fbpx

KYMCO LIKE 200i, Πλήρης Δοκιμή

Μικρό, βολικό και… ρετρό

Το Kymco Like εισέρχεται δυναμικά στο χώρο της μετακίνησης θέτοντας την άποψή του. Ένα σκούτερ που χρησιμοποιείται καθημερινά δεν πρέπει υποχρεωτικά να μην έχει χαρακτήρα. Με εμφάνιση που θυμίζει τις χρυσές εποχές των σκούτερ το Like 200 βάζει την υπογραφή του στα μοντέρνα, αγχωτικά κέντρα πόλεων. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ , ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΓΥΡΗΣ ΜΑΝΩΛΑΤΟΣ

Κymco Like 200i: Kάθε μέρα στον πόλεμο των πόλεων... με όπλο το στυλ

Κymco Like 200i: Kάθε μέρα στον πόλεμο των πόλεων… με όπλο το στυλ

Αν κάποιος κοιτάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του 200αριού της Kymco, θα παρατηρήσει πως ο κινητήρας είναι αερόψυκτος, έρχεται και αυτός από το παρελθόν και δείχνει να ταιριάζει με την εμφάνιση του Like. Είναι δυνατόν, όμως, να κυκλοφορεί αερόψυκτος κινητήρας εν έτει 2011; Ναι, είναι απολύτως… δυνατόν, αρκεί να ξέρεις πού θα χρησιμοποιηθεί και ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός τέτοιου κινητήρα – ειδικά σε οικονομικές δίτροχες κατασκευές που έχουν σαν κύριο στόχο την καθημερινή εξυπηρέτηση μέσα στην πόλη. Κατασκευές που δεν θα ξεπαραδιάσουν τον ιδιοκτήτη τους ούτε στη συντήρηση, ούτε στην επισκευή.

Από την άλλη, ο κινητήρας των 163 κυβικών (200 είπατε;) χρησιμοποιεί ψεκασμό στην τροφοδοσία του, μια λύση που προσφέρει καλή καύση, οικονομία και κυρίως καθαρότερα καυσαέρια. Ξέρετε να πείτε στα γρήγορα έναν επίσης αερόψυκτο και ψεκαστό κινητήρα; Υπάρχουν πολλοί, ιδιαίτερα μεταξύ των σκούτερ, αλλά και σε μοτοσυκλέτες. Αν, μάλιστα, θέλετε να κάνετε φιγούρα στους φίλους σας για το ποιά άλλη δίτροχη ντίβα χρησιμοποιεί αερόψυξη και ψεκασμό, μπορείτε να αναφέρετε με περηφάνια την… Harley Davidson.

Eμφάνιση ρετρό με πινελιές από ’50s και ’60s

Λίγη αίγλη από Χάρλεϊ έχει και το Like. Το να απολαμβάνεις τέτοια ποιότητα βαφής, φινίρισμα και συναρμογή πλαστικών από ένα σκούτερ που κοστίζει λίγο παραπάνω από 2.000 ευρώ, είναι αρκετά σπάνιο. Έχει γίνει καλή δουλειά εκεί στην Kymco, αφού εκτός από την εξαιρετική σχεδίαση του «κουστουμιού», την εφαρμογή των πλαστικών και τη συνολική ποιότητα (πάντα για την τιμή αγοράς του), οι επιφάνειες νομίζεις πως είναι μεταλλικές σαν τις Βέσπες και τις Λαμπρέτες του παρελθόντος. Πέρα όμως από την εντυπωσιακή εμφάνιση,  υπάρχει και η χρήση – ένας τομέας στον οποίο το Like φροντίζει να καλύπτει τους χαμηλότερους σωματότυπους και τους αρχαρίους αναβάτες.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ: Βραβείο θα μπορούσε να δοθεί στο μικρό Kymco, αφού ο σχεδιαστής του έχει χρησιμοποιήσει με τέχνη ένα σωρό στοιχεία του παρελθόντος, με μοντέρνες εφαρμογές – όπως π.χ. την περίτεχνη ενσωμάτωση των φλας πάνω στην ποδιά.

ΜΕΓΕΘΟΣ – ΤΡΟΧΟΙ: Το Like 200i είναι μικρών διαστάσεων, με χαμηλό, βολικό συνολικό ύψος, αλλά και χαμηλό ύψος σέλας. Οι τροχοί του είναι 12 ιντσών, διάμετρος που δίνει περισσότερη σταθερότητα από τους 10άρηδες κι έτσι οι τροχοί καταφέρνουν να περνούν πιο εύκολα τις λακκούβες των δρόμων.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος,αερόψυκτος, με 2 βαλβίδες επικεφαλής, τροφοδοτείται με ψεκασμό, όπως είπαμε πιο πάνω, και εμφανίζει προθυμία στο ανέβασμα των στροφών. Αποδίδει 11 ίππους. Παράλληλα, είναι ήσυχος και οικονομικός στην κατανάλωση καυσίμου.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Χώρος για τα πόδια:  παρόλο που δεν του φαίνεται, ο χώρος για τα πόδια είναι επαρκής, ενώ το επίπεδο πάτωμα (που τοποθετεί τα πόδια κάπως ψηλά) προσφέρει επίσης αρκετό χώρο για μεταφορά αντικειμένων.

ΤΙΜΟΝΙ: Τα πόδια αναβατών ύψους άνω των 1,75 βρίσκουν στο τιμόνι, δυσκολεύοντας τους χειρισμούς σε περιπτώσεις που το τιμόνι πρέπει να στρίψει πλήρως. Για να μπορέσει να στρίψει επιτόπου ένας ψηλότερος αναβάτης, πρέπει να κατεβάζει το πόδι από το δάπεδο, προς το έδαφος. Το κόψιμο του τιμονιού είναι πολύ καλό, πλησιάζοντας πολύ τα απίστευτα επίπεδα των κλασικών Vespa, που φτάνουν σχεδόν στις 90 μοίρες.

Άριστο αισθητικά το 200 σε κάθε του λεπτομέρεια, αρκεί να σου αρέσουν τα ρετρό σκούτερ

Άριστο αισθητικά το 200 σε κάθε του λεπτομέρεια, αρκεί να σου αρέσουν τα ρετρό σκούτερ

ΣΕΛΑ: Πολύ χαμηλό και βολικό είναι το ύψος της σέλας από το έδαφος, για αρχαρίους και χαμηλά αναστήματα. Διαθέτει λίγο αφρώδες υλικό, μερικά μόλις εκατοστά, είναι μέτριας σκληρότητας, όμως διατηρεί καλά επίπεδα άνεσης, λόγω καλής σχεδίασης και συνολικού μεγέθους σέλας.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Λογικό μέγεθος σέλας, με τα μαρσπιέ κάπως ψηλά τοποθετημένα. Τα μαρσπιέ ασφαλίζουν όταν κλείσουν και ανοίγουν έξυπνα, με την πίεση ενός κουμπιού.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Προστασία παρέχεται μόνο στο κάτω μέρος του κορμού, αφού δεν υπάρχει ζελατίνα. Η ποδιά είναι χαμηλή – το Like είναι «καθαρόαιμο» σκουτεράκι πόλης – έτσι ώστε να προσφέρει μεγαλύτερο οπτικό πεδίο στον αναβάτη ειδικά μέσα στο μποτιλιάρισμα. Θα χρειαστεί η προσθήκη ζελατίνας – παρμπρίζ για σωστή προστασία από αέρα/βροχή.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ειδικά με την προσθήκη της μπαγκαζιέρας που είναι μέσα στον στάνταρ εξοπλισμό, το Like παίρνει άριστα. Κάτω από τη σέλα χωράει κράνος ανοικτό, χωρίς γείσο (βλ. 8,5 λίτρα), ενώ υπάρχει ντουλαπάκι στην ποδιά κάτω από το τιμόνι. Ικανοποιητικές λοιπόν οι «επιδόσεις στον τομέα των μεταφορών» (βλ. σύνολο λίτρων αποθηκευτικών χώρων – για το μέγεθος του σκούτερ).

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Πάνω στο μικρό, ρομαντικών τάσεων, σκούτερ συνεργάζεσαι με έναν φιλικό και άμεσο στις αποκρίσεις κινητήρα. Ανοίγεις το γκάζι και η δύναμη έρχεται άμεσα και προοδευτικά, κι αυτό το γεγονός γίνεται μεγάλος σύμμαχος στο «σταμάτα-ξεκίνα, κλείσε- άνοιξε γκάζι, στρίψε-κάνε ελιγμό, επιτάχυνε», δηλαδή τη διαδικασία που ακολουθείται συνήθως μέσα στο μποτιλιάρισμα. Σε αυτή τη χρήση το Like 200i γίνεται το «αστέρι της πόλης», κάνει απίστευτα πράγματα με ταχύτητα, βοηθούμενο και από το μικρό βάρος, το χαμηλό βάρος, το χαμηλά τοποθετημένο κέντρο βάρους, αλλά και το χαμηλό ύψος σέλας. Το χαμηλό ύψος κάτω από την ποδιά, όμως, κάνει τα «σωθικά» του να χτυπούν καμιά φορά, καθώς ανεβαίνει υψηλότερα πεζοδρόμια.

Do you Like… Like?

Το κράτημά του είναι προβλέψιμο και οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται γρήγορα, με ακρίβεια αρκεί να κινείσαι μέχρι τα 70 – 80 χ.α.ω., δηλαδή τις λογικές ταχύτητες πόλης. Οι ανηφόρες και οι εκκινήσεις από στάση σε ανηφόρα είναι παιχνιδάκι για το 200, λόγω της (κοντής) ρύθμισης της φυγοκεντρικής μετάδοσης του πίσω τροχού. Οι αναρτήσεις του Like είναι σκληρές και δεν καταφέρνουν να μην μεταφέρουν τα χτυπήματα στο τιμόνι και τη σέλα, σύμπτωμα που διορθώνεται κατά πολύ εάν γίνει αλλαγή των ελαστικών, με αντίστοιχα ευρωπαϊκής κατασκευής. Τα λάστιχα από τα οποία συνοδεύεται το 200, έχουν σκληρό-άκαμπτο σκελετό.

Ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά των αναρτήσεων, που σε υποχρεώνουν να ανασηκώνεσαι ελαφρά από τη σέλα για να αντιμετωπίσεις τις λακκούβες, προς τιμήν του το Like δεν χάνει καθόλου την πορεία του μετά το χτύπημα, γεγονός που το κάνει προβλέψιμο στη συμπεριφορά του.

Στα φρένα τώρα: το μπροστινό έχει κάπως σπογγώδη αίσθηση στο πάτημα της μανέτας με μέτρια δύναμη, αλλά θα αποδειχθεί πολύ συνεργάσιμο ειδικά για αρχάριο-μέσο αναβάτη. Το πίσω φρένο είναι καλό και δυνατό και έτσι επιτυγχάνονται συνολικά πολύ ικανοποιητικές αποστάσεις φρεναρίσματος.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Δεν είναι φτιαγμένο για να κινείται εκτός πόλης το Like, αφού σε υψηλότερες ταχύτητες ναι μεν η σταθερότητα παραμένει, όχι όμως στα επίπεδα των χαμηλότερων ταχυτήτων. Οι αναρτήσεις θα δυσκολευτούν, ο αέρας θα ταλαιπωρεί τον αναβάτη. Φυσικά οι κοντινές εκδρομές με ήρεμες, χαμηλές ταχύτητες δεν είναι εκτός δυνατοτήτων του 200αριού, αλλά όπως είπαμε και πριν το πεδίο δράσης του είναι τα κέντρα των πόλεων.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Η μετάδοση είναι άμεση και η επιτάχυνση είναι πολύ καλή μέχρι τα 75 χ.α.ω. (που είναι και το ζητούμενο μέσα στη πόλη). Από εκεί και πάνω το Like επιταχύνει πιο αργά, για να φτάσει μέχρι την τελική των 110 χ.α.ω στο κοντέρ (103 χ.α.ω πραγματικά). Η ροπή του κινητήρα είναι καλή και εμφανίζεται από τις χαμηλές στροφές, όμως και από πλευράς ταχυστροφίας δεν τα πηγαίνει άσχημα, στοιχεία που βοηθούν το σκούτερ στις εκκινήσεις και τις ρεπρίζ. Η κατανάλωση βρίσκεται σε λογικά πλαίσια, το Like κάνει 30 χιλιόμετρα με ένα λίτρο βενζίνης, κάτι που σημαίνει πως με 8 λίτρα ρεζερβουάρ έχει αυτονομία 240 χιλιομέτρων.

ΤΕΛΙΚΑ…

Το Kymco Like 200i προορίζεται για ένα κοινό που θέλει ένα φθηνό, όμορφο, οικονομικό σκούτερ μικρών διαστάσεων και χαμηλού βάρους, για χρήση στην πόλη. Είναι πολύ συμπαθητικό και σαν σχήμα και σαν όψη και σαν σύνολο λειτουργίας, αφού είναι πανεύκολο στη χρήση.

Κεντρικό και πλάγιο σταντ στον εξοπλισμό, αλλά και μπαγκαζιέρα

Κεντρικό και πλάγιο σταντ στον εξοπλισμό, αλλά και μπαγκαζιέρα

Η μπροστινή του όψη θυμίζει κλασική Βέσπα με γωνίες στο design της. από το πλάι φανερώνει δύο σχεδιαστικές τάσεις, την πιο μοντέρνα γωνιώδη ποδιά, που ζευγαρώνει με τα μακριά πλαϊνά καπάκια, με την εισαγωγή/γρίλια αέρα μπροστά τύπου Λαμπρέτα. Αν ξέρεις τι θέλεις και γνωρίζεις πως το 90 τοις εκατό της ζωής ενός δικύκλου – σχεδόν όλων των δικύκλων! – ξοδεύεται μέσα στην πόλη, τότε δεν θα κάνεις λάθος με μια επιλογή σαν το Like 200i. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που βλέποντας ανακατασκευασμένα παλαιά σκούτερ εντυπωσιάζονται, θέλοντας να γίνουν κι αυτοί κάτοχοι ενός τέτοιου. Να η ευκαιρία τους, λοιπόν, χωρίς τις ταλαιπωρίες της ανακατασκευής και χωρίς τη δυσκολία της οδήγησης ενός κλασικού σκούτερ, που για να το κουμαντάρεις πρέπει να διαθέτεις υψηλές οδηγικές ικανότητες. Το Kymco Like 200i είναι εύκολο και αυτόματο.

Aπλά, λιτά και αναλογικά

Aπλά, λιτά και αναλογικά

ΟΡΓΑΝΑ: Απλά αναλογικά, συμπαθητικά και ευδιάκριτα (ταχύμετρο, βενζινόμετρο), κλασικής όψης, με μόνο ψηφιακό ένα μικρό ρολογάκι που είναι δυσδιάκριτο.

ΦΩΤΑ: Μέτριος είναι ο προβολέας στη μεσαία σκάλα και πολύ καλός στη μεγάλη. Τα φλας έχουν και ηχητικό σήμα όταν λειτουργούν, το οποίο είναι χρήσιμο σε ξεχασιάρηδες.

ΚΟΡΝΑ: Μέτριας έντασης, ταιριαστής χροιάς για το σκούτερ.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Βρίσκεται κάτω από τη σέλα, πράγμα που σημαίνει πως πρέπει να σηκωθείς από αυτήν για ανεφοδιασμό

ΣΤΑΝΤ: Υπάρχει και εύκολο κεντρικό, αλλά και βολικό/σταθερό πλαϊνό στάντ για γρήγορες στάσεις.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Απλοί, λιτοί, λειτουργικοί.

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Και σχάρα και μπαγκαζιέρα και χειρολαβές. Στη μπαγκαζιέρα χωράει ένα φουλφέις κράνος.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ : Στο μπροστινό ντουλαπάκι υπάρχει παροχή ρεύματος (τύπου αναπτήρα) που μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα. Και εδώ υπάρχει το χρήσιμο γαντζάκι ποδιάς που είναι φτιαγμένο από αρκετά ανθεκτικό πλαστικό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.304 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, ψεκαστός
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/Δύο αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο/Δισκόφρενο
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
12 ιντσών/ 12 ιντσών
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.310 χιλιοστά
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 χιλιοστά
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:110 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2
X