fbpx
Motul Skyscraper Left
Motul Skyscraper Right

KYMCO AGILITY CITY 150, Πλήρης Δοκιμή

Angry Bird!

 Είναι γυμνασμένο και σκληροτράχηλο. Είναι επιθετικό και φωνακλάδικο. Έχει αιχμηρό ράμφος που προδιαθέτει τον περίγυρο για τις προθέσεις του, ενώ στην πραγματικότητα προορίζεται για καθημερινή μετακίνηση. Είναι το Kymco Agility City 150, το πιο καλοπουλημένο σκούτερ της Kymco… και σύντομα θα μάθετε γιατί θα έπρεπε να ονομάζεται angry bird… ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ 

Το Angr… συγνώμη… το Agility City δεν είναι νέο στο χώρο. Παρουσιάστηκε το 2008, άρα η εμπειρία του στους δρόμους των πόλεων μετράει μια πενταετία. Αποδεικνύοντας το διαχρονικό της εμφάνισης και του χαρακτήρα του, συνεχίζει να πείθει το κοινό των σκούτερ, έχοντας δεχθεί στο πέρασμα του χρόνου μικρές βελτιώσεις σε σημεία.

Χαρακτηριστικό δείγμα ενός scooter πόλης με επίπεδο δάπεδο και 16άρηδες τροχούς, διαθέτει όλα πλεονεκτήματα (σταθερότητα, προβλέψιμη-καλή οδική συμπεριφορά, δυνατότητα τοποθέτησης καλών φρένων, ευκολότερο πέρασμα πάνω από εγκάρσιες λακκούβες) αλλά και τα μειονεκτήματα (το τιμόνι κόβει λιγότερο, βαρύτερος μπροστινός τροχός και μειωμένη ευελιξία, υψηλότερο συνολικά σκούτερ μαζί με σέλα, μειωμένος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα) της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Τα “16άρια” πάντως είναι τα σκούτερ που προτιμούνται από τους περισσότερους έλληνες σκουτερίστες, κι αυτό φαίνεται και στον πραγματικό κόσμο, στο δρόμο και την αγορά, αφού το Agility City είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Kymco, μιας εταιρίας που διαθέτει μια ικανή και καθόλου μικρή γκάμα scooter.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βασικές τεχνικές λύσεις που δεν ειναι εξεζητημένες, αλλά αποτελεσματικές και οικονομικές έχουν επιλεχθεί για την κινητήρια μονάδα του Agility. Τετράχρονος κινητήρας που ψύχεται με αέρα και βεντιλατέρ, με 2 βαλβίδες και 1 ΕΕΚ.

Η τροφοδοσία γίνεται με καρμπυρατέρ. Η εκκίνηση γίνεται από μίζα, ενώ για τις δύσκολες στιγμές, που η μπαταρία δηλώνει αδυναμία, υπάρχει και μια χρησιμότατη μανιβέλα. Το έχουμε ξαναπεί: μακάρι όλα τα σκούτερ να είχαν μανιβέλα για τη δύσκολη στιγμή. Ο τελικός ήχος που βγαίνει από την εξάτμιση είναι χαμηλός.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Το 150, όπως και τα άλλα αδελφάκια του της οικογένειας Agility City, είναι κατασκευασμένο στην Κίνα, από θυγατρική εταιρία της Kymco. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, χωρίς να παρατηρούμε πρόβλημα κάπου, ενώ πολύ καλή είναι η εφαρμογή των πλαστικών, που δεν χτυπούν ή τρίζουν παρ’ όλη την ταλαιπωρία στην οποία έχουμε υποβάλλει μέχρι σήμερα το Agility μας. Ο προβολέας βρίσκεται πάνω στην ποδιά και το τιμόνι φοράει μια μικρή ζελατίνα.

Χωρίς να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα design 5 ετών, το εντυπωσιακό είναι ότι το Agility αρέσει σε πολλούς. Είναι αυτό που λένε “περνάει η μπογιά του”. Παρεμπιπτώντως το μοντέλο που δοκιμάσαμε έχει δεχθεί ένα μικρό λίφτινγκ, τοποθετόντας κόκκινες πινελιές σε σημεία (αεραγωγοί, δαγκάνες δίσκων, κ.α.) και πλαστικά τζάμια για φώτα και φλας με μια μπλεδίζουσα απόχρωση. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Agility City είναι ότι τα άσπρα βαμμένα πλαστικά είναι περιορισμένα στην μπροστινή περιοχή, ενώ κυρίαρχο είναι το μαύρο, ματ πλαστικό, ειδικά αν δεις το scooter από τα πλάγια.

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μεσαίο είναι το μέγεθος του Agility, αρκετό το ύψος του (1.240 mm) και μέσα στα όρια της κατηγορίας (114 κιλά) το βάρος του.

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Οι 16άρες ζάντες έχουν 5μπράτσα (δύο στελεχών) και είναι βαμμένες μαύρες ματ, όπως προστάζει η μόδα (κάποτε για παράδειγμα – τη δεκαετία του ’80 – τις ζάντες των σπορ μοτοσυκλετών τις έβαφαν άσπρες!) και τα ελαστικά είναι χαρακτηριστικά φαρδιά. Φτιαγμένα από την εταιρία Kenda (“κεντούν” στο δρόμο;) έχουν διαστάσεις 100/80 μπροστά (τύπου 50Ρ) και 120/80 πίσω (τύπου 60Ρ).

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Αρκετά ψηλά είναι η σέλα από το έδαφος, το ίδιο συμβαίνει και στο αντιολισθητικό δάπεδο που είναι αρκετά μεγάλο και ελαφρώς κατηφορικό. Ικανοποιητικό είναι και το ύψος του κάτω μέρους του δαπέδου από τον δρόμο κι έτσι διευκολύνεται χωρίς χτυπήματα το ανέβασμα στα πεζοδρόμια. Τα χέρια είναι κάπως ψηλά τοποθετημένα – σε σημείο που τους προσφέρεται καλή στήριξη στις εκκινήσεις, αλλά κυρίως στο φρενάρισμα – ψηλά είναι και τα γόνατα, με τον αναβάτη να κάθεται “μέσα” στο σκούτερ. Το οπτικό πεδίο για τον χρήστη είναι πολύ καλό, αφού η ζελατίνα του τιμονιού είναι χαμηλή.

ΤΙΜΟΝΙ: Μεγάλου πλάτους τιμόνι με μακριά αντίβαρα στα άκρα του, τοποθετημένο σε τέτοιο ύψος που θέλει προσοχή για να περάσεις μέσα από τους διαδρόμους, που δημιουργούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα των δρόμων της πόλης. Το κόψιμό του δεξιά-αριστερά είναι σχετικά μικρό (ακτίνα στροφής 3,5 μέτρα), χαρακτηριστικό των σκούτερ με 16άρη μπροστινό τροχό. Καλής ποιότητας είναι τα γκριπ.

ΣΕΛΑ: Τοποθετημένη στα σχεδόν 80 εκατοστά, με μαλακό αφρώδες, που υποχωρεί στο βάρος του αναβάτη και τον βάζει να κάτσει πάνω στην πλαστική βάση της σέλας. Έχει καλό πλάτος, αλλά μέτριο μήκος και έντονη υποστήριξη της μέσης του αναβάτη, που τον τοποθετεί σε ένα μόνο σημείο. Το κάλυμμα είναι δύο υλικών και αντιολισθητικό. Η σέλα ανοίγει από το πλάγιο-αριστερό-οπίσθιο καπάκι, αλλά τουλάχιστον η κλειδαριά φαίνεται και είναι σχετικά εύκολα προσβάσιμη.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Αρκετά καλό το μήκος της σέλας, με το αφρώδες να είναι απλά αρκετό, ενώ τα πόδια του συνεπιβάτη πατούν πάνω σε ένα σταθερό, στενό τμήμα του δαπέδου, σε αρκετά μπροστινό σημείο. Για να μην εμποδίζει τις γάμπες του αναβάτη ο συνεπιβάτης πρέπει να πατάει τα μαρσπιέ με τις φτέρνες και τις μύτες των ποδιών ανοιγμένες. Παρόλη την γκρίνια πάντως η θέση για τον συνεπιβάτη στην πράξη είναι καλύτερη, πιο συμπαθητική απ’ ότι περιγράφεται παραπάνω.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Μικρή η προστασία για το άνω τμήμα (η μικρή ζελατίνα κάνει δουλειά αν σκύψεις λίγο), ενώ η κάλυψη του κατώτερου τμήματος του σώματος είναι καλή.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Μικρός είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα, που φιλοξενεί μισό κράνος χωρίς ζελατίνα και το ίδιο ισχύει και για τον χώρο στο ντουλαπάκι που βρίσκεται στην ποδιά. Λόγω της τρύπας που έχει η τάπα του ρεζερβουάρ, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα – ιδιαίτερα όταν η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας είναι υψηλή – μυρίζει βενζίνη.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η μίζα, όταν είναι κρύος ο κινητήρας, γυρίζει 2-3 φορές μέχρι να βάλει μπροστά τον κινητήρα, ενώ όταν ο κινητήρας ζεσταθεί η μίζα τον εκκινεί άμεσα και χωρίς θόρυβο. Η απόκριση του κινητήρα στο άνοιγμα του γκαζιού είναι καλή από στάση, ενώ μετά τα 20 χ.α.ω η ώθηση είναι προοδευτική μέχρι τα 80. Στο άνοιγμα του γκαζιού στις μεσαίες στροφές ακούγεται ένα χαρακτηριστικό κροτάλισμα, που χάνεται όταν το γκάζι είναι σταθερό. Κραδασμοί υπάρχουν λίγοι, που φτάνουν στη σέλα και το δάπεδο, σε μορφή γαργαλήματος.

Τα φαρδιά λάστιχα του Agility φαίνονται σε όλες του τις κινήσεις, αφού παρά το μικρό του μεταξόνιο το “πάτημά του”, η οδική του συμπεριφορά εμπνέει σιγουριά. Σταθερό παντού, σε απότομους ελιγμούς, κοντά στην τελική του, σε αργές και γρήγορες στροφές, με ένα πλαίσιο που με ελεγχόμενες ελαστικότητες προειδοποιεί τον αναβάτη, αποδεικνύεται ένα σύνολο χωρίς εκπλήξεις, που είναι εύκολο στη χρήση του.

Λόγω της γεωμετρίας και της θέσης οδήγησης, με τον μπροστινό τροχό να βρίσκεται πολύ κοντά στον αναβάτη έχεις πολύ καλή αίσθηση για το που βρίσκεται το τιμόνι σου, το πιρούνι και το μπροστινό λάστιχο, δίνοντας έτσι αίσθηση ασφάλειας στον αναβάτη. Πάντως δεν θα λέγαμε ότι διαθέτει αυτό που λέμε “γρήγορο τιμόνι”, αφού οι αντιδράσεις του στο τράβηγμα του τιμονιού είναι ψύχραιμες.

Το πιρούνι αποσβαίνει σωστά στις μικρές ανωμαλίες του δρόμου – όπως και τα οπίσθια αμορτισέρ – αλλά χτυπάει τα χέρια στις μεγάλες λακκούβες, με τα αμορτισέρ σε αυτή την περίπτωση να εμφανίζουν λίγο καλύτερη λειτουργία. Και πάλι όμως είναι σκληρά στη λειτουργία τους. Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει γωνία κάστερ 27 μοιρών, τα καλάμια του έχουν διάμετρο 31 mm και η διαδρομή του φτάνει τα 95 mm. Αντίστοιχα πίσω, τα αμορτισέρ με το κόκκινο ελατήριο (κι άλλη μια “σπορ” πινελιά) δίνουν διαδρομή τροχού 75 mm και τα ελατήρια ρυθμίζονται ώς προς την προφόρτισή τους σε 4 θέσεις.

Στα φρένα οι τεχνικοί της Kymco έχουν επιλέξει να προσφέρουν ένα πανίσχυρο πίσω φρένο (διαμέτρου 240 mm) με μεταλλικό σωληνάκι και δαγκάνα δύο εμβόλων κι ένα δίσκο διαμέτρου 260 mm μπροστά, με μονοέμβολη δαγκάνα και λαστιχένιο σωληνάκι. Με αυτές τις επιλογές το πίσω φρένο έχει πολλή δύναμη, αίσθηση, αλλά μπορεί να μπλοκάρει κιόλας πιο εύκολα, ενώ το μπροστινό έχει λιγότερη δύναμη και μπλοκάρει πολύ δύσκολα. Η τεχνική φρεναρίσματος που πρέπει να ακολουθείται εδώ είναι: λίγο πάτημα με ένα δάχτυλο στη μανέτα για το πίσω φρένο και δυνατό πάτημα με τρία δάχτυλα στη μανέτα για το μπροστινό φρένο.

Η καλή συμπεριφορά του σκούτερ, το καλό πλαίσιο και οι σφιχτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων αποκαλύπτονται στην περίπτωση που βάλετε δεύτερο άτομο πάνω στο 150άρι, αφού κινείται άνετα, με συγκροτημένη αίσθηση, τη στιγμή που οι αναρτήσεις δουλεύουν πολύ ικανοποιητικά. 

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Λίγα ταξίδια πρέπει να υπολογίζει να πραγματοποιήσει ο ιδιοκτήτης ενός Agility City, γιατί όπως λέει και το όνομά του προορίζεται για χρήση στο city και όχι στο out of city… Ας μην ξεχνάμε ότι με το 5,8 λίτρων ρεζερβουάρ του η αυτονομία φτάνει στα 120-130 χιλιόμετρα…

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Η ιπποδύναμη που ανακοινώνεται από την εταιρία είναι οι 10,5 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ κάτι που σημαίνει ότι τα 114 άδεια κιλά του Agility θα προωθηθούν μέχρι τα 95 χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας. Σε ελαφρά, παρατεταμένη κατηφόρα το κοντέρ (με σκυμμένο αναβάτη) έδειξε μια φορά και 115 στο κοντέρ (105 km/h πραγματικά). Στην επιτάχυνση το Agility πέτυχε 8,1 δευτερόλεπτα για 0-100 μέτρα και στο φρενάρισμα από 50 km/h ακινητοποιήθηκε μετά από 8,6 μέτρα. Η κατανάλωση κυμάνθηκε ανάμεσα στα 4,1 και 4,5 λίτρα, για 100 χιλιόμετρα διαδρομής.

ΤΕΛΙΚΑ…

Τίμιο, γρήγορο και αποτελεσματικό το Kymco Agility City 150, όπως φανερώνουν οι πωλήσεις προτιμάται από το κοινό που θέλουν ένα σκούτερ για καθημερινή μετακίνηση που να είναι νεανικό και σπορτίβικο και να μην κοστίζει μια περιουσία.

Με τιμή αρκετά κάτω από τις 2.000 ευρώ αποτελεί μια από τις πιο συμφέρουσες αγορές που μπορεί να κάνει κάποιος σήμερα. Και όπως συμβαίνει στα δημοφιλή ηλεκτρονικά διάσημα Angry Birds έτσι συμβαίνει και στο Agility City: πρώτα παίρνει λίγη φόρα και μετά εκτινάσσεται μπροστά για να… καταπιεί την κίνηση της πόλης με ένα άλμα…  

ΟΡΓΑΝΑ: Καλαίσθητος, ευδιάκριτος πίνακας, με τα βασικά εργαλεία πληροφόρησης, κοντέρ και βενζινόμετρο (το οποίο μάλιστα σε μπερδεύει γιατί δείχνει ανάποδα, δηλαδή “πλήρες” αριστερά και “άδειο” δεξιά!), με συνολικό χιλιομετρητή και λυχνίες φλας και μεγάλης σκάλας φώτων μόνο, ενώ ευτυχώς υπάρχει ψηφιακό ρολόι κάτι που ξεχνούν πολλοί κατασκευαστές δυστυχώς, στα σκουτεράκια πόλης. Μια λυχνία για το “γύρισμα” του ρεζερβουάρ σε “ρεζέρβα” δεν θα έβλαπτε πάντως.

ΦΩΤΑ: Απλά ικανοποιητικός είναι ο προβολέας, σε δύναμη φωτός, με μέτρια σύσταση δέσμης με κενά στα πλάγια και στο κάτω τμήμα της.

ΚΟΡΝΑ: Και η κόρνα είναι ικανοποιητικής έντασης

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα είναι μεταλλική και δεν κλειδώνει, αλλά πρέπει πρώτα να ξεκλειδώσεις τη σέλα, να την ανοίξεις και να αποκαλυφθεί – στο πίσω μέρος του σκούτερ – το μεταλλικό ρεζερβουάρ των 5,8 λιτρων.

ΣΤΑΝΤ: Υπάρχει ένα κάπως δύσχρηστο στη χρήση πλάγιο σταντ, με ελατήριο αυτόματης επαναφοράς (για λόγους ασφαλείας) και ένα γερό διπλό στάντ, για πιο “στέρεο” στήσιμο του σκούτερ.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Διαθέτουν μεταλλικό “καβούκι” και είναι χρωματιστοί, ενώ ο διακόπτης των φώτων που βρίσκεται στο δεξί άκρο του τιμονιού είναι λίγο δύσχρηστος (σκληρός).

ΣΧΑΡΑ-ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Γερή, μεταλλική σχάρα (είναι και βάση μπαγκαζιέρας παράλληλα) και μεγάλες χειρολαβές για τον συνεπιβάτη, αλλά και το ανέβασμα του σκούτερ στο κεντρικό στάντ.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Καλού σχήματος και οπτικού πεδίου, που ξερυθμίζονται δύσκολα.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Υπάρχει πλάγιο σταντ στα εξτρά, διακόπτης φώτων, άγκιστρο ποδιάς, παροχή ρεύματος 12V μέσα στο ντουλαπάκι της ποδιάς

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:1.720 ευρώ (μετρητοίς)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος, 1ΕΕΚ, με καρμπυρατέρ
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:10,5 hp, στις 7.500 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ, 95mm, διαμ, καλαμιών 31mm/Δύο αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 75mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος διαμ. 260mm / Δίσκος 240mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/16 ιντσών (ελαστικά 100/80 μπροστά και 120/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.355 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:790 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:5,8 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:114 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X