KYMCO AGILITY 16+ 125 CBS, E4: Πρώτη Επαφή

Αναβάθμιση αλά Euro4

* Κυβισμός: 124.6 cc * Ιπποδύναμη: 9,0 ίπποι, στις 8.500 rpm * Βάρος: 131 kg (γεμάτο) * Τιμή: 2.195 ευρώ

Το νέο Kymco Agility 16+ 125i CBS, έχει κάθε λόγο για να αισθάνεται περίφημα. Πρώτα απ’ όλα δείχνει σεβασμό στο περιβάλλον, μειώνοντας τα επίπεδα εκπομπών καυσαερίων κάτω από το 50% των αυστηρών ορίων, ενώ παράλληλα καταφέρνει να διατηρήσει την ίδια ισχύ και ροπή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Επίσης έχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και βελτιώνει το φρενάρισμά του μέσω του συστήματος CBS. Κείμενο: Carlos de la Cuadra, Φωτογραφίες: Antonio Cuadra, www.moto125.cc

Όλα αυτά πιθανά να δικαιολογούν μια αύξηση στην τιμή, όπως είναι λογικό, με την τιμή να έχει ανέβει (σε σχέση με το μοντέλο Euro3) κατά 160 ευρώ. 2.035 κοστίζει το Agility 16+ 125 Euro3 και 2.195 ευρώ κοστίζει το Euro4, με τη μεγάλη διαφορά – πέρα από το σύστημα συνδυασμένης πέδησης του δεύτερου – να έρχεται στο σύστημα τροφοδοσίας, που είναι πλέον ηλεκτρονικός ψεκασμός.

Κάθε φορά που οι προδιαγραφές μεγαλώνουν κατά ένα νούμερο, οι κατασκευαστές παιδεύονται για να πιάσουν τα όρια, ενώ παράλληλα αποδυναμώνονται οι κινητήρες.

Ωστόσο, το νέο Agility φαίνεται να μην έχει επηρεαστεί από τις αλλαγές, κυρίως επειδή το καρμπυρατέρ έγινε ψεκασμός.

Το σύστημα ψεκασμού που σχεδιάστηκε από την εξειδικευμένη εταιρία Synerject καταφέρνει να διατηρεί την ίδια ισχύ και ροπή με το προηγούμενο μοντέλο, που αποτελεί ένα από τα best seller μοντέλα της Kymco.

Επίσης αξίζει να αναφέρουμε ότι στην Ισπανία το συγκεκριμένο μοντέλο κατάφερε να φτάσει στην κορυφή των πωλήσεων όλων των δίτροχων (σκούτερ και μοτοσυκλετών ανεξαρτήτως κυβισμού ) το 2015.

Η γνωστή εμφάνιση των Kymco Agility 16+, που δημιουργήθηκε από τον Ιταλό σχεδιαστή Massimo Zaniboni, διατηρείται στο έπακρο.

Το σκούτερ πόλης της Kymco παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό τον Οκτώβριο του 2013, σαν μοντέλο του 2014 στην έκθεση EICMA του Μιλάνου διατηρώντας έναν πετυχημένο, κατά γενική ομολογία, σχεδιασμό.


Βασικό χαρακτηριστικό του, πέρα από τη χρήση βαμμένων και άβαφων πλαστικών που προσδίδουν μια αίσθηση “ανθεκτικού σκούτερ”, το Kymco Agility 16+
125i CBS έχει το χαρακτηριστικό του 16άρη μπροστινού τροχού και του 14άρη πίσω, σε συνδυασμό με το επίπεδο δάπεδο.

Οι διαστάσεις του είναι περιορισμένες, ενώ σε καλό ύψος είναι και η σέλα, η οποία θα φέρει σε δύσκολη θέση εκείνους που δεν έχουν ύψος πάνω από 1,65 μ.

Στο δρόμο

Τα πόδια ανεβαίνουν στο δάπεδο, ελαφρώς λυγισμένα, αλλά σε άνετη θέση. Κάτω από το δάπεδο βρίσκεται το επτάλιτρο ρεζερβουάρ βενζίνης.

Τo τιμόνι και τα χειριστήρια βρίσκονται σε σωστή εργονομικά θέση, ενώ το αφρώδες της σέλας είναι μαλακό.

Το νέο Kymco Agility 16+ 125i CBS δεν έχει χάσει την προθυμία του στο άνοιγμα του γκαζιού – που χαρακτηρίζει τα χρήσιμα αστικά σκούτερ, ενώ η γεωμετρία του μαζί με το μικρό μεταξόνιο, αλλά και ο οπίσθιος τροχός 14 ιντσών, το βοηθούν στην ευελιξία, κινούμενο με χαρά ακόμα και σε δύσκολες αστικές μετακινήσεις.


Καλή δουλειά έχει γίνει στον κινητήρα, με την συνδρομή της Synerject να παρέχει ομαλή λειτουργία και επιπλέον να πετυχαίνει καλή κατανάλωση.

Η τελική που έχει αυξηθεί ελαφρώς από ότι πριν ξεπερνάει οριακά τα 100 km/h.

Η επιτάχυνση 0-50 m πραγματοποιείται σε 5,65 δευτερόλεπτα (47,4 km/h), των 0-100 m γίνεται σε 9,01 δευτ. (58,5 km/h), ενώ τα 0-400 m έρχονται σε σε 23,93 δευτερόλεπτα (81,8 km/h).

Η μέση κατανάλωση του μονοκύλινδρου αερόψυκτου κινητήρα της Kymco, με τις δύο επικεφαλής βαλβίδες, φτάνει τα 3,07 λίτρα/100 km και η αυτονομία τα 228 km.

Το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι του Kymco έχει καλάμια διαμέτρου 33 mm, και από τους μηχανικούς της εταιρίας έχει γίνει προσπάθεια για να βελτιωθεί η λειτουργία του έτσι ώστε να προσφέρει άνεση.

Τα ελατήριά του λειτουργούν πιο μαλακά στα μικρά χτυπήματα και σκληραίνουν προοδευτικά όσο μεγαλώνει η δύναμη που εφαρμόζεται από το δρόμο, από λακκούβες, ανωμαλίες, κακοτεχνίες, κ.λπ.

Το ίδιο προοδευτική είναι και η λειτουργία των οπίσθιων – υπό ελαφρά κλίση τοποθετημένων – αμορτισέρ, με ελατήρια μεταβλητής σκληρότητας και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε τρεις θέσεις. Στην πιο μαλακή ρύθμιση τα αμορτισέρ λειτουργούν καλά σε οποιαδήποτε χρήση.


Και τέλος, τα φρένα. Με δισκόφρενα διαμέτρου 260 χιλιοστών και 240 mm αντίστοιχα για μπροστινό και οπίσθιο τροχό και με συνδυασμένη πέδηση CBS, πιέζοντας την αριστερή μανέτα η επιβράδυνση κατανέμεται κατά 65% στο πίσω φρένο και κατά 35% στο μπροστινό.

Κάτι πολύ βολικό ειδικά για τους αναβάτες που προέρχονται από τα αυτοκίνητα και με μία μόνο απλή κίνηση του αριστερού χεριού “διαχειρίζονται” την επιτάχυνση (με το δεξί χέρι) και την επιβράδυνση (αριστερό χέρι).


Λεπτομέρειες και σημειώσεις

  • Τα μαρσπιέ ανοίγουν με ένα απλό πάτημα ενός κουμπιού με το πόδι σας, χωρίς να χρειάζεται να σκύψετε προς τα κάτω ή να χρησιμοποιήσετε το χέρι σας.
  • Η δαγκάνα του μπροστινού δισκόφρενου έχει τρία έμβολα, έτσι ώστε να συνεργάζεται με το σύστημα συνδυασμένης πέδησης.

  • Δύο σωληνάκια φτάνουν στη μπροστινή δαγκάνα, το ένα, που συνδέεται με τη δεξιά μανέτα ελέγχει το πάνω και το κάτω έμβολο, ενώ η αριστερή μανέτα ελέγχει το μεσαίο έμβολο.
  • Το κεντρικό σταντ είναι εύκολο στη χρήση του, χάρη στο μακρύ μοχλό που διαθέτει στην αριστερή πλευρά.

  • Ο προβολέας έχει λάμπα αλογόνου HS1 (λευκό φως με καλή εμβέλεια) και στα διπλανά φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν τα φλας, υπάρχουν από 3 λυχνίες LED.
  • Το πλάγιο σταντ έχει μέτρια συνολική λειτουργικότητα και είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε το κεντρικό.

  • Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του χειρολαβές στην ουρά, για τη στήριξή του, ενώ σημειώστε ότι η σέλα έχει δύο διαφορετικών υλικών κάλυμμα.
  • Το δάπεδο είναι πλατύ και αρκετά ευρύχωρο, για να φιλοξενήσει τα πόδια του αναβάτη.

  • Η σέλα του αναβάτη τοποθετεί το σώμα του σε φυσική του θέση, είναι ευρύχωρη, άνετη και έχει μαλακό αφρώδες.
  • Η διάμετρος του πίσω δισκόφρενου είναι 240 mm και η δαγκάνα του είναι 2έμβολη.
  • Στην ποδιά υπάρχει ντουλαπάκι που κλειδώνει και μέσα του βρίσκεται μια παροχή ρεύματος

  • Δεν θα μπορούσε να λείπει ο γάντζος στην κορυφή του κέντρου της ποδιάς, που χρησιμεύει για μεταφορά σακούλας ή τσάντας.
  • Ο ανεφοδιασμός γίνεται από τάπα που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της ποδιάς, με τη χρήση του κλειδιού.
  • Ένα ζήτημα, που παραμένει άλυτο, είναι η κλειδαριά που ανοίγει τη σέλα που βρίσκεται στο πίσω αριστερό καπάκι και απαιτεί τη χρήση του κεντρικού κλειδιού.

  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι αρκετός για ένα ανοικτό κράνος και αφήνει αρκετό χώρο για μικρότερα αντικείμενα.
  • Στο πίσω μέρος του αποθηκευτικού χώρου βρίσκεται η μπαταρία, στην οποία έχουμε εύκολη πρόσβαση αφαιρώντας δύο βίδες που στερεώνουν ένα κάλυμμα. Εκεί βρίσκονται και οι εφεδρικές ασφάλειες.
  • Το ταμπλό ακολουθεί ρομβοειδές σχήμα και διαθέτει δύο αναλογικά όργανα και ένα μικρό ψηφιακό όργανο (οθόνη LCD).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.195 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, 124,8 cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:9,0 ίπποι, στις 8.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 95mm / Δύο αμορτισέρ, διαδρ. 81mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 260mm/ Δίσκος 240mm, με συνδυασμένη πέδηση
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών/ 14 ιντσών (ελαστικά 100/80, μπρ., 120/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.340 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:760 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,0 lt
ΒΑΡΟΣ:131 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2