HONDA VISION 110 16”, Πλήρης Δοκιμή

Το “δεκαεξά-ιντσο”…

 Eίναι το νέο 16ιντσο Vision που προορίζεται για τους σκουτερίστες που θέλουν περισσότερη σταθερότητα στο τιμόνι και διανύουν καθημερινά κακοτράχαλους δρόμους. H έκδοση με 16άρη, αντί για 14άρη μπροστινό τροχό, έχει μια μικρή επιβάρυνση της τιμής, φτάνοντας στα 2.080 ευρώ. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

 Το Honda Vision 110, είτε με 14άρη, είτε με 16άρη μπροστινό τροχό είναι το μεγάλο στοίχημα της Honda, που επανέρχεται στον στίβο των φθηνών δίτροχων (σε αυτή την περίπτωση στο χώρο των σκούτερ). Με τον όρο “παγκόσμιο σκούτερ” και με τη συνδρομή του εργοστασίου της Honda-Wuyang στην Κίνα, η μεγάλη γιαπωνέζικη εταιρία καταφέρνει να παρουσιάσει το “φθηνό σκούτερ για καθημερινή χρήση – που γράφει Honda στα πλαστικά του”, και μεταφράζονται στην πράξη σαν Vision 50 και 110, με επιλογή στη διάμετρο του μπροστινού τροχού.

Χωρίς καμία υπεροψία, ούτε “λουσάτη” εμφάνιση, το Vision περνάει στο προσκήνιο της αγοράς των οικονομικών σκούτερ σαν μικρό, απλό, εύκολο και αποτελεσματικό. Πραγματικά η κατασκευή είναι τόσο απλή που κάποιος μπορεί να δημιουργήσει μια λίστα με τα πράγματα που ΔΕΝ έχει το Vision, παρά αυτά που έχει…

Στη σημερινή μας δοκιμή και έχοντας ήδη καλύψει τη δοκιμή του Honda Vision 110 με 14άρη μπροστινό τροχό, αναλύουμε το μοντέλο Vision 110 με τον 16άρη μπροστινό τροχό που εκτός από το προφανές (τροχός 80/90-16, από 80/90-14) έχει αλλαγές και σε άλλους τομείς: αυξήθηκαν το ύψος σέλας (780 χλστ., από 755), το ύψος από το έδαφος (114 χλστ., από 128), μεγάλωσε το μεταξόνιο (1.284 χλστ., από 1.256), μεγάλωσε το συνολικό μήκος, ύψος και βάρος (1 κιλό), αλλά και η γωνία κάστερ.

Παράλληλα, για την 16άρα ζάντα (και το λάστιχο φυσικά…) η Honda χρεώνει 140 ευρώ παραπάνω (στα 2.080 ευρώ) σε σχέση με το Vision με τον μπροστινό τροχό των 14 ιντσών (1.940 ευρώ)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο κινητήρας είναι φυσικά τετράχρονος (η Honda είναι γνωστή πολέμιος των δίχρονων, εδώ και δεκαετίες), με 2 βαλβιδούλες και διαφωνεί με την υγρόψυξη, έτσι ώστε να είναι απλός στην κατασκευή και την συντήρηση, “αφαιρώντας” έτσι από πάνω του ψυγεία, τρόμπες, σωληνώσεις, πολυπλοκότερους κύλινδρους, υδροχιτώνια, κλπ. Ο κυβισμός είναι στα 108 κυβικά και η ιπποδύναμή στους 8,4 ίππους στις 8.000 στροφές ανά λεπτό.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ: Η σχολή της ουδέτερων γραμμών. Ή μάλλον των γραμμών των SH, αλλά πιο απλοποιημένων και ξεκάθαρων. Μοντέρνο, αλλά όχι προκλητικά μοντέρνο, θα γίνει αρεστό από ένα ευρύτερο κοινό. Δεν προκαλεί, δεν θέλει να ξεχωρίζει, είναι δηλαδή εφοδιασμένο με ένα στοιχείο που έχουμε δει πολλές φορές πάνω σε κατασκευές της Honda.

Το μπροστινό μέρος καταλαμβάνεται από τα μεγάλα “κρύσταλλα” των φώτων πορείας και των φλάς και είναι γαμψό στο προφίλ του. Κλασικό σκούτερ με επίπεδο πάτωμα και μεσαίο (πίσω) τροχό και μεγάλο τροχό μπροστά, ενώ αν δει κάποιος το Vision από το πλάι θα δει ότι οι όγκοι του μπροστινού και του πίσω μέρος είναι σωστών αναλογιών. Αν το δεις από μπροστά πάντως, αντικρίζεις ένα λεπτό σκούτερ. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και δεν φέρνει παράπονα, αφού είναι αποδεκτή. Η συναρμογή των πλαστικών φαίνεται καλή, αν και αυτό είναι κάτι που αποδεικνύεται στο πέρασμα του χρόνου.

ΜΕΓΕΘΟΣ – ΒΑΡΟΣ: Μικρές διαστάσεις, με λεπτή σιλουέτα, όπως είπαμε και παραπάνω, με το φαρδύτερο σημείο να είναι το πίσω μέρος της σέλας του αναβάτη. Το βάρος φτάνει μόλις τα 102 κιλά, στοιχείο που φαίνεται σε κάθε κίνηση του Vision, καθιστώντας το απόλαυση για τους πεπειραμένους αναβάτες στην οδήγηση. Παράλληλα το μικρό βάρος αποδεικνύεται πολύ βολικό στους αρχάριους αναβάτες, ακόμα κι αν έχουν ύψος κάτω του 1,70μ.

ΤΡΟΧΟΙ – ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Οι 14 ίντσες παραμένουν μόνο στον πίσω τροχό όμως, ενώ ο μπροστινός έχει ανέβει στις 16 ίντσες. Ο μπροστινός τροχός με την αυξημένη διάμετρο προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα και καλύτερη συμπεριφορά στις ανωμαλίες του δρόμου, σε σύγκριση με τον 14άρη, του μοντέλου που είχαμε οδηγήσει παλαιότερα.

Οι ζάντες είναι 5μπρατσες και είναι βαμμένες ασημένιες, χρώμα που τις φθηναίνει από πλευράς εμφάνισης. Τα λάστιχα είναι κινέζικης κατασκευής, μάρκας CST – δηλαδή της γνωστής μας από το παρελθόν Cheng Shin Tyre, που μίκρυνε το όνομά της – και δεν αφήνουν παράπονα με την απόδοσή τους.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Μια “φυσική” θέση οδήγησης, με τον κορμό όρθιο, και τον αναβάτη να κάθεται “πάνω” στο σκούτερ. Τα χέρια τοποθετούνται υπό κλίση λίγο χαμηλότερα, ενώ το δάπεδο, ελαφρώς κατηφορικό, έχει αρκετό χώρο στα άκρα του (στενεύει στο κέντρο) για τα πόδια του αναβάτη.

ΤΙΜΟΝΙ: Μικρού πλάτους που βολεύει στις “σφήνες”. Η ακτίνα στροφής είναι μικρότερη απ’ ότι στο μοντέλο με τους 14άρηδες τροχούς. Στις άκρες του φοράει αντίβαρα, που είναι τόσο μικρά, που μάλλον καπάκια έπρεπε να τα ονομάσουμε.

ΣΕΛΑ: Χαμηλά και βολικά τοποθετημένη η σέλα με μαλακό, αλλά καλό αφρώδες υλικό. Το πλάτος της είναι μικρό, αλλά βολικό για να δημιουργεί ένα ευέλικτο σκούτερ. Η σέλα κλειδώνει από κλειδαριά που είναι τοποθετημένη στην αριστερή-πίσω πλευρά του σκούτερ και είναι σχετικά δύσκολη να την βρεις στο σκοτάδι.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Η σέλα στενεύει για λόγους αισθητικής (όχι ιδιαίτερα βολική σε μεγαλύτερες βόλτες), έτσι ώστε να συνάδει με το συνολικό design, στο πίσω της μέρος, αλλά ευτυχώς είναι αρκετά μακριά για να φιλοξενεί το δεύτερο άτομο. Τα μαρσπιέ για τα πόδια του είναι αναδιπλούμενα σε θέση που προσφέρουν αρκετά καλή στήριξη. Οι χειρολαβές είναι “κοφτερές” και όχι ιδιαίτερα εργονομικές.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Στενό το μέτωπο του Vision και περιορισμένη η προστασία του αναβάτη από αέρα και βροχή, ενώ για μεγαλύτερες απαιτήσεις θα χρειαστείτε την προσθήκη ζελατίνας στο τιμόνι.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ο κύριος αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται κάτω από τη σέλα, είναι εντυπωσιακά μεγάλος για τις διαστάσεις του σκούτερ και χωράει ένα φουλφέις κράνος. Υπάρχουν και δύο ανοιχτές θήκες μπροστά στην ποδιά, ενώ το Vision μπορεί να μεταφέρει μικροαντικείμενα και στο χώρο ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Απόλαυση είναι το μικρό Vision μέσα στην πόλη, αφού μπορεί να ελίσσεται με αυτοπεποίθηση και χωρίς νευρικότητα, σβέλτα και αποτελεσματικά μέσα στην πόλη. Η μίζα είναι θορυβώδης, ενώ στο άνοιγμα του γκαζιού το σκουτεράκι αντιδρά θετικά, ομαλά και προοδευτικά, οι εκρηκτικές επιταχύνσεις δεν είναι μέσα στο ρεπερτόριό του. Οι ελαχιστοποιημένες μηχανικές τριβές του κινητήρα γίνονται αντιληπτές από τους μειωμένους συνολικούς θορύβους που εκπέμπει.

Η ομαλή μετάδοση συνεχίζεται σχεδόν μέχρι τα 80, απ’ όπου το Vision επιταχύνει πλέον υποτονικά μέχρι τη στιγμή που το κοντέρ δείξει κάτι παραπάνω από 105 περίπου χιλιόμετρα την ώρα. Με μικρή ανωφέρεια στο δρόμο σας, το Vision θα κολλήσει τη βελόνα του στα 80-85 χ.α.ω δείχνοντας απροθυμία να σκαρφαλώσει ψηλότερα. Η συνολική απόδοση του αερόψυκτου, ψεκαστού κινητήρα συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου, που ξεκινάει από τα 2,6 λίτρα με ήπια οδήγηση και φτάνει λίγο κάτω από τα 3,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, αν το γκάζι μένει μόνιμα ανοικτό.

Οι επιδόσεις δεν είναι το φόρτε λοιπόν του Vision, όπως είναι όμως η αποτελεσματικότητά του που μας κερδίζει, μέσα στην πυκνή κίνηση της πόλης: θέση οδήγησης και διαστάσεις, μικρό βάρος και γρήγορη γεωμετρία προσφέρουν μια συνολική συμπεριφορά που θα κάνουν τους αναβάτες μεγάλων μοτοσυκλετών να δακρύσουν για την ταλαιπωρία που υπέβαλλαν τον εαυτό τους στο παρελθόν.

Τα φρένα είναι γεφυρωμένα και απαιτούν αρκετή πίεση στην αριστερή μανέτα (βλ. ταμπούρο πίσω), ενώ σε συνδυασμό με το μπροστινό πετυχαίνουν πολύ καλές αποστάσεις φρεναρίσματος. Είναι βλέπετε και το μικρό βάρος που βοηθάει, αλλά και τα καλά λάστιχα που προσφέρουν πρόσφυση.

Με την προσθήκη του 16άρας ζάντας μπροστά έχει μειωθεί ελαφρά το “κόψιμο” του τιμονιού στους επιτόπιους ελιγμούς, αλλά η σταθερότητα είναι βελτιωμένη και στις στροφές και στη συνολική συμπεριφορά του σκούτερ. Εννοείται ότι το Vision εμφανίζει συμπεριφορά “φτερού”, αφού “το κάνεις ότι θέλεις” σε όλες τις περιπτώσεις, επιδεικνύοντας άμεση υπακοή στις προσταγές του αναβάτη.

Οι αναρτήσεις που είναι μαλακές, διαθέτουν αρκετά καλές αποσβέσεις (όχι τόσο πίσω, ειδικά στην απόσβεση συμπίεσης) και δεν μεταφέρουν κραδασμούς στους επιβαίνοντες, ακόμα κι αν χοροπηδούν κάτω από τα πόδια τους. Εντυπωσιακό είναι πάντως ότι το μονό λεπτό αμορτισεράκι πίσω δεν διαθέτει ρυθμίσεις, ούτε κάν προφόρτισης ελατηρίου.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Φτερό στον άνεμο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το Vision στον αυτοκινητόδρομο, όχι τόσο από πλευρά σταθερότητας, αλλά λόγω μεγέθους και γεωμετρικών χαρακτηριστικών.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Ομαλή απόδοση παντού με την μετάδοση να επιτρέπει επιταχύνσεις μέχρι τα 60 χ.α.ω, και μετά να “μαζεύει” χιλιόμετρα αργά. Η τελική ταχύτητα βρίσκεται κοντά στα 100 χ.α.ω του κοντέρ και με επιμονή θα δείξει και 105, με την πραγματική τελική να είναι λίγο παραπάνω από 95 χ.α.ω. Aνάλογα με την οδήγηση η αυτονομία κυμαίνεται ανάμεσα σε 180 και 210 χιλιόμετρα από το ντεπόζιτο των 5,5 λίτρων.

ΤΕΛΙΚΑ…

Το Honda Vision 110 με τον τροχό των 16 ιντσών μπροστά έχει τις ίδιες ακριβώς προοπτικές στην αγορά, με το αδελφάκι του των 14 ιντσών. Οι διαφορές στην οδική τους συμπεριφορά είναι μικρές και δυσδιάκριτες ή εκτός κι αν στο δρόμο σας υπάρχουν πολλές λακκούβες, όπου η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του 16ιντσου. Εδώ τη διαφορά ίσως να την κάνει το ψυχολογικό όριο των 2,0 χιλιάδων ευρώ. Το 14άρι είναι κάτω από τις 2,0 χιλιάδες, το 16άρι πάνω από αυτές. Όλα τα υπόλοιπα παραμένουν κοινά. Όσο δε αφορά την τιμή του, όπως αναφέραμε και στην αρχή το Vision είναι “φθηνό για κατασκευή της Honda”, γιατί με πολύ λιγότερα χρήματα από τις 2.080 ευρώ, μπορεί να προμηθευτεί κάποιος ένα ταϊβανέζικο 150άρι ή ένα ευρωπαϊκό 125άρι σκούτερ.

ΟΡΓΑΝΑ: Φτώχεια κυριαρχεί γενικότερα στην περιοχή και υπάρχουν μόνον τα απολύτως απαραίτητα. Ένα μεγάλο αναλογικό κοντέρ, ένας χιλιομετρητής, τρεις λυχνίες: υψηλής στάθμης φώτων, φλας και έλεγχος κινητήρα και ένα επίσης αναλογικό βενζινόμετρο υπάρχουν για την πληροφόρησή σας. Λείπει ιδιαίτερα ένα ψηφιακό ρολόι.

ΦΩΤΑ: Αρκετά καλή η δύναμή τους, αλλά στενή η δέσμη τους σε ύψος στη μεσαία σκάλα. Η υψηλή σκάλα βελτιώνει λίγο τον φωτισμό του δρόμου. Τα φώτα παραμένουν διαρκώς αναμένα ακόμα και κατά την εκκίνηση, ενώ παράλληλα το ίδιο κάνουν και τα δύο φώτα πορείας στην περιοχή των φλας.

ΚΟΡΝΑ: Καλή και δυνατή κόρνα “μοτοσυκλέτας”.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Πρέπει να ξεκλειδώσει η σέλα, από τη δυσπρόσιτη κλειδαριά που βρίσκεται στην αριστερή και πίσω πλευρά του σκούτερ για να έχεις πρόσβαση στο ντεπόζιτο καυσίμου.

ΣΤΑΝΤ: Το κεντρικό στάντ ανοίγει πολύ εύκολα, ενώ το πλάγιο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για γρήγορες στάσεις.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Μεγάλοι σε μέγεθος και καλής εργονομίας, με ανάποδη όμως τοποθέτηση δυστυχώς των φλας με τον διακόπτη της κόρνας. Όπως έχουμε ξαναπεί με αυτή τη “μοντέρνα” διάταξη πας να πατήσεις την κόρνα και ενεργοποιείς τα φλας…

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες πάνω στη μινι σχάρα-βάση μπαγκαζιέρας.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Κλασικοί καθρέφτες που προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Πλάγιο στάντ, σταθερός γάντζος ποδιάς, συνδυαζόμενα φρένα CBS, ανοικτές θήκες αποθήκευσης στην ποδιά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.080 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, 108 κ.εκ., με ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:8,4 ίπποι, στις 8.000 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 80 χλστ./Ένα αμορτισέρ, διαδρ. χλστ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος, 220 χλστ./Ταμπούρο 130 χλστ., συνδυαζόμενα CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/14 ιντσών (ελαστικά 80/90 μπρ. 90/90 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.284 χλστ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 χλστ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 5,5 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:102 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γενική αυτοκινήτων, Λ. Αθηνών 71, τηλ.: 210 3467329
X