρθρωσή της.

Υπάρχει επίσης ένα αρκετά ευρύχωρο ντουλαπάκι στην αριστερή πλευρά της ποδιάς, το οποίο ασφαλίζει αλλά δεν κλειδώνει, ενώ στη δεξιά πλευρά του καλύμματος της κολώνας του τιμονιού βρίσκεται άλλη μια παροχή φόρτισης USB.

Καλύπτεται με λαστιχένια «τάπα» όταν δεν χρησιμοποιείται για να μην μπαίνουν νερά και σκόνες και η θέση της είναι ιδανική για να φορτίζονται κινητά και GPS που στερεώνονται στο τιμόνι, αφού όλο το σύστημα (παροχή, καλώδιο, συσκευή) περιστρέφεται μαζί.

Χαμηλά στην αριστερή πλευρά της ποδιάς βρίσκεται η τάπα της βενζίνης, από την οποία γεμίζει το τοποθετημένο στο δάπεδο ρεζερβουάρ των 6,2 λίτρων. Από τη μια ο ανεφοδιασμός γίνεται εύκολη υπόθεση και από την άλλη το κέντρο βάρους του σκούτερ παραμένει χαμηλά.

Το καπάκι που αποκαλύπτει την τάπα του ρεζερβουάρ, αλλά και η σέλα ανοίγουν από τον κεντρικό διακόπτη στην δεξιά πλευρά της ποδιάς.

Επιτελεί μια χαρά τη δουλειά του και έχει και αντικλεπτικό μαγνητικό σύστημα με έλασμα/κάλυμμα, ωστόσο είναι ο ίδιος διακόπτης που βλέπουμε εδώ και δεκαετίες στα σκούτερ της Kymco και ίσως ήρθε η ώρα για μια σχεδιαστική ανανέωση.

Κάτι περισσότερο θα περιμέναμε και από τον πίνακα οργάνων που είναι επίσης κάπως αδιάφορος σχεδιαστικά. Αποτελείται από δύο χωριστές LCD οθόνες στις οποίες προβάλλονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και στα θετικά καταγράφεται το ότι οι ενδείξεις διαβάζονται ακόμα και με κόντρα ήλιο.

Τέλος, για να ολοκληρώσουμε το εργονομικό κομμάτι, οι διακόπτες έχουν ποιοτική λειτουργία και κλασική διάταξη, το γαντζάκι στην ποδιά βοηθά στη στήριξη αντικειμένων που τοποθετούνται στο επίπεδο πάτωμα, ενώ στην όμορφα σχεδιασμένη σχάρα, μπορεί να δεθεί πρόσθετο φορτίο.

Περνώντας στα περιφερειακά, το Kymco People S 200i δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ πίσω αναλαμβάνουν την ανάρτηση, ενώ η πέδηση συντελείται από δύο μονά δισκόφρενα διαμέτρου 260 και 240mm, μπροστά και πίσω αντίστοιχα, που συνεργάζονται με διπίστονες δαγκάνες.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στο κύκλωμα χρησιμοποιούνται σωληνάκια υψηλής πίεσης και ότι μια σύγχρονη και ελαφριά μονάδα δικάναλου ABS της Bosch (9.1 – 700gr) ελέγχει τους τροχούς για μπλοκαρίσματα.

Μιλώντας για τροχούς (χυτές ζάντες), αυτοί έχουν όμορφη σχεδίαση με 5 ζεύγη μπράτσων και διάμετρο 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, φέρουν δε ελαστικά διαστάσεων 100/80-16 και 120/80-14.

Την εικόνα των περιφερειακών στοιχείων ολοκληρώνουν ο μπροστινός προβολέας και το πίσω φανάρι, που είναι τεχνολογίας LED.

Ο κινητήρας του People S 200i, είναι νέας γενιάς, συμμορφούμενος με τις Euro 5 προδιαγραφές και ανήκει στην οικογένεια των G5-ECO μηχανικών συνόλων.

Μονοκύλινδρος και τετραβάλβιδος, έχει κυβισμό 163cc και αποδίδει 14,7 ίππους στις 8.500 rpm και 1,3 kgm ροπής στις 6.500 rpm, τιμές εντυπωσιακές για αερόψυκτο μοτέρ αυτού του κυβισμού.

Στο Δρόμο

Το Kymco People S 200i είναι σκούτερ που δεν χρειάζεται καμία απολύτως περίοδο εξοικείωσης μαζί του, απλά ανεβαίνεις πάνω του και αισθάνεσαι άνετα και ασφαλής από τα πρώτα μέτρα.

Η γενικότερη αίσθηση που εισπράττεις είναι αυτή του στιβαρού και δεμένου συνόλου, με σίγουρο “πάτημα” στον δρόμο και πολύ λίγες ελαστικότητες από πλευράς πλαισίου. Είναι ένα χαρακτηριστικό (που προσφέρει προβλεψιμότητα και ασφάλεια στον αναβάτη) το οποίο ίσχυε και στο προηγούμενο People 150, κάτι που είχαμε αναφέρει και στη δοκιμή “μέσης διάρκειας” που είχαμε κάνει πριν από μερικούς μήνες.

Οι έχοντες εμπειρία από μοτοσυκλέτες θα αισθανθούν πολύ άνετα μαζί του από τη πρώτη στιγμή αφού απουσιάζουν εντελώς οι ελαστικότητες και οι ασάφειες που συναντώνται συχνά σε μοντέλα αυτής της κλάσης κυβισμού.

Η Kymco έχει κάνει άριστη δουλειά με το πλαίσιο, ενώ οι αναρτήσεις συνεργάζονται πολύ καλά με αυτό, συνεπικουρώντας σε αυτή την γενικότερη αίσθηση στιβαρότητας που εισπράττεις.

Το Kymco People S 200i αλλάζει κατεύθυνση με σιγουριά, ως ένα ενιαίο σύνολο και όχι σαν… «σπαστό» σε δύο τμήματα.

Όπου «σημαδέψεις» με το τιμόνι εκεί θα πας, με ακρίβεια και χωρίς δράματα και αυτό ισχύει τόσο για τις ταχύτητες κίνησης μέσα στην πόλη, όσο και για το στρίψιμο σε πιο ανοικτές και γρήγορες διαδρομές.

Ο κινητήρας δεν βγάζει κραδασμούς και έχει ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία, με την ισχύ το να βγαίνει απλωμένα και γραμμικά σε όλο το εύρος των στροφών.

Οι επιταχύνσεις από στάση αλλά και εν κινήσει είναι ικανοποιητικότατες και σίγουρα επαρκείς για το πεδίο κίνησης του μοντέλου, δηλαδή την πόλη και γύρω από την πόλη.

Επιμένοντας στο γκάζι, είδαμε την ένδειξη των 125 km/h στο ψηφιακό ταχύμετρο (117 km/h πραγματικά), ταχύτητα στην οποία το People S 200i παρέμενε σταθερό και ακλόνητο στην πορεία του.

Το καλό είναι ότι αυτή η συμπεριφορά του δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ευελιξία μέσα στα στενά περάσματα της κυκλοφορίας, όπου το σκούτερ μπορεί να ελιχθεί με χαρακτηριστική άνεση.

Το τιμόνι κόβει αρκετά και το βάρος είναι σε λογικά πλαίσια. Σε ό,τι αφορά τα φρένα, η Kymco έχει μια μακρά παράδοση σε καλά συστήματα πέδησης και το People S 200i δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν θέλαμε να εξαντλήσουμε την κριτική μας θα θέλαμε λίγο καλύτερη αίσθηση αλλά σε κάθε περίπτωση η ισχύς είναι αρκετή και το ABS δουλεύει πολύ καλά.

Η σέλα είναι βολική τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη και ακόμα και η πολύωρη παραμονή επάνω της δεν δημιουργεί προβλήματα.

Οι αναρτήσεις είναι άνετες, με τα πίσω αμορτισέρ να εμφανίζουν μειωμένο το εγγενές πρόβλημα των περισσότερων σκούτερ που «χτυπούν» περνώντας πάνω από κακοτεχνίες.

Η προστασία από τον αέρα είναι στα επίπεδα που συναντάται σε όλα τα σκούτερ της κατηγορίας, αλλά αν κάποιος το επιθυμεί, η Kymco διαθέτει έξτρα ανεμοθώρακα και χούφτες, για να προστατεύεται κανείς καλύτερα από τον αέρα και τη βροχή.

Τελικά

Ισορροπημένο και ομοιογενές είναι οι δύο λέξεις που έρχονται αβίαστα στο μυαλό μας αν χρειαστεί να περιγράψουμε λακωνικά το People S 200i.

Πρόκειται για έναν πολύ καλό εκπρόσωπο της κατηγορίας στην οποία ανήκει και πραγματικά δυσκολευόμαστε να βρούμε κάτι αρνητικό για να του προσάψουμε.

Για να είμαστε ειλικρινείς, δύσκολα θα συναντήσει κανείς «κακό» σκούτερ στις μέρες μας, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μια κατηγορία που είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική και όλες οι λεπτομέρειες μπαίνουν στο ζύγι και λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη.

Από κατανάλωση, μετρήσαμε 3,1 lt στα 100 km, μια τιμή που εμφανίστηκε υψηλή, καθότι παρασυρόμενοι από την συμπεριφορά του το οδηγούσαμε αρκετά σβέλτα.

Αυτό που πρέπει να έχουν στο μυαλό τους οι υποψήφιοι αγοραστές, είναι ότι κάθε μοντέλο έχει ένα εξέχον χαρακτηριστικό και στην περίπτωση του People S 200i αυτό είναι η αίσθησή του στον δρόμο, που αποπνέει στιβαρότητα και ασφάλεια.

Αν αυτό ιεραρχείται ψηλά στην λίστα των προτεραιοτήτων σας τότε μην ψάχνετε άλλο, βρήκατε το μοντέλο σας.

Πέραν αυτού, το People S 200i τα καταφέρνει και σε όλους τους άλλους τομείς καλά. Καλά κατασκευασμένο, αισθητικά αποδεκτό, εργονομικό και γρήγορο.

ΥΠΕΡ

  • Στιβαρή αίσθηση
  • Επιδόσεις κινητήρα
  • Οδηγική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής

ΚΑΤΑ

  • Αισθητική πίνακα οργάνων και κεντρικoύ διακόπτη
  • Αίσθηση φρένων
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.190 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με ψεκασμό, 163cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:14,7 ίπποι (10,8kw) στις 8.500rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι /Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο / Δισκόφρενο με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών / 16 ιντσών (ελαστικά 100/80 μπρ. και 120/80 πίσω
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.390 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6,2 lt
ΒΑΡΟΣ:128 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2
X